توانمند سازی محیط زیستی و تاثیر آن در تجربه مشتری

شرکت‌ها با دولت‌ها برای رسیدگی بهتر به مسائل زیست محیطی روبرو هستند، همچنین باید برای راحتی بیش‌تر مشتریان خود تلاش کنند.

42
0
توانمند سازی محیط زیستی و تاثیر آن در تجربه مشتری

همانطور که شرکت‌ها با تقاضای روزافزون مصرف کنندگان، دولت‌ها و هیئت مدیره خود برای رسیدگی بهتر به مسائل زیست محیطی روبرو هستند، همچنین باید برای راحتی بیش‌تر در مورد انتظارات روزافزون مشتریان خود نیز تلاش کنند. (با تحویل دو روزه خداحافظی کنید و به دنبال تحویل در همان روز باشید!) در ادامه به توانمند سازی محیط زیستی می‌پردازیم.

نه تنها از فشار رقابتی برای ارائه بهترین تجربه مشتری کاسته نشده است بلکه هیچ انگیزه‌ای در زمینه پایدارتر کردن محصولات، خدمات و عملیات نیز وجود ندارد. این که چگونه می‌توان به این دوگانگی آشکار رسیدگی کرد و آن را حل کرد، یکی دیگر از چالش‌های پیش روی متخصصان زنجیره تامین امروز است.

من معتقدم که این دو آنقدر جدا از هم نیستند. در حقیقت، برخی از فناوری‌هایی که مشاغل برای بهبود خدمات به مشتریان استفاده کرده‌اند، می‌توانند نقش مهمی در بهبود پایداری داشته باشند. همه چیز به ارائه اطلاعات و انتخاب‌هایی برمی‌گردد که مشتری را به سمت انتخاب‌های مثبت محیطی سوق می‌دهد، در عین حال همچنان یک تجربه مشتری عالی را نیز ارائه داده می‌شود.

این امر مستلزم یک دیدگاه پایدار شفاف به همراه خلاقیت واقعی است و از طریق فناوری مناسب اجرا می‌شود.

توانمند سازی محیط زیستی با تحویل سازگارتر با محیط زیست

1 توانمند سازی محیط زیستی و تاثیر آن در تجربه مشتری

بیایید با یک مثال توضیح بدهیم: با توجه به اینکه مردم به طور روزافزونی خواستار انتخاب‌های پایدارتری هستند، اگر یک شرکتی به آنها قدرت انجام این کار را بدهد، و حق انتخاب‌هایی برای تحویل شامل اطلاعات مربوط به تاثیرات زیست محیطی و نه فقط سرعت را در اختیار آنها قرار دهد، چه اتفاقی می‌افتد؟

وب سایتی را تصور کنید که به عنوان بخشی از تنظیمات مشخصات کاربر می‌پرسد، “آیا تحویل‌های سازگار با محیط زیست را ترجیح می‌دهید؟” سپس به طور خودکار اطلاعاتی را در مورد گزینه‌های مختلف تحویل به همراه پیامدهای زیست محیطی هر یک روش‌ها را به مصرف کننده ارائه می‌دهد، و به طور پیش فرض انتخاب‌های تحویلی را که نیاز به سرعت بخشیدن و حداکثر کردن توانایی را دارند را به حداقل می‌رساند. همه اینها به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمک می‌کند.

اگر آن شرکت برای تحویل سازگار با محیط زیست هزینه کمتری دریافت کند یا این قابلیت را برای مشتری فراهم کند که با این انتخاب می‌تواند اعتبار جمع کند و از آن در خریدهای آینده استفاده کند، چه اتفاقی می‌افتد؟ این ترکیب از انگیزه‌های مالی هرچند کم ​​و ایجاد علاقه از طریق دادن این قدرت به مشتریان برای انتخاب‌های پایدارتر، هم می‌تواند تغییرات زیست محیطی ایجاد کند و هم برند شرکت را تقویت کند.

برای دستیابی به چنین چشم اندازی نیاز است که شرکت‌ها اولویت‌های هر مشتری را با در دسترس بودن محصول براساس موقعیت مکانی، فاسد شدن محصول، گزینه‌های مختلف حمل و نقل موجود برای تحویل، برنامه‌های مختلف حمل و نقل و غیره مطابقت دهند که این را می‌توان با سایر فاکتورها بر اساس داده‌های جمع آوری شده از سنسورها و تجزیه و تحلیل با هوش مصنوعی (AI) ترکیب کرد.

کلید این سناریو گردش آزاد دیتا در مدیریت انبار، مدیریت حمل و نقل، مدیریت سفارشات و سایر سیستم‌ها است که همه آنها با سیستم‌های مالی و تجارت الکترونیک شرکت ادغام شده‌اند.

ایجاد یک سازمان با مصرف بهینه انرژی

2 توانمند سازی محیط زیستی و تاثیر آن در تجربه مشتری

بیایید کمی جلوتر برویم، همه سیستم‌هایی که در پشت صحنه برای ارائه حق انتخاب‌های تحویل سازگار با محیط زیست به مشتریان لازم است، برای کار کردن به انرژی نیاز دارند. انرژی مورد نیاز برای اجرای این سیستم‌ها نیز باید بخشی از معادله پایداری قرار گیرند.

در حالی که مراکز داده به عنوان بزرگ‌ترین استفاده کنندگان انرژی معرفی شده‌اند، مطالعات نشان داده است که مزایای فناوری اطلاعاتی که به درستی به کار گرفته شده می‌تواند مزایای زیست محیطی را ارائه دهد که ۵ تا ۷ برابر بیش‌تر از هزینه‌های خود آن هست. به عنوان مثال، هزینه‌های زیست محیطی حضور افراد در یک جلسه یا کنفرانس را با انرژی مورد نیاز برای میزبانی آن جلسه در زوم مقایسه کنید.

برای شرکت‌هایی که مراکز داده خود را اداره می‌کنند، مهم است که این امکانات را تا حد امکان از نظر مصرف بهینه انرژی و به کمک انرژی‌های تجدید پذیر توسعه دهند. این یک چالش پیچیده و پیوسته در حال تحول برای اکثر سازمان‌های فناوری اطلاعات است و این یکی از دلایلی است که باعث می‌شود شرکت‌های بیش‌تری به سراغ ارائه دهندگان سرویس ابر عمومی بروند.

علاوه بر تخلیه همه این زمان و هزینه نگهداری برای انتقال به سرویس‌های ابری، چنین شرکت‌هایی مزیت پایداری نیز به دست می‌آورند: ارائه دهندگان سرویس ابر عمومی بسیار متمرکز هستند تا مراکز داده خود را تا حد ممکن کارآمد کنند. آنها از جدیدترین نوآوری‌ها و فناوری‌ها برای افزایش قدرت محاسبه و کاهش مصرف انرژی استفاده می‌کنند و همه ارائه دهندگان اصلی سرویس ابری، تعهداتی را برای تامین انرژِی مراکز داده خود با انرژی تجدیدپذیر به عهده گرفته‌اند.

توانمندسازی مصرف کنندگان برای پذیرش پایداری محیط زیست

1 3 توانمند سازی محیط زیستی و تاثیر آن در تجربه مشتری

برگردیم به همان ارائه اطلاعات به مصرف کنندگان در مورد گزینه‌های تحویل سازگار با محیط زیست: همانطور که شرکت‌ها به دنبال راه‌هایی برای ارائه خدمات بهتر به مشتریان خود هستند، باید پایداری را نیز بخشی از این معادله قرار دهند. این فناوری امروزه برای اتصال بیشتر نقاط در عملیات تجاری نسبت به گذشته وجود دارد و به طور فزاینده‌ای از هوش مصنوعی برای مشاهده در هر لحظه استفاده می‌کند.

ارائه شفاف و واضح به مصرف کنندگان در مورد هزینه‌های زیست محیطی انتخاب‌های آنها، امری بسیار مفید و انگیزه بخش است. در کوتاه مدت، می‌تواند باعث وجه تمایز برند تجاری شما با دیگران باشد و در بلند مدت، ممکن است سهام شما را افزایش دهد.

من فکر نمی‌کنم هیچ شرکتی تا کنون توانسته است برای رسیدن به پایداری خود برنامه ریزی کند، اما زمان آن رسیده است که رهبران شرکت‌ها، انتخاب‌های آگاهانه ای را برای محیط زیست ارائه دهند، نه اینکه فقط بر سرعت آن هم با هر هزینه محیطی تمرکز کنند.

حال که با توانمند سازی محیط زیستی و تاثیر آن در تجربه مشتری آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس