معرفی 20 برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی

23
0
برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی

به نظر شما محبوب ترین برنامه های اندروید کدام موارد هستند؟ در این مقاله برنامه هایی که بیشترین تعداد دانلود در فروشگاه Google Play را داشته اند می توانید مشاهده می کنید!

بسیاری از برنامه های اندرویدی که ما توصیه می کنیم در جامعه گسترده تر شاید محبوب نباشند. البته، همه آنها عالی هستند چرا که ما برنامه‌ های بد را پیشنهاد نمی‌کنیم. اما اغلب می‌توانید آن‌ها را در رده “نیچ” قرار دهید.

برای چیزی متفاوت، بیایید یک قدم به عقب برگردیم و به برخی از محبوب ترین برنامه های اندروید در فروشگاه Google Play نگاه کنیم. این برنامه ها مواردی هستند که 2.8 میلیارد کاربر فعال اندروید اغلب آنها را دانلود کرده اند.

فهرست محتوا پنهان

یادداشتی در مورد برنامه های پیش فرض اندروید

ما در این مقاله برنامه ‌هایی را که از قبل روی دستگاه ‌های اندرویدی موجود می‌باشند معرفی نمی‌کنیم. این بدان معناست که ما سرویس‌ های Google Play (10 میلیارد «دانلود»)، جی‌ میل (9 میلیارد)، نقشه ‌های گوگل (6.9 میلیارد)، یوتیوب (10 میلیارد)، و چند مورد دیگر را مستثنی می‌کنیم و راجب آن ها در این مقاله توضیحی نمی نویسیم. ما همچنین برنامه های از پیش نصب شده روی تلفن های سامسونگ را نیز در این مقاله درج درج نکرده و توضیحی درمورد آن ها نداده ایم.

ما از داده‌ های AndroidRank برای تعیین تعداد دانلود های تخمینی این برنامه ‌های محبوب فهرست ‌شده در این مقاله استفاده کرده‌ایم. اعداد داخل پرانتز نشان دهنده تغییر مکان از جولای 2021 است، یعنی زمانی که ما این لیست را آخرین بار به روز کرده ایم.

1.برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی: WhatsApp (+1)

8.413 میلیارد دانلود

در جولای 2018، واتس اپ با 2.9 میلیارد دانلود در رتبه سوم قرار گرفت. این برنامه در سال 2022 به مقام اول جهش کرده است.

WhatsApp که محبوب‌ ترین ابزار پیام‌ رسانی به صورت فوری در جهان است از زمان خرید ۱۹ میلیارد دلاری در اوایل سال ۲۰۱۴ تحت مالکیت فیس‌بوک بوده است. اگر تمایلی به استفاده از یک برنامه پیام ‌رسانی متعلق به فیس‌بوک ندارید، می توانید یکی از گزینه‌های جایگزین WhatsApp را امتحان کنید.

2. فیس بوک (-1)

6.95 میلیارد دانلود

تعجب آور نیست که فیس بوک را به عنوان دومین اپلیکیشن دانلود شده در جهان ببینیم. علیرغم رسوایی های به ظاهر بی پایان، شیوه های مشکوک حریم خصوصی، و جنبش #حذف فیس بوک، هنوز هم این برنامه حاکم است و یکی از محبوب ترین برنامه های فروشگاه گوگل است.

اگر چه همه از این برنامه راضی نیستند، زیرا این برنامه دارای 76 میلیون رتبه بندی یک ستاره است. البته این موضوع شاید موجه باشد چرا که برنامه پر از ویژگی های بی معنی است که فقط افراد کمی از آنها استفاده می کنند.

3.برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی: فیسبوک مسنجر (=)

5.67 میلیارد دانلود

حضور مسنجر در جایگاه سوم، کنترلی را که امپراتوری فیس بوک بر بازار اپلیکیشن گوشی های هوشمند دارد، تقویت می کند. محبوبیت مسنجر در چند سال اخیر افزایش یافته است، البته با افزایش در دسترس بودن ربات ‌ها که درواقع این سرویس را مفیدتر از همیشه کرده است. همچنین در سال 2021 که آخرین بار این لیست را منتشر کردیم، این برنامه در جایگاه سوم قرار داشت.

این برنامه اکنون برای کودکان نیز بی خطر است، زیرا می توانید به راحتی اطلاعات کودک خود را تغییر دهید و از حالت خواب مسنجر استفاده کنید تا از هرگونه حواس پرتی در هنگام مطالعه یا خوابیدن جلوگیری کنید.

4.برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی: اینستاگرام (=)

4.197 میلیارد دانلود

اینستاگرام یکی دیگر از برنامه های تحت مالکیت فیس بوک است که این شرکت در سال 2012 آن را خریداری کرده است. این یکی از برنامه های دانلود شده در پلی استور است و نقد های منفی بسیار کمتری نسبت به برادر بزرگ خود دارد، درواقع تنها با 28 میلیون (از 121 میلیون) دادن یک ستاره به این برنامه وجود دارد.

با جدیدترین ویژگی های این برنامه مانند ریلز های اینستاگرام، برنامه به تازگی بسیار لذت بخش تر نیز شده است.

5. Garena Free Fire: Rampage (جدید)

Garena Free Fire: Rampage
Garena Free Fire: Rampage

1.2 میلیارد دانلود

Garena free fire که در سال 2017 راه اندازی شد، یک بازی نبرد سلطنتی موبایلی است که در آن بازیکنان برای زنده ماندن در زمینی در حال کوچک شدن مبارزه می کنند. بازی با پرواز 50 بازیکن بر فراز جزیره ای با هواپیما آغاز می شود. از هواپیما، بازیکنان می توانند به هر کجا که می خواهند بپرند و فضای امنی پیدا کنند و همچنین تجهیزاتی را برای مبارزه با دیگر بازیکنان جمع آوری کنند. آخرین کسی که در جزیره زنده بماند برنده این بازی است.

علاوه بر این، بازی عملکرد های اجتماعی خاصی مانند افزودن دوستان جدید و گپ زدن با آنها را نیز ارائه می دهد.

6.برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی: TikTok (-1)

2.843 میلیارد دانلود

رشد مداوم TikTok هیچ نشانه ای از کاهش را در این مسیر نشان نمی دهد. این اپلیکیشن که به کاربران امکان می‌دهد کلیپ ‌های ویدیویی کوتاه بسازند و به اشتراک بگذارند، در نیمه اول سال 2020 بسیار محبوب شد زیرا بحران COVID مردم را مجبور کرد در خانه بمانند.

در جولای 2019 این برنامه یک میلیارد بار دانلود شد و در دو سال بعد بیش از دو برابر شد. اگر در این پلتفرم فعال هستید، روش‌ های مختلفی وجود دارد که می‌توانید برای جذب طرفداران و دنبال‌ کنندگان بیشتر در TikTok از طریق آن ها تلاش کنید.

7.برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی: Subway Surfers (-1)

1.438 میلیارد دانلود

ما معرفی دومین بازی خود را در گزینه ی شماره هفت برای شما درج کرده ایم و هنوز هم این بازی، Candy Crush Saga نیست! Subway Surfers یک بازی دونده بی پایان است که شما را به عوان یک فرد قرار می دهد که از راه آهن فرار می کنید تا از دست یک افسر پلیس و سگش فرار کنید.

8. Candy Crush Saga (+7)

1.214 میلیارد دانلود

احتمالاً فکر می‌کردید Candy Crush Saga محبوب‌ ترین بازی در دانلود های این مقاله است، اما در رتبه سوم قرار دارد. صرف نظر از این، 1.2 میلیارد کاربر اندرویدی دوست دارند آب نبات های با رنگ های مختلف را ردیف کنند. با این اوصاف شاید وقت آن رسیده که یک سرگرمی جدید برای خود پیدا کنید؟

9. Snapchat (+1)

Snapchat
Snapchat

1.523 میلیارد دانلود

اینستاگرام ممکن است تمام بهترین ویژگی ‌های Snapchat را بدزدد، اما Snapchat همچنان می‌تواند بیش از 330 میلیون کاربر روزانه را به خود جذب کند، در حالی که 12 ماه پیش این تعداد 280 میلیون نفر بود.

با این حال، به عنوان درصدی از مجموع دانلودها در اندروید و iOS، این رقم کم است. آیا زمان آن رسیده که نگران آینده این برنامه باشیم یا افزایش جزئی رتبه به احیای احتمالی آن اشاره دارد؟

10.برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی: Spotify (+7)

1.169 میلیارد دانلود

شاید برای همه تعجب آور بود که تا سال 2021 طول کشید تا اسپاتیفای به 20 رتبه برتر برسد و اکنون نیز به رتبه 10 رسیده است.

این یکی دیگر از شرکت ‌هایی است که از همه ‌گیری کووید به ‌شدت سود برده است و تعداد کاربران پولی از 130 میلیون به 160 میلیون در 12 ماه گذشته افزایش یافته است. در واقع، این تعداد از اوایل سال 2017 بیش از دو برابر شده است.

این برنامه در مجموع 420 میلیون کاربر دارد.

11. مرورگر UC (جدید)

1.00 میلیارد دانلود

این مرورگر رایگان مدت زیادی است که وجود دارد و به دلیل سرعت بالا و سهولت استفاده می تواند جایگزین بسیار خوبی برای کروم باشد. این برنامه از برنامه های افزودنی پشتیبانی می کند و یک مدیر دانلود ارائه می دهد که می تواند به شما در ذخیره چندین فایل نیز کمک کند. این برنامه میانگین امتیاز بالایی در پلی استور معادل 4.34 دارد.

12. فیس بوک لایت (-5)

2.537 میلیارد دانلود

و ما مجددا به فیس بوک برگشتیم. نسخه Lite این برنامه برای کاربرانی با دستگاه های ارزان قیمت (با رم 1 یا 2 گیگابایتی) و کسانی که فقط به شبکه های داده 2G دسترسی دارند، هدف قرار می گیرد. چند تغییر کاربری ظریف در این برنامه نسبت به برنامه ی اصلی وجود دارد، اما همه ویژگی ‌های اصلی موجود هستند و همانطور که انتظار می‌رود کار می‌کنند.

13.برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی: توییتر (=)

1.440 میلیارد دانلود

نباید تعجب آور باشد که برنامه های رسانه های اجتماعی چندین ورودی در لیست محبوب ترین دانلود های پلی استور دارند.

توییتر اکنون هشتمین اپلیکیشن اجتماعی محبوب است. در سال 2018، پس از فیس بوک و اینستاگرام سوم شد، اما اسنپ چت و تیک تاک نیز اکنون از آن عبور کرده اند.

14. My Talking Tom (جدید)

1.017 میلیارد دانلود

چند سال پیش، My Talking Tom به یک موفقیت در فضای مجازی تبدیل شد و تام را به یکی از موفق ترین شخصیت های انیمیشن در بازار اپلیکیشن تبدیل کرد. گربه بعد از شما کاری را تکرار می کند و می توانید چند کار مختلف با او انجام دهید، مانند غذا دادن، حمام کردن و خواباندن او.

انجام منظم این مراحل همچنین به شما امکان می دهد سکه هایی را در برنامه به دست آورید که می توانید از آنها برای خرید غذا، لباس و سایر موارد برای گربه ی خود استفاده کنید.

15. SHAREit (-4)

2.039 میلیارد دانلود

همه چیز در مورد شبکه های اجتماعی و بازی با برنامه های محبوب اندروید نیست و همه چیز در آن ها خلاصه نمی شود. SHAREit اولین برنامه بهره وری غیر Google است که در این لیست قرار گرفته است. این برنامه راهی برای انتقال فایل های حجیم بین دستگاه ها در عرض چند ثانیه ارائه می دهد. به گفته توسعه دهنده، سرعت این برنامه بیش از 200 برابر بیشتر از بلوتوث است.

16.برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی: Viber (-3)

1.048 میلیون دانلود

برنامه ی Viber پیام‌های فوری، تماس‌های ویدیویی، چت‌های گروهی ۲۵۰ نفره و ارتباطات رمزگذاری شده را ارائه می‌دهد. این اپلیکیشن یکی از محبوب‌ ترین جایگزین ‌های واتس‌ اپ در اروپا و آمریکای شمالی است، اگرچه کاربران آسیایی همچنان LINE را به این برنامه ترجیح می‌دهند.

17. Netflix (-5) 

1.665 میلیارد دانلود

نتفلیکس اکنون تقریبا 220 میلیون مشترک دارد. به لطف بیماری کووید، دوباره در سال 2020 شاهد افزایش چشمگیر مخاطبین نیز بوده است. ترکیبی از محتوای اصلی و موارد دلخواه قدیمی این سرویس ثابت کرده است که فرمول برنده ای است، اگرچه با داغ شدن رقابت استریم، این رشد در حال کاهش است.

این برنامه تنها برنامه پخش ویدیوی درخواستی است که در بین 20 برنامه برتر قرار دارد.

18.برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی: MX Player (جدید)

MX Player
MX Player

1.086 میلیارد دانلود

MX Player پر دانلود ترین پخش کننده رسانه اندرویدی با مجموعه ای از ویژگی های مفید است. این برنامه رابط کاربری تمیز دارد و تقریباً از تمام کدک ها و فرمت های موجود پشتیبانی می کند. این برنامه نسخه رایگان و پولی را نیز ارائه می دهد. در حالی که نسخه رایگان تقریباً همه ویژگی ها را ارائه می دهد، اما باید تبلیغات را تحمل کنید. نسخه پولی این برنامه تقریباً 6 دلار قیمت دارد.

19. Skype (-3)

1.124 میلیارد دانلود

درواقع اسکایپ یک غول سقوط کرده است. با انتشار ویندوز 11، اسکایپ دیگر برای اولین بار در بیش از یک دهه گذشته روی سیستم عامل از پیش نصب نشده است. شعبه کسب و کار از آگوست 2021 بسته شده است و به نظر می رسد که تیم های مایکروسافت اکنون تمرکز این شرکت است. درواقع انتظار می رود که در سال 2023 از 20 رتبه برتر نیز خارج شود.

20.برنامه ی محبوب اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی:  تلگرام (جدید)

1.48 میلیارد دانلود

تلگرام ابتدا در سال 2013 راه اندازی شد، اما پس از نگرانی مردم در مورد حفظ حریم خصوصی آنلاین خود در یکی از برنامه های رقیب، به شهرت رسید. می توانید چندین حساب در این برنامه ایجاد کنید و می توانید به این حساب ها در دستگاه های مختلف نیز دسترسی داشته باشید.

در حالی که مانند رقبای خود کار می کند، قابل توجه ترین ویژگی آن رمزگذاری انتها به انتها است. با این حال، این ویژگی تنها در بخش “چت های مخفی” موجود است، جایی که کاربران مجاز به گرفتن اسکرین شات یا فوروارد متون نیستند.

جالب است بدانید درصد برتری تلگرام در بازار در ژوئن 2022 6.70 درصد ثبت شده است.

محبوب ترین برنامه های اندروید از چه تعداد از آن ها استفاده می کنید؟

بنابراین لازم است چه چیزهایی را از این گشت و گذار در لیست 20 برنامه محبوب اندروید تا جولای 2022 بیاموزید؟ نتیجه گیری ما بدین ترتیب است:

ادعای نابودی فیسبوک همیشه زودرس است.

درواقع خدمات اشتراک سرگرمی، برندگان بزرگ این لیست بودند. انتظار می رود این روند ادامه یابد.

به نظر نمی رسد که بحث های آنلاین در مورد امن نبودن واتس اپ برای داده های شخصی تأثیری بر رتبه آن در این لیست نداشته باشد.

با مطالعه ی این مقاله شما می دانید محبوب ترین برنامه های اندروید کدامند. آیا همه آنها را روی گوشی هوشمند خود نصب کرده اید؟ پس از نصب می توانید نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس