تعدیل نیرو شرکت اچ‌پی به تعداد 6000 کارمند رسید

35
0
تعدیل نیرو شرکت اچ‌پی

شرکت اچ‌پی نیز همانند بسیاری دیگر از شرکت‌های حوزه فناوری، برنامه‌های جدیدی را برای تعدیل نیرو دنبال می‌کند. این شرکت ظاهراً قصد دارد برای کنترل هزینه‌ها، طی سه سال آینده حدود ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

شرکت ‌اچ‌پی تنها شرکت فناوری جهان نیست که برنامه تعدیل نیرو را جزو استراتژی‌های خود قرار می‌دهد. شرکت متا، مایکروسافت و آمازون نیز برنامه‌های نسبتاً مشابهی را برای کاهش تعداد نیروی انسانی خود دنبال می‌کنند و شرایط این شرکت‌ها نیز نسبت به سال‌های گذشته تغییراتی از زاویه تعدیل نیرو داشته است.

تعدیل نیرو شرکت اچ‌پی

گزارش‌ مالی سه‌ماهه مالی منتهی به اکتبر نشان می‌دهد آمار فروش سیستم‌های کامپیوتری اچ‌پی با کاهش روبه‌رو بوده است. هم‌زمان با آغاز همه‌گیری کرونا، آمار خرید سیستم‌های کامپیوتری افزایش پیدا کرد. دانش‌آموزان و کارمندان بسیاری مجبور بودند در شرایط سخت کرونایی به‌صورت دورکار و از طریق سیستم‌های کامپیوتری خود، کارها را به انجام برسانند. به همین دلیل موج جدیدی از خرید سیستم‌های کامپیوتری در بازار شکل گرفت. اما این رشد هیجان‌انگیز ادامه پیدا نکرد و وضعیت بازار برگشت.

شرکت HP در بیانیه‌ای اعلام کرده است که «طرح تحول آینده» این شرکت می‌تواند باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود. این شرکت قصد دارد طی سه‌سال آینده وضعیت مالی خود را تغییر دهد و برای رسیدن به این هدف تصمیم گرفته است که حدود ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کارمند خود را در سراسر جهان اخراج کند. انجام این کار می‌تواند رقمی در حدود ۱.۴ میلیارد دلار برای این شرکت صرفه‌جویی در هزینه‌ها ایجاد کند.

تا اکتبر سال ۲۰۲۱، شرکت اچ‌پی در حدود ۵۱ هزار کارمند داشت. در سال ۲۰۱۹ این شرکت رقمی بین ۷۰۰۰ تا ۹۰۰۰ نفر از نیروی انسانی خود را تعدیل کرد. درآمد این شرکت در سه‌ماهه مالی منتهی به ۳۱ اکتبر نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۰.۸ درصد کاهش یافته است. درآمد این شرکت در بخش سیستم‌های کامپیوتری شخصی ۱۳ درصد و به ۱۰.۳ میلیارد دلار رسیده است. این آمار و ارقام باعث شده است این شرکت به تعدیل نیرو فکر کند.

منبع : cnbc

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس