نقد و بررسی فیلم سگ های درمانگر

36
0
فیلم سگ های درمانگر

در یک دبیرستان میسیساگا در خارج از تورنتو، دو دوست صمیمی، اتان (اتان انج) و جاستین (جاستین موریس)، در سال آخر دبیرستان هستند. فیلم سگ های درمانگر را در ادامه بررسی کرده ایم.

هم سوژه‌ها و هم فیلمسازان، تصمیم گرفتند تا بهترین فیلم ارشد را بسازند و خود و همکلاسی‌هایشان را در کانون توجه قرار دهند. سازندگان فیلم که با تکنیک‌های فیلم‌سازی چریکی ساخته شده بود، دسترسی بی‌سابقه‌ای به مدرسه و دانش‌آموزان تحت عنوان ساختن یک فیلم ارشد داشتند و نتیجه، «Therapy Dogs»، فیلمی شیرین، آشفته و مبتکرانه درباره جوانانی است که در جستجوی اصالت هستند. . این فیلم که بخشی مستند و بخشی داستانی است، کلیشه‌های زیبایی‌شناختی و روایی را در به تصویر کشیدن دوستی مردانه و اواخر نوجوانی زیر و رو می‌کند.

در حالی که (بیشتر) از نظر زمانی مرتب شده است، “Therapy Dogs” ساختاری تا حدودی غیر خطی را اتخاذ می کند. با تغییر بین واقعیت و تخیل، با هدایت شهود، فیلم خود را از طریق پیوندهای احساسی و زیبایی شناختی به پیش می برد. این میسازد از چند تم. دوستی مردانه، گذار از کودکی به بزرگسالی و اندوه. از پرشور تا غم انگیز، «Therapy Dogs» از فیلم های کوتاه ساخته شده توسط دانش آموزان مختلف تشکیل شده است، از جمله یک سند «فیلم یافت شده» از سال 2007 و فیلم های مستند بیشتری که تحت تأثیر جزر و مد سال تحصیلی آخر هدایت می شود. با استفاده از انواع دوربین‌ها از تلفن‌های همراه، GoPros و سایر دوربین‌های دستی گرفته تا یک URSA Mini Pro حرفه‌ای‌تر، تنوع در دستگاه‌های عکاسی تنها به حس بازی و دامنه احساسی فیلم کمک می‌کند.

بسیاری از صحنه های فیلم در فیلم، شدت نوجوانی مرد را نشان می دهد که پاهای خود را در آب گل آلود خشونت فرو می برد. دو قهرمان مرد ما به نوبت کمدها را مشت می‌کنند تا ببینند آیا می‌توانند آن‌ها را با مشت فرو ببرند یا خیر. آنها با سینه برهنه در یک پارکینگ، جنگ در قفس را شبیه سازی می کنند (در حالی که ضربه های واقعی می زنند) در حالی که از دیوارهای سبز یک پناهگاه گاری می پرند. در یک سکانس، مرد جوانی با لباس زرد ولورین در راهروهای مدرسه می دود و مملو از لذت و خشم شبیه سازی شده است.

فیلم سگ های درمانگر
فیلم سگ های درمانگر

با این حال، خشن ترین سکانس فیلم حاوی خشونت بسیار کمی است. پس از دعوای قفس پارکینگ، دو مرد در مورد زندگی صحبت می کنند. آنها پیراهن های خود را به عنوان یک عمل عشق برادرانه رد و بدل کرده اند و دوربینی که روی زمین چیده شده است بحثی در مورد دوستی را ضبط می کند. در حالی که اتان سعی می کند احساسات خود را در مورد دوستی خود با جاستین توضیح دهد و گفت: “اگر حتی بعد از امشب شما را نبینم، اهمیتی نمی دهم”، او با یافتن کلماتی دست و پنجه نرم می کند که شدت احساسات او را توصیف کند. جاستین، متأسفانه، ژست اتان را اشتباه می‌فهمد و صحنه را با لگد زدن به دوربین از روی پیاده‌رو به پایان می‌رساند. پس از این لحظه، لحن و شتاب فیلم با دور شدن پسرها تغییر می کند.

در جستجوی ترسیم آخرین دوران نوجوانی، فیلم راه‌های نوآورانه‌ای برای دور زدن محدودیت‌ها پیدا می‌کند. اتان با استفاده از یک شناسه جعلی به یک باشگاه استریپ ‌بازی می‌رود تا از یک استریپ ‌باز بخواهد که با او به مراسم جشن برود. بدیهی است که فیلم قادر به وارد کردن دوربین به آن محیط نیست، در عوض از ضبط مکالمات او با زنانی استفاده می‌کند که او را در مقابل فیلم‌های تحریف‌شده بازی ویدیویی «Grand Theft Auto V» آزار می‌دهند و توصیه‌هایی به او می‌دهند. این سکانس، مانند بسیاری از فیلم ها، به جای تحریک، شیرینی را اشتباه می گیرد. در مقایسه با برخی از فیلم‌های غول‌پیکر دوران نوجوانی شبیه فیلم «Kids» لری کلارک، حتی در ضعیف‌ترین و کثیف‌ترین آن، «herapy Dogs» هرگز احساس استثمار یا کثیفی نمی‌کند. حساسیت احساسی و نزدیکی به سوژه به جای دوری، گرما را به بیننده القا می کند.

به نظر می رسد که «herapy Dogs» را فیلمی جزئی بنامیم، اما در این مورد، نام مناسبی است. این فیلمی است که توسط افراد کم سن و سال با حمایت متیو میلر و مت جانسون ستاره‌های نوظهور کانادایی (“The Dirties” و “Blackberry” آینده) ساخته شده است که به عنوان تهیه کنندگان اجرایی فهرست شده‌اند. تولید به سبک چریکی آن با سبک مونتاژ پر جنب و جوشی مطابقت دارد که فیلم‌های ویدئویی اسکیت باز و ارشد را به چیزی منسجم و معنی‌دار برای مخاطب عام‌تر تبدیل می‌کند. اتان انج، کارگردان که اکنون تنها 20 سال سن دارد، نویدهای زیادی دارد. او با «Therapy Dogs» فیلمی شبیه به «Slacker» ریچارد لینکلیتر می‌سازد، زیرا مردم و لحن یک زمان و مکان خاص را با دیدی منحصربه‌فرد و صمیمانه به تصویر می‌کشد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس