معرفی بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی | بررسی بهترین تلوزیون های ۵۵ موجود در بازار

108
0
بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی

به دنبال یک تلویزیون 55 اینچی جدید هستید؟ انتخاب بسیار آسان است.در این مقاله به بررسی بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی موجود دربازار می پردزایم.

بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی

 هنگام انتخاب یک تلویزیون 55 اینچی مناسب برای خانه خود، چندین نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که گزینه مناسبی را انتخاب می کنید. اولین مورد اندازه صفحه ‌نمایش است. مهم است فضایی را که میخواهید تلویزیون را در آن قرار بدهید را در نظر داشته باشید. تلویزیون ‌های 55 اینچی یکی از رایج ‌ترین اندازه ‌ها برای اتاق ‌های نشیمن هستند. بنابراین همه پیشنهاد های ما در این مقاله مناسب برای اتاق نشیمن یا همان هال هستند.

 در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید تلویزیون OLED یا تلویزیون LED انتخاب کنید. این دو فناوری صفحه نمایش غالب موجود در تلویزیون های مدرن هستند و هر دو مزایا و معایب خود را دارند.

 در حالی که تلویزیون‌ های OLED می‌توانند سطوح سیاه کامل و نسبت کنتراست تقریباً بی نهایت را ارائه دهند، به دلیل روشنایی نسبتاً پایین ‌تر، معمولاً برای اتاق ‌های تاریک مناسب ‌تر هستند. از سوی دیگر، تلویزیون ‌های LED دارای روشنایی بالایی هستند که به آنها اجازه می‌دهد حتی در اتاق‌ های پرنور بر تابش خیره کننده غلبه کنند.

 با این حال، تلویزیون ‌های LED نمی‌توانند رنگ مشکی کامل تولید کنند و برای جبران آن باید به فناوری ‌های دیگری مانند کم ‌نوری محلی (FALD) تکیه کنند. حتی با وجود FALD، تلویزیون های LED نمی توانند با نسبت کنتراست یا سطوح سیاه یک تلویزیون OLED مطابقت داشته باشند.

ثانیا، باید در نظر بگیرید که در درجه اول قرار است در تلویزیون جدید خود چه کاری انجام دهید؟ به عنوان مثال، اگر قصد دارید از آن برای بازی استفاده کنید، ممکن است ویژگی ‌های بازی نسل بعدی مانند پورت ‌های HDMI 2.1، پشتیبانی از 4K و 120fps و نرخ (VRR) را بخواهید. از طرف دیگر، اگر دوست دارید فیلم‌ های زیادی تماشا کنید، تلویزیونی با کیفیت تصویر خوب، پشتیبانی از HDR و پردازش تصویر بهتر با نیاز های شما سازگاری بیشتری دارد.

 شما همچنین ممکن است به یک پلتفرم تلویزیون هوشمند خاص تمایل داشته باشید. حتی اگر تلویزیون انتخابی شما دارای سیستم عامل تلویزیون هوشمند متفاوتی باشد، میتوانید پلتفرم استریم مورد علاقه خود را بر روی آن اجرا کنید.

 اگرچه اینها تنها تعداد معدودی از مشخصات لازم برای خرید تلویزیون است. اکنون بیایید به گزینه های تلویزیون 55 اینچی خود بپردازیم.

بهترین تلویزیون 55 اینچی LG C1

بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی
بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی

نقاط قوت

  کیفیت تصویر فوق ‌العاده با نسبت کنتراست تقریباً بی ‌نهایت

  پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10

  پشتیبانی از 120fps و 4K

  چهار پورت HDMI 2.1 و eARC

نقاط ضعف

  نگرانی از سوختگی OLED

  به اندازه کافی برای اتاق ‌های آفتاب ‌گیر روشن نیست

ال‌جی تعدادی از شگفت ‌انگیز ترین تلویزیون ‌های OLED موجود در بازار را تولید می‌کند و C1 یکی از بهترین ‌ها است. تقریباً همه چیزهایی را که برای یک تجربه تماشای فوق العاده نیاز دارید، را دارد. به لطف پنل OLED، LG C1 نسبت کنتراست تقریباً بی نهایت و سطوح عمیقا سیاه را ارائه می دهد. این کمک می کند تا رنگ ها بر روی صفحه ظاهر شوند و احساس پر جنب و جوشی در شما ایجاد کند.

 اگرچه پنل ‌های OLED روشن‌ ترین نیستند، اما LG C1 به اندازه‌ ای روشن است که محتوای HDR را توجیه کند. از آنجایی که این شرکت پشتیبانی از Dolby Vision، HDR10، و HLG را اضافه کرده است، می‌توانید از محتوای HDR از منابع مختلف لذت ببرید.

 C1 همچنین چه آن را به دیوار آویزان کنید و چه در مرکز قرار دهید، فوق العاده به نظر می رسد. کیفیت ساخت عالی است و تلویزیون محکم به نظر می رسد.

LG یکی از معدود تولیدکنندگان تلویزیون است که همه ‌چیز را در HDMI 2.1 استفاده می‌کند. مانند بسیاری از تلویزیون های پریمیوم جدید تر این شرکت، هر چهار پورت HDMI در C1 از نوع HDMI 2.1 هستند. این شاخصه به همراه نرخ به روز رسانی 120 هرتز پنل، به شما امکان می دهد به بازی های با کیفیت 4K با سرعت 120fps دسترسی داشته باشید، که یکی از برجسته ترین ویژگی های کنسول های بازی مایکروسافت و سونی است.

 همچنین از (VRR) و حالت (ALLM) در بازی پشتیبانی میکند. علاوه بر این، تلویزیون ال‌جی زمان پاسخگویی عالی و تاخیر ورودی بسیار کمی دارد.

 متأسفانه LG C1 کامل نیست. در حالی که تلویزیون برای تماشای اتاق تاریک عالی است، روشنایی نسبتاً کمتر آن ممکن است تجربه تماشای اتاق‌ های روشن و آفتابی را مختل کند. همچنین، پنل OLED آن مستعد سوختن است، که برای اطمینان از دوام نیاز به مراقبت مناسب دارد.

مقرون به صرفه ترین تلویزیون 55 اینچی: Hisense 55U7G

بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی
بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی

نقاط قوت

  نسبت کنتراست فوق‌ العاده و سطوح واقعاً سیاه

  ارزش خرید شگفت انگیز

  پشتیبانی از HDR10، HDR10+، و Dolby Vision

  پشتیبانی از 120fps

 نقاط ضعف

  زوایای دید ضعیف

  در نمایش تصاویر آهسته کمی کند است

Hisense با تولید تعدادی از بهترین تلویزیون‌ های با ارزش  و 4K به عنوان بازیگری مهم در بخش تلویزیون‌ های مقرون به صرفه ظاهر شده است. U7G که محصولی از مجموعه ULED این شرکت است، انتخاب ما برای بهترین تلویزیون ۵۵ اینچی ارزان قیمت در حال حاضر است. چه دوست داشته باشید فیلم تماشا کنید، ورزش کنید یا بازی کنید، U7G با قیمت حدود 700 دلار در همه چیز عالی است.

 این تلویزیون LED 4K است و فناوری نقاط کوانتومی را برای ارائه رنگ‌ های واقعی و طیف رنگی وسیعی در خود جای داده است. همچنین از یک صفحه نمایش تراز عمودی (VA) استفاده می کند، بنابراین نسبت کنتراست اصلی تلویزیون عالی است، اما زاویه دید ضعیفی دارد. همچنین (FALD) وجود دارد که کنتراست و سیاهی سطوح را بهبود می بخشد.

 از دیگر ویژگی‌ های این تلویزیون، پشتیبانی از HDR10، HDR10+، Dolby Vision و HLG است، بنابراین می‌توانید تقریباً از تمام محتوای HDR لذت ببرید.

 در مورد پلتفرم تلویزیون هوشمند، Hisense از Android TV در U7G استفاده می کند. این ویژگی امکان دسترسی به سرویس ‌های استریم، بازی ‌ها و سایر برنامه ‌ها را فراهم می‌کند. همچنین استفاده از آن نسبتاً آسان است.

U7G همچنین دارای دو درگاه HDMI 2.1 و ویژگی‌ های بازی نسل نهم مانند بازی 120fps، ALLM، و AMD FreeSync VRR است. علاوه بر این، تلویزیون هوشمند زمان پاسخگویی خوب و تاخیر ورودی کم را برای یک تجربه بازی فوق العاده فراهم می کند.

 اگر U7G را خارج از بودجه خود می بینید و به دنبال گزینه ای حتی ارزان تر هستید، می توانید مدل 55U6G Hisense را در نظر بگیرید. این تلویزیون یک رده پایین تر از U7G است، اما همچنان یک تلویزیون عالی است. با این حال، U6G دارای هیچ درگاه HDMI 2.1 نیست و دارای روشنایی کمتر است.

بهترین تلویزیون گیمینگ 55 اینچی: LG G1

بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی
بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی

نقاط قوت

  پشتیبانی از بازی 4K,120fps، VRR، ALLM

  پنل 120 هرتزی بومی

  پنل OLED روشن ‌تر با ۵ سال ضمانت

  زوایای دید عالی

 نقاط ضعف

  نگرانی های سوختگی

  گران‌ قیمت تر از LG C1

بهترین تلویزیون از نظر ما یعنی LG C1، یک تلویزیون عالی برای بازی است. اگر می‌خواهید بهترین تجربه بازی را داشته باشید، به دلیل پنل جدید OLED evo آن، G1 گزینه بهتری است. گفته می شود که 20 درصد روشن تر از پنل های OLED معمولی، از جمله پنل موجود در C1 است.

 افزایش روشنایی تجربه HDR را بهبود می‌بخشد، بنابراین چه در حال تماشای فیلم ‌های HDR یا بازی ‌های HDR باشید، G1 تجربه بصری بهتر از C1 ارائه می‌دهد.

 G1 دارای طراحی جدید گالری است که میتوانید آن را روی دیوار نصب کنید. فوق العاده نازک است و زمانی که آن را آویزان می کنید به دیوار می نشیند. اگر قصد دارید آن را در یک محیط باز قرار دهید، باید یک پایه رومیزی جداگانه بخرید.

 از نظر ویژگی های بازی، هر آنچه از یک تلویزیون 4K مدرن انتظار دارید در G1 وجود دارد. از VRR، AMD FreeSync، Nvidia G-Sync، و HDMI Forum VRR، ALLM، و بازی‌های 4K با سرعت 120fps پشتیبانی میکند. این تلویزیون همچنین تاخیر ورودی کم با زمان پاسخ ‌گویی فوق ‌العاده ارائه می‌کند. علاوه بر این، ال‌جی یک ویژگی Game Optimizer را در نظر گرفته است که به شما امکان می‌دهد تنظيمات مختلف مربوط به بازی را به سرعت تنظیم کنید و گزینه ‌های VRR را تغییر دهید.

LG G1 جدا از اینکه یک تلویزیون گیمینگ عالی است، به طور کلی یک تلویزیون عالی است. به لطف پنل OLED evo، این تلویزیون می‌تواند نسبت کنتراست تقریباً بی‌نهایت، رنگ‌ های مشکی عالی و زوایای دید عالی را ارائه دهد. علاوه بر این، تلویزیون می تواند طیف رنگی گسترده ای را نمایش دهد و از Dolby Vision، HDR10 و HLG پشتیبانی می کند.

 این تلویزیون بر روی webOS اجرا می‌شود که شامل همه سرویس‌ های استریم محبوب است و همچنین به شما امکان می‌دهد لوازم هوشمند با برند ThinQ ال‌جی را از طریق داشبورد خانگی روی تلویزیون کنترل کنید.

 متأسفانه، مانند همه تلویزیون‌ های OLED، سوختگی یکی از نگرانی‌ های LG G1 است. اما برای رفع این نگرانی ها، ال جی 5 سال ضمانت محدود برای پنل OLED G1 ارائه می کند.

بهترین تلویزیون 55 اینچی برای فیلم: Sony A90J

بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی
بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی

نقاط قوت

  پردازش تصویر عالی

  طراحی لبه زیبا

  پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10

  کیفیت تصویر فوق ‌العاده با رنگ ‌های مشکی عالی

 نقاط ضعف

  مستعد سوختگی

  گران قیمت ‌تر از مدل ‌های رقیب ال‌جی OLED

اگر اهل فیلم و سریال هستید و به دنبال تلویزیونی برای تماشای فیلم هستید، Sony A90J بهترین گزینه برای سینمای خانگی شماست. بخشی از سری Master سونی، A90J یک تلویزیون OLED 4K است. مانند سایر تلویزیون ‌های OLED، رنگ مشکی عالی و نسبت کنتراست تقریباً بی ‌نهایت را ارائه می‌کند. بنابراین فیلم ها و برنامه های تلویزیونی فوق العاده به نظر می رسند.

 تلویزیون سونی همچنین از Dolby Vision، HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا انواع محتوای HDR را با شکوه تجربه کنید. حتی زمانی که محتوای HDR بومی را تماشا نمی‌کنید، تلویزیون سونی از بازسازی HDR استفاده می‌کند تا محتوا را زنده و واقعی جلوه دهد. تلویزیون همچنین در ارتقاء محتوای عالی است.

 در نمای طراحی، A90J با طراحی خاص خود زیبا به نظر می رسد. کیفیت ساخت آن نیز عالی است. پایه رومیزی همراه را می‌توان به دو روش نصب کرد، یا تقریباً همسطح با میز یا کمی بالاتر تا فضایی برای نوار صوتی ایجاد شود.

پلتفرم Google TV در Sony A90J در دسترس است که استفاده از آن نسبتاً آسان است و دسترسی به همه سرویس ‌های استریم محبوب و سایر برنامه‌ ها را فراهم می‌کند.

 متأسفانه، مانند همه تلویزیون ‌های OLED، سوختگی برای A90J نیز نگران کننده است. خریداران باید مطمئن شوند که از این تلویزیون OLED مراقبت کنند تا دوام داشته باشد.

بهترین تلویزیون Roku 55 اینچی: TCL 6-Series 55R635

بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی
بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی

نقاط قوت

  نسبت کنتراست عالی و روشنایی بالا

  طیف رنگی وسیع

  پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10

 نقاط ضعف

  FALD باعث سیاه نبودن مطلق میشود

  بدون پشتیبانی از بازی 4K  و 120fps

  زوایای دید ضعیف

اگرچه چندین پلتفرم تلویزیون هوشمند خوب در بازار وجود دارد، اما Roku OS با استفاده بسیار آسان توانسته است جایگاهی را برای خود ایجاد کند. بنابراین جای تعجب نیست که بسیاری از مردم سیستم عامل Roku را روی تلویزیون های خود می خواهند. اگر شما یکی از آن افراد هستید، TCL 6-Series R635 بهترین تلویزیون Roku است که می توانید در اندازه 55 اینچی خریداری کنید.

 سری 6 یک تلویزیون LED 4K است که از نور پس ‌زمینه Mini-LED و کم ‌نور برای ارائه نسبت کنتراست عالی، سطوح سیاه عمیق و روشنایی بالا استفاده می‌کند.

TCL یک لایه نقطه کوانتومی برای تولید رنگ ‌های پر جنب و جوش و طیف رنگی گسترده اضافه کرده است. بنابراین محتوای HDR در تلویزیون فوق ‌العاده به نظر می‌رسد، و پشتیبانی از Dolby Vision، HDR10، و HLG به شما امکان دسترسی به محتوای HDR را می‌دهد.

 R635 همچنین محتوای با وضوح پایین‌ تر را به خوبی ارتقا می‌دهد، بنابراین چه در حال تماشای برنامه‌ های مورد علاقه خود در تلویزیون یا تماشای مجدد مجموعه DVD خود باشید، همه چیز عالی به نظر می‌رسد.

 متأسفانه، اگر اهل بازی هستید، R635 فاقد ویژگی های بازی نسل بعدی است. حتی با وجود اینکه صفحه نمایش 120 هرتز است، نمی توانید بازی های 4K را با سرعت 120fps انجام دهید. تلویزیون زمان پاسخگویی عالی و تاخیر ورودی نسبتاً کمی دارد.

بهترین تلویزیون LED  ۵۵ اینچی : Samsung QN90A

بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی
بهترین تلوزیون های ۵۵ اینچی

نقاط قوت

  نسبت کنتراست فوق ‌العاده و رنگ ‌های زنده

  زوایای دید مناسب

  در ارتقاء محتوای 720p و 1080p عالی است

  پشتیبانی از HDR10+ و HDR10

 نقاط ضعف

  بدون Dolby Vision

  فقط یک پورت HDMI 2.1

Samsung QN90A بخشی از سری Neo QLED این شرکت و بهترین تلویزیون LED است که می توانید در 55 اینچ خریداری کنید. تلویزیون ‌های NEO QLED سامسونگ اساساً تلویزیون ‌های Mini-LED با فناوری نقطه کوانتومی هستند.

 QN90A چیزهای زیادی برای ارائه دارد. یک طراحی عالی دارد که فوق العاده به نظر می رسد. تلویزیون به خوبی ساخته شده است. علاوه بر این، فناوری نقاط کوانتومی می‌تواند رنگ‌ های زنده تولید کند و نور پس‌ زمینه Mini-LED به آن کمک می‌کند تا به سطوح روشنایی بالایی برسد. در نتیجه، تلویزیون سامسونگ می تواند به اندازه کافی روشن باشد تا در اتاق های روشن به خوبی نمایش بدهد.

اگرچه تلویزیون از یک پنل VA استفاده می کند، اما به دلیل فناوری «زاویه دید فوق العاده» سامسونگ می تواند زوایای دید مناسبی را ارائه دهد. این فناوری بر کنتراست اصلی صفحه نمایش تأثیر می‌گذارد. بنابراین QN90A نسبت کنتراست عالی دارد.

 تلویزیون سامسونگ همچنین در ارتقاء محتوای با وضوح کمتر خوب است، بنابراین حتی زمانی که محتوای 720p یا 1080p را تماشا می کنید، در تلویزیون خوب به نظر می رسد.

 Dolby Vision در این تلویزیون وجود ندارد، اما پشتیبانی از HDR10، HDR10+، و HLG وجود دارد. این تلویزیون همچنین دارای ویژگی های بازی نسل بعدی است، اما متاسفانه تنها یک پورت HDMI 2.1 وجود دارد.

 در نهایت، سیستم عامل Tizen OS سامسونگ همه چیز را به هم پیوند می‌دهد و یکی از بهترین پلتفرم ‌های تلویزیون هوشمند است. تقریباً برای تمام سرویس های استریم محبوب برنامه دارد و از الکسا، بیکسبی و دستیار گوگل پشتیبانی می کند.

منبع : howtogeek

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس