اخراج گسترده در شرکت Dell

82
0
اخراج گسترده در شرکت Dell

طی ماه گذشته میلادی بیش از ۸۰ هزار نفر نیروی انسانی در شرکت‌های بزرگ فناوری کار خود را از دست دادندُ اما هنوز برنامه تعدیل نیرو در این شرکت‌ها هنوز تمام نشده است. در این خبر به بررسی اخراج گسترده در شرکت Dell می پردازیم.

اخراج گسترده در شرکت Dell

وضعیت نابسامان اقتصادی به‌صورت کلی و کاهش فروش سیستم‌های کامپیوتری توسط Dell، باعث شده است تا این شرکت برنامه تعدیل نیرو و کاهش هزینه‌های جاری را در پیش بگیرد. طی ماه‌های گذشته، شرکت‌های فناوری بزرگ جهان همین رویه را در پیش گرفته‌اند و دل اولین شرکتی نیست که دست به اخراج نیروهای خود می‌زند.

کارمندان دل با دریافت ایمیلی از «جف کلارک»، یکی از مدیران عامل و نایب رئیس شرکت دل از برنامه تعدیل نیروی گسترده شرکت مطلع شده‌اند و موضوع جدی است. وی در این نامه به کارمندان اعلام کرده که اقدام صورت‌گرفته به دلیل جو اقتصادی کنونی است و شرکت چاره‌ای جز اخراج برخی نیروها نداشته است.
شرکت دل برای آنکه بتواند به مسیر تجارت خود ادامه دهد، مجبور شده است با تعدادی از نیروهای کاری خود خداحافظی کند. بی‌شک گرفتن چنین تصمیمی کار ساده‌ای نبوده است ولی برخی شرکت‌ها برای بقای خود مجبورند تغییراتی را اعمال کنند.

درآمد شرکت دل در سه‌ماهه‌ای که گذشت افت ۶ درصدی داشت و به ۲۵ میلیارد دلار رسید و حالا این شرکت قصد دارد با کاهش تعداد پرسنل خود، هزینه‌ها را مدیریت کند. براساس داده‌های کانالیس، گارتنر و IDC، آمار فروش سیستم‌های کامپیوتری برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافته و شرکت دل بیشترین درصد ضرر را به نام خود رقم زده است.

در سال ۲۰۱۵ شرکت دل، EMC را به ارزش ۶۷ میلیاد دلار خریداری کرد که درواقع بزرگترین معامله فناوری در تاریخ آن مقطع زمانی بود. سال گذشته میلادی نیز این شرکت پیشنهاد خرید برودکام به ارزش ۶۱ میلیارد دلار را مطرح کرده بود ولی آن را متوقف کرد. حالا شرکت دل مجبور شده دست به تعدیل نیرو بزند و باید دید این رویه تا کجا ادامه خواهد داشت.

theverge

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس