معرفی 4 مرحله برای جذب سرمایه کسب و کار

زمانی که در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، به احتمال زیاد در مرحله‌ای نیاز به جذب سرمایه کسب و کار پیدا خواهید کرد.

37
0
مرحله برای جذب سرمایه کسب و کار

زمانی که در حال راه اندازی یک کسب و کار یا استارپ هستید، به احتمال زیاد در مرحله‌ای نیاز به جذب سرمایه پیدا خواهید کرد. به همین منظور باید با مراحل جذب سرمایه کسب و کار آشنا باشید و بدانید که دقیقا چه کاری می‌خواهید انجام دهید.

۱) سرمایه گذار متناسب را ریسک شرکت انتخاب کنید

هر نوع سرمایه‌گذاری مناسب هر شرکتی نیست. برخی سرمایه‌گذارها به دنبال کسب و کارهایی هستند که در مراحل اولیه خود قرار دارند، در حالی‌ که برخی دیگر از سرمایه‌گذاران از این شرکت‌ها به دلیل ریسک بالایی که دارند، از سرمایه گذاری اجتناب می‌کنند.

شما باید نوع ریسک سرمایه‌گذاری و مرحله پیشرفت شرکتتان را به طور شفاف نشان دهید، اگر سرمایه گذاری که خطر پذیر نیست را با داده‌های اشتباه جذب کنید، دردسرهای بعدی را به خاطر فشار سرمایه‌گذار حس خواهید کرد.

۲) سرمایه‌گذاری‌های قبلی سرمایه‌گذار را بررسی کنید

مرحله جذب سرمایه کسب و کار

در مرحله بعد باید مطمئن شوید که سرمایه‌گذار مورد نظرتان روی شرکت رقیبتان سرمایه‌گذاری نکرده باشد. بدترین اتفاق ممکن این است که اطلاعات محرمانه‌ی سرمایه‌گذاری شما به دست کسی بیفتد که می‌تواند آن را در اختیار بزرگ‌ترین رقیبتان بگذارد.

۳) از کارآفرینان با تجربه برای جذب سرمایه کسب و کار استفاده کنید

هنگامی که سرمایه‌گذاری را مد نظر دارید، با مدیر شرکت‌هایی صحبت کنید که قبلاً موفق به جذب سرمایه از آن سرمایه‌گذار شده‌اند. اشتباه بسیار بزرگی خواهد بود که از کسی پول و سرمایه بگیرید که زندگی‌تان را سخت‌تر کند. کارآفرین بودن به خودی خود سختی‌هایی دارد و و انتخاب سرمایه‌گذار اشتباه می‌تواند بر مشکلات شما بیافزاید و شرایط را سخت‌تر کند.

تجربه این کارآفرینان در مورد چگونگی سرمایه گرفتن، نوع قرارداد و حتی اخلاق و روحیه سرمایه‌گذار بسیار کمک کننده است.

۴) دوستان مشترک کمک بخواهید تا شما را به سرمایه‌گذاران وصل کنند

جذب سرمایه کسب و کار

بعد از اینکه تمام جستجوهای خود را انجام دادید و سرمایه‌گذار مدنظر خود را انتخاب کردید، به جای فرستادن یک ایمیل سرد و بی‌روح، کسی را پیدا کنید که تمایل دارد شما را به گرمی به سرمایه‌گذار معرفی کند و حتی از شما تعریف و تمجید هم بکند.

باید توجه داشته باشید معمولاً درخواست‌هایی که به جلسه یا حتی سرمایه‌گذاری منجر می‌شوند، آن‌هایی هستند که از سمت افراد مورد اعتماد او، گرم و صمیمانه معرفی شده‌اند.

توجه داشته باشید که جذب سرمایه کسب و کار راهی طولانی و گاهی نا امیدکننده است. با این حال جمع آوری اطلاعات و همچنین کمک گرفتن از مراکز شتاب دهنده‌ها، می‌تواند کمک کننده باشد. پیشنهاد می‌شود دیگر مقالات کارآفرینی و کسب و کار سایت اول نیوز را مطالعه کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس