قطع دسترسی دانشجویان دانشگاه تهران به پایگاه های علمی بین المللی

82
0
قطع دسترسی دانشجویان دانشگاه تهران

معاون پژوهشی دانشگاه تهران از بدهی ۶۰ میلیاردی دانشگاه تهران به پایگاه های علمی بین المللی و قطع دسترسی دانشجویان ارشد و دکتری به این سایت ها خبر داد.

قطع دسترسی دانشجویان دانشگاه تهران

مهدی فکور با اشاره به بدهی میلیاردی دانشگاه تهران به سایت ها و بانک های اطلاعاتی و قطع دسترسی پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی به برخی پایگاه های علمی دنیا، اظهار داشت: با توجه به افزایش نرخ ارز در ماه های اخیر، مجموع بدهی های دانشگاه تهران از سال ۹۷ تاکنون به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با بیان این مطلب که به دلیل بدهی ها، برخی از این سایت ها برای پژوهشگران بسته شده و قابلیت دسترسی به آن ها وجود ندارد، گفت: البته هزینه دسترسی به یک سری بانک های اطلاعاتی که مبلغ بدهی به آنها، پایین تر است را پرداخت کرده ایم.

فکور در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شعار اصلی دانشگاه تهران در راستای حمایت از پژوهشی های علوم انسانی و علوم اجتماعی و رفتاری و همچنین با توجه به اینکه دسترسی به مقالات در این حوزه ها سخت تر است، به صورت محدود یک سری از سایت های اطلاعاتی بین المللی در این حوزه باز شده و اقدام به پرداخت مبالغ بدهی های آنها کرده ایم.

این مقام مسئول دانشگاه تهران افزود: اما پرداخت بدهی به بانک های اطلاعاتی در سایر حوزه ها مثل الزیور که یکی از بزرگترین ناشرین مطبوعات پزشکی و علمی جهان بوده و همچنین اشپرینگر ناشر کتاب‌های الکترونیکی و مجلات مروری علمی و فنی و پزشکی از عهده دانشگاه ها به صورت مستقل و فردی خارج است.

وی ضمن اشاره به اینکه در همین رابطه وزارت علوم خوشبختانه پیش قدم شده تا بتواند بدهی ها را پرداخت کند، بیان کرد: امیدواریم طی ۳ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ تسویه حساب ها صورت گیرد و پژوهشگران ما بتوانند مجددا به پایگاه های اطلاعاتی متصل شوند.

پیش از این مدیر کل سابق دفتر حمایت و پشتیبانی امور پژوهشی وزارت علوم در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه بدهی دانشگاه‌ها به پایگاه‌های علمی از دولت نهم و با شروع نوسانات ارز آغاز شد و در حال حاضر هم این بدهی‌ها انباشته شده است، گفته بود: مشکل اساسی این است که به دلیل تحریم امکان جا به جایی پول در بازه‌های زمانی مختلف وجود نداشته است.

entekhab

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس