قابلیت تماس تصویری گروهی در تلگرام امکان پذیر خواهد شد

هم اکنون تلگرام اعلام کرده است که قابلیت ارتباط تصویری گروهی در تلگرام را فعال خواهد کرد. البته چالش‌های زیادی برای فعال سازی وجود دارد.

88
0
آموزش تصویری گروهی در تلگرام

در طی یک سال گذشته پلتفرم‌های تماس صوتی و تصویری، بیش از پیش مورد توجه کاربران قرار گرفت. هم اکنون خبرهایی وجود دارد که قابلیت ارتباط تصویری گروهی در تلگرام به احتمال زیاد فعال خواهد شد.

تماس تصویری گروهی چه قابلیت‌هایی دارد؟

پاول دورف مدیرعامل تلگرام با انتشار پستی در کانال رسمی خود اعلام کرد که قابلیت جدید این اپلیکیشن از ویژگی‌های معمولی یک سرویس کنفرانس ویدیویی مانند قابلیت حذف نویز و به اشتراک گذاری نمایشگر برخوردار خواهد بود و کاربران تمام نسخه‌های اپلیکیشن اعم از دسکتاپ و موبایل می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند.

انتظار می‌رود بروزرسانی مربوط به قابلیت استفاده از تماس‌های تصویری گروهی به زودی برای نسخه iOS تلگرام منتشر شود. در ابتدا قرار بود ویژگی تماس ویدیویی سال ۲۰۲۰ به این پلتفرم اضافه شود اما این اتفاق نیفتاد.

چالش پیش رو برای تماس تصویری گروهی در تلگرام چیست؟

تماس تصویری گروهی در تلگرام

در حال حاضر از قابلیت تماس‌ تصویری شخصی و برقراری گفتگوی صوتی گروهی (قابلیت مشابه اپلیکیشن کلاب هاوس) پشتیبانی می‌کند. تماس‌های تصویری توسط این اپلیکیشن رمزگذاری می‌شود اما هنوز مشخص نیست که این وضعیت برای قابلیت جدید کنفرانس ویدیویی نیز صادق خواهد بود و از سیستم رمزگذاری‌ تلگرام پشتیبانی می‌کند یا خیر. به همین دلیل پیچیدگی کار نسبتا بیشتر شده است.

افزایش کاربران تلگرام

ارتباط تصویری گروهی در تلگرام

همچنین تلگرام در زمان شیوع ویروس کرونا و همزمان با جریان دورکار شدن بسیاری از کارمندان توانست رشد بسیار خوبی داشته باشد. طبق اعلام این شرکت، تعداد کاربران فعال ماهانه آن‌ها در سال ۲۰۲۰ به ۴۰۰ میلیون نفر رسیده، در حالی که در سال ۲۰۱۸ این مقدار ۲۰۰ میلیون نفر بوده است. البته اعلامیه مربوط به تغییر سیاست‌های حفظ حریم خصوصی واتساپ کمک زیادی به این موضوع کرد و باعث شد بسیاری از کاربران اپلیکیشن متعلق به فیسبوک روانه تلگرام شوند.

حالا که از خبر مربوط به احتمال ایجاد امکان تماس تصویری گروهی در تلگرام آگاه شدید، پیشنهاد می‌شود در از دیگر مقالات شبکه‌های اجتماعی سایت اول نیوز دیدن فرمایید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس