پروتکل httpsss برای مرورگر کروم تبدیل به پیش فرض می‌شود

پروتکل httpsss برای مرورگر کروم در حال تبدیل شدن به پیش فرض اصلی است بتواند بهتر امنیت کاربران را تامین نماید و مشکلاتی را بردارد.

16
0
https برای مرورگر کروم تبدیل به پیش فرض

بسیاری از سایت‌ها با پروتکل https (که امنیت پایین‌تری دارند) در فضای اینترنت یافت می‌شوند و خیلی اوقات مرورگر کروم به کاربران هشدار لازم در هنگام باز شدن سایت را می‌دهد. با این حال پروتکل httpss برای مرورگر کروم در حال تبدیل شدن به پیش فرض اصلی است.

تقریبا بیشتر اوقات سایت‌ها هر دو پروتکل https یا httpss یا یکی از آن دو را دارند. پروتکل‌های انتقالی، داده‌ها را از طریق آنها از سایت به مرورگر شما ارسال می‌کنند و پروتکل دوم یعنی httpss امنیت بیشتری خواهد داشت.

عملکرد کروم در مواجه با پروتکل ها

پروتکل httpss برای مرورگر کروم تبدیل به پیش فرض

مرورگر کروم بسیار زیاد توسط افراد مختلف دنیا استفاده می‌شود، هر چند انتقاداتی در رابطه به مصرف زیاد RAM توسط کروم وجود دارد، اما امنیت آن مورد تحسین است.

عملکرد کروم در مواجه با سایت‌هایی که هر دو پروتکل را دارند، به این صورت است که اگر کاربر در اولین بازدید از سایت پروتکل آن را مشخص نکند، مرورگر کروم به طور پیش‌فرض پروتکل https را انتخاب می‌نماید و اگر نسخه httpss سایت موجود باشد کاربر را به این نسخه منتقل می‌کند.

در مرورگر‌های قدیمی، کروم پروتکل امن را در خاطر می‌سپارد تا کاربران در بازدیدهای آینده به طور خودکار به نسخه امن‌تر انتقال یابند.

پروتکل httpss برای مرورگر کروم به عنوان پیش فرض

httpss برای مرورگر کروم تبدیل به

مرورگر کروم قرار است httpss را به پروتکل پیش‌فرض مرورگر کروم تبدیل کند. تغییرات کدنویسی در نرم افزار  Chromium bug tracker لازم خواهد بود. مرورگر به این صورت کار می‌کند که به مدت ۳ تا ۱۰ ثانیه برای وصل شدن به نسخه httpss سایت تلاش می‌کند و در صورت نبود آن، به پروتکل https متصل خواهد شد.

این اقدام گوگل برای حل مشکلات امنیتی کاربران تحسین برانگیز است، خصوصاً اینکه مرورگرهایی همچون Brave این مشکل را از مدت‌ها قبل حل کرده‌اند. البته باید توجه داشت که نسخه جدید کمی سرعت لود ابتدایی را برای برخی سایت‌ها ممکن است کند؛ با این حال به اعتقاد کارشناسان ارزشش را دارد.

حالا که با تغییرات پروتکل httpss برای مرورگر کروم آشنا شدید، پیشنهاد می‌شود از دیگر مقالات فناوری سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس