مهمترین خبرهای 8 خرداد 1402

29
0
مهمترین خبرهای 8 خرداد 1402

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای 8 خرداد 1402 بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای 8 خرداد 1402

ورود سلطان عمان به تهران

هواپیمای هیثم بن طارق سلطان عمان در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و وی مورد استقبال معاون اول رئیس جمهور قرار گرفت. گفت و گو و رایزنی درباره روابط میان ایران و عمان و امضای چند سند همکاری در راستای تقویت همکاری‌های تجاری و اقتصادی از جمله اهداف مهم سفر دو روزه سلطان عمان به تهران است.

اطلاعیه شاسی بلندها در پارکینگ مجلس

مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس در مورد نمایندگانی که خودروی شاسی بلند گرفته‌اند عنوان کرد: بدون اطلاع هیئت رئیسه، یک اطلاعیه کوچک در پارکینگ مجلس زدند و گفتند کسانی که خودروی شاسی بلند می‌خواهند مراجعه کنند؛ برخی برای دریافت خودرو مراجعه کردند، اما رئیس مجلس که در تعطیلات، چشمش به این اطلاعیه خورد، دستور داد سریعا ماجرا تعطیل شود و فردی که این کار را هم کرده بود عزل شود.

پیشنهاد زلنسکی برای اعمال تحریم‌های ۵٠ ساله علیه ایران

در الحاقیه پیش‌نویس یک قطعنامه در سایت پارلمان اوکراین آمده است: «تحریم‌های ویژه اقتصادی و سایر محدودکننده‌های اقتصادی بخشی علیه جمهوری اسلامی ایران برای مدت ۵۰ سال اعمال شود.»

احتمال افزایش مشروط ۲۰ درصدی مبلغ یارانه

مهمترین خبرهای 8 خرداد 1402

تسنیم نوشت: اجرای فراگیر کالابرگ الکترونیک در روز‌های آینده برای سه دهک اول درآمدی آغاز خواهد شد. همچنین افزایش ۲۰ درصدی مبلغ یارانه در صورت استفاده از آن برای خرید ۹ قلم کالای اساسی مشمول طرح کالابرگ الکترونیک کلید خورده است.

نماینده چابهار: آقای رئیسی! به کجا چنین شتابان؟

نماینده مردم چابهار در مجلس خطاب به رئیس جمهور گفت: گردش مالی ۵۰ هزار میلیاردی فیلترشکن ها یک فاجعه و دهن کجی به مردم است، نمی شود شما به عنوان رئیس جمهور و من به عنوان نماینده به دنبال تیک آبی اینستاگرام باشیم و ملت را از کسب و کار مجازی خود محروم کنیم. معین الدین سعیدی گفت: در شرایطی که 4 شهرستان قصرقند، کنارک، دشتیاری و زرآباد فاقد حتی یک تخت بیمارستانی هستند، رئیس جمهور در اندونزی قول ساخت 12 بیمارستان را می دهد! بنابراین باید گفت که آقای رئیسی، به کجا چنین شتابان؟ اول دردهای بی پایان مردم سیستان و بلوچستان را ببینید و بعد به فکر مردم اندونزی باشید.

تصویب امکان رای به یک «فهرست» در انتخابات تهران

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند که انتخابات مجلس به صورت تناسبی در حوزه انتخابیه تهران برگزار شود. بر اساس این مصوبه، هر داوطلب می‌تواند به صورت منفرد یا به عنوان عضوی از صرفاً یک فهرست نامزد شود. همچنین رأی‌دهندگان می‌توانند به نامزد‌های منفرد یا یک «فهرست» رای دهند و تعداد منتخبان هر «فهرست» بر اساس درصد رای آن فهرست تعیین می‌شود.

تورم احساس شده توسط مردم: ۸۶ درصد

مهمترین خبرهای 8 خرداد 1402

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی با بررسی دلایل تفاوت درک مردم از تورم در جامعه و نرخ تورم رسمی کشور، عنوان کرده است که براساس افکارسنجی انجام شده در مرکز پژوهش‎های مجلس در مردادماه ۱۴۰۱ میانه نرخ تورم احساس شده توسط مردم ۸۶ درصد بوده است. این درحالی است که بانک مرکزی و مرکز آمار نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه این ماه را به‌ترتیب ۴۶ و ۵۱ درصد اعلام نموده‌اند.

مرگ مشکوک قهرمان تیراندازی

زهرا برناکی عضو تیم‌ملی و صاحب ۶ مدال در رشته دو میدانی کشوری و پارا آسیایی جاکارتا ۲۰۱۸، ساعت ۵ عصر روز شنبه بر اثر سقوط از یک ساختمان چهارطبقه در سمنان به شدت دچار جراحت و شکستگی‌های متعدد شده و جان باخت. سرهنگ اسدالله ناکینی فرمانده انتظامی سمنان درباره فوت مشکوک زهرا برناکی با تأکید بر اینکه بررسی‌های پلیس همچنان درخصوص چگونگی فوت خانم برناکی در حال انجام است، تصریح کرد: تحقیقات اولیه پلیس حاکی از خودکشی این بانوی ورزشکار است و فرضیه قتل تاکنون به اثبات نرسیده است.

تعبیر کوثری از درمورد درگیری دیروز ایران و طالبان

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: درگیری در مرز اتفاق افتاده است خداوند روح همه شهدا مخصوصا مرزبانان را شاد کند مخصوصا پنج نفر یا سه نفری که اینطوری شدند اما بحث گزینه نظامی مطرح نیست. از این اتفاقات برای بچه های که در یک خانه باهم هستند می افتد که اختلافی بوجود می آید و دعوا می شود و بحث نظامی مطرح نیست. قطعا این مسائل با گفت وگو حل می شود.

نماینده خبرساز ماجرای شاسی بلندها: اجازه نطق به من داده نمی شود

مهمترین خبرهای 8 خرداد 1402

احمد علیرضا بیگی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس و نماینده خبرساز ماجرای شاسی بلندها گفت: میکروفن من بسته شده و اجازه نطق به من داده نمی شود. در این شرایط انتظار داریم که مجلس و هیات رئیسه در دفاع از حقوق نماینده ملت ایران ورود کند. علیرضابیگی گفت: بر اساس ماده ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس وقتی موضوعاتی علیه هر فردی در مجلس بیان می شود آن فرد اجازه دارد که در دفاع از خود صحبت کند، اما این اجازه به من داده نمی‌شود. او ادامه داد: تاکنون دو بار درخواست تذکر ماده ۷۵ داشتم، اما با آن مخالفت شد و این موضوع نشان می دهد که یک قدرت واحده ای بنا دارد مانع ایفای نقش نمایندگی ملت ایران در مجلس شورای اسلامی شود.

اردوغان پیروز انتخابات شد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی ترکیه با شکست رقیبش کمال قلیچداراوغلو در انتخابات، بار دیگر توانست کرسی ریاست جمهوری را برای یک دوره پنج ساله تصاحب کند.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس