برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر

120
0
برنامه‌های ایلان ماسک برای توییتر

 

ایلان ماسک، مدیر عامل اسپیس ایکس و تسلا و ثروتمندترین فرد جهان، توئیتر را با قیمت 44 میلیارد دلار خرید. ماسک قبلا 9.1 درصد از سهام توئیتر را با قیمت 2.89 میلیارد دلار خریداری کرده بود. ایلان ماسک برای تامین مبلغ خرید توئیتر 25.5 میلیارد دلار وام گرفته و مابقی را به صورت نقد پرداخت کرده است. برای گرفتن این مقدار وام ماسک باید بانک را متقاعد می کرد که می تواند اقساط سنگین این وام را از طریق درآمد توئیتر پرداخت کند.

13 میلیارد دلار از این وام بر پایه شرکت توئیتر و 12.5 میلیارد دلار از این وام بر پایه شرکت تسلا دریافت شده است. مبلغ این وام از بوذجه سالیانه بسیاری از کشورها بیشتر است و ایلان ماسک باید برنامه مناسبی برای توئیتر داشته باشد که چنین ریسکی را برای خرید آن قبول کرده است. در این مقاله از اول نیوز قصد داریم برنامه های مورد انتظار از ایلان ماسک برای مدیریت توئیتر را بیان کنیم:

کاهش حقوق هیات رئیسه و تعدیل نیرو در توییتر

کاهش حقوق هیات رئیسه و تعدیل نیرو در توئیتر

ماسک اعلام کرده است که توئیتر نسبت به شرکت های همتایش مثل متا و پینترست درآمد کمتری دارد و این را به دلیل مدیریت ناصحیح و هزینه های اضافی می داند. او معتقد است که باید توئیتر را با روش های مقرون به صرفه تری اداره کرد. خود ایلان ماسک از هیچکدام از شرکت هایی که مدیر عامل آنهاست حقوقی دریافت نمی کند. ماسک قصد دارد که حقوق مدیران خود را کاهش دهد که اینکار حدود سه میلیارد دلار برای توئیتر کاهش هزینه دارد. تعدیل نیرو هم می تواند از برنامه های ماسک برای کاهش هزینه های توئیتر باشد که برای اینکار باید توئیتر به طور رسمی به مالکیت ماسک دربیاید.

ازادی بیان

آزادی بیان

ماسک از طرفداران آزادی بیان مطلق و منتقد نبود آزادی بیان در پلتفرم های آنلاین است. ماسک معتقد است که توئیتر نباید نظرات توهین آمیز را تا ووقتی مخالف قانون نیستند حذف کنند. او قبلا از حذف توئیت ها و بسته شدن برخی از اکانت ها انتقاد کرده بود. ایلان ماسک در بیانیه ای گفته بود که : «آزادی بیان سنگ‌بنای دموکراسی است و توییتر هم شبیه میدان اصلی شهر دیجیتالی است که در آن موضوعات حیاتی برای آینده بشر مورد بحث قرار می‌گیرد.»
ماسک گفته است که پس از خریدن توئیتر، منتقدان وی به راحتی می توانند در این شبکه اجتماعی فعالیت کنند.

برخی از افراد معتقدند که آزادی بیان مطلق در توئیتر می تواند باعث بازگشت کاربران آزارگر به توئیتر شود و محتواهای توهین آمیز را افزایش می دهد. این دسته از افراد معتقدند که این آزادی بیان می تواند باعث افزایش دروغ پراکنی های سیاسی نیز شود. اما در مقابل عده ای نیز موافق این امر هستند و معتقدند توئیتر به طور مستقیم طرفدار طیف چپ هستند و آزادی بیان می تواند نگاه های جانبدارانه را متوقف کند.

ایجاد دکمه ویرایش توئیت

ایجاد دکمه ویرایش

توئیتر برخلاف فیسبوک و اینستاگرام امکان ویرایش توئیت ها را به کاربران نمی دهد. امکان ویرایش توئیت یکی از درخواست های مهم کاربران توئیتر است. برخی معتقدند که این امکان می تواند باعث سوء استفاده آزارگران فضای مجازی شود. اما ماسک از ایجاد این امکان در توئیتر حمایت کرده است. امکان ویرایش توئیت باعث اصلاح غلط های املایی می شود و در سابقه توئیت هم نسخه قبلی ثبت می شود.

متن‌باز کردن الگوریتم نمایش محتوا در توییتر

الگوریتم نمایش پست ها در توئیتر مساله ایست که هنوز برای کاربران شفاف نیست. الگوریتم ناشناخته توئیتر به برخی از توئیت های کاربران بهای بیشتری داده و آنها را به کاربران بیشتری نمایش می دهد. ماسک معتقد است که الگوریتمی که در نمایش پست ها موثر است باید به صورت متن باز در دسترس همگان قرار بگیرد. الگوریتم های متن باز به طور معمول در سایت گیت هاب که مورد استفاده برنامه نویسان سراسر جهان است قرار داده می شود. ایلان ماسک در این مورد یک نظرسنجی با شرکت یک میلیون کاربر انجام داد که 83 درصد افراد موافق این امر بودند. جک دورسی مدیر عامل سابق توئیتر نیز از این نظریه ایلان ماسک حمایت کرده است.

عده ای از افراد با این کار موافق هستند و آن را به منزله عدالت می دانند. اما عده ای هم مخالف این کار هستند و معتقدند متن باز کردن الگوریتم می تواند باعث سوء استفاده اسپمرها شود. البته که سیستم زیربنای توئیتر با صدها میلیون کاربر و توئیت بسیار پیچیده بوده و حتی مهندسین این شرکت نیز به تنهایی از آن سر در نمی آورند.

البته صرفا با دسترسی به کدها و بدون اطلاع از داده های کاربران نمی توان در مورد رده بندی توئیت ها نظر داد. پس در عمل متن باز کردن الگوریتم توئیتر، بدون انتشار داده ها تاثیر چندانی ندارد.

 

مبارزه با بات ها

بات ها حساب های جعلی هستند که با هدف های خاصی برنامه نویسی می شوند این بات ها می توانند با انتشار زیاد توئیت های همان، جریان های فکری و سیاسی خاصی را راه بیاندازند یا برای کلاهبرداری طراحی می شوند. این بات ها یکی از مشکلاتی هستند که توئیتر با آن روبه رو است. ایلان ماسک به دنبال مقابله با بات هاست و توئیتر هم معیارهای سختگیرانه ای برای مقابله با این بات ها دارد. ماسک در توئیتر اعلام کرده است که به دنبال احراز هویت همه کاربران در توئیتر برای مبارزه با بات هاست.

سرویس اشتراکی

محدودیت تبلیغات و درآمدزایی از طریق سرویس های اشتراکی

در حال حاضر حدود نود درصد درآمد توئیتر از طریق تبلیغات است. فشار سهامدران بر روی توئیتر باعث ایجاد چالش در جذب تبلیغات بوده است. مسائل سیاسی و سایت های نه چندان مناسب از جمله مسائلی است که در تبلیغات توئیتر به چشم می خورد. با خصوصی شدن توئیتر ماسک اعلام کرده است که به فروش سرویس های اشتراکی در توئیتر تمایل دارد. شرکت توئیتر بلو از زیرشاخه های توئیتر قبلا با فروش سرویس های اشتراکی با قیمت ماهیانه حدود سه دلار قابلیت های خاصی را برای کاربران خود فعال کرده است. ایلان ماسک قصد دارد که با حذف تبلیغات و کاهش هزینه های اشتراک کاربران بیشتری را به ثبت نام در سرویس توئیتر بلو ترغیب کند.

پرداخت با دوج‌کوین

ایلان ماسک قصد دارد که پرداخت با دوج کوین را برای خرید سرویس های اشتراکی فعال کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس