معرفی بهترین هارد اکسترنال | بهترین هارد دیسک های اکسترنال در سال ۲۰۲۱

42
0
بهترین هارد اکسترنال

شاید باور نکنید که سرمایه گذاری و خرید بهترین هارد دیسک های اکسترنال که می توانید پیدا کنید تا چه میزان ضروری و حیاتی است. فرقی نمی‌کند که فایل‌های بسیار مهم و غیرقابل جایگزینی داشته باشید یا پروژه‌های بزرگی که باید ایمن نگه‌داشتن شوند، یک درایو خارجی می‌تواند به راحتی از آن‌ها نسخه پشتیبان تهیه کند. به این ترتیب، اگر لپ‌تاپ، Chromebook یا رایانه شخصی‌تان دچار اختلال شود، آن فایل‌ها را با خیال راحت در آن درایو نگهداری کرده‌اید. در این خبر به معرفی بهترین هارد اکسترنال می پردازیم.

معرفی بهترین هارد اکسترنال

درایوهای ایمن فوق‌العاده و درایوهای SSD قابل حمل وجود دارند که امنیت بیشتری را برای فایل‌های شما ایجاد می‌کنند و سرعت خواندن و نوشتن فوق‌العاده بالایی دارند. با این حال، بهترین هارد دیسک های اکسترنال قیمت مناسب تری دارند، به این معنی که می توانید برای به دست آوردن فضای ذخیره سازی بیشتر هزینه کنید. اگر سرعت عملکرد یا چیزی که بتواند در مقابل ضربات وارده در ته کیف مقاوم باشد برایتان حائز اهمیت است، ممکن است یک انتخاب عالی باشند.

از آنجایی که می توانید بهترین هارد دیسک های اکسترنال را هر کجا که می روید با خودتان حمل کنید و می توانید حجم زیادی از داده ها را ذخیره کنید، این درایوها برای پشتیبان گیری از فایل های مهم و بردن آنها به اینور و آنور عالی هستند. بنابراین، با نزدیک شدن به بلک فرایدی و سایبر ماندی، همراه با همه قیمت های فوق العاده ای که به همراه دارند، هرگز زمانی بهتری از امروز برای بررسی بهترین هارد دیسک‌های اکسترنال که می‌توانید بخرید وجود ندارد.

نکات لازم قبل از خرید هارد اکسترنال

هنگام خرید بهترین هارد اکسترنال برای نیازهای خود، باید مطمئن شوید که دستگاهی تهیه کرده اید که بتواند فایل های مهم شما را با خیال راحت و ایمن ذخیره کند. قابلیت اطمینان در اینجا از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا نمی‌خواهید یک هارد دیسک اکسترنال بخرید که خیلی زود از کار بیفتد زیرا باعث می‌شود همه نسخه‌های پشتیبان مهم خود را از دست بدهید.

 بهترین هارد دیسک‌های اکسترنال نیز سریع خواهند بود، به این دلیل که از فناوری SSD (Solid State Drive) استفاده می‌کنند، یا به این دلیل که از جدیدترین فناوری اتصال مانند USB-C استفاده می‌کنند.

خرید بهترین هارد اکسترنال برای نیازهای شما مستلزم تعیین مقدار فضای مورد نیاز برای شما است. شما نمی خواهید یک هارد اکسترنال با میزان فضای ذخیره سازی خیلی کم بخرید که در نهایت فضای خالی شما تمام شود و مجبور شوید یک هارد دیگر خریداری کنید. با این حال، شما همچنین نمی خواهید برای فضای ذخیره سازی که هرگز به آن نیاز پیدا نخواهید کرد، بیش از میزان لازم هزینه پرداخت کنید.

 علاوه بر این، بهترین هارد دیسک های اکسترنال نیز باید قابل اعتماد و مستحکم باشند تا بتوانید بدون نگرانی اطلاعات خود را با خیال راحت در آنها ذخیره کنید. همچنین باید به اندازه کافی سبک باشند تا در کیف خود به راحتی حمل کنید، با ظرفیت بسیار تا بتوانید اطلاعات خود را هنگام سفر ایمن نگه دارید.

بهترین هارد دیسک های اکسترنال در سال ۲۰۲۱

  1. Seagate Backup Plus 5TB external hard drive

از دید کلی بهترین انتخاب است: این هارد دیسک 5 ترابایتی نسبت به قیمت خود، ویژگی ها و کیفیت بسیار خوبی را ارائه می دهد.

مقرون به صرفه و قابل حمل، در هر جایی که فکر کنید امکان کار و استفاده از آن وجود دارد.

بهترین هارد اکسترنال
بهترین هارد اکسترنال

مشخصات فنی:

 ظرفیت: 1 ترابایت، 2 ترابایت، 5 ترابایت

 رابط: USB 3.0

 ابعاد: 7.62 x 11.43 x 1.9 سانتی متر

 وزن: 0.58 پوند (265 گرم)

چرا باید بخرید:

 + مقرون به صرفه و سهولت در حمل و جابه جایی

+ موجود در چندین رنگ مختلف

+ سازگاری گسترده

 چرا نباید بخرید:

 فاقد پشتیبانی Thunderbolt

بدون ویژگی های رمزگذاری/امنیتی داخلی

Seagate با قیمتی که تا همین اواخر ارائه می‌کرد، پنج ترابایت فضای ذخیره‌سازی را در یک دستگاه کوچک که به راحتی در جیب شما قرار می‌گیرد و در بسیاری از پلتفرم‌ها قابل استفاده است، ارائه می‌دهد. ابعاد آن 7.62 در 11.43 سانتی‌متر و ضخامت آن فقط 1.9 سانتی‌متر (3 × 4.5 × 0.75 اینچ) و وزن آن کمی بیش از 200 گرم (حدود نیم پوند) است.

یکی از عوامل متمایز کننده آن نمونه های مشابه، ارائه یک سال ضمانت بازیابی اطلاعات است، اگرچه باید تاکید کنیم که اگر درایو شما خراب شود، آنها جادوگر نیستند و کاری نمیتوانند انجام دهند. همیشه باید از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، البته اگر در این زمینه واقعا نگران و محتاط هستید. اگر وقتی می‌خواهید آن اطلاعات را بازیابی کنید متوجه می‌شوید که درایو شما از کار افتاده است، پشتیبان‌گیری تا چه میتواند برای شما سودمند باشد؟

 صحبت از “پشتیبان گیری از پشتیبان گیری” شد، این درایو در چندین رنگ موجود است، بنابراین اگر می خواهید در کشوی پر از هاردهای سیاه مشکی متفاوت و قابل تشخیص شود، یا از رنگ های مختلف برای جدا کردن پروژه های مختلف در حین انجام امور استفاده کنید، ممکن است بخواهید آن را با رنگ قرمز خریداری کنید.

رابط USB 3 5 گیگابیت بر ثانیه آن را بسیار سریع و سازگار با هر چیز می کند.  سیگیت از شما می‌خواهد که نرم‌افزار « Dashboard» خود را برای سیستم‌عامل ویندوز و مک نصب کنید، اما درایو بدون آن بر روی هر سیستم‌عاملی به طور کاملا خوبی کار می‌کند.  کاربران XBOX One X  دوست دارند این فضا با بازی پر شود.  هیچ امنیتی یا رمزگذاری داخلی وجود ندارد، اما درایوهای گران‌تر زیادی وجود دارند که این عملکرد را ارائه می‌کنند.

  1. WD Elements 12TB external hard drive

WD Elements فضای بسیار زیاد و عملکرد عالی را در یک محفظه عمودی هوشمند فراهم می کند که روی هر میزی بسیار زیبا به نظر می رسد.

بهترین قیمت به نسبت هر ترابایت

بهترین هارد اکسترنال
بهترین هارد اکسترنال

 مشخصات فنی :

 ظرفیت: 3 ترابایت، 4 ترابایت، 6 ترابایت، 8 ترابایت، 10 ترابایت، 12 ترابایت، 14 ترابایت، 18 ترابایت

 رابط: USB 3.0

 ابعاد: 4.80 x 13.49 x 16.58 سانتی متر

 وزن: 1.92 پوند (0.87 کیلوگرم)

چرا باید بخرید:

 +ظرفیت زیاد 

+ بیشترین فضای ذخیره سازی به نسبت هزینه ی پرداختی

+ فرمت عمودی باعث صرفه جویی در فضای میز کار شما می شود 

+ طراحی آن باعث خنک شدن هارد و جلوگیری از داغ کردن آن می شود

 چرا نباید بخرید:

 قابل حمل نیست

آداپتور برق اکسترنال مورد نیاز است

خطرناک برای کودکان، باید از دسترس آنها دور نگهداشته شود

WD درایوهای Elements خود را با یک شکل جذاب طراحی کرده است که به صورت عمودی قرار دارد.  این واقعیت به ظاهر پیش پا افتاده نه تنها باعث صرفه جویی در فضای میز می شود، بلکه باعث خنک تر شدن قسمت داخلی درایو نیز می شود.  سوراخ های هواکش بالا و پایین آن وجود دارد.

در داخل WD Elements یک درایو SATA رومیزی 3.5 اینچی با قابلیت انتقال 6 گیگابیت با رابط USB 3.0 به SATA را میتوانید مشاهده کنید.  هنگامی که درایوها به صورت عمودی و با فاصله زیادی در اطراف قرار می گیرند، امکان عبور هوا فراهم می شود، بنابراین درایوها باید بسیار بیشتر از درایوهای اینترنال که نزدیک به یک CPU داغ بسته شده اند یا به صورت افقی روی یکدیگر قرار گرفته اند، دوام بیاورند.

 این محصول با NTFS  قالب‌بندی شده است که آن را برای استفاده با رایانه‌های Windows آماده می‌کند، یک حرکت مفید با توجه به اینکه اگر بخواهید یک فرمت کامل را انجام دهید – برخلاف “ quick format” – با ظرفیتی به اندازه 12 ترابایت، ممکن است  تمام روز منتظر تمام شدن آن باشید.  البته کاربران مک، فقط می توانند درایو را وصل کرده و دوباره فرمت کنند، پس از اندکی صبر نیز کار می کند.

WD Elements به عنوان یک درایو دسکتاپ در داخل یک محفظه خارجی، درایوهای دارای پورت USB نیستند، هر کدام دارای آداپتور برق سبک خود هستند که به اندازه یک شارژر معمولی تلفن همراه است.

 درواقع 12 ترابایت باید به اندازه کافی باشدتا شما را برای مدت طولانی راضی نگه دارد و تعداد زیادی نسخه پشتیبان، فایل های کاری یا سرگرمی ذخیره کند، نسخه های بزرگتر در دسترس هستند:، ظرفیت ها از 3 ترابایت شروع می شود و به چهار، شش، هشت، ده، دوازده می رسد.  ، 14، 16 و حداکثر 18 ترابایت.

  1. SanDisk G-Drive Professional 18TB external hard drive

ظرفیت بسیار زیاد با سریع ترین رابط، همه کاربران مک را خوشحال می کند.

بهترین انتخاب برای مک: یک هارد اکسترنال سریع که می‌توان آن را به صورت زنجیره‌ای متصل کرد.

بهترین هارد اکسترنال
بهترین هارد اکسترنال

 مشخصات فنی :

 ظرفیت: 4 ترابایت، 6 ترابایت، 12 ترابایت، 18 ترابایت

 رابط: USB-C 3.2 Gen 1 (x1) Thunderbolt 3 (USB-power)

 ابعاد: 13 × 21 × 4.55 سانتی متر

 وزن: 2.6 پوند (1.18 کیلوگرم)

چرا باید بخرید:

 + پنج سال گارانتی 

+Daisy chain up to six units using ThunderBolt

 +Fast 7200 RPM drive

 منبع تغذیه AC یا USB +

 فرمت شده برای Mac

 چرا نباید بخرید:

 – گران قیمت به ازای هر گیگابایت 

– برای استفاده در رایانه شخصی باید فرمت مجدد شود

اگر یک هارد دیسک enterprise را بردارید و آن را داخل یک قاب آلومینیومی بادوام با طراحی شیک و قابل حمل قرار دهید، یک هارد اکسترنال عالی خواهید داشت.  اما اگر یک پورت USB-C با قابلیت کار با سرعت 5 گیگابایت در ثانیه و دو درگاه Thunderbolt به اضافه درایو را از قبل فرمت کرده باشید تا macOS آماده باشد، در این صورت هارد اکسترنال مک را در اختیار دارید.

G-Drive Pro با استفاده از HDD Ultrastar با سرعت 7200 RPM که تا 195 مگابایت بر ثانیه را در داخل قاب آلومینیومی جذاب خود دارد، دقیقا  همان چیزی است که این دستگاه ارائه می‌کند.  نسخه 18 ترابایتی، چشمگیرترین نسخه از خانواده درایوهای با ظرفیت بالا است که از 4 ترابایت شروع می شود.  جفت پورت Thunderbolt آن به این معنی است که می توانید شش واحد را با یک کابل به مک (یا رایانه شخصی) به یکدیگر متصل کنید.

این درایو دارای یک آداپتور برق متناوب است، اما می‌تواند بدون آن نیز با استفاده از USB 3.2/Thunderbolt کار کند، که استفاده از آداپتور برق را اختیاری می‌کند و قابلیت حمل درایو را افزایش می‌دهد.  ضخیم به اندازه یک جفت کتاب، آنقدر کوچک است که بتوان آن را در کوله پشتی بدون آداپتور برق متناوب و سیم‌های درهم‌پیچیده‌ای که با درایوهای دیگر وارد می‌کنید، حمل کرد.

 یک کابل Thunderbolt 3 در آن گنجانده شده است و SanDisk نیز ضمانت 5 ساله ای ارائه می دهد که انتخاب هر درایو دیگری را به جای آن سخت می کند.

  1. ADATA HD710 PRO rugged external hard drive

HD710 PRO با قیمت مناسب عملکرد و دوام خوبی ارائه می دهد.

بهترین انتخاب برای خارج از منزل

بهترین هارد اکسترنال
بهترین هارد اکسترنال

 مشخصات فنی :

 ظرفیت: 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت، 5 ترابایت

 رابط: USB 3.0

 ابعاد: 9.6 × 13.21 × 2.56 سانتی متر

 وزن: 0.86 پوند (0.39 کیلوگرم)

چرا باید بخرید:

 +سریع

+قاب سیلیکونی بسیار مقاوم

+مدیریت کابل خوب

 چرا نباید بخرید:

 -طراحی ممکن است برای همه کاربران جذاب نباشد

با قطعات متحرک کوچک، هارد دیسک (HDD) شکننده است.  همه داده های شما می تواند در یک ثانیه در اثر یک اتفاق ناگهانی غیرقابل دسترس شود.  بیشترین علت خرابی ها را می توان به آسیب دیدگی دیسک ناشی از ضربه های فیزیکی نسبت داد.  ضربه خوردن، افتادن یا ضربه های ناگهانی، به خصوص در حین استفاده، می تواند باعث خراب شدن یا آسیب دیدن دستگاه شود.  فقط قرار دادن آن در معرض این عناصر می تواند داده ها و روز شما را خراب کند.  به همین دلیل است که اگر از درایوهای اکسترنال در خارج از منزل استفاده می کنید، یک هارد اکسترنال معمولی به یک پیشنهاد خطرناک تبدیل می شود.

 یک دستگاه دارای استاندارد IP68 می تواند گرد و غبار، خاک و شن را تحمل کند و می تواند تا عمق 1.5 متری زیر آب به مدت 30 دقیقه شناور شود.  خوب به نظر می رسد؟  خوب، این همان نوع گواهینامه ای است که ADATA HD 710 Pro  دارد.  این شرکت برای محافظت از قطعات داخلی HDD با پوشش سیلیکونی، ساختار سه لایه و فناوری سنجش لرزش فراتر رفت تا بتواند در برابر سقوط از ارتفاع 1.5 متری مقاومت کند.  ما مدل‌های قبلی را که گران‌تر و جذاب‌تر بودند، در اینجا بررسی کردیم.

با یک رابط USB 3.1 5 گیگابیت بر ثانیه سریع است و با ظرفیت 4 ترابایتی که دارد برای یک هارد معمولی سیار بیش از اندازه کافی است.  این شرکت این مدل را در چهار رنگ ارائه می دهد که جداسازی پروژه ها با درایوهای رنگی را آسان می کند.  این سیستم “Wrap-around” است به این معنی که کابل همیشه همراه درایو است تا گره نخورد یا مانعی برای آن نشود.  وقتی درایو را در کوله پشتی خود حمل می کنید بسیار مفید است.

  1. Sabrent Rocket XTRM-Q 4TB USB / Thunderbolt external SSD

یکی از سریع ترین SSD هایی که می توانید در جیب خود حمل کنید.

بهترین از نظر سرعت: بیشترین سرعت، موجود در نسخه های QLC و TLC

بهترین هارد اکسترنال
بهترین هارد اکسترنال

 مشخصات فنی :

 ظرفیت: 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت، 4 ترابایت، 8 ترابایت، 16 ترابایت

 رابط: USB Type-C، USB 3.2، Thunderbolt 3

 ابعاد: 4.49 x 10.49 x 1.40 سانتی متر

 وزن: 4.55 اونس (129 گرم)

چرا باید بخرید:

 +فوق العاده سریع

+قابل حمل و سبک

+پشتیبانی از Thunderbolt و USB 3.2

+ موجود در نسخه های QLC و TLC

چرا نباید بخرید:

 – ظرفیت های بالاتر هزینه زیادی در پی دارند.

با محفظه‌ای آلومینیومی که دوام و استحکام آن را تضمین می‌کند و اندازه بسیار قابل حمل به علاوه فوق‌العاده سریع، با وجود این ویژگی ها، دلایل کمی برای انتخاب نکردن آن باقی می ماند.  تا ظرفیت 16 ترابایت و با انتخاب نوع فلش مموری شما موجود است. این دستگاه از جدیدترین استانداردهایی مانند Thunderbolt پشتیبانی می‌کند و نیازی نیست که با پورت‌ها درگیر شوید، زیرا تنها یک پورت دارد: یک کانکتور USB-C در پشت که به طور خودکار بین حالت‌های TB3 و USB 3.2 سوئیچ می‌کند.

 علاوه بر سازگاری فوق‌العاده با ویندوز، مک و لینوکس، سرعت انتقال سریع تا 2700 مگابایت بر ثانیه را هنگام اتصال به رایانه‌ای که از Thunderbolt 3 یا بالاتر پشتیبانی می‌کند، ارائه می‌کند.  با این حال، اگر آن را به رایانه ای با پورت USB 3.2 متصل کنید، سرعت آن به 900 مگابایت بر ثانیه کاهش می یابد.

عملکرد ذخیره سازی مبتنی بر فلش به نوع حافظه فلش مورد استفاده نیز بستگی دارد: آنها هوشمندانه این درایو را در هر دو نسخه QLC و TLC ارائه داده اند که به شما امکان می دهد بر اساس کار و نیازهای استفاده خود تصمیم بگیرید.  تفاوت قیمت در زمان نوشتن این مقاله بین QLC و TLC برای درایو 4 ترابایتی تنها 100 دلار است و نسخه TLC سرعتی تا 2400 مگابایت بر ثانیه و 1800 مگابایت بر ثانیه R/W را ارائه می دهد.

 دارای سیستم یکپارچه نظارت بر دما و سلامت است که باید از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.

Buffalo MiniStation Extreme external hard drive

بدنه مقاوم و باز کردن قفل بی سیم مبتنی بر NFC، درایو رمزگذاری شده بوفالو را متمایز می کند.

بهترین از نظر امنیت بی سیم: یک ضربه از گوشی هوشمند شما تمام چیزی است که برای قفل کردن و باز کردن قفل درایو لازم است.

بهترین هارد اکسترنال
بهترین هارد اکسترنال

 مشخصات فنی :

 ظرفیت: 1 ترابایت، 2 ترابایت

 رابط: USB 3.0

 ابعاد: 8.99 x 14.10 x 2.1 سانتی متر

 وزن: 0.66 پوند (0.30 کیلوگرم)

چرا باید بخرید:

 +قابل حمل

+قفل/باز کردن قفل از طریق NFC

+رمزگذاری سخت افزاری

+بدون آداپتور برق برای حمل

+سه سال گارانتی

 چرا نباید بخرید:

 -بزرگتر از اکثر درایوهای قابل حمل 2.5 اینچی است.

ضد آب و ضد ضربه، MiniStation Extreme NFC بوفالو البته شاید نتوان گفت که مقاومت خارق العاده ای دارد، اما تغییر خوبی نسبت به برخی از هارد دیسک‌های اکسترنال آسیب پذیر و ضعیف است.

 این شاسی مقاوم یک هارد دیسک 2.5 اینچی لپ‌تاپ را در سپرهای ضربه‌گیر محصور می‌کند که به گونه‌ای طراحی شده‌اند که HD می‌تواند در برابر سقوط از ارتفاع 1.2 متری (4 فوت) مقاومت کند.  اگر از پنجره به بیرون انداخته شود، کارش ساخته است، اما اگر از روی میز بیافتد باید امیدوار بود که آسیب چندانی نمی بیند.  گواهی IP5X به این معنی است که تقریباً ضد گرد و غبار است و گواهی IPX3 به این معنی است که می تواند اسپری آب را تا زاویه 60 درجه کنترل کند.

یکی از ویژگی های کلیدی آن رمزگذاری AES 256 بیتی با قابلیت ارتباط میدان نزدیک (NFC) است که به آن اجازه می دهد با یک لمس ساده گوشی هوشمند قفل آن را باز کنید.  با NTFS از پیش فرمت شده، می توان آن را بلافاصله با یک کامپیوتر ویندوزی استفاده کرد.  البته در صورت تمایل کاربران مک می توانند آن را به HFS+ فرمت کنند.  بهتر است، اگر آن را به صورت exFAT قالب‌بندی کنید، از Mac، PC و کنسول‌های بازی Playstation 4 و 5 به‌صورت هم‌زمان پشتیبانی می‌کند.

این درایو با ابزار “ModeChanger” بوفالو برای ویندوز و مک از قبل بارگذاری شده است که آن را از Open به Secure و بالعکس تغییر می دهد.  تغییر حالت کمتر از یک دقیقه طول می کشد و پس از آن درایو باید دوباره فرمت شود.

 چراغ های LED جلوی درایو برای USB 2.0 سبز و برای اتصال USB 3.0 آبی روشن می شوند.  کابل USB پیچیده آن که به طور دائم در یک طرف متصل است، شما را از گم شدن کابل نجات می دهد، اما اگر به کابل طولانی تری نیاز دارید، باید از یک کابل دیگر در بین آن استفاده کنید.

WD My Cloud Home 8TB external hard drive

این هارد اکسترنال از طریق فضای ابری قابل دسترسی است.

بهترین از نظر ابر: از هر کجا که هستید به داده های خود دسترسی داشته باشید.

 مشخصات فنی :

 ظرفیت: 2 ترابایت، 3 ترابایت، 4 ترابایت، 6 ترابایت، 8 ترابایت

 رابط: USB 3.0 و اترنت

 ابعاد: 5.3 × 14 × 17.6 سانتی متر

 وزن: 2.3 پوند (1.1 کیلوگرم)

چرا باید بخرید:

 +قابلیت استریم ویدیو

+پشتیبانی از ویندوز، مک، اندروید و iOS

+ پورت USB موجود برای وصل کردن درایوهای خارجی دیگر

 چرا نباید بخرید:

No redundancy (single hard disk)

در حالی که فضای ذخیره‌سازی ابری راحت است، داده‌های شما در اختیار کیف پول شما هستند.  اگر پرداخت را متوقف کنید، حساب ابری شما از بین می رود و داده های شما با آن به فراموشی سپرده می شود.

 وسترن دیجیتال در این زمینه تازه وارد نیست، هشت سال پیش یک مورد را بررسی کردیم. دارای همان فرمت عمودی است، اما با طراحی مینیمالیستی و شیک که ترکیبی از رنگ سفید و مقداری نقره‌ای بافت‌دار در پایین است.  به لطف دریچه های فراوان در بالا و پایین کیس، جریان هوای داخلی عالی دارد.  در پنل پشتی آن، یک درگاه USB 3.0 با سرعت 5 گیگابیت در ثانیه برای وصل کردن یک درایو خارجی یا درایو فلش و یک درگاه Ethernet پیدا خواهید کرد.

راه اندازی به سادگی وصل کردن آداپتور برق، وصل کردن کابل شبکه ارائه شده به سوکت RJ45 و broadband router شما است.  سپس یک حساب “WD My Cloud” ایجاد می‌کنید و آن را با برنامه Android یا iOS مرتبط می‌کنید، البته این کار اجباری نیست.  همچنین می‌توانید با بارگیری mycloud.com در یک مرورگر وب به محتویات آن دسترسی داشته باشید، از آنجا می‌توانید محتوا را دانلود، آپلود و مدیریت کنید، از جمله پخش جریانی عکس‌ها و ویدیوهای ذخیره شده در دستگاه My Cloud.  ویژگی‌های همگام‌سازی با Google Drive، OneDrive و Dropbox نیز ارائه شده است.

 به عنوان یک هارد داخلی، هیچ redundancy ندارد.  می‌توانید یک هارد دیسک خارجی با ظرفیت یکسان را به آن وصل کنید یا نسخه «Duo» را که با mirrored drives از کارخانه ارائه می‌شود، خریداری کنید. گارانتی جهانی دو ساله WD نیز ارائه می شود.

WD BLACK 5TB P10 Game Drive external hard drive

فضای ذخیره سازی مناسب و مقرون به صرفه برای کنسول های بازی.

بهترین برای بازی: plug-and-play

بهترین هارد اکسترنال
بهترین هارد اکسترنال

 مشخصات فنی :

 ظرفیت: 2 ترابایت، 4 ترابایت، 5 ترابایت

 رابط: USB 3.0

 ابعاد: 11.81 x 8.79 x 2.08 سانتی متر

 وزن: 0.51 پوند (250 گرم)

چرا باید بخرید:

 + فضای ذخیره سازی زیاد 

+ سازگار با تمام کنسول های بازی 

+ فرمت شده به صورت ExFAT

 چرا نباید بخرید:

 -آداپتور برای دستگاه های USB-C گنجانده نشده است

این یک کانتینر حمل و نقل نیست، اما به نظر می رسد که یک مستطیل سیاه با طرف های آجدار و پیچ های شش گوش است.  شامل LED  کوچک آشنا همانند بسیاری از درایوهای خارجی است.  این محصول دارای یک رابط USB 3.2 Gen-1 با سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه است که از طریق یک رابط USB Micro-B در قسمت پشتی متصل شده است.  A-to-Micro-B 18 اینچی (45.7 سانتی متر) نیز گنجانده شده است.

 چیزی که این درایو را از منظر زیبایی شناسی بازی جدا می کند، سازگاری کامل آن است.  از آنجایی که با سیستم فایل ExFAT از پیش فرمت شده است، علاوه بر اینکه با رایانه‌های شخصی و مک سازگار است، با Sony PlayStation 4، PS5 و Microsoft Xbox One سازگار است.

در داخل آن یک درایو SATA 2.5 اینچی با سرعت 5400 دور در دقیقه وجود دارد، بنابراین انتظار سرعت SSD را نداشته باشید، اما حداکثر 140 مگابایت در ثانیه است. که عمدتا برای ذخیره بازی های دانلود شده برای جابجایی به حافظه داخلی کنسول شما در نظر گرفته شده است. برای کاربران رایانه شخصی، برنامه WD Drive Utilities و برنامه WD Security را می توان برای تنظیم رمزهای عبور، بررسی سلامت درایو و انجام کارهای تعمیر و نگهداری دانلود کرد.

همچنین به‌عنوان فضای ذخیره‌سازی چندرسانه‌ای طولانی‌مدت متصل به رایانه شخصی یا تلویزیون هوشمند با صفحه‌نمایش بزرگ سونی یا سامسونگ بسیار مناسب است. برخی از تلویزیون‌های هوشمند از NTFS و FAT32 یا NTFS و ExFat پشتیبانی می‌کنند، و به ندرت از هر سه پشتیبانی می‌کنند.

 ادبیات فروش WD به شما می گوید که 150 بازی را ذخیره می کند، اما اندازه بازی ها کاملا متفاوت است.  این شرکت میانگین حجم هر بازی را 36 گیگابایت می‌داند در حالی که برخی از منتقدان ادعا می‌کنند که حجم بازی های امروزه 80 گیگابایت است.  در هر صورت، فضای ذخیره سازی زیادی برای گسترش سیستم بازی شما وجود دارد.

Aegis Desktop 4 TB FIPS 140-2 encrypted external hard drive

iStorage diskAshur 2TB امنیت بسیار بالایی را ارائه می‌کند که در هیچ درایو دیگری وجود ندارد.

بهترین از نظر امنیت: رمزگذاری بی نظیر و اقدامات  پیشگیرانه در برابر هک شدن

بهترین هارد اکسترنال
بهترین هارد اکسترنال

 مشخصات فنی :

 ظرفیت: 2 ترابایت، 4 ترابایت، 6 ترابایت، 8 ترابایت، 10 ترابایت، 12 ترابایت، 16 ترابایت، 18 ترابایت

 رابط: USB 3.0

 ابعاد: 11.43 x 18.28 x 3.81 سانتی متر

 وزن: 2.5 پوند (1.13 کیلوگرم)

چرا باید بخرید:

 +گواهینامه FIPS 140-2

+ویژگی های امنیتی بسیار خوب

+قفل در صورت جدا شدن از USB

+سازگار با سیستم عامل

+تنظیمات بدون نرم افزار

+محفظه آلومینیومی

 چرا نباید بخرید:

 -بدون USB

-فقط یک سال گارانتی را شامل می شود

اگر با هر گونه اطلاعات مهمی سروکار دارید، نگهداری آنها در یک درایو رمزگذاری نشده بسیار خطرناک است.  در حالی که رمزگذاری را می توان در نرم افزار با دقت بسیار بالا انجام داد، هیچ چیز بهتر از یک راه حل صرفا مبتنی بر سخت افزار نیست که شما را از پیچیدگی های پیکربندی نرم افزاری رها می کند.

 درایو 4 ترابایتی Aegis Desktop از Apricorn یک هارد اکسترنال رمزگذاری شده با ظرفیت های 2 ترابایت تا 18 ترابایت است که در یک محفظه آلومینیومی محکم به ابعاد 4.5 x 7.2 اینچ و ضخامت 1.5 اینچ عرضه می شود.  پانل دکمه قفل آن در بالا شبیه طرح آشنای پول نقد یا خودپرداز با 0-9 رقم به اضافه یک کلید قفل/باز کردن قفل است.  سه چراغ نشانگر به شکلی واضح وضعیت آن را نشان می دهد: قفل (قرمز)، قفل نشده (سبز) یا حالت مدیریت (آبی).  تمام تنظیمات بدون نرم افزار است.

یک صفحه تهویه در جلوی درایو وجود دارد، در پشت آن درگاه USB 3.0، کانکتور برق، یک کلید روشن/خاموش، و یک شکاف قفل برای اتصال درایو به میز قرار دارد.  با سیستم فایل NTFS فرمت شده است اما می توانید از هر فایل سیستمی استفاده کنید.  در داخل از یک هارد دیسک رمزگذاری شده 3.5 اینچی استفاده می کند و مداری که رمزگذاری را انجام می دهد توسط یک لایه پوشش اپوکسی پوشانده شده است که از آن در برابر حملات فیزیکی محافظت می کند.

 پس از راه اندازی اولیه با کد 7 رقمی تا 16 رقمی، عملیات بدون نگرانی و بدون پیکربندی است.  اگر رمز عبور خود را گم کنید، دیگر هیچ راهی برای دسترسی به اطلاعات درایو وجود ندارد، و اگر درایو داخلی برداشته شده و در رایانه دیگری قرار داده شود، محتویات آن قابل دسترسی نیست زیرا داده ها قبل از ارسال به درایو برای ذخیره سازی رمزگذاری می شوند.

 دارای ویژگی‌های مفیدی مانند قفل خودکار بدون مراقبت است، و درایو می‌تواند به محض قطع اتصال USB به طور خودکار قفل شود.همانند زمانی که اگر کابل USB جدا شود.این ویژگی  برای سناریوهایی که دستگاه‌های رمزگذاری‌شده مبتنی بر نرم‌افزار نمی‌توانند مانند ماشین‌های تشخیصی یا هر سیستم تعبیه‌شده کار کنند، بسیار مناسب است.

Sabrent Rocket Nano 2TB external SSD

Sabent Rocket Nano یک SSD خارجی با قابلیت حمل عالی است.

بهترین از نظر اندازه فیزیکی: سریع و کم وزن

بهترین هارد اکسترنال
بهترین هارد اکسترنال

 مشخصات فنی :

 ظرفیت: 512 گیگابایت، 1 ترابایت، 2 ترابایت

 رابط: USB 3.1 – Gen 2

 ابعاد: 4.5 × 10.5 × 1.4 سانتی متر

 وزن: 2 اونس (56.7 گرم)

 چرا باید بخرید:

 +10 گیگابیت بر ثانیه USB 3.1 – رابط نسل 2 

+ بدنه آلومینیومی 

+ Bus powered

+ پشتیبانی از Mac و PC

 چرا نباید بخرید:

  • Gets hot

درایو Rocket Nano Sabrent در یک محفظه آلومینیومی فوق‌العاده ,در اندازه ی یک انگشت شست بسیار بزرگ عرضه می‌شود و توسط یک درگاه USB 3.2 Gen 2 تغذیه می‌شود که عملکرد آن را نسبت به درگاه USB 3.2 Gen 1 دو برابر می‌کند.  انرژی آن از طریق پورت USB تامین می شود و هر دو کابل USB-C و Type-A در آن گنجانده شده است. همچنین کاملاً OS-Agnostic است، روی  Windows و Mac OS کار می‌کند.

 این ویژگی که به راحتی در جیب جا می شود بسیار مفید است. متأسفانه به نظر نمی رسد راهی برای اتصال آن به جا کلیدی برای کار با رایانه شخصی وجود داشته باشد.  راکت نانو 2.75 اینچ قد و تنها 2 اونس وزن دارد، که آن را به گزینه ای عالی برای ذخیره نسخه پشتیبان در هنگام ارتقاء SSD NVMe تبدیل می کند. بنچمارک ها سرعت خواندن قابل توجه 967 مگابایت بر ثانیه را نشان می دهند، بنابراین این دستگاه گزینه خوبی برای بوت کردن سیستم عامل ها در سیستم ها است. با حافظه داخلی محدود اما از USB 3.2 Gen 2 با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند.

علیرغم وجود خنک کننده، برخی از مصرف کنندگان شکایت کرده اند که پس از استفاده زیاد دستگاه ها در لمس داغ می شوند.  البته برای افرادی که آن را به برق می‌گذارند مشکلی ایجاد نمی کند. تا به اینجای کار، SSD ها نمی توانند خیلی کوچکتر و سبکتر از این شوند. شاید برای استفاده در محیط‌های با دمای کنترل‌شده گزینه ی خوبی باشد.

 بهترین هارد اکسترنال

بزرگترین فاکتورهای تعیین کننده در مورد نرخ انتقال داده، اتصالی است که درایو استفاده می کند و اینکه یک هارد دیسک استاندارد است یا یک درایو حالت جامد (SSD).  بسیاری از هاردهای اکسترنال از اتصالات USB 3.0 استفاده می کنند. با این حال، برای سرعت‌های بیشتر، اتصال USB 3.2 Gen 2×2 USB Type-C یا Thunderbolt 3 یا 4 را نیاز دارید.  همچنین باید مطمئن شوید که رایانه شخصی یا لپ تاپ شما دارای یک پورت سازگار است.

همچنین باید به فضای ذخیره سازی مورد نیاز خود فکر کنید. بهترین هارد دیسک های اکسترنال طیف وسیعی از فضای ذخیره سازی را ارائه می دهند.  ما 1 ترابایت را برای شروع توصیه می کنیم، زیرا فضای زیادی برای ذخیره فایل های خود بدون تحمیل هزینه زیاد به شما می دهد. این مطمئنا برای اکثر کاربران به اندازه کافی خوب است.

 با این حال، اگر در حین انجام پروژه های  خود با فایل‌های حجیم – مانند عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا – سر و کار دارید، باید هاردی با فضای ذخیره‌سازی بزرگ‌تر بخرید. خوشبختانه، بسیاری از هارد دیسک‌های اکسترنال،چندین ترابایت (TB) فضای ذخیره‌سازی را با هزینه‌ای نه چندان زیاد ارائه می‌کنند.

منبع: techradar

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس