جزئیات آخرین آپدیت پلی استیشن 5 | پشتیبانی از هارد اکسترنال و بیش‌تر

در هنگام لانچ، کنسول PS5 دارای مشکلات نرم افزاری بسیار زیادی بود. با آخرین آپدیت پلی استیشن 5 سونی بسیاری از مشکلات را رفع کرده است.

30
0
جزییات آخرین آپدیت پلی استیشن 5 پشتیبانی از هارد اکسترنال و بیش‌تر

در هنگام لانچ، کنسول PS5 دارای مشکلات نرم افزاری بسیار زیادی بود. از جمله پشتیبانی نکردن از هارد‌های اکسترنال تا دستی بودن HDR، در چند وقت اخیر سونی با به روز رسانی‌های خود در تلاش است که این مشکلات را بهبود ببخشد و با آخرین آپدیت پلی استیشن 5، سونی بسیاری از مشکلات را رفع کرده است. در ادامه‌ی مقاله با ما همراه باشید.

جزییات آخرین آپدیت پلی استیشن 5 | پشتیبانی از هارد اکسترنال و بیش‌تر

1 جزییات آخرین آپدیت پلی استیشن 5 پشتیبانی از هارد اکسترنال و بیش‌تر

به روزرسانی جدید نرم افزار PS5 در حال حاضر فعال است و شامل برخی پیشرفت‌های غافلگیرانه در پشتیبانی از HDR و 120Hz است. از دیگر ویژگی‌های این آپدیت این است که بازیکنان می‌توانند بازی‌های خود را بر روی هارد اکسترنال ذخیره کنند (ولی نمی‌توانند بازی کنند). یک گزینه جدید نیز وجود دارد که هنگام استفاده از بازی یا برنامه‌ای که از از HDR پشتیبانی نمی‌کند، PS5 به طور خودکار خروجی ویدئو را به حالت غیر HDR تغییر می‌دهید.

این یک پیشرفت اساسی برای کسانی است که از HDR در PS5 استفاده می کنند ، زیرا اکنون به این معنی است که هنگام مشاهده محتوای SDR دیگر نیازی به جستجوی منوی تنظیمات نیست تا به طور دستی HDR را غیرفعال کنید.

در کنار این تغییرات HDR، این به روزرسانی همچنین دو کنترل جدید HDMI را در قسمت سیستم منوی تنظیمات PS5 اضافه می‌کند. اکنون می‌توانید پخش با یک لمس را تغییر دهید، که با روشن کردن PS5 و روشن کردن آن به ورودی صحیح ، تلویزیون متصل به طور خودکار روشن می‌شود. همچنین می‌توانید پیوند خاموش را تغییر دهید، که به PS5 اجازه می‌دهد در صورت خاموش کردن تلویزیون متصل به کنسول خود، به حالت استراحت درآید.

PS5 همچنین در این به روزرسانی از نمایشگرهای رایانه‌ای بیش‌تری با نرخ ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. اگر یک مانیتور PC 1080p دارید که 120Hz است به احتمال زیاد از PS5 نیز پشتیبانی خواهد کرد. متأسفانه، پشتیبانی از نرخ تازه سازی متغیر (VRR) هنوز در PS5 وجود ندارد ولی سونی قبلا اعلام کرده که این ویژگی را اضافه خواهد کرد.

این به روزرسانی نرم افزار همچنین شامل گزینه‌های بهتری برای غیرفعال کردن سریع گپ درون بازی، گزینه‌ای برای جستجوی بازی‌های خریداری شده و قابلیت مخفی کردن بازی‌ها در کتابخانه می‌شود.

حال که با جزییات آخرین آپدیت پلی استیشن 5 آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالت سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس