تلگرام یا دارک وب جدید ؟ | افزایش مجرمان سایبری در تلگرام

مجرمان از تلگرام برای انتشار داده‌های سرقت شده و کار‌های غیر قانونی استفاده می‌کنند در ادامه به مجرمان سایبری در تلگرام می‌پردازیم

80
0
تلگرام یا دارک وب جدید ؟ افزایش مجرمان سایبری در تلگرام

کارشناسان هشدار می‌دهند که مجرمان از تلگرام برای انتشار داده‌های سرقت شده استفاده می‌کنند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پلتفرم پیام رسان تلگرام از سوی جامعه مجرمان سایبری به یک بازار سیاه تبدیل شده است. در ادامه به افزایش مجرمان سایبری در تلگرام می‌پردازیم.

این تحقیق که توسط شرکت امنیتی Cybint و با همکاری Financial Times انجام شده است، نشان دهنده افزایش شدید فعالیت‌های مجرمانه سایبری در کانال‌های تلگرامی است که برخی از آنها ده‌ها هزار عضو دارند. گزارش شده است که مجرمان سایبری از پلتفرم تلگرام برای فروش داده‌های سرقت شده و ابزارهای هک و هم چنین به اشتراک گذاری اطلاعات مربوط به سرقت داده‌های اخیر استفاده می‌کنند که می‌تواند شرایط لازم برای حملات آینده را نیز فراهم کند.

تلگرام یا دارک وب جدید؟

1 تلگرام یا دارک وب جدید ؟ افزایش مجرمان سایبری در تلگرام

افزایش محبوبیت تلگرام در بین مجرمان سایبری، تا حدودی به موج کاربران جدیدی که در اوایل امسال در میان جنجال‌ها در مورد تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی WhatsApp وارد شده‌اند، نسبت داده می‌شود. آخرین برآوردها، به لطف SensorTower، نشان می‌دهد که تلگرام در حال حاضر بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد.

یکی دیگر از عواملی که باعث جذابیت این پلتفرم برای مجرمان سایبری می‌شود سادگی آن است، به ویژه در مقایسه با انجمن‌های زیرزمینی در دارک وب، که تعداد کاربران کمتری دارند و دسترسی به آنها بسیار مشکل است. جیک مور، متخصص امنیت سایبری در ESET، به TechRadar Pro می‌گوید: “با توجه به ابزارهایی که آزادانه برای مخفی شدن وجود دارد، دارک وب به آرامی به وب باز تبدیل شده است، زیرا رسانه‌های اجتماعی دارای فروشگاه بزرگ‌تری هستند.”

وجود میلیون‌ها کاربر در رسانه‌های اجتماعی و کانال‌هایی مانند تلگرام به این معنی است که مجرمان دسترسی به تعداد بیشتری از مشتریان احتمالی دارند. و برای جلوگیری از رشد این بازارها اقدامات بسیار کمی انجام می‌شود.

افزایش مجرمان سایبری در تلگرام

2 تلگرام یا دارک وب جدید ؟ افزایش مجرمان سایبری در تلگرام

 

تحقیقات Cyberint نشان داد که فعالیت‌های مجرمان سایبری در تلگرام بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است (البته زمان آن مشخص نشده بود). در همین حال، گفته می‌شود استفاده از اصطلاحاتی مانند combo و email: pass که نشان می‌دهد مجموعه کاملی از اطلاعات سرقت شده برای خرید در دسترس است، در کانال‌های تلگرامی بیش از ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

بسیاری از انواع دیگر داده‌های شخصی نیز در این پلت فرم شناور هستند، از جمله کارت‌های بانکی، اطلاعات کارت اعتباری و شماره گذرنامه. یافته‌های تحقیقاتی، تلگرام را در موقعیت پیچیده و دشواری قرار می‌دهد. شرکت باید با استفاده از تدابیری با این قبیل امور مقابله کند، درغیر این صورت فعالیت‌های مجرمانه در بستر این پلتفرم افزایش روزافزون خواهند داشت.

TechRadar Pro از تلگرام خواسته است تا در مورد این تحقیقات اظهار نظر کند و در مورد اقداماتی که این شرکت برای سرکوب فعالیت‌های غیرقانونی در پلتفرم خود برداشته است، توضیح دهد.

حال که با مجرمان سایبری در تلگرام آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس