دریای خون بازار کریپتو در 18 آبان

78
0
دریای خون بازار کریپتو

بازار کریپتو در پی پیامدهای عجیب مربوط به صرافی FTX صد میلیارد دلار را از دست داد. پس از تحولات پیرامون یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال، موج‌های شک و تردید در سراسر بخش کریپتو ایجاد شد، اکثر سرمایه‌گذاران همچنان به شمارش زیان‌های خود ادامه می‌دهند و کل بازار ده‌ها میلیارد دلار از دست داد. در این پست به دریای خون بازار کریپتو در 18 آبان می پردازیم.

دریای خون بازار کریپتو در 18 آبان

به طور خاص، ارزش بازار جهانی کریپتو از ۹۸۳ میلیارد دلار به ۸۸۰ میلیارد دلار در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است، به این معنی که در این مدت ۱۰۳ میلیارد دلار یا بیش از ۱۰ درصد و در طول هفته ۱۱۰ میلیارد دلار از دست داده است.

شایان ذکر است، مهم‌ترین کاهش ساعاتی پس از آن اتفاق افتاد که مشخص شد FTX در آستانه ورشکستگی است و بازار از بالاترین سطح خود یعنی ۱.۰۲۷ تریلیون دلار به ۸۲۷ میلیارد دلار سقوط کرد. به عنوان یادآوری، بحران پس از آن آغاز شد که مشخص شد ترازنامه شرکت تجاری سام بنکمن-فرید، آلامدا ریسرچ، عمدتاً از توکن FTX (FTT) تشکیل شده است که نشان‌دهنده ارتباط نزدیک بین دو بخش از امپراتوری تجاری وی است.

در پاسخ به این افشاگری، بایننس ۵۰۰ میلیون دلار FTT را در ۶ نوامبر لیکویید کرد و FTX را در تنگنای نقدینگی قرار داد و باعث ایجاد اختلافاتی در توییتر بین این دو شد، که مدیر عامل OKX هشدار داد که می‌تواند عواقب ویرانگری داشته باشد. در نتیجه، همانطور که فینبولد قبلاً گزارش داده بود، توکن FTX در یک روز به میزان ۸۰ درصد سقوط کرد و تقریباً ۲.۵ میلیارد دلار از ارزش بازار آن حذف شد.

با این حال، در یک چرخش شگفت‌انگیز، بایننس در ۸ نوامبر با انعقاد قراردادی غیرقابل پیش‌بینی با رقیب خود برای خرید FTX در تلاشی برای کمک به بهبود و جلوگیری از گسترش بحران در سراسر صنعت پس از درخواست این صرافی ارز دیجیتال، با رقیب خود تماس گرفت. با این اوصاف، به نظر می‌رسد که آسیب از قبل وارد شده است، زیرا اثرات بحران بر سایر دارایی‌ها، از جمله بیت‌کوین (BTC)، که در روز بیش از ۹ درصد کاهش داشته و اکنون با قیمت ۱۷۹۱۷ دلار معامله می‌شود، سرایت کرده است.

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس