اینتل پهپاد Light Show خود را به برادر ایلان ماسک فروخت

86
0
خرید تجارت پهپاد اینتل توسط برادر ایلان ماسک

راه اندازی چندین کسب و کار در یک زمان دشوار است. البته چنین استراتژی مزایای زیادی دارد. اما وقتی نوبت به تمرکز بر کسب‌وکار اصلی و کنترل امور مالی می‌رسد، تصمیم گیرندگان می‌دانند که بهتر است آن کسب‌وکارهایی را بفروشند که ارتباط کمتری با کسب‌وکار اصلی دارند. در مورد اینتل هم همین اتفاق افتاد. همانطور که می‌دانید، محبوب ترین تولیدکننده تراشه، یک تجارت پهپاد های سبک نمایشی نیز دارد. اما شرکت تصمیم به فروش آن گرفته است و خریدار آن… برادر ایلان ماسک است. خرید تجارت پهپاد اینتل توسط برادر ایلان ماسک تایید شده است.

به نظر می رسد کیمبال ماسک قبلاً Intel Drone Light Shows را از طریق شرکت جدید خود Nova Sky Stories خریداری کرده است. او این شرکت را یک سال پیش پس از دیدن نمایش یک هواپیمای بدون سرنشین سبک که عنوان “مرد” جشنواره Burning Man را تشکیل می‌داد، تأسیس کرد.

چرا کیمبال تجارت پهپاد اینتل را خرید؟

عجیب است که در اطلاعیه Nova Sky Stories که ماه گذشته صادر شد، هیچ اشاره‌ای وجود ندارد. اما وبسایت کسب‌وکار پهپاد اینتل می‌گوید که اکنون خرید تجارت پهپاد اینتل توسط برادر ایلان ماسک نهایی شده است.

با این تجارت، شرکت کیمبال ماسک همچنین 9000 پهپاد سبک اینتل را خریداری کرد. اینتل از آنها برای رویدادهای مختلف مانند بازی های المپیک و نمایش های تیمی Super Bowl استفاده کرد. صادقانه بگویم، همه ما شاهد فعالیت های بسیاری از پهپادهای نورپرداز و هماهنگ شده با نرم افزار مشابه بودیم. بنابراین دلیلی وجود دارد که فکر کنیم، آنها در آینده جایگزین آتش بازی خواهند شد.

کیمبال ماسک نوشت: «آنها مجهز به بهترین سخت افزار و نرم افزاری هستند که تا کنون ساخته شده‌اند و همان پهپاد هایی هستند که الهام بخش میلیون ها نفر در طول بازی های المپیک و نمایش های سوپربول بودند».

علاوه بر این، بسیاری از کارمندان اینتل اکنون در تیم ماسک کار می کنند. از جمله باید به دنیل گوردان اشاره کرد که یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل استارتاپ پهپاد Ascending Technologies بود. لازم به ذکر است، زمانی که در سال 2016، اینتل این استارت آپ را خریداری کرد، بسیاری از اعضای تیم را نیز استخدام کرد.

یک نکته دیگر، ما حدس می‌زنیم این گام بعدی اینتل برای لغو تقریباً همه چیزهایی است که توسط مدیر عامل سابق خود، برایان کرزانیچ، تنظیم شده بود. او ششمین مدیرعامل این شرکت بود. او در سال 2018 این سمت را به دلیل داشتن “رابطه توافقی گذشته” با یک کارمند ترک کرد. او به دلیل راه‌اندازی چندین کسب‌وکار در کنار کسب‌وکار اصلی اینتل، از جمله واقعیت مجازی، ابزارهای پوشیدنی و هواپیماهای بدون سرنشین، شناخته شده است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس