iOS 16: همه چیزهایی که فکر می کنیم تا کنون می دانیم

68
0
iOS 16

اپل تاریخ کنفرانس جهانی توسعه دهندگان ۲۰۲۲ خود (WWDC_Worldwide Developer’s Conference) را اعلام کرده است که از ۶ ژوئن تا ۱۰ ژوئن برگزار می‌شود. در این همایش، این شرکت همانند سال های قبل برنامه‌های خود را برای MacOS، iPadOS و iOS در پاییز آینده به طور عمومی به اشتراک می‌گذارد. iOS 16 در همین همایش گفته شده معرفی خواهد شد.

اگر روال برنامه تغییر نکرده باشد، اپل در این کنفرانس iOS 16 را معرفی خواهد کرد، یک به‌روزرسانی بزرگ که برای آیفون داران عرضه می‌شود. انتظار می رود که این به روز رسانی قابل توجه باشد، با اعمال تغییراتی در برنامه های سیستم و همچنین سیستم عامل.

iOS 16 چه زمانی روانه بازار می شود؟

iOS 16 چه زمانی روانه بازار می شود؟
iOS 16 چه زمانی روانه بازار می شود؟

انتظار می‌رود که iOS 16 اپل در WWDC اپل در 6 ژوئن پوشش داده شود. مانند I/O Google در ماه مه، این شرکت بسیاری از ویژگی‌های اصلی به‌روزرسانی بعدی را قبل از شروع انتشار پیش‌نمایش‌های توسعه‌دهندگان و نسخه‌های بتا به اشتراک خواهد گذاشت.

همه ویژگی‌های iOS 16 بلافاصله برای آزمایش در دسترس قرار نخواهند گرفت (یا حتی در زمان انتشار iOS 16 بر اساس تجربه آنچه در iOS 14 و 15 دیده‌ایم)، اما می‌توان انتظار داشت که این شرکت حداقل بیشتر آنها را در دسترس قرار دهد.

پس از اینکه توسعه‌دهندگان پیش‌نمایش و نسخه‌های بتا را از ژوئن اجرا کردند، اپل نسخه عمومی نهایی iOS 16 را در ماه سپتامبر یا اکتبر منتشر می‌کند، تقریباً همزمان با انتشار مدل بعدی آیفون (آیفون ۱۴).

کدام گوشی ها iOS 16 را اجرا می کنند؟

اپل به دلیل پشتیبانی طولانی مدت از گوشیهای آیفون خود در مقایسه با رقیبان اندرویدی شهرت بسیاری دارد. به عنوان مثال، پیکسل 3 و 3a در پاییز امسال اندروید 13 را دریافت نخواهند کرد، در حالی که آیفون X و XS تقریباً به طور قطع iOS 16 را خواهند داشت.

iOS 15 در حال حاضر روی همه آیفون‌ها از جمله iPhone 6S و نسخه‌های بعدی پشتیبانی می شود، برخی شایعات که اظهار می کنند اپل آیفون 6S، 6S Plus و SE (2016) را از خط تولید حذف خواهد کرد. اگر این خبر صحیح باشد، می‌توان انتظار داشت که iOS 16 روی دستگاه‌های iPhone 7 و جدیدتر اجرا شود.

با 6 سال عمر آیفون 7، اپل همچنان به راحتی از رقبای اندرویدی خود که اکثر آنها حداکثر تا سه سال از گوشی های خود پشتیبانی می کنند، جلوتر خواهد بود.

نرم افزار جدید iOS 16 نیز احتمالا به طور قطع روی سری آیفون 14 که در سپتامبر یا اکتبر امسال منتشر می شود، از پیش نصب می شود.

iOS 16 چه ویژگی هایی را به همراه خواهد داشت؟

iOS 16 چه ویژگی هایی را به همراه خواهد داشت؟
iOS 16 چه ویژگی هایی را به همراه خواهد داشت؟

ما در این مقطع زمانی چیز زیادی در مورد ویژگی های iOS 16 نمی دانیم. بر خلاف اندروید که اپن سورس است، closed- source بودن iOS اپل در مخفی نگه داشتن ویژگی های آینده در طول آزمایش، به نفع اپل عمل می کند. البته با این وجود نیز برخی اطلاعات در رابطه با ویژگی هایی درز کرده است.

یکی از افشاگری‌ها، از یک منبع نامطمئن، نشان می‌دهد که اپل می‌تواند روی ویجت‌های تعاملی برای iOS کار کند. که ممکن است عملکردی شبیه به تلفن‌های اندرویدی داشته باشد، جایی که می‌توان با استفاده از ویجت‌ها به جای برنامه‌ها یا اعلان‌ها، کارهای لازم را به انجام رساند. در حالی که iOS ویجت‌هایی را همراه با iOS 14 معرفی کرد، اما این ابزارک‌ها فاصله ی زیادی با ویجت‌های قدرتمند اندروید دارند. البته باید تا زمانی که اخبار رسمی تری منتشر شود منتظر ماند.

چه ویژگی هایی را می خواهیم در iOS 16 ببینیم؟

چه ویژگی هایی را می خواهیم در iOS 16 ببینیم؟
چه ویژگی هایی را می خواهیم در iOS 16 ببینیم؟

از زمان انتشار iOS 7، اپل همان طراحی گسترده را برای سیستم عامل موبایل خود حفظ کرده است. به نظر ما زمان تغییر فرا رسیده است. اگر اپل بخواهد iOS را بازطراحی کند، نیازی نیست که تغییری به اندازه طرح Google Material You اندروید اعمال کند، در واقع حتی تغییرات کوچک نیز، می‌تواند تا حد زیادی به سمت درک احساس تغییر iOS کمک کند.

یکی دیگر از مواردی که iOS می تواند آن را بهبود ببخشد، notification center است. افزودن یک نشانگر برای اعلان‌های بررسی نشده می‌تواند به افراد کمک کند، و تجربه آنها را بهبود بخشد.

با توجه به اینکه آیفون 14 جدید 6.7 اینچ است، اندازه گوشی های آیفون اپل برای اولین بار بیش از 6 اینچ خواهد بود. این شرکت هنوز قابلیت تقسیم صفحه نمایش را برای استفاده بهتر از آن اندازه ارائه نمی کند. شاید زمان آن فرا رسیده باشد که این ویژگی را هم اضافه کنند.

در نهایت، با فشار اتحادیه اروپا برای سازگاری متقابل بین برنامه‌های پیام‌رسان، احتمالا اپل می‌تواند RCS را در برنامه پیام‌های iOS خود بسازد تا امکان برقراری پیام‌رسانی پیشرفته‌تر با کاربران اندروید را فراهم کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس