چرا فناوری جدید، تعمیر شیشه جلو خودرو را سخت تر از همیشه کرده است ؟

جایگزینی ۵۰۰ دلاری شیشه جلو امروزه می‌تواند به هزاران دلار برسد. در ادامه به دلایل افزایش قیمت تعمیر شیشه جلو خودرو می پردازیم.

33
0
01 چرا فناوری جدید، تعمیر شیشه جلو خودرو را سخت تر از همیشه کرده است ؟

وظیفه جلوپنجره این نیست که فقط باران، برف و سایر عناصر را وارد ماشین‌های ما نکند. دیگر نه، اگرچه هنوز شیشه جلو را یک تکه شیشه ساده می‌پنداریم. روزهای جایگزینی این عنصر مانند سایر پنجره‌های دیگر گذشته است. فناوری همه چیز را تغییر می‌دهد. در ادامه به تعمیر شیشه جلو خودرو می پردازیم.

تعمیر شیشه جلو خودرو

1 چرا فناوری جدید، تعمیر شیشه جلو خودرو را سخت تر از همیشه کرده است ؟

به دلیل ادغام دوربین‌ها یا دیگر حسگرها در شیشه جلوی خودرو، تعمیر آن بسیار سخت‌تر شده است. آرون شولنبرگ، مدیر اجرایی انجمن متخصصان تعمیر تصادف، می‌گوید: “آنها در طیف گسترده‌ای از وسایل نقلیه متداول می‌شوند. آنچه قبلاً واقعاً ساده بوده است، اکنون نیاز به کارهای پیچیده تشخیصی و کالیبراسیون دارد.”

این روند در حین تعمیر شیشه جلو بی‌اهمیت نیست، چرا که راننده وقتی خودرو را پس می‌گیرد احساس امنیت کاذب نمی‌کند. در برخی موارد، خودروسازان توصیه می‌کنند در صورت تعویض شیشه جلو، از خودرو استفاده نکنید و این امر در سایر قسمت‌های خودرو نیز تاثیر می‌گذارد: فورد اخیراً توصیه کرده است که روکش سپر خودروهای خود که دارای سیستم‌های کمکی پیشرفته رانندگی هستند، را رنگ نکنید و آن‌ها را تعویض کنید.

شیشه جلو اتومبیل مدرن همچنین ممکن است دارای یک منطقه مخصوص نمایش پروژکتور و فناوری مربوط به برف پاک کن‌های اتوماتیک یا نورهای کم نور باشد. با پیچیده‌تر شدن خودروها، تعمیرگاه‌ها غالباً برای کاهش هزینه‌ها به قطعات با کیفیت خوب روی می‌آورند، اما فورد، هوندا و FCA همه شیشه جلوی یدکی را توصیه نمی‌کنند. بی ام و تا آنجا پیش می‌رود که از پیچ‌های سازگاری الکترومغناطیسی خاصی برای تعمیرات استفاده می‌کند تا با ویژگی‌های ADAS تداخل نداشته باشد.

بیمه و هزینه‌ی تعمیر

بیمه باید چنین رویه‌هایی را پوشش دهد، اما این بدان معنا نیست که شرکت بیمه شما آن را دوست دارد. Schulenburg می‌گوید: “بسیاری از این فناوری‌ها توسط شرکت‌های بیمه پشتیبانی نمی‌شوند و آن‌ها به دنبال کاهش قیمت تعمیر هستند. متأسفانه، این نیز می‌تواند یک چالش باشد زیرا شرکت‌های بیمه در جهت درک و پذیرش این فرایندهای تعمیر عقب هستند.” جایگزینی ۵۰۰ دلاری شیشه جلو امروزه می‌تواند به هزاران دلار برسد.

نه اینکه ارزشش را نداشته باشد تجزیه و تحلیل اخیر رویترز در مورد استفاده از اشکال مختلف فناوری ADAS نشان می‌دهد که چقدر می‌تواند میزان تصادف را کاهش دهد و در نتیجه گسترش آن در مارک‌ها و مدل‌های خودرو زیاد است.

حال که با تعمیر شیشه جلو خودرو و افزایش هزینه‌های آن آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس