آیا باید یک صفحه نمایش خمیده یا مسطح بخرید؟ دیگر مهم نیست

84
0
صفحه نمایش خمیده یا مسطح

در IFA 2022، ال‌ جی نمایشگر OLED Flex LX3 را به نمایش گذاشت که بسته به کاری که انجام می‌دهید، می‌تواند خمیده یا مسطح باشد. صفحه نمایش خمیده یا مسطح کدام مناسب تر است؟

خرید مانیتور هرگز به این اندازه استرس زا نبوده است. اگر گیمر هستید، صفحه نمایش های منحنی مد هستند، اما افراد خلاق معمولاً به پنل های مسطحی نیاز دارند که نمایش رنگ دقیقی را ارائه دهند. حتی اگر احساس می کنید که کاملاً در یکی از آن براکت ها قرار می گیرید، تماشای برنامه های تلویزیونی بر روی یک نمایشگر منحنی به معنای نشستن مستقیم در مکان مناسب است.

به زودی، این مشکل برطرف خواهد شد. در IFA 2022، ال ‌جی مدل OLED Flex را معرفی کرد، یک تلویزیون 42 اینچی با واکنش ‌پذیری فوق‌العاده که با لمس یک دکمه از حالت تخت به منحنی 900R تبدیل می‌شود. این اولین نمایشگر در نوع خود است، اما پیامدهای این فناوری بسیار زیاد است. بله، این یک تلویزیون است – اما مطمئناً مانند تلویزیون عمل نمی کند.

LG OLED Flex: تلویزیونی که برای Bendy و Gamer Friendly است

بحث در مورد QLED در مقایسه با OLED در مقایسه با LED ممکن است ادامه یابد، اما OLED Flex ال‌ جی در واقع چیزی کاملاً متفاوت است. در ظاهر، LG OLED Flex LX3 یک نمایشگر با نرخ تازه سازی 120 هرتز و زمان پاسخ 0.1 میلی ثانیه است. این خود را تلویزیون می نامد، اما بسیار شبیه به یک مانیتور گیمینگ است، به خصوص زمانی که خمیده باشد.

صفحه نمایش با پوشش ضد تابش نور و ارتفاع و شیب قابل تنظیم است. مانیتور نمایش داده شده بین مسطح و حداکثر منحنی 900R تنظیم شده بود. برای مرجع، یک مانیتور منحنی 1000R تقریباً خط چشم انسان را ردیابی می کند. 20 تنظیمات مختلف نیز برای انتخاب وجود دارد، بنابراین طیف گسترده ای از سفارشی سازی بین موارد افراطی وجود دارد.

در این مرحله، چیز بیشتری برای گفتن در مورد OLED Flex وجود ندارد، زیرا تاریخ عرضه یا قیمتی در دسترس نیست. فوق العاده به نظر می رسد، و حتی با هزینه بالا، سروصدای زیادی به پا می کند. با این حال، آنچه از نقطه نظر نوآوری جالب است، فناوری زیربنایی و چگونگی تغییر نحوه استفاده ما از نمایشگرها در آینده است.

خم شدن در مقابل صفحه نمایش تاشو

در حالی که ال‌ جی در مورد فناوری داخل OLED Flex صحبت کرده است، احتمالاً تفاوت کمی بین فناوری داخل این نمایشگر و نحوه عملکرد هر دستگاه تاشو دیگری وجود دارد. ال‌ جی و سایر شرکت‌ ها سال ‌هاست که صفحه‌ نمایش‌های انعطاف ‌پذیر را به نمایش گذاشته ‌اند و عجله اولیه برای عرضه گوشی ‌های تاشو به بازار قطعاً منجر به نوآوری شده است. در واقع، تاریخچه تلفن ‌های تاشو سامسونگ باعث می ‌شود که یک مطالعه موردی عالی از این لحظه خاص در توسعه یک استاندارد جدید انجام شود.

فناوری داخل ال ‌جی OLED Flex یک تفاوت ظریف اما مهم دارد. با کنترل دقیق زوایای احتمالی انحنا و سرعت حرکت، آنها می توانند برخی از ملاحظات طراحی صفحه نمایش های تاشو را نادیده بگیرند. به هر حال، تلفن‌ های تاشو باید در برابر هزاران چرخه کاری و تمام قدرت دست انسان مقاومت کنند.

با بازپس گرفتن بخشی از کنترل از مصرف ‌کننده، نمایشگرهایی مانند OLED Flex می ‌توانند بهتر به نظر برسند و دوام بیشتری داشته باشند، که ممکن است در هنگام عرضه، قیمت چشمگیر احتمالی را از بین ببرد.

حضور در IFA2022 و دیدن این تلویزیون شخصاً یک تجربه بود، اما فناوری زیربنایی آن چیزی است که تأثیر واقعی بر من گذاشت.

آیا Bendable آینده مانیتورها است؟

در حالی که خیال پردازی در مورد آینده فناوری مبتنی بر نوآوری های اخیر قطعاً یک کار احمقانه است، این یک پیشرفت قابل توجه است. مدتی طول می کشد تا تفاوت قیمت این نوع مانیتورها و تلویزیون ها برای اکثر مردم قابل هضم باشد.

گفتنی است، این فناوری صفحه نمایش قابل خم شدن اکنون نیز وجود دارد. به زودی مجبور نخواهید بود بین یک تلویزیون تخت، یک مانیتور بازی خمیده، یا یک پنل قابل تنظیم برای همه چیز از ویرایش ویدیو گرفته تا برنامه ‌نویسی یکی را انتخاب کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس