11 روش برای رفع همگام نشدن عکس های iCloud در مک شما

43
0
رفع همگام نشدن عکس های iCloud در مک

آیا همگام سازی iCloud Photos در مک شما متوقف شده است؟ در اینجا بهترین نکات عیب یابی وجود دارد که می توانید برای رفع آن استفاده کنید. رفع همگام نشدن عکس های iCloud در مک را در ادامه بررسی می کنیم.

آیا همه دستگاه های اپل شما عکس ها را از طریق iCloud همگام می کنند به جز مک شما؟ آزاردهنده است. دلایل زیادی می تواند باعث آن شود، مانند تنظیمات نادرست پیکربندی، باگ ها یا اشکالات، خرابی کتابخانه عکس و غیره.

بنابراین بدون هیچ مقدمه ای، بیایید ببینیم برای رفع همگام نشدن عکس های iCloud در مک خود چه کاری می توانید انجام دهید.

1. iCloud Photos را فعال کنید

iCloud Photos را فعال کنید
iCloud Photos را فعال کنید

اگر به‌تازگی راه‌اندازی Mac خود را به پایان رسانده‌اید، عکس‌های شما همگام‌سازی نمی‌شوند مگر اینکه iCloud Photos را فعال کنید. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. برنامه Photos را باز کنید.
  2. Photos > Preferences را از نوار منو انتخاب کنید.
  3. به تب iCloud بروید و کادر کنار iCloud Photos را علامت بزنید.

سپس می توانید بین گزینه های Download Originals به این Mac و گزینه های فرعی Optimize Mac Storage جابجا شوید. گزینه اول تمام نسخه های اصلی کتابخانه عکس شما را در مک شما دانلود می کند، در حالی که دومی از متغیرهایی با وضوح پایین برای حفظ فضای دیسک استفاده می کند. همگام‌سازی کتابخانه عکس iCloud برای اولین بار با Mac شما ممکن است کمی طول بکشد، بنابراین انتظار نداشته باشید که تصاویر شما فوراً ظاهر شوند.

2. Apple ID خود را بررسی کنید

iCloud Photos را فعال کنید
iCloud Photos را فعال کنید

آیا از چندین حساب (اکانت) اپل آیدی استفاده می کنید؟ ایده خوبی است که تأیید کنید با استفاده از همان حسابی که در دستگاه‌های دیگری که می‌خواهید عکس‌ها را با آن همگام‌سازی کنید، به سیستم Mac خود وارد شده‌اید.

برای انجام این کار، برنامه System Preferences را باز کنید و Apple ID را انتخاب کنید. Apple ID خود را در صفحه زیر لیست شده پیدا خواهید کرد. سپس، در صورت نیاز، از گزینه Sign Out در زیر تب iCloud برای تغییر اکانت استفاده کنید.

3. خروج اجباری از برنامه Photos

iCloud Photos را فعال کنید
iCloud Photos را فعال کنید

گاهی اوقات، برنامه Photos در macOS می‌تواند بدون دلیل همگام‌سازی را متوقف کند. ترک اجباری و باز کردن مجدد آن معمولاً به رفع آن کمک می کند. در اینجا چگونه است:

  1. منوی اپل را باز کرده و Force Quit را انتخاب کنید.
  2. عکس ها را انتخاب کنید.
  3. روی Force Quit کلیک کنید.
  4. برنامه Photos را از Dock یا Launchpad دوباره راه‌اندازی کنید و بررسی کنید که آیا دوباره شروع به همگام‌سازی عکس‌های شما می‌کند یا خیر.

 

4. وضعیت سیستم iCloud را بررسی کنید

iCloud Photos را فعال کنید
iCloud Photos را فعال کنید

همچنین ایده خوبی است که تأیید کنید iCloud Photos در سمت سرور مشکلی ندارد. برای انجام این کار، صفحه وضعیت سیستم اپل را باز کنید و وضعیت را در کنار Photos بررسی کنید. اگر مشکلی در لیست مشاهده کردید، باید منتظر بمانید تا اپل آنها را حل کند.

5. مک خود را ریستارت (Restart) کنید

مک خود را ریستارت (Restart) کنید
مک خود را ریستارت (Restart) کنید

راه‌اندازی مجدد مک می‌تواند مشکلات تصادفی مربوط به برنامه و شبکه را برطرف کند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، منوی اپل را باز کرده و Restart را انتخاب کنید. قبل از اینکه دوباره روی راه اندازی مجدد کلیک کنید، علامت کادر باز کردن مجدد پنجره ها هنگام ورود مجدد را بردارید.

6.

رفع همگام نشدن عکس های iCloud در مک: فضای بیشتری آزاد کنید

فضای بیشتری آزاد کنید
فضای بیشتری آزاد کنید

اگر فضای ذخیره سازی Mac شما رو به اتمام است، آزاد کردن مقداری فضا ممکن است به همگام سازی مجدد عکس های شما کمک کند. پنل مدیریت ذخیره سازی مکانی عالی برای شروع است. منوی اپل را باز کنید و گزینه About This Mac > Storage > Manage را برای دسترسی به آن انتخاب کنید.

قبل از بررسی دسته‌های ذخیره‌سازی در نوار کناری، از طریق توصیه‌ها کار کنید.

7. کش DNS را Flush فلاش کنید

کش DNS را Flush فلاش کنید
کش DNS را Flush فلاش کنید

یک حافظه پنهان DNS (سرویس نام دامنه) خراب یا منسوخ می تواند از اتصال مک شما به سرورهای iCloud اپل جلوگیری کند. خوشبختانه، حذف کش DNS مک شما را مجبور می کند تا هر آدرس وب را از ابتدا حل کند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

1. Launchpad را باز کرده و Other > Terminal را انتخاب کنید.

2. دستور زیر را تایپ کنید:

sudo killall -HUP mDNSResponder

3. Enter را فشار دهید.

8.رفع همگام نشدن عکس های iCloud در مک: Photo Library را تعمیر کنید

Photo Library را تعمیر کنید
Photo Library را تعمیر کنید

اگر هیچ یک از راه حل های بالا کمکی نکرد، وقت آن رسیده است که خطاهای احتمالی را در کتابخانه عکس خود برطرف کنید. برنامه Mac’s Photos می‌تواند به تنهایی آنها را شناسایی و تصحیح کند. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است:

  1. از برنامه Photos خارج شوید. اگر برنامه ثابت به نظر می‌رسد، به‌جای آن مجبور به ترک آن شوید.
  2. هر دو کلید Option و Cmd را نگه دارید و آیکون Photos را در Dock یا Launchpad انتخاب کنید.
  3. از صفحه ظاهر شده گزینه Repair را انتخاب کنید.

بسته به اندازه کتابخانه، برنامه Photos ممکن است مدتی طول بکشد تا تعمیرات را انجام دهد. بررسی کنید که آیا عکس‌های شما پس از آن همگام‌سازی را آغاز کرده‌اند یه خیر.

9. Sync Index را حذف کنید

Sync Index را حذف کنید
Sync Index را حذف کنید

همچنین می‌توانید فایل‌های فهرستی را که داده‌های همگام‌سازی برنامه Photos را نگهداری می‌کنند، حذف کنید. این باعث می شود که مک شما تمام کتابخانه عکس شما را از ابتدا همگام کند. اگر می‌خواهید ادامه دهید، به این صورت است:

1. از برنامه Photos خارج شوید.

2. برنامه Finder را باز کنید و فایلی را که حاوی کتابخانه عکس شما است انتخاب کنید. به طور پیش فرض، باید آن را در پوشه Pictures پیدا کنید.

3. روی فایل Photos Library کلیک کنید و Show Package Contents را انتخاب کنید.

4. به پوشه هایی با برچسب منابع > cpl > CloudSync.noindex بروید.

5. تمام فایل های موجود در پوشه CloudSync.noindex را حذف کنید.

6. برنامه Photos را دوباره راه اندازی کنید.

10. سیستم عامل را به روز کنید

سیستم عامل را به روز کنید
سیستم عامل را به روز کنید

به روز رسانی سیستم عامل مک به کاهش مشکلات ناشی از یک نمونه باگ برنامه Photos کمک می کند. اگر iCloud Photos هنوز همگام‌سازی نمی‌شود، اکنون این کار را انجام دهید:

1. منوی اپل را باز کرده و About This Mac را انتخاب کنید.

2. Software Update را انتخاب کنید.

3. Update Now را انتخاب کنید.

11. iCloud Photos را دوباره فعال کنید

iCloud Photos را دوباره فعال کنید
iCloud Photos را دوباره فعال کنید

غیرفعال کردن و فعال کردن iCloud Photos در مک، برنامه Photos را مجبور می‌کند دوباره عکس‌های شما را به درستی همگام‌سازی کند. برای انجام این کار، برنامه Photos را باز کنید و Photos > Preferences را از نوار منو انتخاب کنید. سپس به تب iCloud بروید و تیک کادر کنار iCloud Photos را بردارید. شما می توانید قبل از غیرفعال کردن iCloud Photos یک کپی از عکس های خود را در iCloud بارگیری کنید دانلود را انتخاب کنید.

مک خود را مجددا راه اندازی کنید. سپس با مراجعه مجدد به صفحه تنظیمات برنامه Photos، آن را دنبال کنید. در نهایت کادر کنار iCloud Photos را دوباره علامت بزنید.

برنامه Photos را در Mac خود دوباره در همگام سازی دریافت کنید

راه حل های بالا باید به شما کمک کند تا برنامه Photos شروع به همگام سازی تصاویر به طور معمول در مک شما کند. اگر دوباره با همان مشکل مواجه شدید، مطمئن شوید که در زمان دیگری برخی از رفع های سریع‌تر را اجرا کنید. برای مثال، ترک اجباری Photos، راه‌اندازی مجدد مک، یا تعمیر کتابخانه عکس می‌تواند در اکثر مواقع کارها را در جهت درست حرکت دهد.

گفته می شود، اتصال ضعیف به اینترنت می تواند مشکلات همگام سازی را در مک ایجاد کند. اگر متوجه مشکلات همگام‌سازی با سایر برنامه‌ها نیز شدید، چند دقیقه برای بهینه‌سازی شبکه بی‌سیم خود وقت بگذارید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس