دلایلی که چرا همکاری رهبران تجارت در بهداشت روانی مهم است؟

بهداشت روانی ضعیف، در میان جوانان، در حال افزایش است. در ادامه به دلایلی می‌پردازیم که چرا همکاری رهبران تجارت در بهداشت روانی مهم است.

32
0
دلایلی که چرا همکاری رهبران تجارت در بهداشت روانی مهم است؟

بهداشت روانی ضعیف، به ویژه در میان جوانان، در حال افزایش است. در نظرسنجی سال گذشته Deloitte Global Millennial، ما دریافتیم که ۴۸ درصد از دهه هشتادی‌ها (نسل Z از اواسط ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۱۰) و ۴۴ درصد از دهه شصتی‌ها (نسل Y از اوایل ۱۹۸۰ تا ۲۰۰۰) به طور سرسام آوری در اکثر مواقع استرس یا اضطراب دارند. از دلایل این استرس، آینده شغلی و مالی بلند مدت، رفاه خانواده و نگرانی‌های زیست محیطی را می‌توان نام برد. در ادامه به دلایلی می‌پردازیم که چرا همکاری رهبران تجارت در بهداشت روانی باید به زودی آغاز شود.

در ضمن، برچسب و بدنامی، پیرامون بهداشت روانی در محل کار همچنان پابرجاست، که از برقراری ارتباط و حمایت کردن از کارمندان که ممکن است کمک کننده باشد، جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال، بررسی ما نشان داد که تقریباً نیمی از کسانی که به دلیل استرس از کار مرخصی می‌گرفتند دلیل غیر واقعی دیگری برای کارفرمای خود عنوان می‌کنند.

وقت همکاری رهبران تجارت در بهداشت روانی رسیده است

2 دلایلی که چرا همکاری رهبران تجارت در بهداشت روانی مهم است؟
Businessman with documents on his head 1

پاندمی COVID-19، با افزایش موارد استرس زای روزمره و افزایش انزوای اجتماعی به علاوه‌ی موضوعات بلند مدت‌تر مانند عدم اطمینان سیاسی و تغییرات اقلیمی، این بحران بهداشت روانی را تشدید کرده است.

این “وضعیت وخیم” بهداشت روانی، به طور قابل توجهی بر توانایی کارکنان برای موفقیت در کارشان تأثیر می‌گذارد و بنابراین، موفقیت آینده مشاغل در سراسر جهان را تهدید می‌کند. حتی قبل از وقوع پاندمی، هر ساله حدود ۱۲ میلیارد روز در سراسر جهان فقط به دلیل افسردگی و اضطراب از دست می‌رفت. فقط در انگلستان، هزینه‌های بهداشت روان در محل کار تا ۴۵ میلیارد پوند در سال تخمین زده می‌شود.

در Deloitte، ما معتقدیم که یک امر ضروری اجتماعی و تجاری برای کارفرمایان است که اکنون در زمینه بهداشت روان در محل کار، عمل کنند. نه فقط به عنوان “یک کار خوبی که می‌توان انجام داد” بلکه به عنوان یک اولویت که در دستور کار مدیر عامل و تیم رهبری قرار بگیرد.

به همین دلیل Deloitte مفتخر است که به عنوان یک شریک بنیانگذار، به همراهBHP ،Clifford Chance ، HSBC ،Salesforce و Unilever در همکاری تجارت جهانی (GBC) برای بهداشت روانی در محیط کار حضور دارد. GBC در اوایل سال جاری در Davos راه اندازی شد، و یک ابتکار جهانی است که تحت تاثیر تجارت به منظور ارتقا سطح آگاهی از سلامت روان در محل کار است و به آسان نمودن انتخاب بهترین روش‌ها برای سلامت روان، اختصاص دارد.

GBC دیدگاه‌هایی را از مشاغل، متخصصان سلامتی، اتحادهای بهداشت روان موجود و سازمان‌های عام المنفعه را گرد هم آورده است. ما با هم در حال تلاش برای ایجاد پلتفرمی برای همکاری جهانی، برای افزایش آگاهی از مزایای بهداشت روان برای سازمان‌ها و به اشتراک گذاشتن بهترین روش‌هایی هستیم که می‌تواند در هر مکان کاری اتخاذ شود.

نقش رهبران تجاری در این موضوع

1 دلایلی که چرا همکاری رهبران تجارت در بهداشت روانی مهم است؟

در حالی که شرکای بنیانگذار GBC سازمان‌های چند ملیتی هستند که می‌توانند در سراسر جهان تغییراتی را در سازمان‌های خود ایجاد کنند، ما می‌خواهیم کسب و کارهای کوچک و بزرگ به ما بپیوندند و رهبران آن‌ها تعهد GBC ما را امضا کنند. این تعهدات، ساده اما قدرتمند توسط مدیر عامل‌ها تعیین شده است، از جمله ایجاد یک برنامه عملی برای حمایت از سلامت روان، ترویج فرهنگ باز و از بین بردن برچسب‌ها و بدنامی پیرامون بهداشت روان و توانمند سازی کارکنان برای در اولویت قرار دادن سلامت روان خود و دسترسی آسان به حمایتی که در این مورد نیاز دارند، می‌باشد. و در عوض عضویت در GBC،  آن‌ها از این تعهدات برخوردار می‌شوند.

ما نمی‌توانیم نقش رهبران تجارت زمانی که حرف از بهداشت روان در محل کار پیش می‌آید را دست کم بگیریم. عادی سازی صحبت کردن در این مورد به رفع بدنامی و برچسب‌ها پیرامون سلامت روان کمک می‌کند، و این تنها درصورتی محقق می‌شود که رهبران، آگاه و کاملاً متعهد به این امر باشند.

نقشی که رهبران ایفا می‌کنند، تنها تشویق افراد به صحبت در مورد سلامت روانشان نیست. اول از همه باید اقداماتی انجام شود که از استرس و اضطراب در محل کار جلوگیری کند. همانطور که نظرسنجی گروه Y به ما نشان داد، شرایط بسیار زیادی در زندگی پیش می‌آید که می‌تواند باعث استرس و اضطراب شود، و تنها برخی از آنها تحت کنترل رهبران کسب و کار هستند. این موارد شامل توانمند سازی افراد برای یافتن تعادل سالم بین زندگی و کار، و ایجاد و حفظ یک محیط کاری که در آن افراد احساس کنند که می‌توانند خود واقعی و منحصر به فردشان باشند، است. حتی وقتی شرکتی تمام سیاست‌های “درست” راجع به کار انعطاف پذیر و متنوع را در پیش گرفته باشد، گاهی نظراتی مبنی بر “بی‌مصرف بودن” یا تنها ابروهای بالا رفته از سر تعجب توسط یک مدیر یا رهبر کافی است تا نگرانی‌ها در مورد برچسب زدن‌ها و بدنامی پیرامون سلامت روان، کم کم اتفاق بیفتد.

به عنوان رهبر، گفتار و کردار ما نه تنها باید باعث شود که کارکنان ما برای درخواست حمایت از ما احساس راحتی کنند بلکه باید از روشی که ما برای حفظ بهداشت روانی در تیم‌های خود پیش گرفته‌ایم، حمایت کنند: با پذیرفتن و استقبال از توافقات مقرر شده در زندگی کاری که به افراد امکان می‌دهد بدون ترس از قضاوت پیشرفت کنند، و با پرورش فرهنگ در محل کار، که همیشه محترمانه و دربرگیرنده همه افراد باشد.

و با انجام این کارها ما همچنین به حفظ محیطی کمک خواهیم کرد که در آن افراد در صورت داشتن بیماری‌های روانی، با خیال راحت و با اعتماد به نفس راجع به آن صحبت خواهند کرد.

نتیجه

3 دلایلی که چرا همکاری رهبران تجارت در بهداشت روانی مهم است؟

در Deloitte تمرکز جهانی ما بر سلامت روان قبل از آگاهی از پاندمی بود، اما توسط پاندمی سرعت گرفته است. در راستای تعهدی که از طریق GBC متعهد شده‌ایم، ما معیاری برای بهداشت روانی جهانی معرفی کرده‌ایم که چهار مولفه اصلی را مشخص می‌کند که می‌خواهیم در هر کشوری که در آن فعالیت می‌کنیم، مشاهده کنیم: افزایش آگاهی در میان رهبران ما، تشویق همه به صحبت صریح و آزادانه در مورد روان بهداشت، تأمین منابع پشتیبانی و ارزیابی علل اصلی بیماری‌های روان در سازمان ما.

اما ما هنوز یک مسیر طولانی در پیش داریم و همه پاسخ ها را نداریم. به همین دلیل است که ما از هر یک از رهبران تجاری می‌خواهیم که تعهد GBC را امضا کنند و سلامت روان را در اولویت تجارت خود قرار دهند.

آینده به نیروی کار وابسته است که باید هم از نظر جسمی و هم از نظر روانی خوب و سالم باشد. با پیوستن به ما می‌توانید به تأمین امنیت آینده کمک کنید، از امروز شروع کنید.

حال که دلایل مهم بودن همکاری رهبران تجارت در بهداشت روانی را دریافتید می‌توانید از دیگر مقالات سایت اول نیوز دیدن کنید.

امتیاز این مطلب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس