معرفی بهترین افزونه های Safari (سافاری)

100
0
بهترین افزونه های Safari

اگرچه مرورگرها به گونه ای طراحی شده‌اند که سریع تر، ایمن تر و مؤثرتر شوند، اما به خوبی برای مقابله با چالش مدیریت حجم زیادی از اطلاعات سازگار نشده‌اند. کاربران مرورگرها، امروزه در دریای آشفتگی از برگه ها و نشانک های سازمان نیافته رها شده‌اند. در این مقاله به معرفی بهترین افزونه های Safari می پردازیم.

بهترین افزونه های Safari (سافاری)

افزونه ها های مرورگر، تجربه مرور را بهبود می‌بخشند و به شما امکان می‌دهند برگه های مرتبط را گروه بندی کنید، پیوندهای مرجع را با ابرداده های مناسب ذخیره کنید، و موضوعات مورد علاقه خود را انتخاب کنید. اگر همزمان با چندین تب کار می‌کنید، برخی از برنامه های افزودنی Safari را بررسی می‌کنیم.

توجه: افزونه های Safari قدیمی دیگر از macOS Catalina پشتیبانی نمی‌شوند. اپل از مکانیسم برنامه افزودنی سنتی به برنامه افزودنی وب تغییر کرده است، مشابه مواردی که در فروشگاه وب کروم پیدا می کنید.

مدیر Bookmark های خود باشید

لینک پیوند مقالات، مواردی که می خواهید بخرید، منابع خبری که می خواهید بررسی کنید و سایر موارد دلخواه را همیشه ذخیره می‌کنید. اما وقتی نوبت به دسترسی به آنها می‌رسد، پیدا کردن پیوندها دشوار است. این افزونه های مفید می توانند به شما کمک کنند تا سریع و آسان به سایت های مورد نظر خود برسید.

افزونه Raindrop.io

بهترین افزونه های Safari
بهترین افزونه های Safari

Raindrop.io یک مدیر نشانک است که نشانک های شما را به صورت آنلاین ذخیره می کند. این بدان معناست که نشانک های شما بدون هیچ محدودیتی توسط اکوسیستم کنترل شده توسط مرورگر در بین دستگاه ها همگام سازی می‌شوند. شما می توانید هر صفحه وب را ذخیره کنید، آنها را در مجموعه های مختلف سازماندهی کنید و برچسب ها را اضافه کنید. همچنین می توان موارد دلخواه خود را علامت گذاری کرد، پوشه های تودرتو ایجاد کرد و نشانک ها را بر اساس تاریخ، نام یا سایت مرتب کرد.

می توانید نشانک ها را بر اساس جزئیات، URL، برچسب، نوع، تاریخ یا محتوای ذخیره شده در حافظه پنهان جستجو کنید. وقتی تعداد زیادی برگه باز دارید، روی برگه هایی که در گوشه سمت چپ پایین پنجره قرار دارند کلیک کنید. برگه های ذخیره شده دارای یک برچسب با تاریخ خواهند بود. نسخه حرفه ای Raindrop.io به طور خودکار یک کپی ذخیره شده از نشانک های شما ایجاد می کند. بنابراین حتی اگر پیوندی از بین رفته باشد، همچنان می توانید در سایت به آنها دسترسی داشته باشید.

DownloadSave to Raindrop.io

افزونه G App Launcher

بهترین افزونه های Safari
بهترین افزونه های Safari

G App Launcher افزونه ای برای دسترسی به سایت ها و سرویس های Google است. در ابتدا ممکن است فکر کنید که چرا کسی به این افزونه نیاز دارد در حالی که برنامه های گوگل تنها یک کلیک فاصله دارند. این برنامه به شما امکان دسترسی به برخی از خدمات نادر Google را می دهد که ممکن است حتی نام آنها را نشنیده باشید، اما ممکن است در بسیاری از موقعیت ها مفید باشند.

به عنوان مثال، می‌توانید میانبر Google Trends، Scholar، Jobs on Google، Opinion Rewards، Play Academy، Flights، Advanced Search، Google Design، Research و موارد دیگر ایجاد کنید. علاوه بر این، می توانید میانبرهای سفارشی برای هر وبسایت ایجاد کنید.

برای مشاهده لیست میانبرهای موجود، روی دکمه تنظیمات کلیک کنید و در سمت راست پانل میانبرهای شما قرار دارد. اکنون نشانه ها را از پانل سمت چپ به سمت راست بکشید و رها کنید. حتی می‌توانید انتخاب خود را از طریق دکمه Sort مرتب کنید.

DownloadG App Launcher

افزونه GoodLinks

بهترین افزونه های Safari
بهترین افزونه های Safari

GoodLinks یک برنامه نشانه گذاری است. این برنامه عملکردی مشابه Raindrop.io ارائه می دهد، اما از Cloudkit برای همگام سازی مقالات در دستگاه های اپل استفاده می کند. متن مقاله را استخراج می کند و گزینه های مختلف سفارشی سازی را برای ارائه یک تجربه خواندن فوق العاده به شما ارائه می دهد.

برای شروع، روی نماد برنامه افزودنی کلیک کنید، یک برچسب یا خلاصه اضافه کنید، سپس روی «افزودن» کلیک کنید. وقتی برنامه را باز می کنید، نمای سازمان یافته ای از صفحات ذخیره شده خود را مشاهده خواهید کرد. می توانید صفحات را به خوانده نشده، ستاره دار، بدون برچسب و خوانده شده دسته بندی کنید. GoodLinks پشتیبانی گسترده ای از میانبرهای siri، طرح URL و ویجت های زیبا برای دسترسی سریع به لیست مقالات شما دارد.

DownloadGoodLinks ($4.99)

با تب های فراوان مقابله کنید

برگه ها به بخشی جدایی ناپذیر از نحوه پیمایش افراد در وب تبدیل شده‌اند، اما همچنان فهرست های ساده و منظمی از صفحات را با نشانه های متنی محدود و درک وظایف سطح بالا نشان می‌دهند. اگر به دنبال مدیر تب Safari هستید، این افزونه ها می‌توانند به سازماندهی برگه ها، جلوگیری از بهم ریختگی برگه ها و کاهش حواس پرتی کمک کنند.

افزونه Safari Tab Groups

بهترین افزونه های Safari
بهترین افزونه های Safari

بسیاری از ما در طول یک وبگردی ساده، متوسط ​​بین چندین برگه جابجا می شویم و مرتب نگه داشتن آنها کار آسانی نیست. ویژگی Safari Tab Groups به شما این امکان را می‌دهد تا برگه های مربوطه را با هم بچینید و در صورت لزوم بین آنها جابجا شوید. می‌توانید گروه های برگه را با نام های سفارشی برچسب بزنید تا آنها را شناسایی کنید و از آنها به روش های مختلف استفاده کنید.

به عنوان مثال، می‌توانید در هر موضوع (مالی، بهداشت)، پروژه (مشتریان، فریلنسر)، یا تایپ گروه برگه ها را انتخاب کنید. هر گروه برگه ای که ایجاد می‌کنید در دستگاه های Apple دیگر شما همگام سازی می‌شود. بسته به مورد استفاده و هدف شما برای مرور، تفاوت هایی بین نشانک ها و گروه های برگه وجود دارد.

DownloadTab Space ($2)

افزونه Tab Space

بهترین افزونه های Safari
بهترین افزونه های Safari

تصور کنید در حال تحقیق بر روی یک پروژه هستید. پس از مرور ده ها لینک یا بیشتر، اطلاعات بسیار خوبی دریافت کردید که می خواهید بعداً به آنها ارجاع دهید. از آنجایی که هیچ اقدامی انجام نداده اید، می توانید این برگه ها را در یک جلسه جداگانه ذخیره کنید. این کار نقش اصلی افزونه Tab Space است.

یک فضای کاری بصری برای دیدن جلسات ذخیره شده شما با تاریخ و زمان فراهم می کند. دکمه های رنگارنگ در بالا سمت راست برگه های شما را به صورت انبوه باز می کنند و به طور خودکار آنها را از لیست جلسات حذف می کنند. یا می‌توانید برگه ها را به عنوان Text، HTML، Markdown و یا فایل پشتیبان صادر کنید.

هنگام ذخیره برگه ها، می‌توانید گزینه هایی را برای نادیده گرفتن برگه های پین‌شده یا تکراری تنظیم کنید. برای هر جلسه، می‌توانید عناوین برگه ها، برچسب ها، یا ادغام برگه ها را با جلسه قبلی ویرایش کنید. میانبرهای داخلی و ادغام منوی زمینه تعامل با برگه های مرورگر را ساده تر می کند. برای مثال، Ctrl +F یا Ctrl + C را فشار دهید تا برگه های خود را در Firefox یا Chrome باز کنید.

افزونه Tabz

بهترین افزونه های Safari
بهترین افزونه های Safari

Tabz یک ابزار مفید است که برگه های Safari و Chrome را در یک لیست ساده جمع آوری می‌کند، می‌توانید به سرعت آنها را دسته بندی کرده یا بین آنها پیمایش کنید. اگر از چندین مرورگر با هدف خاصی استفاده می‌کنید، مثلاً Chrome برای کار و Safari برای استفاده شخصی، پس این افزونه می‌تواند در زمان و انرژی ذهنی شما صرفه جویی کند.

این افزونه یک قدم جلوتر می رود تا به شما کمک کند روی کار تمرکز کنید. برای انجام این کار، یک دامنه به لیست اضافه کنید و روی «شروع جلسه تمرکز» کلیک کنید. اگر سعی کنید وب سایتی را باز کنید که در لیست موجود نیست، به طور خودکار در طول دوره تمرکز بسته می شود. برای گنجاندن مرورگرهای بیشتری مانند Brave، Microsoft Edge، و Safari Technology Preview به تنظیمات برگزیده بروید.

DownloadTabz (Free)

افزونه OneTab

بهترین افزونه های Safari
بهترین افزونه های Safari

OneTab for Safari یک افزونه ساده است که برگه های باز شما را به یک نشانک تبدیل می کند. با انجام این کار، به سه هدف دست می یابد: کاهش اضافه بار برگه ها، استفاده کمتر از حافظه، و امکان اشتراک گذاری لینک ها برای مرجع/با سایر کاربران را می دهد.

می‌توانید برگه ها را در فهرست OneTab خود بکشید و رها کنید تا آنها را دوباره مرتب کنید، یا برای دسته بندی بیشتر آنها، نامی را برای گروه برگه تعیین کنید.

DownloadOneTab (Free)

افزونه Tabby the Copycat

بهترین افزونه های Safari
بهترین افزونه های Safari

Tabby یک برنامه افزودنی منبع باز است که با یک کلیک، پیوندهایی برای همه برگه های باز در کلیپ بورد شما می دهد. اگر برای حفظ یک جلسه تحقیقاتی بزرگ برای ایمیل یا یادداشت عجله دارید، این افزونه می تواند مفید واقع شود.

برنامه افزودنی عمیقاً در منوی زمینه ادغام شده است. برای بستن برگه های تکراری، کپی کردن پیوندهای برگه ها، یا باز کردن همه پنجره های Safari، در هر نقطه از Safari کلیک راست کنید.

DownloadTabby the Copycat (Free)

این سازمان دهندگان تب Safari، بهره وری شما را افزایش می دهند

با این افزونه ها می توانید مشکل مدیریت تب یا BookMark را به حداقل برسانید. جدای از این، مرورگر Safari امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد.

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس