مانیتور عمودی چیست؟ آیا به یک مانیتور عمودی نیاز دارید؟

160
0
مانیتور عمودی

مانیتورهای عمودی بدون توجه به اینکه شغل شما چیست برای استفاده هر نوع کاربری عالی هستند.

اگر یک کامپیوتر رومیزی در خانه دارید، به احتمال زیاد آن را با یک مانیتور افقی تکمیل می‌کنید. در واقع، بسیاری از مردم حتی نمی‌دانند که یک گزینه بنام مانیتور عمودی هم وجود دارد.

مانیتورهای عمودی از نظر زیبایی شناسی عالی هستند زیرا با آنچه که به طور سنتی می‌بینید متفاوت هستند، اما این تنها دلیل ترجیح دادن مانیتور عمودی بر افقی نیست.

بیایید نگاهی به موقعیت‌هایی بیاندازیم که یک مانیتور عمودی برای آن مناسب است و چرا ممکن است بخواهید به جای آن از یک مانیتور افقی استفاده کنید.

مانیتور عمودی چیست؟

مانیتور عمودی چیست؟
مانیتور عمودی چیست؟

اگر یک جستجوی سریع در اینترنت انجام دهید یا به دنبال مانیتور عمودی آنلاین باشید، تصاویر زیادی از مانیتورهای افقی را مشاهده خواهید کرد.

به این دلیل که تقریباً همه مانیتورها را می‌توان به صورت افقی یا عمودی چرخاند. این موضوع فقط به آنچه ترجیح می‌دهید، بستگی دارد.

اکثر مردم از مانیتورها به صورت افقی استفاده می‌کنند، به همین دلیل آن ها مستقیماً خارج از بسته بصورت افقی تنظیم می‌شوند. گفتنی است، تا زمانی که مانیتور شما با VESA سازگار است، می‌توانید به جای آن از یک پایه برای استفاده عمودی از آن استفاده کنید.

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این است که به تنظیمات رایانه خود بروید تا جهت نمایش مانیتور خود را از افقی به عمودی تغییر دهید.

در ویندوز، روی یک نقطه خالی در پس‌زمینه دسکتاپ خود کلیک راست کنید. در مرحله بعد، Display Settings را انتخاب کنید و به پایین بروید تا زمانی که جهت نمایش را مشاهده کنید. با استفاده از منوی کشویی، جهت نمایش را از Landscape به Vertical تغییر دهید.

در macOS،System Preferences را از منوی Apple باز کنید. همزمان کلیدهای Cmd + Alt را نگه داشته و نماد Displays را انتخاب کنید. در سمت راست، باید یک منوی کشویی زیر عنوان چرخش ببینید.

برای جهت دهی عمودی نمایشگر، گزینه 90 درجه را انتخاب کنید. به محض اینکه تنظیمات برگزیده سیستم را ببندید، تنظیمات شما ذخیره خواهد شد.

در لینوکس، فرآیند بین توزیع‌ها کمی متفاوت است، اما فرآیند تقریباً به شرح زیر است. منوی تنظیمات سیستم (یا معادل آن) را انتخاب کنید، به صفحه نمایش بروید و در قسمت چرخش، جهت عقربه های ساعت یا 90 درجه را انتخاب کنید.

چرا باید از مانیتور عمودی استفاده کرد؟

خوب، اکنون می‌دانید که یک مانیتور عمودی فقط یک مانیتور افقی معمولی است که برگردانده شده است. اما چه فایده ای دارد؟ چه کسی واقعاً می‌تواند از استفاده از این مانیتور  سود ببرد؟

بزرگترین گروه از مصرف کنندگانی که تمایل به جهت گیری عمودی برای نمایشگرها دارند، کدنویسان یا برنامه نویسان هستند. کدی که آنها معمولاً با آن کار می‌کنند بسیار طولانی است و از خطوط کوتاهی تشکیل شده است که معمولاً عرض بیشتری نسبت به تنظیمات عمودی ندارند.

داشتن یک نمایشگر طولانی‌تر به این معنی است که می‌توانید کدهای بیشتری را به‌طور هم‌زمان بخوانید و مجبور نیستید دائماً بین یک قطعه کد به عقب و جلو بروید تا اشکالات را پیدا کنید یا عملکردهای جدیدی بنویسید که با عملکردهای موجود هماهنگ است.

با این حال، افرادی که کدنویسی می‌کنند، تنها کسانی نیستند که می‌توانند از راه اندازی مانیتور عمودی بهره‌مند شوند؛ گروه بزرگ دیگری از افرادی که عاشق استفاده از مانیتورهای عمودی هستند، شغلی دارند که نیاز به نوشتن، خواندن یا ویرایش زیادی دارد.

این افراد شامل نویسندگان، ویراستاران، پژوهشگران، دانشجویان و حتی حقوقدانان می‌شود، اما مطمئناً به آنها محدود نمی‌شود. پخش‌کننده‌های بازی‌های ویدیویی نیز از نمایشگرهای عمودی برای نمایش چت خود استفاده می‌کنند، بنابراین خواندن آن در طول پخش آسان‌تر است.

با این حال، در واقع، هر کسی که مطالب زیادی را به صورت آنلاین می‌خواند، حتی برای سرگرمی، می‌تواند از یک مانیتور عمودی بهره مند شود. اگر به یک مجله یا کتاب فکر می‌کنید، متن همیشه در جهت پرتره قرار می‌گیرد. این ویژگی یک طرح بسیار راحت تر برای خواندن است.

آیا دلیلی برای اجتناب از نمایشگرهای عمودی وجود دارد؟

آیا دلیلی برای اجتناب از نمایشگرهای عمودی وجود دارد؟
آیا دلیلی برای اجتناب از نمایشگرهای عمودی وجود دارد؟

تنها دلیلی که توصیه می‌کنم به جهت گیری افقی کلاسیک پایبند باشید این است که کارهای زیادی انجام می‌دهید که نیاز به جهت افقی دارد.

طراحان گرافیک یا عکاسانی که تصاویر خود را ویرایش می‌کنند، تنها دو نمونه از افرادی هستند که احتمالاً با نصب مانیتور عمودی مشکل دارند.

اگر بازی‌های ویدیویی زیادی انجام می‌دهید یا محتوای ویدیویی زیادی را از دسکتاپ پخش می‌کنید، یک مانیتور افقی بسیار بهتر است.

آیا با مانیتور خود به صورت عمودی حرکت می‌کنید؟

مانیتورهای عمودی مطمئنا خواندن، نوشتن و کدنویسی را آسان‌تر می‌کنند، اما داشتن یک مانیتور کاملا عمودی ممکن است بهینه نباشد. بسیاری از افراد از تنظیم مانیتور دوتایی یا سه گانه با مانیتور عمودی در کنار یک مانیتور افقی استفاده می‌کنند.

آیا می‌خواهید یک مانیتور عمودی با تمام اطلاعاتی که اکنون دارید به تنظیمات خود اضافه کنید؟ تنها چیزی که نیاز دارید یک پایه برای چرخش فیزیکی مانیتور است.

5/5 - (4 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس