6 دلیل اهمیت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار ها مفید هستند

76
0
اهمیت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار

حضور آنلاین برای تقویت برند و ارتقای کسب و کار شما حیاتی است. در این مقاله بررسی می‌کنیم که اهمیت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار و رشد شرکت شما چیست؟

رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره برای اکثر مردم تبدیل شده است. برخی از آن به عنوان شغل و برخی دیگر به عنوان سرگرمی استفاده می کنند، اما پلتفرم های اجتماعی فقط برای افراد نیست، برای مشاغل نیز هستند.

اگر بخشی از یک کسب و کار کوچک یا بزرگ هستید، حضور آنلاین می تواند پیشرفت زیادی برای برند شما ایجاد کند.

بیایید برخی از مزایائی که رسانه های اجتماعی می‌توانند برای کسب و کار شما ایجاد کنند را مرور کنیم.

1.اهمیت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار: می توانید مستقیماً با مشتریان خود روبرو شوید

یکی از بزرگ ترین مزایا حضور آنلاین به عنوان یک برند این است که می توانید مستقیماً با مخاطبان خود صحبت کنید.

فرقی نمی‌کند مردم از شما شکایت داشته باشند، از محصولات یا خدمات تمجید کنند، یا صرفاً بخواهند سر شما فریاد بزنند، شما برای پاسخ دادن به آنها آنجا هستید. حضور آنلاین نشان می دهد که کسب و کار شما آنجاست و فعالانه به مشتریان خود گوش می دهد.

برخی از شرکت ها یک قدم فراتر می‌روند و روی یک مدیر رسانه های اجتماعی برای مدیریت همه حساب های اجتماعی سرمایه ‌گذاری می‌کنند. این کار به برند اجازه می دهد تا حضور آنلاین خود را با داشتن شخصی که وظیفه اش حضور در آنجاست، تقویت کند.

وقتی برندهای مشهور و پرسروصدا را به یاد می‌آورید، حساب توییتر Wendy به ذهنتان خطور می کند. این مجموعه توانسته در توییتر برای خود شهرت به پا کند، از میم استفاده می‌کنند، با مشتریان گفتگوی شوخ طبعانه دارند.

2.اهمیت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار: ارتباط با مشتریان فوری است

رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد که به راحتی و به سرعت با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال، به عنوان یک شرکت هواپیمایی، می توانید به مسافران در مورد طوفان یا تاخیرهای پرواز هشدار دهید. یا اگر در کار فست فود هستید، می توانید یک افزودنی جدید به منو ارائه دهید. اگر شما یک کسب و کار کوچک هستید، می توانید به مشتریان اطلاع دهید که آیا فروش شما شروع شده است، آیا تاخیر در حمل و نقل ممکن است رخ دهد، یا هر چیزی دیگری.

امروزه اکثر مردم به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند، بنابراین از آن نترسید.

3. دسترسی آسان به بازخورد مستقیم مشتری

اپلیکیشن های رسانه های اجتماعی، هشتگ سازی برندها و افراد را آسان تبدیل می‌کنند. هنگامی که آن هشتگ در جای خود قرار گرفت، شرکت مطمئناً در نقطه ای آن را مشاهده خواهد کرد. با دانستن این موضوع، بسیاری از مشتریان از آن برای به اشتراک گذاشتن مشکلات خود استفاده می کنند.

شاید آنها از خدمات ناراضی بودند یا احساس می کردند مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند. هر چه که باعث نارضایتی آنها شود، رسانه های اجتماعی خروجی آنهاست. وقتی برند شما آنلاین است، انتقاد ها را می‌شنود. اما نکته خوب این است که پس از آن می توانید از انتقادات برای بهبود استفاده کنید.

بله، این کار می تواند خسته کننده باشد، زیرا باید بین پست های ترول و افرادی با مشکلات واقعی مرور کنید، اما در نهایت ارزش آن را دارد.

4. رسانه های اجتماعی مقرون به صرفه هستند

رسانه های اجتماعی که مردم می‌شناسند و اغلب استفاده می‌کنند، رایگان هستند. فیسبوک، اینستاگرام، توییتر، تیک تاک همگی رایگان هستند.

با توجه به این موضوع، چرا از این ابزارهای رایگان که می توانند به طور کاملاً رایگان به کسب و کار شما سود برسانند، استفاده نکنید؟

این یک بازاریابی رایگان برای برند شما است. مگر اینکه تصمیم بگیرید مدیر برند استخدام کنید یا برای تبلیغات در این پلتفرم ها هزینه کنید. اما این چیزی نیست که شما لازم باشد انجام بدهید. این کاری است که می توانید انتخاب کنید.

اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و سعی می‌کنید پایگاه مشتری‌تان را افزایش دهید، احتمالاً بهتر است حضور آنلاین خود را خودتان شروع کنید، زیرا شما کسی هستید که بیشتر درباره کسب‌وکارتان می‌دانید.

شما می‌توانید به صورت آنلاین جایگاه خود را بیابید. شما می‌توانید کاوش کنید و ببینید چه چیزی برای برند شما کارآمد است، مشتریان از چه چیزی بیشتر خوششان می‌آید.

از این واقعیت استفاده کنید که استفاده از رسانه های اجتماعی رایگان هستند و بدون پرداخت یک ریال، برای کسب‌وکارتان حضور آنلاین ایجاد می‌کنند. شما می توانید از بودجه خود برای هر چیز دیگری که کسب و کارتان نیاز دارد استفاده کنید.

5.اهمیت شبکه های اجتماعی برای کسب و کار: شما می توانید یک انجمن بسازید

دسترسی به رسانه های اجتماعی به مشتریان شما اجازه می دهد تا عشق خود را به برند شما نشان دهند. اگر در رسانه های اجتماعی غایب باشید، نه می توانید آن علاقه را ببینید و نه از آن بهره مند شوید.

با راه اندازی کسب و کار خود به صورت آنلاین، شما این فرصت را دارید که یک جامعه بسازید. افرادی که واقعاً به برند شما اهمیت می دهند و آرزوی رشد آن را دارند.

هشتگ های بی شماری در اینستاگرام وجود دارد که هدف صریح آنها نشان دادن مشتریانی است که برند مورد علاقه خود را به هر طریقی به نمایش می گذارند.

به عنوان مثال، هشتگ ShowMeYourMumu بیش از 89 هزار پست مرتبط با برند دارد. به طور مشابه، هشتگ NovaBabe که به طرفداران Fashion Nova نسبت داده می شود، بیش از 1.6 میلیون پست دارد.

کسب و کار خود را آنلاین کنید و تماشا کنید که جامعه ای در اطراف آن شکل می گیرد و رشد می کند.

6. حضور آنلاین، شناخت برند را افزایش می دهد

حضور آنلاین برند شما نباید به یک پلتفرم رسانه اجتماعی محدود شود. شما باید تا حد امکان در سایر شبکه های اجتماعی ثبت نام کنید تا شناخت برند خود را افزایش دهید.

حضور در پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می‌دهد تا از مخاطبان مختلف استفاده کنید. به عنوان مثال، فیسبوک عموما جمعیت های مسن را جذب می کند، در حالی که اکثر جوانان در یوتیوب هستند. کودکان و نوجوانان هم TikTokرا ترجیح می دهد. کاربران توییتر از تمامی رده های سنی هستند.

وقتی مردم برند شما را در هر پلتفرمی ببینند، با آن آشنا می شوند. این امر کسب و کار شما را در موقعیت بسیار بهتری نسبت به سایرینی که در این پلتفرم ها فعال نیستند قرار می دهد.

برای مثال، نام تجاری Manscaped را در نظر بگیرید. این برند در اینستاگرام، فیسبوک، توییتر و تیک تاک حضور دارد. Manscaped به لطف ثبات و گسترش دامنه دسترسی خود در سراسر پلتفرم ها، تعداد زیادی از برندها را به ثبت رساند. این برند در همه جا وجود دارد و حتی اسپانسر رسمی مسابقات سه گانه ایالات متحده آمریکا نیز بوده است.

به طور منظم و همه جا پست کنید. حضور آنلاین خود را متنوع کنید و شناخت برند خود را افزایش دهید.

از رسانه های اجتماعی بیشترین بهره را ببرید

رسانه های اجتماعی یک ابزار رایگان هستند که مزایای بسیار خوبی را ارائه می دهند. بنابراین، چرا از آنها به نفع کسب و کار خود استفاده نمی‌کنید؟

شما می توانید از رسانه های اجتماعی برای تعامل با مشتریان، ایجاد یک جامعه در اطراف برند خود و بازاریابی رایگان استفاده کنید. شبیه یک تبلیغ تلویزیونی به نظر نمی رسد، اما موارد بیشتری وجود دارد.

اکثر پلتفرم های شناخته شده رسانه های اجتماعی جنبه هایی دارند که به طور خاص برای کمک به شما و کسب و کارتان طراحی شده اند. به عنوان مثال، فیسبوک به شما اجازه می دهد یک صفحه تجاری ایجاد کنید که حول برند شما متمرکز باشد. اینستاگرام ویژگی جدیدی به نام داشبورد حرفه ای ارائه می‌کند که هم برای کسب‌وکار ها و هم برای سازندگان مفید است. واتساپ بیزینس نیز وجود دارد و این لیست همچنان ادامه دارد.

پلتفرم های رسانه های اجتماعی می‌توانند درهای زیادی را به روی شما باز کنند. از آنها به درستی برای تقویت شناخت برند خود و رشد کسب و کار استفاده کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس