بررسی هدفون سیمی حرفه ای Sennheiser HD 400 Pro

55
0
بررسی هدفون سیمی حرفه ای Sennheiser HD 400 Pro

Sennheiser HD 400 Pro یک جفت هدفون مسترینگ حرفه ای است. آنها اولین جفت هدفون پشت باز در خط تولید Pro این شرکت هستند که تا به حال فقط هدفون های پشت بسته داشته اند. بررسی هدفون سیمی حرفه ای Sennheiser HD 400 Pro  را در ادامه بخوانید.

HD 400 Pro در اصل Sennheiser’s HD 560S با تغییرات جزئی است که هیچ کدام از آنها در صدا نیست. در مقایسه با 560S,، HD 400 Pro با طراحی کمی تغییر یافته و یک کابل اضافی در جعبه عرضه می‌شود و برای این کار، هزینه کمی بیشتر دارد.

بررسی هدفون سیمی حرفه ای Sennheiser HD 400 Pro: طرح

طراحی HD 400 Pro تقریباً شبیه به HD 560S است که خود شبیه به چندین هدفون سری HD 500 دیگر است.

تفاوت بین HD 400 Pro و HD 560S به سیاه شدن جزئیات خاص برمی گردد. لوگوی نقره ای Sennheiser در کنار گوشواره ها مشکی رنگ شده است. به طور مشابه، علامت کلمه Sennheiser در بالای هدبند نیز سیاه شده است، اگرچه اکنون کمی بزرگ تر شده است.

به غیر از این، این دو در اصل یک جفت هدفون هستند. گوشواره ها دارای ایرپدهای جادار با عمق و عرض کافی برای قرار دادن همه گوش ها به جز بزرگ ترین گوش ها هستند. پشت توسط یک توری مشکی پوشانده شده است و هدبند دارای لایه های فوم نرم است.

به غیر از جلوپنجره، بقیه هدفون ها کاملا از پلاستیک ساخته شده اند. این مورد در مورد اکثر هدفون های Sennheiser است و اگرچه آنها بلافاصله احساس برتری نمی کنند، اما شناخته شده است که اساساً دهه ها استفاده از آنها دوام می آورد زیرا تقریباً تخریب ناپذیر هستند. تنها چیزی که باید به طور منظم تعویض شود، ایرپدها هستند، زیرا لنت های سنهایزر بعد از چند سال استفاده صاف می شوند که بر صدا تأثیر می گذارد.

هدفون صدای زیادی ندارد. شما می توانید هدبند را برای طول تنظیم کنید و بیشتر همین است. گوشواره ها چرخش بسیار کمی در هر دو جهت دارند. این بدان معنا نیست که آنها به طور ایمن روی سر شما قرار نمی گیرند، اما اگر می خواهید آنها را بردارید و صاف روی سینه خود قرار دهید، این اتفاق نمی افتد. هدفون ها همچنین تا نمی شوند، که خوب است زیرا آنها برای سفر یا استفاده در فضای باز در نظر گرفته نشده اند.

در گوشه سمت چپ کانکتور (connector) اتصال کابل قرار دارد. جک ورودی دارای اندازه 2.5 میلی متری است اما مهمتر از آن، مکانیزم قفل اختصاصی است که استفاده از هر کابلی را که در اطراف خود دارید دشوار می کند.

اگر صحبت از کابل شد، HD 400 Pro دارای دو کابل است، یک کابل سیم پیچ 3 متری و یک کابل مستقیم 1.8 متری. هر دوی آنها دارای یک فیش 3.5 میلی متری هستند و یک آداپتور 3.5 تا 6.3 میلی متری در جعبه ارائه شده است. در مقایسه، HD 560S با یک کابل 3 متری با دوشاخه 6.3 میلی متری عرضه می شود.

پلاگین 3.5 میلی متری رایج تر در کابل های HD 400 Pro باید برای کسانی که مستقیماً به رایانه وصل می شوند مناسب باشد و کابل سیم پیچی به حرکت در اطراف استودیو بدون نیاز به جدا کردن کابل یا قرار دادن آن در زیر صندلی کمک می کند.

چیز دیگری در جعبه دریافت نمی کنید. بدیهی است که یک کیف حمل یا حتی یک کیسه وجود ندارد زیرا آنها برای حمل در اطراف و صرفاً برای استفاده در محیط داخلی در نظر گرفته نشده اند.

بررسی هدفون سیمی حرفه ای Sennheiser HD 400 Pro: راحتی

HD 400 Pro یک جفت هدفون راحت است. مقداری نیروی clamping (بستن،محکم گرفتن) وجود دارد اما هرگز ناراحت کننده نمی شود و به حفظ امنیت هدفون کمک می کند مهم نیست که چقدر سر خود را به اطراف حرکت می دهید.

همانطور که قبلا ذکر شد، ایرپدها نسبتا بزرگ و سازگار هستند. این ماده نرم است و روی پوست احساس راحتی می کند. لایه فوم روی هدبند نیز به همین ترتیب انعطاف پذیر است.

به لطف ساختار پلاستیکی خود، هدفون ها نیز نسبتاً سبک وزن هستند و پس از مدتی به سختی متوجه آن ها روی سر خود می شوید. کابل مستقیم نیز به دلیل باریک بودن نسبتاً سبک است و هدفون را به سمت پایین نمی کشد. کابل سیم پیچ شده به وضوح سنگین است، اما باید انتظار داشت.

بررسی هدفون سیمی حرفه ای Sennheiser HD 400 Pro: کارایی

هدفون Sennheiser HD 400 Pro یک هدفون فوق العاده خوب تنظیم شده است. صدا به قدری خنثی و دقیق است که حتی احساس نمی کنید در حال گوش دادن به یک جفت بلندگو هستید، بلکه فقط به صدای اصلی که ضبط شده است، گوش می دهید. مثل این است که تمام عمر خود را از طریق یک عینک رنگی نگاه کنید و ناگهان از بین برود.

پاسخ باس (bass صدای بم) فوق‌العاده خنثی و دقیق با گسترش خوبی در رجیسترهای پایین‌تر است. این اغلب اتفاق نمی‌افتد، زیرا هدفون‌های پشت باز معمولاً فاقد پسوند باس (bass) پایین هستند، اما HD 400 Pro تا حدی از این امر مصون است.

میان رده کاملاً باشکوه است. آوازها حس شفافیت و صمیمیت فوق العاده ای نسبت به آنها دارند. سازها دارای اصالت خیره کننده و ویژگی های صدا هستند. هر ساز و منبع صدا با حس عمیقی از عمق و ابعاد در ترکیب متمایز است.

تربل (Treble) جایی است که همه چیز کمی تند می شود. در بیشتر موارد، پاسخ سه‌گانه به اندازه بقیه طیف فرکانس دقیق و درست است. با این حال، HD 400 Pro مقداری چاشنی اضافی در قسمت بالایی اضافه می کند که می تواند باعث شود برخی صداها لبه تیزتری داشته باشند. صدا هرگز یکنواخت نمی شود، اما برخی از ضبط های روشن از قبل می توانند کمی خشن شوند و در دراز مدت باعث خستگی شوند. این برای من شخصاً آزار دهنده نیست اما مسافت پیموده شده شما ممکن است متفاوت باشد. مانند باس، تریبل نیز گسترش (extension) خوبی به رجیسترهای بالایی دارد.

از نظر فنی، HD 400 Pro صدای بسیار دقیق و شفافی دارد. دو درایور دینامیک 40 میلی‌متری می‌توانند تمام جزئیات دقیق موسیقی و ضبط‌های شما را بدون اینکه در مقابل شما قرار بگیرند، به تصویر بکشند. تصویربرداری و صحنه‌سازی صدا نیز بسیار خوب است، اگرچه بهترین چیزی نیست که شنیده‌ایم. صداها موقعیت خوبی در اطراف سر شما دارند و فضای مناسبی در ترکیب وجود دارد. این کاملاً در سطح HD 800/HD 800 S نیست، اما دوباره، چه چیزی است؟

HD 400 Pro برای به دست آوردن بهترین نتیجه نیاز به تقویت دارد، اما ما از اینکه چقدر از یک لپ تاپ یا حتی یک تلفن هوشمند استفاده می شود شگفت زده شدیم. این ایده‌آل نیست و اگر می‌توانید، باید روی یک DAC/amp بودجه مانند iFi Zen Air DAC یا Topping DX3Pro+ سرمایه‌گذاری کنید، اما می‌توانید به خوبی از صدای آنبورد(onboard) استفاده کنید.

از آنجایی که هدفون‌هایی با پشت باز هستند، از صداهای محیطی جدا نمی‌شوید و همچنین میزان نسبتاً زیادی صدا درز (leak) می‌کنید. این ممکن است برای اهداف میکس یا مسترینگ ایده‌آل نباشد، بنابراین مطمئن شوید که از هدفون در محیط‌های ساکت در حین گوش دادن انتقادی استفاده می‌کنید.

در حالی که ما به طور کلی بسیار تحت تأثیر قرار گرفته ایم، یک شکایت در مورد صدای HD 400 Pro داریم. به نظر می‌رسید که واحد بازبینی ما دچار برخی عدم تعادل کانال بود، جایی که درایور سمت راست در بخش‌های خاصی از طیف فرکانس صدای بلندتری داشت. این می تواند یک چیز با این هدفون باشد یا می تواند یک چیز یکباره باشد. گفتنش سخت است اما تنها کاری که می توانیم انجام دهیم این است که در مورد واحدی که به طور خاص برای آزمایش برای ما فرستاده شده است گزارش دهیم.

حکم(رای،قضاوت)

Sennheiser HD 400 Pro (250 دلار) یک جفت هدفون فوق العاده است، همانطور که HD 560S (200 دلار) که بر اساس آن ساخته شده است. انتخاب کابل‌هایی که HD 400 Pro همراه با آن‌ها ارائه می‌شود، آنها را بسیار کاربردی‌تر و ارزشمندتر می‌کند، نه فقط برای استفاده در استودیو، بلکه برای گوش دادن همه منظوره.

این بخش آخر، برای ما، جایی است که HD 400 Pro در آن برتری دارد. ما به خصوص در مورد ایده استفاده از هدفون برای میکس/مسترینگ فروخته نشده ایم، چه رسد به یک جفت پشت باز. با این حال، HD 400 Pro برای هدفون های همه منظوره استثنایی ساخته شده است که می توانید برای هر چیزی از موسیقی، فیلم، برنامه های تلویزیونی، بازی ها، پادکست ها، ویدیوهای یوتیوب و هر چیز دیگری که می توانید به آن ها پرتاب (throw) کنید، استفاده کنید. این مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه برای افزودن صدای با کیفیت مرجع به تنظیمات شما است و یکی از آنها را به هر کسی که کمتر از 300 دلار خرج می کند توصیه می کنیم.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس