عجیب‌ترین مرحله‌ی رد دد ردمپشن 2 اثبات این است که راکستار باید یک بازی با محوریت آمریکای جنوبی بسازد

280
0
عجیب‌ترین مرحله‌ی رد دد ردمپشن 2 اثبات این است که راکستار باید یک بازی با محوریت آمریکای جنوبی بسازد

عجیب‌ترین مرحله‌ی رد دد ردمپشن 2 اثبات این است که راکستار باید یک بازی با محوریت آمریکای جنوبی بسازد. مرحله‌ی گوارما در بازی Red Dead 2 کوتاه و در عین حال زیبا بود و Rockstar باید با الهام از این فضاسازی در آینده یک بازی در آمریکای جنوبی و محیط‌های گرمسیری توسعه دهد. در ادامه با اول نیوز همراه باشید.

یکی از جنبه های برجسته Red Dead Redemption 2 محیط جهان‌باز آن است. بازیکنان می‌توانند سوار بر اسب شده و از مناظر متنوع، جنگل‌های مه آلود و علفزارهای پراکنده گرفته تا باتلاق‌های پر آب لذت ببرند. پس از بر تن کردن یک کت چرمی، آن‌ها همچنین می‌توانند به سمت کوه‌ها و دره‌ها رفته و با لذت بردن از بارش برف هم‌زمان از منظره دیدن کنند. با این حال یکی از زیباترین محیط‌ها در Red Dead Redemption 2 مربوطه به مرحله‌ی Guarma است، اگرچه بازیکنان فقط می‌توانند آن را برای مدت کوتاهی تجربه کنند.

گوارما مانند هر منطقه دیگری از بازی غنی و متنوع است، اما به محض اینکه بازیکنان با آن آشنا می‌شوند، بلافاصله مجبور به ترک آن‌جا می‌شوند. در نتیجه، این جزیره به مانند یک پتانسیل هدر رفته می‌ماند، چرا که طرفداران پس از ترک گوارما نمی‌توانند به آن بازگردند. با این حال، گوارما توانایی بالای Rockstar در ایجاد و خلق محیط‌های گرمسیری شگفت‌انگیز را نشان می‌دهد، بنابراین استودیو باید آنچه را که از Guarma آموخته است را استفاده کند و از آن برای ساخت یک بازی در آمریکای جنوبی استفاده کند. این را می توان از طریق فرنچایزهای موجود مانند Grand Theft Auto و Red Dead انجام داد یا اینکه شرکت می‌تواند یک IP جدید معرفی کند.

عجیب‌ترین مرحله‌ی رد دد ردمپشن 2 اثبات این است که راکستار باید یک بازی با محوریت آمریکای جنوبی بسازد

رد دد ردمپشن 2 و گوارما

در اکثر طول بازی Red Dead Redemption 2، بازیکنان مناظر رام نشده و محیط وحشی آمریکا را کشف می‌کنند و حیات وحش و گیاهان متنوع آن را در می‌یابند. بازیکنان همچنین باید با رشد و نفوذ تمدن، که با خود قانون و نظم به همراه می‌آورد، مقابله کنند و این موضوع برای آرتور مورگان و باند Van der Linde فاجعه‌بار است. غوطه ور شدن در زندگی یک قانون شکن و گذران زندگی از طریق سرقت از مشاغل محلی در حالی که از دست جایزه بگیرها می‌گریزید می‌تواند سرگرم کننده باشد. اما همانطور که بازیکنان رفته رفته به اسب سواری و هفت تیر کشی عادت می‌کنند، ناگهان بازی با پرتاب بازیکنان به جزیره‌ی خیالی گوارما همه چیز را به شدت تغییر می‌دهد.

آرتور مورگان، داچ ون در لینده و چند نفر دیگر از باند ون در لینده پس از یک سرقت نافرجام بانکی که آن‌ها را مجبور به فرار در یک کشتی می‌کند، سرانجام در ساحل گوارما آرام می‌گیرند. اما متأسفانه بخت با آن‌ها یار نبود، چرا که کشتی در نزدیکی جزیره غرق می‌شود و آن‌ها منابع کمی برای محافظت از خود دارند. سرهنگ فوسار از این جزیره به عنوان مزرعه قند استفاده می‌کند. مزرعه‌ای که از زندانیان سیاسی و کارگران روز مزد برای زراعت استفاده می‌کند. در ادامه گروه ون در آینده با هرکول فونتین ملاقات می‌کنند. فردی که شورشی را علیه فوسار رهبری می‌کند. آرتور و دوستانش در نهایت از جزیره فرار می‌کنند، اما نه قبل از اینکه اسلحه‌های سنگین را در اختیار بگیرند و یک کشتی جنگی را سرنگون کنند.

گوارما تغییر چشمگیری در خط سیر بازی ایجاد می‌کند و بازیکنان را در معرض حیات وحش استوایی، گیاهان جنگلی و سواحل شنی قرار می‌دهد. گونه‌هایی از گیاهان و جانوران منحصر به فرد در جزیره وجود دارند، اگرچه بازیکنان از کاوش بیش از حد توسط یک تک تیرانداز نامرئی منع می‌شوند. بازیکنان در گوارما بدون اسب‌ها و تفنگ‌های آشنای خود هستند و منابع نیز به شدت کمیاب است. موضوعی که باعث می‌شود گیم‌پلی در جزیره کاملاً متفاوت از سایر بخش‌های بازی باشد. بازیکنان همچنین جنبه شوم داچ را در جزیره می‌بینند. موضوعی که آن‌ها را وادار می‌کند تا از خود بپرسند که آیا باید به او وفادار بمانند یا خیر.

گیمرها تعجب کرده‌اند که چرا فصل Guarma در Red Dead Redemption 2 گنجانده شده است زیرا بسیار کوتاه است و گیمرها قادر به بازگشت به جزیره نیستند. با اینکه برخی از تغییر ضرباهنگ بازی لذت می‌برند، اما برخی دیگر شکایت کرده‌اند که این بخش تا حدودی بی ربط به نظر می‌رسد. میزان جزئیاتی که Rockstar در Guarma قرار داده است شگفت‌انگیز است و حیف است که طرفداران فقط برای یک فصل کوتاه از این محیط گرمسیری لذت ببرند. با این حال، همین تجربه‌ی کوتاه ثابت می‌کند که Rockstar قادر به ایجاد محیط‌های گرمسیری قوی و با جزئیات است و این چیزی است که این توسعه دهنده باید در عناوین بعدی دنبال کند.

rdr2

فضاسازی آمریکای جنوبی در بازی‌های آینده‌ی راکستار

برای مدت طولانی، شایعه شده بود که بازی بعدی Grand Theft Auto دارای محیطی در آمریکای جنوبی خواهد بود. موضوعی که در ورودی را برای بسیاری از محیط‌های گرمسیری باز می‌کند. یکی از شایعات رایج این بود که Grand Theft Auto 6 تحت نام رمز Project Americas توسعه می‌یابد. اتفاقی که اشاره به این واقعیت دارد که بازی مذکور هم آمریکای جنوبی و هم Vice City در آمریکای شمالی را در بر خواهد داشت. با این حال، گزارش اخیر بلومبرگ ادعا می‌کند که بازی بعدی GTA یک نسخه تخیلی از شهر میامی به همراه مناطق اطراف را به تصویر می‌کشد. موضوعی که نشان می‌دهد طرفداران فقط Vice City را در جی تی ای 6 دریافت خواهند کرد.

با این حال، این بدان معنا نیست که گیمرها از یک محیط گرمسیری در Grand Theft Auto 6 لذت نخواهند برد. گزارش بلومبرگ همچنین اشاره کرد که Rockstar برنامه‌هایی برای به‌روزرسانی مداوم بازی با مأموریت‌ها و شهرهای جدید دارد، اتفاقی که در نهایت می‌تواند شامل اضافه شدن مکان‌های استوایی به بازی شود. در نتیجه، گیمرها می‌توانند مراحل گوارما مانند اضافه‌ شده به بازی را ببینند. مراحلی که در آن از مکان‌های عجیب و غریب استفاده می‌شود، مراحلی شاید حتی در آمریکای جنوبی.

گزینه بعدی برای فضاسازی آمریکای جنوبی Red Dead Redemption 3 است. اگرچه Rockstar هنوز برنامه های خود را برای ادامه فرنچایز Red Dead تایید نکرده است، اما محبوبیت آن قطعاََ توجه شرکت را جلب می‌کند. عنوان بعدی Red Dead می‌تواند طرفداران را برای کاوش در مناطق آمریکای لاتین رهسپار کند. شاید در نقش Sadie، یا حتی سازندگان می‌توانند داستان هرکول را ادامه دهند. قطعاً این بازی لحن متفاوتی با بازی‌های قبلی Red Dead خواهد داشت، اما مرحله‌ی Guarma در Red Dead Redemption 2 ثابت کرد که Rockstar می‌داند چگونه همه چیز را عالی جلوه دهد.

Rockstar همچنین می‌تواند جسورانه عمل کند و یک IP کاملاً جدید را خلق کند، اگرچه پس از شکست تجاری LA Noire در سال 2011 چنین کاری را تکرار نکرده است. در هر حال این یک حرکت جسورانه خواهد بود، و چندین احتمال را پیش روی سازندگان باز می‌کند، و به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که با یک لیست تر تمیز از شخصیت‌های کاملاً جدید کار را شروع کنند.

شرکت Rockstar در طی سال‌ها فعالیت در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی خود را به شدت تطبیق پذیر نشان داده و در ژانرهای متعدد به برتری رسیده است. اگرچه ممکن است مرحله‌ی گوارما بازی Red Dead Redemption 2 به مانند معمایی سر به مهر باشد، اما توانست گیمرها را با زیبایی شگفت‌انگیز خود مجذوب کند. برای خشنود کردن دل کسانی که آرزو دارند ای کاش می‌توانستند گوارما را بیشتر کاوش کنند، Rockstar باید یک بازی با محوریت آمریکای جنوبی منتشر کند.

بازی شاهکار Red Dead Redemption 2 برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس‌ باکس وان در دسترس است. نظر شما چیست؟ موافق این مقاله هستید؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع

4.5/5 - (24 امتیاز)
رضا خلف چعباوی
نوشته شده توسط

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس