6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می دارد

در ادامه به معرفی 6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می‌دارد از زبان Ryan McGrath نویسنده‌ی سایت entrepreneur می‌پردازیم.

30
0
6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می دارد

بر کسی پوشیده نیست که بسیاری از مشاغل در چند سال اول تأسیس شرکت خود، شکست می‌خورند. به عنوان یک کارآفرین، علی رغم اینکه در رویکرد خود متمرکز و خوش فکر باشید، و با استراتژی عمل کنید، باز هم امکان دارد با مشکلات مواجه شوید و دردهای بسیاری را تجربه کنید. در ادامه به معرفی 6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می‌دارد از زبان Ryan McGrath نویسنده‌ی سایت entrepreneur می‌پردازیم.

6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می‌دارد

وقتی به Asset Living، که یک شرکت مدیریت املاکی است که در حال حاضر آن را اداره می‌کنم، پیوستم، بیش از یک دهه شانه به شانه پدرم کار کردم. ما در طی ۱۱ سال، تلاش کردیم ۱۰ برابر کار خود را گسترش دهیم و سهم خود را از فراز و نشیب‌ها بدست آوریم.

نقش من در شرکت بارها با رشد و پیشرفت شرکت، تغییر کرد و تکامل یافت. من باید سعی می‌کردم خودم را در کارهای امور مالی و فروش گرفته تا کارهای عملیاتی و رهبری ارشد، وفق دهم. این مانند این بود که از یک فرد تازه وارد به ستاره تیم تبدیل شوید، سپس به کاپیتان و بعد از آن به مربیگری برسید و در نهایت صاحب آن تیم شوید. در طول این مسیر، اشتباهاتی مرتکب شدم، که من را مجبور کرد تا یاد بگیرم چگونه خودم (و تجارتم) را برای موفقیت طولانی مدت بالا بکشم. در اینجا شش عادتی گفته شده که ممکن است بین شما و موفقیت واقعی قرار گرفته باشند.

۱. استخدام افرادی که به شما شبیه هستند

1 6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می دارد

گاهی اوقات ممکن است یک کاندید با استعداد، مناسب یک شغل نباشد. به عبارت دیگر، یک تیم پر از Tom Bradys در هر بازی شکست می‌خورد. برای موفقیت، باید استخدام افرادی را در اولویت خود قرا دهید که باهوش‌تر، بهتر و متفاوت با شما باشند.

اگر در جلسه ای نشستید و متوجه شدید که همه مثل هم فکر می‌کنند، و عمل می‌کنند و رفتار آنها یکسان است، این تجارت احتمالاً آسیب خواهد دید. تنوع اندیشه، تجربه و پیشینه چیزی است که تیم‌هایی با عملکرد عالی را از بقیه متمایز می‌سازد. سرمایه گذاری بر افراد و استعدادهای متنوع، باید به عنوان یک کارآفرین جوان در راس لیست اولویت‌های شما باشد. تیم‌هایی که می سازید، در نهایت مسیر شرکت شما را تعیین می‌کنند.

۲. مقاومت در برابر تغییر

2 6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می دارد

من فکر می‌کنم همه ما بر این موضوع توافق داریم که تغییر کردن کار دشواری است. چه از نظر شخصی با تغییر مواجه شوید و چه از نظر شغلی، به هر حال تغییر در همه جا وجود دارد. یک ضرب المثل قدیمی می‌گوید: “تغییر تنها چیزی است در زندگی که همواره ثابت است”، و این موضوع در تجارت نیز صادق است. به خصوص وقتی که شما رهبر یک شرکت باشید و کسب و کارتان مدتی بدون مشکل کار کرده باشد، تغییر سخت‌تر هم می‌شود.

برای اینکه کار خود را به سطح بالاتری برسانید و یک پیشرفت واقعی طولانی مدتی را تجربه کنید، نه تنها باید تغییر را بپذیرید، بلکه باید از آن استقبال هم کنید. چگونه می‌توانید از فناوری‌های جدید برای ورود به بازارهای جدید استفاده کنید؟ آیا در شرکت شما نقش یا پوزیشن‌هایی وجود دارد که دیگر نیازی به آنها نباشد؟ چقدر درمقایسه با مشاغل موجود، بر روی تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می‌کنید؟ به عنوان یک کارآفرین، اینها سوالاتی است که باید از خود بپرسید.

۳. پرهیز از ریسک کردن

3 6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می دارد

چه در مدرسه‌ها و چه در کالج‌ها، هرچقدر که بزرگ می‌شویم، همواره به ما آموزش داده می‌شود که از ریسک کردن بپرهیزیم. و، به عنوان یک کارآفرین، مسئولیت ما این است که به سرمایه گذاران، مشتریان و پرسنل خود اطمینان دهیم که در صورت انتخاب شراکت با ما، ریسک کمی را تجربه خواهند کرد. اگرچه در اکثر سناریوها کاهش ریسک امری بسیار مهم است، اما لزوماً به این معنی نیست که باید از آن اجتناب شود. ریسک حساب شده را بپذیرید. هیچ اتفاق بزرگی بدون ریسک قابل توجه و مرتبط با آن رخ نداده است. به زبان ساده، کارآفرینان ریسک را می‌پذیرند. این در طبیعت ما وجود دارد. در مورد بدترین اتفاقی که ممکن است رخ دهد با خود صادق باشید، آن را بپذیرید، و سپس از آن عبور کنید.

4. فراموش کردن سرمایه گذاری روی خود

4 6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می دارد

اغلب اوقات، مالکان و مدیران در حالی که تلاش می‌کنند برای شرکت خود موفقیت ایجاد کنند، به طور ناخواسته خود را نادیده می‌گیرند. ما تمرکزمان را بر چگونگی رشد مهارت‌های خود، متوقف می‌کنیم. وقتی یک کارآفرین جوان، یا حتی یک رهبر باتجربه هستید، خیلی ساده است که از این امر غافل شوید. این امر به ویژه وقتی می‌تواند چالش برانگیز باشد که شما رهبری خدمتگزار باشید (رهبری خدمتگزار یک فلسفه رهبری است که به موجب آن رهبر برای خدمت به مردم تلاش می‌کند، به جای اینکه افراد برای خدمت به رهبر تلاش کنند).

هر ماه بخشی از وقت خود را خالی کنید، تا بتوانید بر روی پیشرفت حرفه‌ای خود تأمل کنید. از دریافت فیدبک از همکاران خود و دریافت گزارش‌های مستقیم، استقبال کنید. من شخصاً خود را تحت بازبینی اجرایی (حداقل سالی یک بار) قرار می‌دهم تا مطمئن شوم که هم از نقاط قوت و هم از پتانسیل های خودم برای پیشرفت، آگاه هستم. پیشرفت و بهبود شخصی، به سادگی متوقف نمی‌شود زیرا شما مدیر عامل یا بنیانگذار هستید.

۵. هدف گذاری متوسط

5 6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می دارد

عقل سالم به ما می‌گوید که اهدافی “معقول” تعیین کنیم. اما یعنی چه؟ در اینکه ما باید واقع بین باشیم شکی نیست، اما من اغلب کارآفرینانی را می‌بینم که خود و تجارتشان را دست کم می‌گیرند. من معتقدم اگر اهداف خود را به اندازه کافی و منطقی دست بالا تعیین کنید، حتی “شکست” هایتان را می‌توانید برد تجارتتان در نظر بگیرید.

به عنوان مثال، فرض کنیم شما هدف خود را رشد ۲۰۰ درصدی تجارتتان در یک سال مشخص قرار داده‌اید، که اساساً رشد شما سه برابر است. با این حال، در پایان آن سال، شما پیشرفتی کمتر از هدف خود به دست می‌آورید و در عوض ۱۰۰٪ رشد می‌کنید (پیشرفت دو برابر). از نظر تکنیکی، شما شکست خوردید. اما به طور کلی، رشد دو برابر یک اتفاق عالی و شایان توجه است و باید به همراه کارمندان، مشتریان و سرمایه گذاران خود آن را جشن بگیرید.

از شکست نترسید زیرا در واقعیت می‌تواند به تجارت شما کمک کند. واقع بین باشید، اما اهداف خود را دست بالا تعیین کنید و همواره تلاش کنید مرزها را کنار بزنید. دست کم گرفتن خود باعث می‌شود تیم شما بی‌انگیزه شوند و به سطح بهره وری شرکت شما آسیب برساند.

۶. اعتقاد داشتن به اینکه شما باید همه چیز را بدانید

6 6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می دارد

به عنوان یک کارآفرین جوان، فکر می‌کنید که باید همواره برای مشکلات و سوال‌هایتان پاسخی داشته باشید. اما واقعیت این است که بعضی اوقات اینگونه نیست. رهبران بزرگ، افرادی با استعدادهای متنوع را در کنار خود نگه می‌دارند تا در حل و رفع نیازهای تجارتشان در هنگام بروز مشکلات، به آنها کمک کنند. شما نمی‌توانید در همه امور و در همه زمان‌ها، متخصص باشید.

به عنوان یک کارآفرین، مهمترین سوالی که می‌توانید از تیم خود بپرسید این است که “توصیه شما چیست؟” و سپس اینگونه ادامه دهید که، “چگونه می‌توانم کمک کنم؟” به جای اینکه با سختگیری این موضوع را به کسی بسپارید، می‌توانید از اعضای تیم خود در مورد اینکه بهترین راه حل چیست، سوال بپرسید. این تکنیک رهبری نه تنها شما را قادر می‌سازد تا با ایده‌های خلاقانه به سراغ حل مشکل خود بروید، بلکه به ایجاد یک احساس همکاری قوی در شرکت شما نیز کمک می‌کند.

حال با که 6 الگویی که شما را از رسیدن به موفقیت طولانی مدت باز می‌دارد آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس