هاست سرور هیبریدی چیست | اهمیت آن چقدر است؟

هاست سرور هیبریدی (Hybrid server) نوعی سرور اینترنتی است که ترکیبی از یک سرور فیزیکی با فناوری مجازی سازی است.

54
0
هاست سرور هیبریدی چیست

هاست سرور وب نوعی سرویس میزبانی اینترنتی است که به افراد و سازمان‌ها امکان می‌دهد وب سایت خود را از طریق شبکه جهانی وب در دسترس قرار دهند. هاست‌ سرور‌ها شرکت‌هایی هستند که فضایی را در سرور اجاره می‌دهند تا مشتری بتواند از Data center استفاده کند. در ادامه شما را با هاست سرور هیبریدی بیش‌تر آشنا می‌کنیم.

هاست سرور هیبریدی چیست ؟

هاست سرور هیبریدی چیست ؟ اهمیت های آن

هاست سرور هیبریدی (Hybrid server) نوعی سرور اینترنتی می‌باشد که ترکیبی از یک سرور فیزیکی با فناوری مجازی سازی است. تخمین زده می‌شود که تا سال ۲۰۲۱ بیشترین میزان سرور‌ها را تشکیل خواهد داد.

اهمیت های سرور هیبریدی

هاست سرور هیبریدی اهمیت های آن

سرور هیبریدی نوع جدیدی از سرورهای مجازی است که هم قدرت و امنیت یک سرور معمولی کلاسیک و هم انعطاف پذیری فضای ذخیره سازی ابری را ارائه می‌دهد. در سرورهای هیبریدی، سخت افزار مرکزی وجود ندارد، و سرور از همان سخت افزار‌های کاربران استفاده می‌کند. قیمت این نوع سرور بسیار کمتر از سرورهای اختصاصی است. این هزینه با نرخ‌های خاص پرداخت می‌شود. هزینه استهلاک و نگهداری آن از طریق اجاره دادن آن و دریافت وجه تامین می‌شود.

سرور با استفاده از ابزار Red Hat KVM یا هر مجازی سازی دیگر به محیط سرور هیبریدی اضافه می‌شود. هر سرور ترکیبی به طور ایمن منزوی شده و موتور‌های قوی در دسترس خود دارد که سطح بالایی از عملکرد و پاسخگویی را تضمین می‌کند. یک سرور ترکیبی تمام مزایای فن آوری مجازی سازی را با عملکرد یک سرور کامل اختصاص داده است. بنابراین، یک مدیر می‌تواند برای تعلیق، راه اندازی مجدد یا نصب مجدد سیستم عامل از اتوماسیون استفاده کند. یک سرور بزرگ به چند (به طور معمول دو) سرور هیبریدی کوچک تقسیم شده است.

از مزایای این سیستم عامل می‌توان به: دسترسی از طریق یک نقطه تماس نیز اشاره کرد. اشتراک گذاری زیرساخت شبکه  نظارت، تحویل داده اشاره کرد. در نتیجه مدیریت خدمات هاستینگ بسیار راحت‌تر صورت می‌گیرد.

استقرار یک سرور ترکیبی همراه یک Exchange Server است که برای مسیر یابی پیام و ادغام اطلاعات آزاد با Office 365 ارتباط برقرار می‌کند. حال که با هاست سرور هیبریدی و اهمیت‌های آن بیش‌تر آشنا شدید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس