نقد و بررسی فیلم The Chalk Line 2022

164
0
بررسی فیلم The Chalk Line 2022

The Chalk Line یک فیلم ترسناک اسپانیایی محصول 2022 است که در مورد یک زوج جوان متاهل است که دختری را به فرزندی قبول می کنند که او را تنها وسرگردان در جاده پیدا می کنند. در این پست به بررسی فیلم The Chalk Line 2022 می پردازیم.

بررسی فیلم The Chalk Line 2022

ایگناسیو تاتای (کوتاه: Mano a mano; Groom)، اولین کارگردانی فیلم بلند خود را بر اساس فیلمنامه ایزابل پنیا (خداوند ما را حفظ کند)انجام داده است. توسط کارولینا بنگ، الکس د لا چرچ و آراسلی پرز-راستریلا تهیه شده است.

در تولید فیلم Pokeepsie بازیگرانی چون النا آنایا، پابلو مولینرو، اوا تنیر، اوا لوراچ، کارلوس سانتوس، استر آسبو، الوی آزورین، مونا مارتینز، سونیا آلمارچا، پائو روکا، کایتانا کامپوس و رودریگو سانز د هردیا بازی می‌کنند.

خلاصه داستان

پائولا (النا آنایا) و همسرش ((پابلو مولینرو) در حال بازگشت از شام هستند که ناگهان دختر جوانی (اوا تنیر) را می یابند که تنها در وسط جاده سرگردان است. دو هفته بعد، پس از اینکه دیدند هیچ کس به دنبال او نیست ، آن دو تصمیم می گیرند به او اجازه دهند موقتاً در خانه شان بماند و به این ترتیب زندگی عاشقانه‌شان را تغییر دهند.

بررسی فیلم The Chalk Line 2022
بررسی فیلم The Chalk Line 2022

با این حال، این کار به این آسانی نخواهد بود، زیرا دختر با این فانتزی زندگی می کند که اگر از یک مربع گچی نقاشی شده روی زمین بیرون بیاید، هیولایی بیرون می آید و او را مجازات می کند. پس از پیوند محکمی که بین آن دو ایجاد شد، پائولا مسیری تاریک را آغاز می کند تا سعی کند گذشته مرموز دختر را کشف کند…

بررسی ها:

AccionCine:

ممکن است لحظاتی وجود داشته باشد، مانند یک سفر خاص، چیزی اجباری، و شاید برخی از قطعات به خوبی «بیش از حد» جا بیفتند، اما فیلم تجربه‌ای کنجکاو و با طراوت، متفاوت، با نوعی ترس شاید نزدیک‌تر از حد انتظار یا شاید بیشتر ارائه می‌کند. فراطبیعی از آنچه به نظر می رسد شما تصمیم می گیرید که فیلم را ببینید. چیزی که برای ما واضح است این است که Jaula فیلمی است که با وجود ایرادات جزئی اش ارزش دیدن دارد.»

جشن سینما:

«در نهایت، خط گچ یک تریلر تقریباً عالی است. در حالی که تناقضاتی وجود دارد، روشی که تاتای می‌تواند از نور و اشیاء ثابت برای ایجاد حس پیش‌بینی در هر صحنه استفاده کند، به افزایش تنش کمک می‌کند، به‌ویژه وقتی راز عمیق‌تر می‌شود.» 8.5 از 10، اما چرا تو؟

پابلو مولینرو در نقش سایمون بسیار عالی است، گاهی اوقات به نظر می رسد که جیسون بیتمن را در اوزارک هدایت می کند. و اجرای برجسته متعلق به النا آنایا است، […] و در اینجا شخصیتی پیچیده و در عین حال باورپذیر خلق می کند. برای ایگناسیو تاتای این اولین فیلم بلند تاثیرگذار است که ارزش دیدن را دارد.”

رسانه عقل سلیم:

«این درام آزاردهنده با نقش آفرینی قوی، به خوبی کنار هم چیده شده و تا پایان هیجان انگیز است. با این حال، چند مشکل کوچک مانع از عالی بودن The Chalk Line می شود. در حالی که فیلم عالی شروع می‌شود، با موسیقی وهم‌آور، لحن شوم و رازآلود، تا زمانی که اولین رونمایی بزرگ اتفاق می‌افتد، احساس می‌شود که فیلم دیگری جلوه‌گر می‌شود.» 

بهشت وحشت:

«در حالی که این جدیدترین ترسناک، هیجان انگیز و معمایی اسپانیایی شروعی آرام دارد، قطعاً در آخرین اکشن به بینندگان پاداش می دهد. یک داستان کاملاً وحشتناک در حال رخ دادن است، دقیقاً همان بخشی است که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده است. این یکی را از دست ندهید!» 

بررسی فیلم The Chalk Line 2022
بررسی فیلم The Chalk Line 2022

 

Leisure Byte:

«فیلم در کل بیشتر یک تریلر روانشناختی است که به سمت پایان چرخشی غیرمنتظره می‌گیرد. این شما را غافلگیر می کند اما به همه سؤالات و رمز و رازی که پیرامون آن ساخته شده است پاسخ نمی دهد. جدای از آن، فیلم یک تماشای سریع و جذاب است، اما نمی تواند با تماشاگران ارتباط برقرار کند.» 3 ستاره از 5،

نقد فیلم 101:

این فیلم برای بینندگانی که عاشق فیلم‌های هیجان‌انگیز و معمایی هستند، یک ساعت عالی است. این یک مقدار تعلیق خوب و یک داستان هیجان انگیز دارد که شما را تا یک ساعت و چهل و هفت دقیقه آینده روی صفحه نگه می دارد. همچنین شامل تعداد زیادی صحنه آزاردهنده نیست، بنابراین برای مخاطبانی که می‌خواهند ژانرهایی مانند هیجان‌انگیز یا معمایی را تماشا کنند، انتخاب خوبی است. 8 از 10

Midgard Times:

«فیلم در ایجاد رمز و راز در مورد آنچه در حال وقوع است، کار بسیار خوبی انجام می دهد. قبل از اینکه نتیجه‌گیری تکان‌دهنده‌ای به ما بدهد، چند خط متفاوت از جایی را که ممکن است همه چیز به کجا ختم شود را به هم می‌ریزد. 

«با وجود اینکه فیلم در همه جا پخش شده بود، اما ما را درگیر خود نگه داشت. موسیقی خیره کننده و آزاردهنده بود. فیلمبرداری به سمت سایه ها و سایه های تاریک متمایل شد. شخصیت شرور (زمانی که بالاخره از طریق یک سری فلش بک ها متوجه می شویم کیست) بیشتر از آن که تهدیدآمیز باشد چوبی است. النا آنایا در نقش پائولا فوق‌العاده بود.» 

Ready Steady Cut:

وقتی فکر می کنیم The Chalk Line قرار است به قلمرو The Good Son برود، اینطور نیست. به یک چرخش تا حدودی رضایت‌بخش، غافلگیرکننده و پرتعلیق تبدیل می‌شود. مسئله این است که شرورها چه کسانی هستند هرگز به طور کامل توضیح داده نمی شود. با این حال، قدردانی می‌کنیم که فیلمنامه پنیا در نزدیکی پایان فیلم دوباره دو برابر شد و منجر به یک چرخش داستانی تکان دهنده دیگر شد.» 2.5 از 5، 

منبع : moviesandmania

 

5/5 - (2 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس