آیا کسب درآمد پسیو سخت است؟ | معرفی راهکارهای افزایش درآمد

بالاترین سطح آزادی مالی داشتن درآمد پسیو کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی است. در ادامه به راهکارهای افزایش درآمد می‌پردازیم.

37
0
5 آیا کسب درآمد پسیو سخت است؟ معرفی راهکارهای افزایش درآمد

بالاترین سطح آزادی مالی داشتن درآمد پسیو کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی است. اگر به این سطح مالی برسید، می‌توانید روزهای خود را به جای کار کردن صرف انجام کارهای مورد علاقه خود کنید. اگر درآمد پسیو کلید اصلی رسیدن به آزادی مالی باشد، هر کسی که بتواند دیگران را قادر به کسب درآمد پسیو کند از نفوذ زیادی برخوردار می‌شود و آن‌ها را ثروتمند می‌کند. به همین دلیل اینترنت پر از مقاله‌ها و ویدیوهای است که با راهکارهای آسان به شما قول رسیدن به درآمد پسیو را می‌دهد. در ادامه به راهکارهای افزایش درآمد می‌پردازیم.

تولید درآمد پسیو کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی سال‌ها طول می‌کشد. هرکسی که به شما قول می‌دهد که به شما یاد دهد که چگونه به سرعت درآمد پسیو بدست آورید یا سعی دارد چیزی به شما بفروشد یا اطلاعی از نحوه کسب درآمد پسیو ندارد.

در این مقاله راه تولید درآمد پسیو، دلیل اینکه چرا کسب آن اینقدر طول می‌کشد و یک پیشنهاد دیگر افزایش درامد به جای درآمد پسیو که همان تأثیر را دارد و می‌تواند فورا اجرا شود را توضیح می‌دهیم.

راهکارهای افزایش درآمد | فقط یک منبع درآمد پسیو وجود دارد

4 آیا کسب درآمد پسیو سخت است؟ معرفی راهکارهای افزایش درآمد

اگر کسی بسیار تلاش می‌کند که “راهکار تولید درآمد پسیو” خود را به شما بفروشد، یک حقیقت مهم را بخاطر بسپارید؛ تنها منبع واقعی درآمد پسیو از درآمد حاصل از سرمایه گذاری است.

من در مورد اجاره از املاک، سود سهام و سود اوراق قرضه صحبت می‌کنم. بنابراین اگر کسی درآمد پسیوی به شما پیشنهاد می‌دهد، از او بخواهید چه زمانی قصد دارد این سرمایه گذاری‌ها را به نام شما منتقل کند!

آنچه مردم به عنوان درآمد پسیو میشناسند در واقع “درآمد مقیاس پذیر” است كه کلمه‌ی دیگری برای همان درآمد تجاری است. مبلغی که می‌توانید به عنوان درآمد کسب کنید محدودیتی ندارد اما مقداری که بدست می‌آورید تضمین شده نیست و ممکن است خیلی زیاد باشد یا مقدار خیلی کم. در واقع مفهوم درآمد پسیو و درآمد مقیاس پذیر با هم متفاوت است.

چیزی که همه دوست دارند به آن دست پیدا کنند این است که درآمد پسیو بدست آمده بیشتر از مقدار هزینه‌های زندگی باشد. (درآمد منفعل > هزینه‌های زندگی)

داشتن پول کافی به معنای داشتن قدرت است. در واقع قدرت انجام هر کاری که بدون آن که به هزینه‌اش فکر کنید. ایجاد درآمد پسیو برای داشتن پول کافی و استقلال مالی سال‌ها طول می‌کشد و اگر واقع بین باشیم، احتمالاً دهه‌ها طول میکشد.

چرا ایجاد درآمد پسیو طول می‌کشد؟

آیا کسب درآمد پسیو سخت است؟ معرفی راهکارهای افزایش درآمد

با یک مثال به شما نشان می‌دهیم چرا کسب درآمد پسیو کافی زمانبر است. موارد زیر را فرض کنیم.

  • شما ۳۰ ساله هستید.
  • سالانه ۵۰،۰۰۰ دلار پس از کسر مالیات درآمد کسب می‌کنید.
  • هزینه‌های سالانه زندگی شما ۴۰۰۰۰ دلار است.
  • در سال می‌توانید ۱۰،۰۰۰ دلار پس انداز و سرمایه گذاری کنید که تقریباً ۳/۵٪ سود به عنوان درآمد پسیو برای شما دارد.

برای تأمین هزینه‌های سالانه زندگی به میزان ۴۰،۰۰۰ دلار با استفاده از درآمد پسیو، باید ۱،۱۴۳،۰۰۰ دلار سرمایه گذاری کنید. اگر هر سال ۱۰،۰۰۰ دلار پس انداز می‌کردید، ۳۸ سال طول می‌کشید. اگر ۲۰٪ از درآمد خود را از سن ۳۰ سالگی سرمایه گذاری کنید، در ۶۸ سالگی درآمد پسیو کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود خواهید داشت. این برنامه را برنامه ریزی بازنشستگی می‌نامند.

بله برای بیشتر افرادی که شغل ۹-۵ دارند، قبل از اینکه پول کافی بدست آورند به سن بازنشستگی خواهند رسید.

راهکارهای افزایش درآمد | چگونه می‌توان در کمتر از ۳۸ سال به درآمد پسیو دست یافت؟

2 آیا کسب درآمد پسیو سخت است؟ معرفی راهکارهای افزایش درآمد

این معادله را به خاطر بسپارید: درآمد منفعل > هزینه‌های زندگی.

این معادله دو مولفه دارد.

۱. سطح درآمد پسیو.

۲. میزان هزینه‌های زندگی.

در این مقاله بیشتر در مورد قسمت اول این معادله صحبت می‌کنیم.

یک نکته مهم در این مورد وجود دارد و آن این است که کاهش هزینه‌های زندگی شما دقیقاً همان تأثیر افزایش درآمد پسیو شما را در امور مالی دارد. در حقیقت به دلایلی کاهش هزینه‌های زندگی بهتر از افزایش درآمد پسیو است.

  • کاهش هزینه‌های زندگی دقیقاً همان تأثیر درآمد پسیو را در گردش پول ماهانه شما دارد. ۵۰۰ دلار کمتر در هزینه‌ها همان داشتن ۵۰۰ دلار بیش‌تر است.
  • کاهش هزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر است. با ۳۰٪ نرخ نهایی مالیات، کاهش ۵۰۰ دلاری در هزینه‌های ماهانه معادل کسب ماهانه ۷۱۵ دلار درآمد پسیو است.
  • می‌توانید بلافاصله به این افزایش نقدینگی دست پیدا کنید.

چگونه کاهش هزینه‌ها باعث کاهش مدت رسیدن به یک درآمد مطلوب می‌شود؟

3 آیا کسب درآمد پسیو سخت است؟ معرفی راهکارهای افزایش درآمد

بیایید به مثال قبل برگردیم. شما ۵۰،۰۰۰ دلار در سال درآمد دارید و ۴۰،۰۰۰ دلار صرف هزینه‌های شما می‌شود. فهمیدیم که بدست آوردن درآمد پسیو کافی برای رسیدن به یک استقلال مالی مطلوب ۳۸ سال طول می‌کشد.

اگر هزینه‌های سالانه خود را از ۴۰۰۰۰ دلار به ۳۰۰۰۰ دلار کاهش دهید، چه اتفاقی می‌افتد؟ از آنجا که شما برای تأمین هزینه‌های سالانه زندگی خود با درآمد پسیو فقط به ۳۰۰۰۰ دلار نیاز دارید، به جای ۱ میلیون و ۱۴۳ هزار دلار فقط به ۸۵۷۰۰۰ دلار نیاز خواهید داشت. پس ۲۰۰۰۰ دلار در سال پس انداز می‌کنید بنابراین تنها ۲۳ سال طول می‌کشد تا بتوانید درآمد پسیو کافی برای تأمین هزینه‌های زندگی خود داشته باشید. با این کار ۱۵ سال از مدت زمان رسیدن به یک استقلال مالی مطلوب کم خواهید کرد. دو نکته مهم را همیشه در نظر داشته باشید:

۱. هرچه هزینه‌های سالانه زندگی شما کاهش یابد، به درآمد پسیو کمتری نیز نیاز خواهید داشت.

۲. به ازای هر دلاری که از هزینه‌های زندگی شما کم می‌شود، به پس انداز شما بیش‌تر اضافه می‌شود، که به شما کمک می‌کند سریع‌تر به استقلال مالی برسید.

چگونه می‌توان سرعت رسیدن به درآمد کافی را حتی بیش‌تر کرد؟

1 آیا کسب درآمد پسیو سخت است؟ معرفی راهکارهای افزایش درآمد

هنگامی که هزینه‌های زندگی خود را به کمترین رقمی که با آن میتوانید زندگی کنید کاهش دادید، قدم دیگری برای زودتر رسیدن به استقلال مالی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.

همزمان با قانون کاهش هزینه‌ها، درآمد خود را با انجام کاری که دوست دارید افزایش دهید. اگر بتوانید راهی برای کسب درآمد با انجام کاری که دوست دارید پیدا کنید، ممکن است زمان رسیدن به استقلال مالی شما کوتاه‌تر از قبل شود.

بیایید برای آخرین بار به مثال قبل برگردیم و تأثیر کاهش هزینه‌های زندگی را از ۴۰۰۰۰ دلار به ۳۰۰۰۰ دلار در سال و افزودن ۱۰،۰۰۰ دلار درامد اضافی از یک شغل جانبی در سال را محاسبه کنیم.

  • هدف همان هدف قبل است، ۸۵۷۰۰۰ دلار پس انداز کنید تا سالانه ۳۰،۰۰۰ دلار درآمد پسیو داشته باشید.
  • با افزودن درآمد ۱۰،۰۰۰ دلاری از یک شغل جانبی، شما پس انداز خود را به ۳۰،۰۰۰ دلار در سال افزایش داده‌اید.
  • در این سناریو شما در طی ۱۸ سال به یک استقلال مالی مطلوب خواهید رسید، و در واقع ۵ سال دیگر نیز جلوتر می‌افتید.

راهکارهای افزایش درآمد | مرحله آخر آزادی مالی

6 آیا کسب 7درآمد پسیو سخت است؟ معرفی راهکارهای افزایش درآمد

اگر در این سناریو بتوانید سالانه ۱۰،۰۰۰ دلار درآمد کسب کنید و کاری را انجام دهید که واقعاً عاشق آن هستید، پس نیازی نیست که کل ۳۰،۰۰۰ دلار هزینه زندگی خود را از درآمد پسیو تأمین کنید. فقط کافی است ۲۰۰۰۰ دلار را از درآمد پسیو تامین کنید. و این یعنی این که شما فقط باید ۵۷۱،۰۰۰ دلار پس انداز کنید. بنابراین می‌توانید در مدت حدودا ۱۳ سال به آزادی مالی برسید، حتی اگر از صفر شروع کنید.

هرچه با انجام کاری که دوست دارید پول بیش‌تری بدست آورید، به درآمد پسیو کمتری نیاز خواهید داشت.

بیش از حد دغدغه کسب درامد پسیو نداشته باشید

7 آیا کسب درآمد پسیو سخت است؟ معرفی راهکارهای افزایش درآمد

امروزه تمرکز زیاد بر درآمد پسیو به یک نقطه ناسالم رسیده است. شما نباید همه امید خود را به یک خیال واهی ببندید این که در مدت زمان کوتاهی بتوانید درآمد پسیو کافی برای ترک شغل اصلی خود داشته باشید. برای یک فرد عادی که از ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر کار می‌کند، احتمالاً قبل از اینکه به استقلال مالی مطلوب دست یابد به سن بازنشستگی می‌رسد. با این وجود راه کارهایی وجود دارد که مدت زمان دستیابی به آزادی مالی را سرعت دهید و در سن جوانی به آن برسید.

۱. هزینه‌های زندگی خود را به پایین‌ترین میزانی که می‌توانید برسانید.

۲. درآمد خود را افزایش دهید، می‌توانید از طریق یک شغل جانبی این کار را انجام دهید.

۳. به دنبال کار و شغل جانبی مورد علاقه خود باشید. هر دلار پولی که با انجام کاری که دوست دارید بدست آورید، یک دلار از نیاز شما به درآمد پسیو کمتر می‌کند.

آزادی مالی یک برنامه برای سریع ثروتمند شدن نیست. در واقع یک روند طولانی و حساب شده است. قطعا این مسیر آسان نخواهد بود، اما شما کاملاً آنچه مورد نیاز است را در اختیار دارید.

حال که با راهکارهای افزایش درآمد آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس