12 تفاوت نسخه دسکتاپ و موبایل اینستاگرام

73
0

اگر از نسخه دسکتاپ اینستاگرام استفاده میکنید باید تفاوت آن را با برنامه موبایل بدانید. بسته به اینکه از چه نسخه ای از اینستاگرام استفاده می کنید، هر کدام ویژگی هایی مختلفی دارند. در این مقاله چند تفاوت اصلی برنامه موبایل و نسخه دسکتاپ اینستاگرام را بررسی میکنیم.

1- با برنامه دسکتاپ فقط میتوانید پست ایجاد کنید

هنگامی که روی نماد پلاس در برنامه موبایل اینستاگرام کلیک میکنید، می‌توانید موارد مختلفی را علاوه بر پست‌ از جمله استوری، ریلز و گاید به اشتراک بگذارید. متأسفانه نسخه دسکتاپ اینستاگرام فقط به شما امکان می دهد پست ایجاد کنید.

بنابراین این نکته را باید در هنگام تصمیم گیری در مورد مکان اشتراک گذاری انواع محتوا در نظر گرفت. گذاشتن پست در اینستاگرام با سیستم عامل ویندوز یا macOS مزایای خود را دارد که با ارتقای رایانه و برنامه های وب میتوانید این قابلیت ها را بهبود دهید.

2- قابلیت کراپ کردن دو برنامه با هم متفاوت است

در برنامه موبایل وقتی تصویری را آپلود میکنید با کلیک روی آیکون Crop میتوانید اندازه و افقی یا عمودی بودن تصویر را تغییر دهید. همچنین می‌توانید تصویر را زوم و جابه‌جا کنید. اما برنامه اینستاگرام موبایل چندان انعطاف‌پذیر نیست.

تفاوت نسخه دسکتاپ و موبایل اینستاگرام
تفاوت نسخه دسکتاپ و موبایل اینستاگرام

نسخه دسکتاپ اینستاگرام دو گزینه دیگر برای برش یا کراپ تصویر دارد. وقتی روی آن کلیک می کنید، می توانید بین اندازه اصلی و 1:1 و همچنین 4:5 و 16:9 یکی را انتخاب کنید. همچنین میتوانید تنظیماتی برای تصاویر پرتره و منظره انجام دهید.

3- برنامه اینستاگرام موبایل قابلیت ویرایش خودکار را ارائه میدهد

یکی از ویژگی‌هایی که برنامه موبایل اینستاگرام را نسبت به نسخه دسکتاپ آن بهتر کرده است، ابزار Lux است که به‌طور خودکار عکس‌ها را بدون نیاز به تغییری ویرایش میکند. با کلیک بر روی نماد چوب جادویی در بالای صفحه میتوانید ویرایش های بیشتری را انجام دهید.

Lux برای تصاویری که میخواهید سریع پست کنید کاربردی است و فقط در گوشی هوشمند در دسترس است.

4- اپلیکیشن موبایل ابزارهای ویرایش بیشتری دارد

نسخه دسکتاپ اینستاگرام افکت ها و فیلترهایی برای ویرایش تصاویر ارائه میدهد، اما نسخه موبایل ابزارهای بیشتری برای ویرایش دارد.

نسخه موبایل اینستاگرام 10 فیلتر اضافی مانند Mayfair، Lo-Fi و X-Pro II را ارائه می دهد. شما می‌توانید فیلترها را با ضربه زدن و نگه‌داشتن انگشت تغییر دهید که این گزینه در نسخه دسکتاپ وجود ندارد.

برنامه موبایل شش گزینه دیگر برای ویرایش عکس ها از جمله هایلایت، شارپ کردن تصویر و تیلت-شیفت (Tilt-Shift) ارائه میدهد. همه این ویژگی ها به شما امکان می دهد پست های جذابی ایجاد کنید.

5- برنامه موبایل به شما امکان میدهد تصاویر را در پلتفرم های دیگر به اشتراک بگذارید

وقتی میخواهید یک عکس را استوری یا پست کنید اینستاگرام به شما امکان می دهد آن را در فیس بوک، توییتر و تامبلر نیز به اشتراک بگذارید. این تنظیمات در نسخه دسک‌تاپ در دسترس نیست و باید پست های اینستاگرام را در پلتفرم های دیگر به صورت دستی به اشتراک بگذارید.

6- برنامه موبایل ابزارهای ویرایش ویدیوی بیشتری دارد

هر دو نسخه اینستاگرام به شما این امکان را می دهند که یک کاور برای ویدیوی خود انتخاب کنید اما برنامه موبایل گزینه های بیشتری را برای ویرایش ویدیو ارائه میدهد. شما می توانید متن، برچسب، فیلتر، افکت های صوتی و موارد دیگر را به ویدیو اضافه کنید.

اگر از نسخه دسکتاپ استفاده میکنید باید قبل از آپلود ویدیو در اینستاگرام آن را ویرایش کنید یا از برنامه موبایل استفاده کنید.

7- تماس ویدیویی اینستاگرام در نسخه موبایل در دسترس است

تماس ویدیویی اینستاگرام
تماس ویدیویی اینستاگرام

نسخه دسکتاپ اینستاگرام قابلیت تماس ویدیویی را ارائه نمیدهد. اما نسخه موبایل به شما امکان می دهد تماس های ویدیویی برقرار کنید و حتی اتاق هایی را برای جلسات گروهی، دوستانه یا حرفه ای ایجاد کنید. البته اینستاگرام جزو بهترین گزینه ها برای کنفرانس ویدیویی نیست.

8- برنامه موبایل گزینه خرید را ارائه میدهد

تفاوت دیگر برنامه موبایل و نسخه دسکتاپ اینستاگرام این است که نسخه دسکتاپ ویژگی Shop را ندارد که بخش مهمی از این شبکه اجتماعی است. گزینه Shop فقط در برنامه موبایل وجود دارد و با استفاده از آن میتوانید مستقیما خرید خود را انجام دهید.

9- ابزارهای جستجو هر دو برنامه با هم متفاوت است

ابزارهای جستجو
ابزارهای جستجو

در نسخه دسکتاپ اینستاگرام یک آیکون Explore دارد که جدا از ابزار Search است. این ویژگی باعث می شود داشبورد شما مرتب تر به نظر برسد و میتوانید از هر دو ویژگی به طور همزمان استفاده کنید. این دو ویژگی به عنوان یک ابزار در برنامه موبایل وجود دارد و وقتی چیزی را جستجو میکنید پست های سایر افراد را میبینید.

10- نسخه دسکتاپ اینستاگرام پست های ذخیره شده را در پروفایل شما نمایش می دهد

نسخه دسکتاپ و موبایل اینستاگرام امکان ذخیره پست ها را به شما میدهد. تفاوت بین این دو نسخه این است که برنامه دسکتاپ در واقع آنها را مستقیماً در پروفایل شما نمایش می دهد.

در زیر تب Saved پست هایی را که تاکنون ذخیره کرده اید را میبینید، همچنین می توانید با کلیک کردن بر New collection به فایل ها عنوان دهید و عکس ها یا ویدیوها را در گروه هایی قرار دهید.

نسخه دسکتاپ اینستاگرام
نسخه دسکتاپ اینستاگرام

هر کالکشن جدید به طور جداگانه در پروفایل شما قرار می گیرد. برای ذخیره یک پست در هر یک از کالکشن ها کافیست روی گزینه Saved بزنید و از بین کالکشن های نشان داده شده یکی را انتخاب کنید.

11- با برنامه موبایل اینستاگرام میتوانید آواتار بسازید

با برنامه موبایل اینستاگرام میتوانید که یک آواتار برای اکانت اینستاگرام خود و همچنین فیس بوک و مسنجر ایجاد کنید. برای ساخت آواتار کافیست به Settings > Account > Avatar بروید.

پس از این که آواتار خود را ساختید میتوانید آن را برای پروفایل شبکه های اجتماعی خود قرار دهید. برای ویرایش آواتار همان مراحل را دنبال کنید.

12- تنظیمات اینستاگرام هر دو برنامه با هم متفاوت است

علاوه بر عدم وجود قابلیت ساخت آواتار در نسخه دسکتاپ، تفاوت‌های دیگری نیز بین گزینه‌های سفارشی‌سازی دو برنامه وجود دارد. برای مثال برنامه موبایل شامل یک تب Shopping، تنظیمات سفارشات و پرداخت است که نسخه دسک‌تاپ فاقد آن است.

موبایل فعالیت شما را با جزئیات بسیار بیشتری ردیابی می کند. نسخه دسکتاپ دارای یک تب Login activity است. برنامه موبایل تعامل و هر تغییری که در حساب خود ایجاد کرده اید و موارد دیگر را بررسی می کند.

اگر میخواهید عادت های آنلاین خود را بررسی کنید، گزینه هایی برای نسخه دسکتاپ نیز وجود دارد، مانند برنامه های افزودنی Chrome که فعالیت شما را ردیابی می کنند.

اینستاگرام را در موبایل و کامپیوتر خود شخصی سازی کنید

چه از نسخه دسکتاپ اینستاگرام استفاده میکنید یا از موبایل بهتر است تفاوت ها و ویژگی های هر یک را بدانید. همانطور که گفته شد اینستاگرام در طول زمان تغییراتی زیادی کرده است، از جمله تفاوت بین برنامه های موبایل و دسکتاپ، بنابراین از قابلیت های هردو نسخه مطلع باشید تا بتوانید بهترین استفاده را از هر نسخه ببرید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس