بدترین افزونه های کروم

50
0
بدترین افزونه های کروم

افزونه های گوگل کروم می توانند تجربه جستجوی شما را با ارائه ویژگی های بیشتر تقویت کنند و بهبود ببخشند، اما در طول این سال ها افزونه های مخرب بسیار زیادی هم شناسایی شده است. به لطف گزارش امنیتی اخیر، پنج افزونه بد و مخرب دیگر هم کشف شده است. در این مقاله به بررسی بدترین افزونه های کروم می پردازیم.

بدترین افزونه های کروم

McAfee روز دوشنبه گزارشی را منتشر کرد که در آن جزئیات پنج افزونه مرورگر مخرب موجود در Web Store کروم، از جمله دو افزونه ” “Netflix Partyو ” FlipShope – افزونه ردیاب قیمت ها”، ” Full Page Screenshot Capture – برای اسکرین شات گرفتن” و ” AutoBuy Flash Sales” را منتشر کرد. هر یک از آنها بیش از 20000 بار دانلود شده اند که در مجموع همه آنها بیش از 1400000 بار دانلود شده اند.

توجه: این مقاله بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تیم تحقیقاتی McAfee’s Threat نوشته شده است. ما این افزونه ها را خودمان بررسی نکرده ایم و صحت ادعاهای McAfee را خودمان ارزیابی نکرده ایم.

هر افزونه به تغییرات صفحه در مرورگر گوش می دهد و هر بار که کاربر به صفحه جدیدی می رود، این افزونه URL صفحه را به یک سرور کنترل از راه دور ارسال می کند تا بررسی کند که آیا می توان کد درآمد وابسته با آن تلفیق شود یا خیر. بسیاری از سایت ها (از جمله How-To Geek) کدهای وابسته را در لینک های وب سایت های خرید قرار می دهند که گاهی اوقات درآمد کمی برای آنها به همراه دارد. با این حال، اکثر افزونه های مشکل ساز به هیچ وجه به خرید آیتم ها مربوط نیستند و این کد را با تمامی صفحات ممکن تلفیق می کنند. McAfee همچنین شواهدی پیدا کرد که نشان می دهد برخی از افزونه ها تا 15 روز پس از نصب منتظر می مانند و سپس شروع به وارد کردن کد وابسته می کنند، که احتمالاً برای جلوگیری از شناسایی اولیه این کار انجام می شود.

گوگل با استفاده از استاندارد جدید Manifest V3 در حال سرکوب افزونه های مخرب می باشد. در مقایسه با فناوری قدیمی Manifest V2 (که حداقل یکی از این افزونه ها از آن استفاده می کند)، Manifest V3 به افراد کنترل بیشتری بر روی صفحاتی که افزونه ها می توانند دسترسی داشته باشند، می دهد. Manifest V3 همچنین کدهای هاست شده از راه دور را نیز مسدود می کند، که از یک سری (و نه همه آنها) از رفتارهای گزارش شده توسط McAfee جلوگیری می کند.

محبوب ترین افزونه Netflix Party که بیش از 800000 کاربر داشت، از آن زمان دیگر از Web Store کروم حذف شد. بقیه آنها همچنان وجود دارند، و “Full Page Screenshot Capture” هنوز دارای لیبل “ویژه” در این فروشگاه است. اگر هر یک از آنها را نصب کرده اید، حتما همین الان آنها را حذف کنید. How-To Geek برای صحبت کردن در این مورد با Google تماس گرفته است، و ما این مقاله را زمانی که (یا اگر) پاسخی دریافت کنیم، به روز خواهیم کرد.

منبع : howtogeek

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس