بررسی کامل رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023

72
0
رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023

رویداد بلاکچین اکونومی استانبول بزرگ‌ترین رویداد بلاکچین در اوراسیاست که طی آن نهاد‌های کلیدی صنعت رمزارز و کارشناسان گرد هم می‌آیند تا به بازتعریف آینده مالی جهان بپردازند. هفتمین دوره از این رویداد به مدت دو روز از تاریخ ۸ تا ۱۱ می ۲۰۲۳ در استانبول برگزار شد و برترین کسب‌وکارهای رمزارزی و کارآفرینان بلاکچین در آن حضور داشتند. در این پست به بررسی کامل رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023 می پردازیم.

رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023

هفتمین دوره از این رویداد با بیش از سه هزار شرکت‌کننده و توسط بیش از ۷۰ اسپانسر برگزار شد و بیش از ۱۴۰ خبرنگار از سراسر جهان نیز آن را پوشش دادند. در ادامه به مهم‌ترین اخبار این رویداد، شرکت‌کنندگان و ابعاد مختلف این رویداد رمزارزی پرداخته خواهد شد.

محورهای برگزاری رویداد بلاکچین اکونومی ۲۰۲۳

امروزه، ۱۶ درصد از جمعیت ترکیه و به عبارتی ۱۳.۶ میلیون نفر، صاحب ارزهای دیجیتال هستند که این کشور را به یکی از برترین کشورهای صاحب رمزارز در جهان تبدیل می‌کند. رویداد بلاکچین اکونومی استانبول، مهم‌ترین رویداد در این منطقه در حوزه‌ بلاکچین و ارزهای دیجیتال است و طیف گسترده‌ای از موضوعات متمرکز بر فناوری‌های مالی آینده و فرصت‌های گسترده با مشارکت بیش از ۸۰ کشور جهان را ارائه کرده است.

موضوعات مهمی مانند اهمیت ان‌اف‌تی‌ها، بازی‌های بلاکچین، دیفای (امور مالی غیرمتمرکز)، متاورس، پذیرش سازمانی فناوری‌های بلاکچین، سرمایه‌گذاری و تجارت ارزهای دیجیتال، صرافی‌های رمزارزی و رگولاتوری و مقررات حفاظت از وجوه کاربران از جمله مهم‌ترین محورهای برگزاری این رویداد بود.

مطرح‌ترین سخنرانان رویداد بلاکچین اکونومی استانبول ۲۰۲۳

رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023
رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023

از سخنرانان برتر این رویداد می‌توان به مایکل سیلر از میکرواستراتژی، رامیا فریج از مجله فوربز و پیتر ون‌هوف از مایکروسافت اشاره کرد. سایر سخنرانان مطرح عبارت بودند از:

  • انگین آلتان دوزیاتان، ستاره سینما و تلویزیون ترکیه
  • تیم دریپر از Draper Associates
  • لکس سوکولین، اقتصاددان شرکت ConsenSys
  • ویکتوریا اسکولار، تحلیلگر مالی بی‌بی‌سی، اسکای و بلومبرگ
  • امره آیدین، مهمان افتخاری، پاپ استار ترکیه‌ای
  • پیتر استیلول از کوین‌بیس

مهم‌ترین کسب‌وکارهای بلاکچینی حاضر در رویداد بلاکچین اکونومی ۲۰۲۳

رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023
رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023

شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارزی معتبری در رویداد بلاکچین اکونومی استانبول حضور داشتند که نشان‌دهنده اهمیت بازار منطقه برای این شرکت‌‌ها است. اعتبار این رویداد با وجود چنین شرکت‌هایی به مراتب افزایش یافته و حضور آنان کمک شایانی به افزایش تجربه شرکت‌های محلی خواهد کرد.

شرکت‌هایی نظیر میکرواستراتژی، OKX، کوکوین در این رویداد حضور داشتند. سایر شرکت‌های برتر عبارت بودند از:

  • Bitmain
  • لجر
  • Bitmex
  • آمازون
  • Crypto.com
  • Gate.io

در بلاکچین اکونومی استانبول چه گذشت؟

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های روز اول این رویداد، سخنرانی خانم Hong Fang، مدیرعامل OKX با عنوان «ساختن ریل‌های آینده در دنیای بلاکچین» بود.

هنگ در این سخنرانی با اشاره به ضرورت فناوری بلاکچین و دیفای به علت بحران‌های بانکی اخیر گفت: «در دو ماه گذشته، پنج بانک بزرگ با چالش‌های اساسی مواجه شدند؛ طبیعتاً مردم عصبانی و نگران می‌شوند و درباره امنیت سرمایه خود تردید می‌کنند. این نشان می‌دهد که ما نیاز به بازنگری در این سیستم داریم».

او ادامه داد: «خطر تورم همیشه سرمایه‌ها را تهدید می‌کند؛ کشورهای متعددی در جهان وجود دارند که از این موضوع رنج می‌برند و به دلیل عدم کنترل مناسب، آینده‌شان در هاله‌ای از ابهام است. آیا ما می‌توانیم پلتفرم‌های خود را داشته باشیم؟ با توسعه فناوری در بیست سال گذشته، مردم می‌توانند از قدرت این زیرساخت‌ها استفاده کنند.»

هنگ ادامه داد: «بسیاری از ما خواهان کنترل آینده خود هستیم. ما می‌خواهیم پول و سرمایه‌مان در امنیت باشد. اتفاقاتی که برای بانک‌ها و سیستم‌های مالی سنتی رخ داده، ما را نگران می‌کند و مطرح کردن این پرسش‌ها برای ایجاد تغییرات اساسی، ضروری است.»

رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023
رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023

در ادامه این رویداد، مایکل ون‌دهوف، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت Eight Global گفت: «ارزش دلار کاهش پیدا می‌کند، بانک‌ها در حال سقوط هستند؛ چگونه سبد سرمایه‌گذاری خود را مدیریت می‌کنید؟»

او ادامه داد: «بازار آشفته است و هرساله، صدها اتفاق از این جنس در فضای مالی سنتی رخ می‌دهد. تغییرات قیمت گاز طبیعی یکی از این موارد است؛ دولت‌ها، محدودیت‌هایی برای مصرف گاز وضع کرده‌اند اما قیمت گاز ارزان‌تر از سال گذشته است؛ همه چیز تکرار می‌شود.»

ون‌دهوف در خصوص سیکل‌های تکرارشونده در بازارهای مالی گفت: «دو سال است که همه به حوزه ارزهای دیجیتال وارد شده‌اند چون همه این کار را کرده‌اند. اما شما باید از این سروصدای بازار رمزارز خلاص شوید و همه چیز را ساده کنید. هرچقدر بیشتر به داده‌های ساده‌تر اتکا کنید، نتایج بهتری در این فضا خواهید گرفت.» او اضافه کرد: «وقتی موضوع رمزارزها مطرح می‌شود، سرمایه‌گذاران در مؤسسات بزرگ، بیشترین خرید را در زمان فروش در این بازار دارند؛ شاید به همین دلیل است که قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.»

همکاری‌های جدید در حاشیه رویداد بلاکچین اکونومی استانبول

در دومین روز از رویداد بلاکچین اکونومی استانبول، دولت کنیا اعلام کرد که قصد دارد با همکاری بنیاد Venom، یک هاب بلاکچین نوآورانه در آفریقا راه‌اندازی کند.

همچنین خانم Hong Fang، مدیرعامل صرافی رمزارز OKX در حاشیه این رویداد خبر از راه‌اندازی دفتر این صرافی در ترکیه داد. او گفت: «صرافی OKX در حال آماده‌سازی برای رشد آینده خود است و ترکیه به‌عنوان مکان بعدی برای این شرکت انتخاب شده است؛ چون ترکیه یک بازار مهم در ارزهای دیجیتال و صنایع وابسته است.»

رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023
رویداد بلاکچین اکونومی استانبول 2023

همچنین در حاشیه برگزاری این رویداد در استانبول اعلام شد که گروهی از شرکت‌ها از جمله گلدمن ساکس، مایکروسافت، دیلویت و همچنین Cboe در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک سیستم جدید مبتنی بر بلاکچین هستند.

حامیان مالی رویداد بلاکچین اکونومی استانبول ۲۰۲۳

رویداد بلاکچین اکونومی استانبول، که به‌عنوان معتبرترین برند کنفرانس در صنعت رویدادهای بلاکچین و ارزهای دیجیتال مشهور است، فهرست قابل توجهی از شرکا و اسپانسرها از طیف وسیعی از حوزه‌ها را گرد هم آورده بود. برندها با شرکت در این رویداد معتبر فرصت بسیار مناسبی برای دیده شدن در بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد بلاکچین و ارزهای دیجیتال منطقه پیدا کردند. از طریق حمایت مالی، شرکت‌ها این امکان را داشتند که به فعال‌ترین بازار ارزهای دیجیتال ترکیه دسترسی پیدا کنند؛ جایی که حجم تجارت روزانه به یک میلیون دلار نیز می‌رسد.

اسپانسرهای رویداد بلاکچین اکونومی استانبول بر اساس میزان تعامل در رده‌‌های مختلف دسته‌بندی شده‌اند. شاخص‌ترین و مهم‌ترین حامیان این رویداد عبارت بودند از:

  • OKX
  • Fsinsight
  • B2broker
  • Foxify
  • Merv academy

 

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس