معرفی ۹ برنامه رایگان ماشین حساب برای اندروید

84
0
ماشین حساب برای اندروید

وقتی تلفن هوشمند شما می تواند به راحتی کار یک ماشین حساب را آن هم به صورت رایگان انجام دهد، چرا باید به طور جداگانه برای یک ماشین حساب پول پرداخت کنید؟ در این مقاله لیستی از بهترین برنامه های ماشین حساب رایگان برای اندروید گردآوری شده است.

برنامه های رایگان ماشین حساب برای اندروید

همانطور که همه ی ما به یاد داریم معلم های ریاضی به ما هشدار می دادند که بیشتر روی توانایی محاسبات خود کار کنیم زیرا که در هر جایی دسترسی به ماشین حساب نخواهیم داشت. اما امروزه هر جا که می‌رویم گوشی‌های هوشمند ما با دسترسی به صدها برنامه ماشین حساب همراه ما هستند.

 از آنجایی که انتخاب های بسیار زیادی وجود دارد، پیدا کردن گزینه ای مناسب که متناسب با نیازهای شما باشد، امری دشوار است. ما امروز می خواهیم بهترین برنامه های رایگان ماشین حساب اندروید را بررسی کنیم.

Calculator (by Google)

ماشین حساب برای اندروید
ماشین حساب برای اندروید

ماشین حساب گوگل شاید ساده ترین و البته معروف ترین ماشین حساب موجود در گوشی های اندرویدی باشد. گوگل با این برنامه نیازهای پایه ای شما را در انجام محاسبات ساده ریاضی کاملا برآورده می کند. اما فقط در همین حد و نه بیشتر. محاسبات به صورت بلادرنگ انجام می شود به طوری که حتی نیازی نیست که کلید مساوی را برای دیدن نتیجه مورد نظر خود فشار دهید. در این برنامه توابع پیچیده تری هم جهت انجام محاسبات ریاضی گنجانده شده است ولی تنوع آن ها به حدی نیست که بتوان گفت انتظارات شما را در این بخش کاملا برآورده می سازد.

با کشیدن انگشت از سمت راست به داخل صفحه، می‌توانید عملکردهای پیچیده‌تری را دریافت کنید، اما همچنان گزینه محاسبات پیشرفته را ارائه نمی کند. تنها ویژگی مهم دیگر این است که می‌توانید در بالای صفحه ضربه بزنید تا منوی سه نقطه‌ای ظاهر شود که به شما امکان می‌دهد اعشار را به کسری تغییر دهید. البته لازم به ذکر است که هیچ تاریخچه یا نموداری وجود ندارد.

این اپ کاملا رایگان و بدون تبلیغات است، بنابراین کارتان را راه می اندازد.

Calculator ++

ماشین حساب برای اندروید
ماشین حساب برای اندروید

اگر ماشین حساب گوگل برای شما بیش از حد ساده است، می توانید این برنامه را امتحان کنید! برنامه ++Calculator دارای دو حالت ماشین حساب ساده و ماشین حساب مهندسی است. در رابطه با امکانات آن علاوه بر دارا بودن طیف وسیعی از توابع مختلف می توان به ذخیره تاریخچه ای از محاسبات قبلی و نیز ارائه نمودار اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد این برنامه دکمه های لغزنده آن است که با کشیدن آن ها به بالا یا پایین می توان فعالیت های مختلفی را انتخاب نمود. جهت سفارشی سازی محیط برنامه توسط کاربر هم تم های متنوعی در برنامه قرار داده شده است. همچینین یک ویجت جهت دسترسی سریع به برنامه از طریق صفحه اصلی گوشی فراهم شده است.

این برنامه حاوی تبلیغات است، اما آنها فقط در صفحات جانبی مانند تاریخچه نمایش داده می شوند، نه در صفحه ی اصلی.  شما می توانید این تبلیغات را تنها با پرداخت 4 دلار حذف کنید.

ClevCalc

ماشین حساب برای اندروید
ماشین حساب برای اندروید

این برنامه یک ماشین حساب تقریباً همه کاره است، ClevCalc قابلیت تبدیل واحدها، ارزها و … را دارد. این ماشین حساب برای محاسبه GPA (معدل تحصیلی در آمریکا) نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته حالت‌های متنوع و گزینه‌های زیادی در این ماشین حساب در نظر گرفته شده که ذخیره تاریخچه محاسبات شما در صورت تمایل یکی از آنها است.

البته این برنامه دارای تبلیغات است، و شما می توانید آنها را از طریق خرید درون برنامه ای حذف کنید.

Calculator (by TricolorCat)

ماشین حساب برای اندروید
ماشین حساب برای اندروید

 این ماشین حساب برای افرادی که به کیبورد خود علاقه خاصی دارند بهترین انتخاب است زیرا دارای سه سبک چیدمان مختلف است: Standard، Stylish و Ergonomic.

همچنین دارای تعداد زیادی گزینه رنگی مختلف و گزینه ای برای افزودن یا حذف دکمه های حافظه است.  به غیر از آن، می توانید نحوه نمایش اعشار را تغییر دهید و با کشیدن انگشت از بالا به پایین، تاریخچه خود را مشاهده کنید.  کار با این اپ بسیار ساده است.

 این برنامه دارای یک آگهی تبلیغاتی در پایین صفحه است، اما برای حذف آن می توانید نسخه Pro را خریداری کنید.

CalcTastic Scientific Calculator

ماشین حساب برای اندروید
ماشین حساب برای اندروید

این برنامه برای کسانی است که به گزینه های محاسبات پیشرفته تری نیاز دارند.  البته یک ماشین حساب ابتدایی نیز دارد، اما تاکید بیشتر بر بخش محاسبات پیشرفته است.  شما می توانید بر روی مسائل پیچیده  کار کنید، اما نمی توانید  نمودار بکشید.

همچنین به خوبی قابل تنظیم است، میتوانید از تم های ماشین حساب علمی کلاسیک و یک تم روشن ساده استفاده کنید.  اگر با قیمت 1 دلار به نسخه Pro ارتقا دهید، به ویژگی های بیشتری دسترسی خواهید یافت.

RealCalc Scientific Calculator

ماشین حساب برای اندروید
ماشین حساب برای اندروید

اگر به چیز پیشرفته‌تری نیاز دارید، RealCalc انتخاب مناسبی است. این برنامه یکی از بهترین ماشین حساب‌های حرفه‌ای در گوگل پلی است. طراحی ظاهری برنامه در واقع شبیه ماشین حساب‌های واقعی به نظر می آید.

RealCalc دارای تمام عملکردهای محاسباتی استانداردی است که شما نیاز دارید.  همچنین از تاریخچه، حافظه ها، تبدیل واحدها و … پشتیبانی می کند.  محاسبات Binary, octal,  و hexadecimal نیز به خوبی پشتیبانی می کنند.

این برنامه دو نوع ماشین حساب، traditional و Reverse Polish Notation (RPN) را ارائه می دهد.  هنگام استفاده از نوع traditional، مطمئن شوید که پرانتزها را در اطراف قسمت هایی از معادله قرار داده اید تا ترتیب محاسبات حفظ شود.  این ماشین حساب با دیگر ماشین‌حساب‌های ذکر شده در بالا متفاوت است.

همچنین می‌توانید از بین تعدادی از سبک‌ها و قالب‌های نمایش، ظاهر برنامه را متناسب با سلیقه ی خود سفارشی کنید.

نسخه رایگان بسیاری از ویژگی های کاربردی را ارائه می دهد که ممکن است برای پاسخ گویی به  نیازهای شما کافی باشد.  اگر ویژگی‌های بیشتری مانند کسر، درجه/دقیقه/ثانیه، تبدیل‌ها ، حالت افقی و نمایشگر ۱۲ رقمی می‌خواهید، می‌توانید RealCalc Plus را خریداری کنید.

CALCU

ماشین حساب برای اندروید
ماشین حساب برای اندروید

CALCU دارای دو نوع ماشین حساب  پایه و مهندسی است. بیشتر ماشین حساب‌های پلی استور قابلیت شخصی‌سازی ندارند و این باعث می‌شود CALCU متفاوت از سایرین باشد. این اپ به شما اجازه می‌دهد تا تصویر پس‌زمینه محاسبات را تغییر دهید. تم‌های مختلفی در برنامه وجود دارد. CALCU همچنین از ژست‌های حرکتی نیز پشتیبانی می‌کند. و حتی گزینه‌ای برای تنظیم فونت نیز در آن وجود دارد.

با کشیدن انگشت به پایین میتوانید به تاریخچه  و با کشیدن انگشت به بالا میتوانید به گزینه های محاسباتی پیشرفته تر دسترسی پیدا کنید.  یک اعلان تبلیغاتی در بالای صفحه وجود دارد که می توانید از طریق خرید درون برنامه ای به ارزش 2 دلار آن را حذف کنید.

All-In-One Calculator

ماشین حساب برای اندروید
ماشین حساب برای اندروید

اگر تنها یک ماشین حساب ساده می خواهید، ممکن است یکی از موارد معرفی شده در این لیست به شما کمک کند. اما اگر برنامه‌ای می‌خواهید که نه تنها یک ماشین‌حساب خوب و کاربردی ارائه دهد، بلکه بسیاری ویژگی های دیگر را نیز ارائه کند، این برنامه برای شما مناسب است.

All-In-One Calculator هم یک ماشین حساب و هم یک برنامه مبدل است. این برنامه دارای 75 عملکرد مختلف هم در محاسبات و هم تبدیل واحدها است و البته قسمت ماشین حساب آن نیز بسیار پیشرفته می‌باشد. امکان تبدیل واحد پول و دیگر واحدها در این برنامه فراهم است. این برنامه می تواند اعداد، درصد، معادلات، اشکال، سرعت، دما، ارز، سن و بسیاری موارد دیگر را نیز محاسبه کند.  به احتمال زیاد، هر چیزی که شما نیاز به محاسبه داشته باشید را می توان با این برنامه محاسبه کرد.

 All-In-One Calculator ظاهری زیبا و رنگی دارد و استفاده از آن رایگان است.

Desmos Graphing Calculator

ماشین حساب برای اندروید
ماشین حساب برای اندروید

برای کسانی که می خواهند یک برنامه ماشین حساب نموداری اختصاصی داشته باشند، Desmos Graphing Calculator انتخاب مناسبی است.  در اینجا حتی امکانات یک ماشین حساب اولیه وجود ندارد. بلکه همه چیز در مورد نمودارهاست. می توانید برای شروع از نمودارهای نمونه ی  برنامه استفاده کنید.

در صورت تمایل، می توانید یک حساب کاربری برای ورود به سیستم و همگام سازی نمودارهای خود ایجاد کنید.  از همه بهتر این است که هیچ آگهی و خرید درون برنامه ای وجود ندارد.

بهترین ماشین حساب برای اندروید کدام است؟

هر کدام از این برنامه ها نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارند، بنابراین برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام یک برای شما مناسب است، ارزش آن را دارد که چند مورد از آنها را نصب کرده و امتحان کنید. همه آنها رایگان هستند، بنابراین چیزی برای از دست دادن وجود ندارد.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس