آیفون 15 اولترا – همه چیزهایی که تاکنون می دانیم

86
0
آیفون 15 اولترا

مشخصات، قیمت و ویژگی های جانشین بالقوه اپل آیفون 14 پرو مکس شایعه شده است. آیفون 15 اولترا را بیشتر بشناسید.

همچنین مقایسه آیفون 13 و آیفون 14 را هم مطالعه کنید.

آیفون 14 پرو مکس ممکن است به تازگی با بررسی های تحسین برانگیز مواجه شده باشد، اما طبق گزارش ها، آیفون 15 اولترا منتظر است تا جای خود را به عنوان گوشی برتر اپل در سال آینده بگیرد.

این نشانه ای از شایعات اولیه آیفون 15 است که تقریباً از همان لحظه ای که خط تولید آیفون 14 شروع به کار کرد شروع به چرخش کرد. درزهای اولیه، آیفون 15 اولترا را جایگزین آیفون پرو مکس می دانند، زیرا اپل به دنبال اصلاح گوشی های پریمیوم خود است.

همین امسال، شاهد بودیم که اپل بیشتر بین مدل‌های آیفون استاندارد و آیفون 14 پرو تمایز قائل شد. (مقایسه آیفون 14 و آیفون 14 پرو ما را برای بررسی تفاوت این تلفن ها مشاهده کنید.) شایعات در مورد برنامه های آیفون 15 نشان می دهد که این برنامه ادامه خواهد داشت و آیفون 15 اولترا دارای چند ویژگی است که ممکن است آیفون 15 پرو نداشته باشد.

در حالی که هنوز در مراحل اولیه بازی هستیم – کمتر از یک سال تا معرفی گوشی پرچمدار بعدی اپل زمان داریم – جزئیات کافی از iPhone 15 Ultra ظاهر شده است تا به ما یک ایده اولیه از آنچه که از این تلفن بازسازی شده انتظار داریم ارائه دهد. این چیزی است که ما تاکنون می دانیم.

آخرین شایعات آیفون 15 اولترا: به روز رسانی در 4 اکتبر

. اتحادیه اروپا به اجبار سازندگان تلفن به استفاده از شارژ USB-C تا سال 2024 رأی داده است (در تب جدید باز می شود) و به شایعات مبنی بر پشتیبانی آیفون 15 از USB-C اهمیت بیشتری می دهد.

. ظاهراً آیفون 15 دارای دوربین جلوی دوگانه است که برای اولین بار برای آیفون خواهد بود.

. مارک گورمن از بلومبرگ می گوید که اپل می تواند آیفون 15 اولترا را جایگزین پرو مکس کند.

قیمت آیفون 15 اولترا و تاریخ عرضه

ما از چندین منبع، به ویژه مارک گورمن از بلومبرگ (در تب جدید باز می شود) زمزمه هایی در مورد آیفون 15 اولترا که جایگزین آیفون 14 پرو مکس در خط تولید اپل می شود، شنیده ایم. گزارشگر سیمی اپل پیشنهاد کرد که عرضه اپل واچ اولترا توسط اپل می تواند خود را در خط تلفن های این شرکت “در چند سال آینده” تکرار کند.

در ستون بعدی (در تب جدید باز می شود)، گورمن خاطرنشان کرد که برنامه های آیفون اپل در سال 2023 شامل “پتانسیل یک مدل Ultra جدید جایگزین Pro Max” است، چیزی که تحلیلگر مینگ-چی کو نیز پیش بینی کرده است. Kuo استدلال می‌کند که تمایز مدل‌های Pro یک توسعه طبیعی از تفاوت آیفون 14 با آیفون 14 پرو است که امسال اتفاق افتاد و احتمالاً در سری آیفون 15 نیز ادامه خواهد داشت.

اگر این اتفاق بیفتد، می تواند به معنای هزینه بالاتر آیفون 15 اولترا نسبت به گوشی های فعلی اپل باشد. LeaksApplePro (در تب جدید باز می‌شود) پیش ‌بینی می‌کند که آیفون 15 اولترا در بهترین حالت می‌تواند از 1199 دلار شروع شود، اگرچه این بیشتر شبیه یک حدس است تا قطعیت.

ما همچنین می‌توانیم در حال حاضر تاریخ عرضه هر مدل آیفون 15 را حدس بزنیم، اما به نظر نمی‌رسد اپل قبل از پنجره معمولی عرضه پاییزی که برای سال‌های متمادی مورد علاقه است، گوشی جدیدی را عرضه کند. حدس می زنیم که آیفون 15 اولترا در سپتامبر 2023 زودتر وارد بازار شود.

طراحی و نمایشگر آیفون 15 اولترا

به نظر می رسد که آیفون 15 اولترا اندازه صفحه نمایش 6.7 اینچی را که اپل برای گوشی های پرو مکس استفاده می کند حفظ خواهد کرد، و ما پیش بینی می کنیم که ویژگی Dynamic Island که اپل به عنوان جایگزینی notch برای مدل های آیفون 14 پرو معرفی کرده است، باقی بماند. (در واقع، یک شایعه حاکی از آن است که تمام مدل های آیفون 15 دارای جزیره دینامیک خواهند بود.)

اما نمایشگر ممکن است یکی از معدود مواردی باشد که در نسخه آیفون 15 اولترا دست نخورده باقی بماند. گورمن در ستون خود اشاره می‌کند که گوشی‌های 2023 اپل ممکن است به دلیل طراحی مجدد باشند، زیرا اپل تمایل دارد ظاهر گوشی‌های خود را هر دو تا سه سال یکبار تغییر دهد. آیفون‌ها از زمان عرضه آیفون 12 در سال 2020 از همان طراحی لبه‌های مسطح بهره می‌برند، بنابراین اپل می‌تواند در پاییز آینده چیز جدیدی را آغاز کند.

یکی از شایعات مربوط به iPhone 15 Ultra نشان می دهد که اپل می تواند به بدنه آلیاژی جدید تیتانیوم روی بیاورد، ویژگی که ابتدا برای مدل های آیفون 14 پرو مطرح شد و مورد استفاده قرار نگرفت. تغییر به این ماده باعث می شود گوشی بادوام تری تولید شود، چیزی که از دستگاهی با نام Ultra انتظار دارید. با این حال، تا زمانی که شایعه محکم‌تری را در این زمینه بشنویم، بدنه آلیاژ تیتانیوم را در ستون آرزوها قرار می‌دهیم.

یک تغییر محکم تر می تواند در چند مدل آیفون 15 باشد، نه فقط آیفون 15 اولترا. به طور گسترده انتظار می رود که سال 2023 سالی باشد که اپل سرانجام درگاه لایتنینگ خود را برای USB-C، حداقل در برخی از مدل ها، تغییر می دهد.

اتحادیه اروپا از سال 2024 شروع به نیاز به USB-C در تلفن‌ها می‌کند (در تب جدید باز می‌شود)، بنابراین معرفی استاندارد شارژ و اتصال جهانی‌تر در تلفن‌های سال آینده به اپل اجازه می‌دهد تا این مهلت را پشت سر بگذارد.

البته، آیفون 15 اولترا می تواند به طور کامل از پورت ها عبور کند و به عنوان آیفون بدون پورت ظاهر شود که سال ها شایعه شده بود. این قطعاً یک تغییر اساسی در طراحی برای اپل خواهد بود و ما مطمئن نیستیم که در سال 2023 اتفاق بیفتد، زمانی که فقط تغییر USB-C یک گام بزرگ رو به جلو برای هر آیفونی خواهد بود.

دوربین آیفون 15 اولترا

دوربین‌ها بخش مهمی از داستان آیفون باقی می‌مانند، بنابراین تصور می‌کنید آیفون 15 اولترا برای بهبود چشمگیر دوربین در خط تولید باشد. با این حال، این دقیقاً چه چیزی است، در این مرحله اولیه نامشخص است.

یکی از احتمالاتی که اغلب شایعه می شود، حرکت به سمت یک لنز پریسکوپ برای دوربین تله فوتو آیفون 15 پرو است. استفاده از لنز پریسکوپ، اپل را قادر می‌سازد از لنز دوربین بزرگ‌تری استفاده کند و به آن اجازه می‌دهد تا زوم اپتیکال را فراتر از حداکثر 3 برابری که در مدل‌های فعلی آیفون 14 پرو ارائه می‌شود، افزایش دهد. به عنوان مثال، سامسونگ در گوشی های گلکسی اس 22 خود از لنز پریسکوپ استفاده می کند و گلکسی اس 22 اولترا قادر است زوم اپتیکال 10 برابری را با لنزهای تله فوتو دوگانه خود ارائه دهد.

شایعات مربوط به لنز پریسکوپ قبل از عرضه آیفون 14 منتشر شده است و تحلیلگرانی مانند Kuo زوم اپتیکال 5 یا 6 برابری را پیش بینی کرده اند. مشخص نیست که آیا این ویژگی برای همه مدل‌های آیفون 15 پرو اعمال می‌شود یا اینکه اپل آن را برای آیفون 15 اولترا رزرو می‌کند تا آن گوشی را متمایز کند.

یکی از شایعات در مورد ویژگی دوربین فوق‌العاده آیفون 15، مربوط به دوربین جلوی گوشی است. فاش کننده توییتر MajinBu ادعا می کند که Ultra دو دوربین جلو ارائه می دهد. برای گوشی‌هایی که دو دوربین جلو ارائه می‌کنند، بی‌سابقه نیست که گزینه‌ای با زاویه باز برای قرار دادن افراد بیشتر یا پس‌زمینه (بک گراند) بیشتر در سلفی‌ها فراهم می‌کند. یک لنز جلوی دوم نیز می‌تواند تصاویر سلفی را بهبود بخشد یا به اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده کمک کند.

عملکرد آیفون 15 اولترا و سایر ویژگی ها

حتی قبل از عرضه آیفون 14، تحلیلگران پیش بینی می کردند که اپل در آینده از پردازنده های متفاوتی برای گوشی های مختلف خود استفاده خواهد کرد. این بدان معناست که آیفون 15 اولترا احتمالاً در هنگام عرضه یک چیپست جدید دریافت خواهد کرد. منطق حکم می کند که A17 Bionic باشد.

همانطور که بنچمارک های A16 Bionic در مدل های فعلی آیفون 14 پرو چشمگیر هستند، A17 می تواند عملکرد را نیز افزایش دهد. شایعه شده است که چیپست آینده از یک فرآیند 3 نانومتری استفاده می کند که کوچکتر از 4 نانومتری A16 خواهد بود. استفاده از یک چیپست کوچکتر معمولاً هم عملکرد و هم بهره وری انرژی را افزایش می دهد.

سال‌ها شنیده‌ایم که اپل به‌جای اتکا به کوالکام برای آن جزء حیاتی، به دنبال توسعه مودم خود برای آیفون‌های آینده است. تحلیلگران پیش بینی می کنند سال 2023 اولین مودم ساخته شده توسط اپل باشد. اگر اینطور باشد، ما انتظار داریم که آیفون 15 اولترا در خط تولید چنین قطعه ای باشد.

سایر ویژگی‌های بالقوه آیفون 15 اولترا کمتر در مورد شایعات هستند و بیشتر در مورد تغییراتی هستند که مایلیم در آیفونی که شایسته برچسب Ultra باشد، ببینیم. در حالی که اپل اکنون سطح قابل قبولی از فضای ذخیره سازی را برای مدل های پایه گوشی های خود در نظر گرفته است، ما احساس می کنیم 256 گیگابایت حداقل مناسب تری برای گوشی آیفون 15 اولترا است که به دنبال متمایز شدن از سایر مدل های سری اپل است.

به طور مشابه، یکی از آیتم‌های بزرگ لیست آرزوهای آیفون 15 ما، شارژ سیمی سریع‌تر نسبت به آیفون‌های فعلی 20 واتی است. مطمئناً یک آیفون 15 اولترا باید سرعت شارژ سریع‌تری را که در گوشی‌های برتر اندرویدی مشاهده می‌کنید به چالش بکشد.

چشم انداز آیفون 15 اولترا

در حالی که حدود یک سال تا رسیدن دور بعدی به‌روزرسانی‌های آیفون اپل باقی مانده است، انتظار داریم شایعات بیشتری در مورد آیفون 15 اولترا منتشر شود – از جمله تأیید اینکه چنین تلفنی حتی در برنامه‌های اپل قرار دارد. در نتیجه، نوشتن لیست آرزوهای مشخص برای این دستگاه دشوار است، به خصوص زمانی که هنوز منتظر شنیدن ویژگی‌های به‌روزرسانی معمولی آیفون 15 هستیم.

گفته می‌شود، اگر اپل بخواهد مدل پرو مکس آن به آیفون اولترا تبدیل شود، باید پیشرفت‌هایی را ارائه دهد که با این نام مطابقت داشته باشد و تقریباً مطمئناً گوشی جدید قیمت بالاتری را دارد. یک پردازنده فوق سریع A17 Bionic مجهز به رم و مجهز به حداقل 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی نقطه شروع خوبی است و ما انتظار داریم که چنین دستگاهی سریع تر از 20 وات شارژ شود که تقریباً نیاز به انتقال به USB-C دارد. دوربین ها همچنان نقطه قوتی برای اپل هستند، اما بهبود لنز تله فوتو یکی از معدود ضعف هایی که آیفون نسبت به بقیه گوشی های با دوربین بهترین دارد را جبران می کند.

به هر حال این یک طرح بالقوه برای آیفون 15 اولترا است. آیا اپل تصمیم می گیرد آن را دنبال کند یا به طور کامل در مسیر متفاوتی قرار می گیرد، ما طی 12 ماه آینده خواهیم فهمید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس