مشکلات خانوادگی و اقتصادی در سیلیکون ولی: روی سیاه فناوری در دره سیلیکون ولی

84
0
مشکلات خانوادگی و اقتصادی در سیلیکون ولی

اپل و گوگل به تنهایی 13 درصد از کارگران را در پیشرفته ترین مرکز فناوری استخدام می کنند. با این حال، یک سوم از خانواده های ساکن منطقه بدون کمک مالی، نمی توانند زندگی کنند.

بر اساس گزارشی جدید، سیلیکون ولی قوی تر از همیشه از همه گیری خارج می‌شود. اشتغال، سرمایه گذاری مخاطره آمیز، خرید املاک و مستغلات معیارهایی هستند که قدرت رو به رشد صنعت فناوری را نشان می‌دهد، و این در حالی است که بسیاری در منطقه با مشکل مواجه هستند.

براساس گزارش سالانه سیلیکون ولی ایندکس Sillicon Walley Index در سال 2022، اشتغال صنعت فناوری در منطقه، که سال ها به طور پیوسته در حدود 25 درصد بود، به 29 درصد افزایش یافته است. این جهش ناشی از استخدامی بود که در تضاد با تاثیرات همه گیری کرونا (تعدیل نیرو و از بین رفتن کسب و کار های محلی) رخ داد.

دو غول به نام های اپل و alphabet، شرکت مادر گوگل، بیشترین میزان استخدام را انجام داده اند. نویسندگان خاطرنشان کردند که این دو شرکت با هم 13 درصد از کارگران Sillicon Walley را به کار گرفته‌اند.

Russell Hancock، مدیرعامل Joint Venture Sillicon Walley، که گزارش سالانه را منتشر می کند، گفت: “ما قبلاً تعداد زیادی افراد فنی بودیم که در شرکت های کوچک و متوسط ​​پخش شده بودیم و آنجا کار می‌کردیم. اکنون اشتغال Sillicon Walley در «برخی از شرکت های واقعاً بزرگ» متمرکز شده است.”

گزارش سالانه در شماره جدید خود خاطرنشان می‌کند که در سال گذشته آن فناوری نقش اصلی تری در زندگی ما ایفا کرد، زیرا کار و تحصیل برای بسیاری از افراد در طول همه گیری کرونا به صورت آنلاین انجام شد.

این گزارش، تصویری از موفقیت تجاری چشمگیر را ترسیم می کند که عمدتاً به نفع کسانی است که در بخش فناوری هستند. سخت افزار، نرم افزار و خدمات پس از فروش، دیگران را پشت سر گذاشتند. این یافته ها منعکس کننده یک تغییر عمیق در Sillicon Walley و به طور کلی خلیج سانفرانسیسکو است.

مشکلات خانوادگی و اقتصادی در سیلیکون ولی: نابرابری توزیع ثروت سیلیکون ولی

این گزارش نشان داد که 25 درصد ثروتمندان منطقه، 92 درصد ثروت را در اختیار دارند، و این در حالی است که 10 درصد برتر دارای 75 درصد ثروت هستند.

Hancock گفت: «اگر Sillicon walley یک کشور بود، این نوع نابرابری ثروت از نظر سیاسی ناپایدار تلقی می شد. Hancock در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه گفت: “ما دوگانه ترین اقتصاد ایالات متحده هستیم. تقسیم درآمد و شکاف ثروت بسیار گیج کننده است.” همه گیری کرونا فقط این روندها را تقویت کرد.

Joint Venture Silicon Valley که روندها را برای کمک به دولت ها و کسب و کار ها دنبال و تحلیل می‌کند، قرار است این شاخص سالانه را روز چهارشنبه منتشر کند. این گزارش شهر های سانتا کلارا Santa Clara و سن ماتئو San Mateo و همچنین بخش هایی از شهر های مجاور را پوشش می‌دهد. این گزارش به طور کلی سانفرانسیسکو را مستثنی می کند، اگرچه داده هایی از شهر را برای مقایسه ارائه می دهد.

چگونه بانک ها و شرکت های اعتباری در طول ویروس کرونا کمک می کنند؟

این گزارش نشان می‌دهد که یک سوم خانواده های ساکن Sillicon Walley بدون کمک مالی دوستان، خانواده، خیریه ها، مساجد و کلیسا ها یا دولت نمی‌توانند زندگی کنند. این موسسه برای تعیین میزان فقر از استاندارد خودکفایی دانشگاه واشنگتن استفاده کرده است. وضعیت برای اقلیت ها بدتر است. این رقم برای لاتین تبار ها به 61 درصد و برای سیاه پوستان به 46 درصد افزایش می یابد.

در مقابل، غول های تکنولوژی ثروت باور نکردنی را تولید می کند. شرکت های فن آوری در Sillicon walley و سانفرانسیسکو، بر اثر صدمات ویروس کرونا بازار خود را به ارزش 6 تریلیون دلار کاهش دادند، اما این رقم به سرعت به 14 تریلیون دلار افزایش یافت. اپل، Alphabet، تسلا و متا (همان فیسبوک قدیم) تقریبا نیمی از (48٪) از آن ارزش را تشکیل می دهند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس