شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید

سال ۲۰۲۰ یکی از به یاد ماندنی‌ترین سال‌های تاریخ بود. در ادامه به شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید می‌پردازیم.

22
0
7 شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید

سال ۲۰۲۰ یکی از به یاد ماندنی‌ترین سال‌های تاریخ بود. قرنطینه در سراسر جهان نه تنها زندگی‌های بسیاری را با مشکلاتی رو به رو کرد بلکه تأثیر قابل توجهی بر اقتصاد نیز داشت. با اینکه هنوز تاثیر اصلی ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی مشخص نشده است، اما یک چیز مسلم است: فرایند تولید و فروش جهانی به صورت بی سابقه‌ای به مشکل برخورد. در ادامه به شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید می‌پردازیم.

شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید

5 شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید 9

با این حال، آنچه مدل‌های عملیاتی (نحوه عملکرد شرکت‌ها و میزان اهمیتی که برای مشتریان خود قائلند) شرکت‌های بزرگ و سیستم‌های آموزشی کشور را مختل می‌کند، تنها ترندها و تغییرات در صنعت استارتاپ را تسریع کرده است، که بعضی از آن‌ها قبل از پاندمی نیز خودشان را نشان داده بودند. از رشد سریع تجارت الکترونیکی گرفته تا گسترش اطمینان نسبت به سلامت از راه دور و همچنین کار کردن از راه دور، همه چیز حول راحتی مشتری و راه حل‌های مجازی می‌چرخد. علاوه بر این، پایداری به عنوان یک استاندارد جهانی به عنوان بخشی جدایی ناپذیر در هر کسب و کاری نقش خواهد داشت.

در عین حال، اکنون همه نگاه‌ها به سمت استارتاپ‌ها معطوف شده است: این صنعت اغلب با راه حل‌های خلاقانه و نوآورانه از جنبه‌های فکری و دیدگاه‌های جدیدی همراه است. این دقیقاً همان چیزی است که ما در میان این پاندمی به آن نیاز داریم. بنابراین بدون هر گونه زیاده گویی، به سراغ ۶ ترندی که صنعت استارتاپ را در سال ۲۰۲۱ شکل می‌دهد، می‌رویم.

کار کردن از راه دور بخش جداناپذیر و متداول زندگی روزمره شده است. اینطور نیست؟

1 شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید

کار از راه دور در این دوره از زندگی که در آن قرار داریم خیلی بدیهی است، اما با این وجود تنها روشی است که بیشترین تأثیر را در بازار کار خواهد داشت. ممکن است بسیاری از مردم تصور کنند که عرصه خدمات کار کردن از راه دور از قبل با برنامه‌ها و پلتفرم‌هایی مانند Zoom ،Teams ،Skype ،Slack و موارد دیگر اشباع شده است. با این حال، به نظر نمی‌رسد که نظر سرمایه گذاران نیز همین باشد. طبق نظرسنجی TechCrunch، بسیاری از سرمایه گذاران راه حل فعلی کار از راه دور را از نظر حفظ آرامش خاطر، بی ثبات و مبهم می‌دانند. در اواسط عصر اطلاعات، جایی که مدل‌های تجاری پررونق براساس برداشت هدفمند و سازمان یافته از داده‌های شخصی ساخته می‌شوند، مطمئناً جای نگرانی وجود دارد. در حالی که سایت‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی بر روی اطلاعات شخصی خود سرمایه گذاری کرده‌اند، هنوز بازاری برای اطلاعات مربوط به روند کار کردن حرفه‌ای کشف نشده است. بنابراین، تعجبی نیست که آرامش خاطر و سازگاری و همراهی از دغدغه‌های اصلی سرمایه گذاران باشد. کارشناسان معتقدند این حوزه هنوز در زمینه تضمین حفاظت از داده‌ها پیشرفت کافی را نداشته است، که در این صورت نه تنها راحتی کاربران تضمین می‌شود بلکه معیارهای سختگیرانه شرکت‌ها را نیز برآورده می‌کند.

موضوع دیگر در حوزه‌ی کار کردن از راه دور، رفاه کارکنان است. در دوره قبل از COVID کارفرمایان برای ارائه مزایا و پاداش به منظور رفاه کارکنانشان کار نسبتاً ساده‌ای داشتند، و حال کار کردن از راه دور، انجام چنین اقداماتی را سخت و غیرممکن کرده است. بنابراین، شرکت‌ها باید به جای سبد‌های میوه رایگان، ساعات ماساژ اداری و گردش‌های گروهی، راه‌های دیگری برای جلب رضایت کارکنان خود ارائه دهند. همانطور که StartechUp اشاره کرد، برخی از استارت آپ‌ها در حال آزمایش مدیتیشن‌های مجازی، فعالیت‌های فوق برنامه آنلاین، ورزش‌های آنلاین و فعالیت‌های تفریحی و سایر اقدامات با هدف رفاه حال کارگران هستند. ارائه این اقدامات در فرمت واقعیت افزوده (با استفاده از این دستگاه می‌توانید عناصری مجازی به دنیای واقعی اضافه کنید) می‌تواند “پرچمدار بعدی” در زمینه کار کردن از راه دور باشد. کارمندان مطمئناً بزرگ‌ترین دارایی هر شرکت هستند و نگه داشتن آن‌ها در یک وضعیت ذهنی مثبت و مناسب، منافع بسیاری به همراه دارد و باعث افزایش راندمان شرکت‌ها خواهد شد.

صحبت در مورد بهره وری شد: بحث‌های اولیه راجع به کار کردن از خانه نسبتاً منفی بود. طبیعتا کارفرمایانی که در زمینه کار کردن از راه دور تجربه‌ای نداشتند، بیشتر تحت تاثیر اثرات نامطلوب آن قرار گرفتند. راه اندازی و خصوصاً عادت به یک محیط کار مجازی به قیمت از دست دادن بهره وری تمام می‌شود. این نتیجه گیری توسط یک نظرسنجی در ابتدای پاندمی، منعکس شد. خوشبختانه، مردم ظاهراً به واقعیت جدید عادت کرده‌اند. دیدگاه‌ها نسبت به این موضوع در حال تغییر است و روز به روز کارفرمایان، بهبود بیش‌تری در بهره وری را گزارش می‌دهند. بخش عمده‌ای از این تغییر مثبت را می‌توان به عادی سازی تدریجی رهبری الکترونیکی نسبت داد. Achilles Georgiu از CEU iLab خاطر نشان می‌کند که “بسیاری از کارفرمایان هنوز به رهبری کارمندان خود از طریق نظارت آن‌ها از نزدیک، پایبندند”. به گفته وی، رهبری الکترونیکی به جای ایده قدیمی نظارت شخصی، از جایی شروع می‌شود که به کارمندانتان اعتماد کنید و قدرت در اختیارشان قرار دهید. در نتیجه، رهبران الکترونیکی قادر هستند که احساس مسئولیت را در کارمندان خود به صورت مجازی تقویت کنند، و در نتیجه بهره وری و انگیزه را افزایش دهند.

ترند استارت آپی 2021 | آموزش آنلاین: مصالحه‌ی لازم

2 شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید

آموزش آنلاین یکی دیگر از برترین ترندهای استارت آپ است. این پاندمی جهانی، بسیاری از دانشجویان، از دبستان تا دانشگاه‌ها را مجبور کرد که به پلتفرم‌های آنلاین روی آورند. این تغییر قطعا خیلی راحت‌تر بوده است، آن هم به دلیل استفاده گسترده از تکنولوژی در میان جوانان است. با این حال، به نظر می‌رسند که نتایج نسبتاً ناخوشایندی داشته است: تحصیلات از راه دور یکی از عوامل دخیل در وخیم کردن مشکلات اجتماعی است. از دست دادن خدمات بهداشتی و درمانی در مدارس از دلایل آشکار است. اما افزایش موانع برای ادامه تحصیل به دلیل کاهش درآمد خانواده نیز یک دلیل جدی برای نگرانی است.

با این وجود، اگر به نیمه پر لیوان نگاه کنیم، این به هم ریختگی موجود در آموزش و پرورش میتواند باعث گسترش دانش در میان همه اقشار جامعه شود. و این بدان معنی است که استارتاپ‌ها بازاری پر از چالش و پتانسیل دارند. دوره‌های آزاد انبوه آنلاین یا MOOC‌ها، در حال حاضر در پایگاه کاربری خود به سرعت در حال افزایش هستند. پلتفرم‌هایی مانند Udemy و Coursera، دوره‌های آنلاین بسیار خوبی را با قیمت‌های مناسبی ارائه می‌دهند. برنامه‌هایی که تجربه یادگیری متعامل را ارائه می‌دهند، اجازه دهید به همان صورت کد گذاری باشند، زبان‌ها، درک مطلب یا مدیتیشن به وفور در بازار وجود دارد. این لیست در حال رشد است و رقابت تنگاتنگی با دوره‌های تحصیلی سنتی ایجاد خواهد کرد. درنهایت، موسسات آموزش عالی سنتی نیز تلاش خواهند کرد تا جایگزین‌های مناسبی را برای یادگیری حضوری فراهم کنند. گرچه این یک چالش سختی است، اما این بدان معناست که در آینده، دانشگاه‌ها برای همه افراد از سراسر جهان، در دسترس خواهند بود.

کارآفرینان همچنین مشتاق هستند که راه حل‌هایی برای این اتفاق جدید ارائه دهند. به عنوان مثال، شرکت Edtech در Silicon Valley ،Education Elements، محیط‌های یادگیری مجازی متناسب با کار خود را ارائه می‌دهد، و همچنین Perlego، یک سرویس اشتراک کتاب درسی، ادعا می‌کند که تبدیل به “Spotify برای کتاب‌های درسی” خواهد شد. این‌ها نمونه‌های خوبی هستند که نشان می‌دهند که استارتاپ‌ها چگونه می‌توانند راه حل‌های خلاقانه ای برای سیستم آموزشی قدیمی ایجاد کنند.

در مجموع، پیش بینی می‌شود که سیستم آموزشی در آینده به فرمت آموزش حضوری خود پایبند خواهد ماند، با این وجود یک سری المان‌های تعاملی و ابتکاری به برنامه‌های تحصیلی سنتی اضافه خواهند شد.

سلامت دیجیتال: دسترسی بیشتر از طریق کانال‌های بیش‌تر

3 شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید

بازار سلامت دیجیتال در ابتدای این دهه ایجاد شده بود. پیشگامان در عرصه مراقبت‌های بهداشتی، کشورهای اسکاندیناوی، مدت زیادی است که به عنوان بخشی از مراقبت‌های بهداشتی اجتماعی خود، خدمات پزشکی از راه دور را ارائه می‌دهند. با این حال، با افزایش پاندمی جهانی و به دلیل ماهیت عفونی این ویروس، استفاده از سلامت دیجیتال کاملاً بدیهی به نظر می‌رسد: حمایت از نیروهای خط مقدم در این شرایط. آن را با آخرین پیشرفت‌های تکنولوژِی 5G و هوش مصنوعی ترکیب کنید و یک دستورالعمل برای نسل بعدی ارائه دهندگان سلامت دیجیتال ارائه دهید. ترکیبی از شبکه‌های با تأخیر بسیار کم و موتورهای جستجوی بی‌نیاز از کاربر که به میلیاردها پرونده پزشکی دسترسی دارند، می‌تواند انقلابی در مراقبت‌های بهداشتی برای ما ایجاد کند. به عنوان مثال، Artelus، یک استارت آپ برجسته در زمینه‌ی مراقبت‌های بهداشتی است، آنالیز سریع و جامعی را با استفاده از هوش مصنوعی، در مورد پیش بینی بیماری‌هایی مانند سل و سرطان سینه، ارائه می‌دهد. همچنین برای ارائه دستیارهای کمک کننده مجازی مبتنی بر هوش مصنوعی نیز راه حل‌هایی دارد که برای افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن مفید است. فرصت‌های قابل توجهی نیز در کشف و توسعه دارو وجود دارد. با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، می توان مراحل طولانی توسعه دارو را به شدت کاهش داد، همچنین می‌توان به صورت شخصی برای هر نفر دارو تجویز کرد.

بنابراین، بازار سلامت دیجیتال با داشتن فرصت‌های زیادی مانند دستیارهای مجازی، داروهای سفارشی، جراحی‌های از راه دور و غیره، ظرفیت وسیعی برای استارت آپ‌های آینده دارد.

ترند استارت آپی 2021 | تجارت الکترونیکی حاکم بر خرده فروشی جدید

4 شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید

قابلیت تست بهتر و هزینه‌های جاری کمتر برای فروشندگان ضمن ایجاد راحتی بیش‌تر برای خریداران؟ تجارت الکترونیکی این‌ها را ارائه می‌دهد. این مدل تجارت قبلاً در میان محبوب‌ترین ترندهای استارت آپ جای خود را باز کرده است و در سال‌های بعدی نیز به رشد و گسترش خود ادامه می‌دهد. رشد چشمگیر آن اصلا جای تعجب ندارد زیرا هم برای فروشندگان و هم برای خریداران یک وضعیت دو سر سود است. فروشندگان می‌توانند با هزینه کمتری کار کنند و می‌توانند با استفاده از داده‌ها، به راحتی محصولات جدید خود را تست کنند. از طرف دیگر، خریداران ممکن است به دلیل حذف واسطه‌ها، در حالی که راحت از خانه خرید می‌کنند، قیمت پایین‌تری را تجربه کنند.

به همین ترتیب، حوزه تجارت الکترونیکی پتانسیل زیادی برای استارت آپ‌ها در آینده فراهم می‌کند. این حوزه امکانات زیادی از تمرکز روی نرخ تبدیل و نرخ ریزش گرفته تا پلاگین‌های مقایسه قیمت ساختمان را فراهم می‌کند.

ترند استارت آپی 2021 | انجام تجارت SaaS بدون کد، وظیفه سنگینی است

5 شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید

در حالی که ۲۰ سال پیش ایجاد وب شاپ به دانش برنامه نویسی نیاز داشت، امروز با کمک برنامه‌های وب بدون کد، همه می‌توانند یک برنامه ایجاد کنند. و بهترین قسمت؟ برنامه‌های بدون کد از موتورهای وب شاپ مانند Shoprenter گرفته تا نرم افزارهای طراحی گرافیک، مانند Canva را دربر می‌گیرند.

SaaS، مدت‌هاست که یک الگوی تجاری اثبات شده است و در سال ۲۰۲۱ نیز تفاوتی نکرده است. در واقع، مشاغل SaaS اکنون بر روی برنامه‌هایی تمرکز کرده‌اند که به افراد با هیچ پیش زمینه‌ای از برنامه نویسی امکان ایجاد یک وب شاپ، خودکار کردن گردش کار یا طراحی محتوای وب را فراهم کرده است. این امر نه تنها به دلیل کاهش موانع برای تحقق ایده‌ها، بلکه همچنین به دلیل کمبود روزافزون برنامه نویس، کار را راحت می‌کند.

پایداری فراتر از یک اصطلاحی است که تازه مد شده باشد

6 شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید

استارت آپ‌ها با انتظار رو به رشدی نسبت به مسئولیت اجتماعی روبرو هستند، یعنی؛ باید در تأمین منابع خود پایبند اخلاقیات باشید، به مسئولیت اجتماعی خود متعهد باشید و به جامعه حق خود را ادا کنید. دنیای ما از زمان اولین انقلاب صنعتی شاهد تکامل سریع تکنولوژی‌های جدید بوده است، با این وجود، به قیمت از بین رفتن حیات وحش و تنوع زیستی بوده است. جای تعجب نیست که چرا پایداری به یکی از مهمترین اهداف همه شرکت‌ها تبدیل شده است. هرچه جنبش‌های آگاه کننده در رسانه‌ها بیش‌تر مورد توجه قرار گیرند، مردم نسبت به انتخاب‌های روزمره خود آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند. وقتی صحبت حمایت از مشاغل به میان می‌آید، انتخاب‌های مورد استفاده افراد تاثیر به سزایی دارد. بنابراین، استارتاپ‌ها حواسشان متوجه اهداف بلند مدت خود در سال ۲۰۲۱ خواهد بود. فراتر از یک “برچسب رایج و مد روز” بودن، پایداری و اقتصاد مدور (یک نظام اقتصادی است که هدف آن کمینه کردن ضایعات و بیش‌ترین استفاده از منابع است) یک بازار مملو از فرصت‌ها را تشکیل می‌دهند. طبق کمیسیون تجارت و توسعه پایدار، این یک بخش از تجارت به ارزش ۱۲ تریلیون دلار است. مسئولیت اجتماعی نه تنها برای هر شرکتی ارزش ذاتی دارد، بلکه ممکن است مزایای دیگری نیز به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، شرکت Millenials بیش‌تر به شرکت‌هایی با اهداف بزرگ‌تر جذب می‌شود، در حالی که سرمایه گذاران، به کندی، اما به تدریج پول خود را به سمت تجارت‌های پایدار سوق می‌دهند.

به همین دلیل است که از شرکت‌های بزرگ چند ملیتی مانند Apple و Ikea گرفته تا استارتاپ‌های کوچک‌تر، معیار و اصول جدیدشان، نوآوری از طریق پایداری و صرفه جویی است. به عنوان مثال، یک استارت آپ مجارستانی، Munch، پلتفرمی را ایجاد کرد که هدف آن مقابله با ضایعات مواد غذایی است. آن‌ها به فروشگاه‌های مواد غذایی، رستوران‌ها، کافی شاپ‌ها و سایر مغازه‌هایی که کالاهای فاسدشدنی دارند، کمک می‌کنند تا کالاهای فروخته نشده خود را بفروشند. چه سودی برای آن‌ها دارد؟ ایجاد درآمد اضافی از ضایعات، ضمن ارائه قیمت‌های تخفیف خورده برای مشتریان. به نظر می‌رسد یک موقعیت برد-برد!

بازار در واقع بی‌نهایت است. از توانمندسازی جوامع گرفته، تا مقابله با آلودگی‌های میکروپلاستیک در اقیانوس‌ها، راه حل‌های پایدار برای آینده بشر بسیار مورد نیاز است.

ترند استارت آپی 2021 | عصر افزایش فرصت‌ها در بازار

شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید

آشفتگی در بازار معمولاً خبر خوبی برای استارتاپ‌ها است: وقتی حالت فعلی به چالش کشیده می‌شود، راحت‌تر می‌توان وارد بازار شد. در عین حال، شرکت‌های بزرگ و شرکت‌های چند ملیتی به دنبال راه حل‌های شکستن پارادایم (مجموعه‌ای از الگوها و نظریه‌ها را برای یک گروه یا یک جامعه) هستند و اغلب به سراغ راه حل‌های فوری در میان کارآفرینان و تازه واردین به بازار هستند.

بنابراین، نکته مثبت این است که استارت آپ‌ها نه تنها مجبورند به سرعت با تحولات دیجیتالی همراه شوند، بلکه می‌توانند از شرایط مناسب بازار برای ایجاد راه حل‌های نوآورانه نیز استفاده کنند. و اگر تنها یک چیز وجود داشته باشد که پاندمی به ما یاد داده است؛ آن هم این نیاز به توانایی کنار آمدن با مشکلات است. برای توسعه پیشرفت یک سازمان کارآمد تلاش کنید و همیشه انتظار اتفاقات غیرمنتظره را داشته باشید!

حال که شش ترند استارت آپی 2021 که باید از آن آگاه باشید را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس