گیم پس سال فوق‌العاده‌ای را در 2023 خواهد داشت

73
0
گیم پس سال فوق‌العاده‌ای را در 2023 خواهد داشت

تأخیر بازی‌های بزرگ و قراردادهای مایکروسافت با شرکت‌های بازی‌سازی، منجر به این شده است که تصور کنیم گیم پس سال فوق‌العاده‌ای را در 2023 خواهد داشت. با اول نیوز همراه شوید تا به این مهم بپردازیم.

استارفیلد از بتزدا گیم استودیو انتظارات زیادی را به وجود آورده است. این بازی نخستین آی‌پی جدید آن‌ها در طی چند دهه‌ی گذشته است و سازندگان آن را اسکایریم در فضا توصیف کرده‌اند. بازی استارفیلد پتانسیل بالایی برای موفقیت دارد. نخست قرار بود تعطیلات پایان سال ۲۰۲۲ شاهد عرضه‌ی آن باشیم، اما متأسفانه بازی تا سال ۲۰۲۳ تأخیر خورد.

عرضه‌ی استارفیلد برای گیم پس و ایکس‌ باکس خیلی مهم بود. تأخیر این بازی ضربه‌ی بزرگی به این دو زد و جای خالی آن حس می‌شود. از همه بدتر این‌که دیگر بازی بتزدا یعنی Redfall هم تأخیر خورد. عرضه‌ی این بازی چندنفره‌ی خون‌آشامی هم تا سال ۲۰۲۳ تأخیر خورد.

اما در هر حال این بازی‌ها عرضه خواهند شد. فقدان امسال در سال آینده جبران خواهد شد. منتقل شدن این بازی‌ها به تقویم ۲۰۲۳ ارزش گیم پس را در آن سال بالا برد. سال آینده‌ی میلادی قطعاََ برای سرویس‌های اشتراکی فوق‌العاده خواهد بود.

 

گیم پس سال فوق‌العاده‌ای را در 2023 خواهد داشت

RedFall، Starfield و دیگر بازی‌های بتزدا روی گیم پس

مایکروسافت در خصوص خرید بتزدا بی تعارف گفت که ساخت انحصاری برای ایکس‌ باکس و گیم پس را هدف قرار داده است. عرضه‌ی بازی‌های بزرگ روی در روز عرضه روی گیم پس یکی از دلایل جذابیت این سرویس به شمار رفته‌اند. با این حال بتزدا به دلیل قراردادی که با پلی استیشن داشت، بازی‌های Deathloop و Ghostwire: Tokyo را به صورت انحصاری زمانی برای پلی استیشن 5 عرضه کرد. این انحصار زمانی سال آینده پایان می‌گیرد. در واقع ۲۰۲۳ سالی است که مایکروسافت بهره‌ی اصلی را از خرید بتزدا خواهد برد.

از طرفی بازی‌های جدید Redfall و استارفیلد را هم برای سال آینده داریم. همچنین این امکان وجود دارد که سایر استودیوهای بتزدا نیز در سال آینده‌ی میلادی بازی‌هایی را برای عرضه داشته باشند. تعدادی از آن‌ها را در مراسم ایکس باکس و بتزدا شاهد بودیم. یکی از این عناوین جدید پنتیمنت خواهد بود. دیگر استودیوها نیز بازی‌هایی برای معرفی و عرضه روی گیم پس خواهند داشت.

 

گیم پس سال فوق‌العاده‌ای را در 2023 خواهد داشت

کالاف دیوتی روی گیم پس

مایکروسافت بتزدا را خرید تا آینده‌ی گیم پس را تأمین کند. این احتمال وجود دارد که پس از نهایی شدن خرید اکتیویژن بلیزارد، همین رویکرد را در قبال آن‌ها اتخاذ کنند. در حال حاضر قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد نهایی نشده است. حتی ممکن است با آن مخالفت شود. اما در صورتی که قرارداد بزرگ اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۲۳ نهایی شود، شاهد سیل بازی‌های این ناشر بزرگ روی گیم پس خواهیم بود.

نهایی شدن این خرید کاربران گیم پس را با انبوه بازی‌های کلاسیک مواجه خواهد ساخت. همچنین بازی‌های جدید نیز روز عرضه روی سرویس اشتراکی قرار خواهند گرفت. به عنوان مثال بازی کالاف دیوتی 2023 که در استودیوی Treyarch در حال توسعه است. روی گیم پس قرار گرفتن کالاف دیوتی اتفاق خیلی بزرگی خواهد بود.

 

دث لوپ

بازی‌های آینده‌ی گیم پس که هنوز معرفی نشده‌اند

مایکروسافت خودش را محدود به بتزدا و اکتیویژن بلیزارد نکرده است. آن‌ها طی سال‌های اخیر خریدهای زیادی را انجام داده‌اند. یکی از خریدهای بزرگ آن‌ها استودیوی Obsidian Entertainment بوده است. این استودیوی نقش‌آفرینی ساز بازی Avowed را در دست ساخت دارند. این بازی به احتمال زیاد سال آینده‌ی میلادی عرضه خواهد شد.

همه‌ی استودیوهای داخلی مایکروسافت روی بازی یا بازی‌های جدید در حال کار هستند. اما اکثر پروژه‌ها رونمایی رسمی نشده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که سیل بزرگ بازی‌های انحصاری ایکس باکس در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۳ از راه برسند. جایی که بیش از ۲۰ استودیوی داخلی از بازی‌های در دست ساخت خود پرده‌برداری می‌کنند.

 

هالو نایت سیلک سونگ

گیم پس و بازی‌های ترد پارتی

مایکروسافت آینده‌ی درخشانی در سال ۲۰۲۳ خواهد داشت. استودیوهای داخلی این غول فناوری می‌توانند بهترین سال گیم پس را رقم بزنند. اما این بدین معنا نیست که خبری از قراردادها و بازی‌های ترد پارتی نباشد. مثل همیشه می‌توان انتظار این را داشت که بازی‌های بزرگ زیادی در سال آینده‌ی میلادی روی گیم پس منتشر شوند. به عنوان مثال ما در مراسم ایکس باکس و بتزدا متوجه شدیم که بازی به شدت مورد انتظار Hollow Knight Silksong که در سبک متروییدوانیا قرار دارد، از روز عرضه روی گیم پس قرار خواهد گرفت. تاریخ عرضه دقیق بازی مشخص نشده است اما پیش‌بینی می‌شود در نیمه‌ی نخست ۲۰۲۳ باشد.

در هر حال طرفداران و مشترکان گیم پس می‌توانند انتظار بازی‌های ترد پارتی بزرگی را به صورت ماهیانه داشته باشند. مایکروسافت هر ماه بازی‌های جدیدی را راهی گیم پس می‌کند. برخی از این بازی‌ها کوچک هستند و برخی جزو بازی‌های قدیمی طبقه‌بندی می‌شوند. اما در هر حال هرازگاهی شاهد بازی‌های بزرگ نیز خواهیم بود. عملکرد گیم پس در سال جاری راضی کننده بوده است. انتظار می‌رود که ردموندی‌ها برای سال آینده‌ی میلادی سنگ تمام بگذارند.

با توجه به این‌که تعداد مشترکان این سرویس رو به افزایش است و سالیانه شاهد افزایش تعداد مشترکین گیم پس هستیم. احتمالاً مایکروسافت برای سال ۲۰۲۳ نهایت تلاش خود را بکند تا تعداد مشترکین را از این هم بالاتر ببرد. گیم پس سال فوق‌العاده‌ای را در 2023 خواهد داشت. شما مشترک این سرویس هستید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

امتیاز این مطلب
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس