ماشین اپل از فناوری واقعیت مجازی استفاده میکند و بدون پنجره است!

83
0
ماشین اپل

اپل در سال ۲۰۱۴ روند توسعه‌ی خودروی اختصاصی خود را آغاز کرد. پس از سال‌ها سکوت در این زمینه، سرانجام زمزمه های تازه ای به گوش می رسد و اطلاعات جدیدی درباره‌ی پروژه‌ی خودروی خودران اپل دردسترس عموم قرار گرفته است. گفته می‌شود ماشین اپل قرار است کاملاً خودران باشد و این یعنی در این خودرو خبری از پدال یا فرمان نخواهد بود.

اپل از آن زمان تاکنون چند پتنت جدید مرتبط به خودرو ثبت کرده تا به شماری از مشخصه‌های احتمالی Apple Car دسترسی داشته باشیم. یکی از این پتنت‌ها بسیار جالب و جذاب به نظر می‌رسد، به ویژه با در نظر گرفتن تمایل شدید اپل به تولید یک خودروی کاملا خودران.

این شرکت قبلتر پتنتی در اداره‌ی ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده ثبت کرده است که به سیستم سرگرمی داخل خودرو با بهره‌گیری از واقعیت مجازی اشاره می‌کند. این سیستم از حرکت خودرو برای غوطه‌ورکردن مسافر در تجربه‌هایی که ازطریق هدست واقعیت مجازی ارائه می‌شود استفاده خواهد کرد.

محتواهای واقعیت مجازی با حرکت و شتاب خودروی خودران اپل هماهنگ خواهند شد تا یک تجربه‌ی منحصربه‌فرد مبتنی‌بر مکان برای مسافر ارائه شود.

ماشین اپل از فناوری واقعیت مجازی استفاده میکند
ماشین اپل از فناوری واقعیت مجازی استفاده میکند

این پتنت به‌غیر از بخش سرگرمی به پتانسیل فناوری واقعیت مجازی برای کاهش بیماری‌های مرتبط با سفر اشاره می‌کند. مسافرین خودروی اپل برای مشاهده‌ی دنیای اطراف به‌جای شیشه‌ها که در خودروهای امروزی رایج هستند از هدست واقعیت مجازی استفاده خواهند کرد.

این هدست به دوربین‌هایی که روی بدنه‌ی دستگاه تعبیه شده‌اند دسترسی خواهد داشت که میتوان از آن برای مشاهده‌ی ویدئو و خواندن کتاب در یک محیط باثبات استفاده کرد. همچنین مسافر می‌تواند در حین سفر در جلسات مجازی نیز شرکت کند.

براساس گزارش‌های سالهای گذشته، اپل در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۲۵ اولین خودروی برقی خود را به‌صورت رسمی رونمایی خواهد کرد اگرچه این شرکت به صورت رسمی این خبر را تایید نکرده است. با همه‌ی این‌ها احتمالاً هیچ شرکتی به غیر از اپل نمی‌تواند خودروی خودرانِ بدون فرمان، پدال و پنجره روانه ی بازار کند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس