مقایسه اپل واچ SE نسل 2 با اپل واچ سری 9: کدام بهتر است؟

149
0
مقایسه اپل واچ SE نسل 2 با اپل واچ سری 9

اپل واچ SE تقریباً تمام لوازم ضروری را دارد که اکثر مردم به آن نیاز دارند.  مقایسه اپل واچ SE نسل 2 با اپل واچ سری 9 را در ادامه بخوانید.

. اپل واچ سری 9 دارای سخت افزار بهتر و ساخت ممتازتر با گزینه های فولادی ضد زنگ است، در حالی که اپل واچ SE با ساختار آلومینیومی مقرون به صرفه تر است.

.اپل واچ سری 9 دارای صفحه نمایش بزرگتر و روشن تر، با طراحی مدرن لبه به لبه و خوانایی بهتر در زیر نور خورشید است.

. سری 9 دارای تراشه S9 سریعتر با بهبود عملکرد و ویژگی های اضافی است، اما تراشه S8 SE در حال حاضر اکثر وظایف را به خوبی انجام می دهد. هر دو دارای ویژگی های ضروری نظارت بر سلامت و مجموعه ای مشابه از ویژگی های ایمنی هستند.

. سری 9 دارای شارژ سریع و فضای ذخیره سازی بیشتر است، اما هر دو مدل تا 18 ساعت عمر باتری دارند. قیمت ها از 249 تا 529 دلار متغیر است و گزینه های اضافی برای مدل های فولادی ضد زنگ از 699 دلار شروع می شود. بر اساس بودجه و ویژگی های مورد نظر خود را انتخاب کنید.

اگر به دنبال خرید یک اپل واچ بدون ضرر هستید، دو گزینه دارید: Apple Watch SE و Apple Watch Series 9. دومی جدیدتر است و سخت افزار بهتری دارد، اما آیا ارزش پول اضافی را دارد؟ بیایید دریابیم.

مقایسه اپل واچ SE نسل 2 با اپل واچ سری 9: طراحی و ساخت

ساعت های اپل به طور کلی یکسان به نظر می رسند. حتی برای اپل واچ سری 9 و اپل واچ SE (نسل دوم) هم صادق است – حداقل با صفحه نمایش خاموش. هر دو مدل دارای طراحی جعبه ای با دکمه پاور و تاج دیجیتال در سمت راست کیس هستند.

با این حال، تفاوت ها زمانی آشکار می شوند که اندازه و کیفیت ساخت را در نظر بگیرید. اپل سری 9 را در اندازه‌های 41 و 45 میلی‌متری عرضه می‌کند، در حالی که SE مقرون‌به‌صرفه در قاب‌های کوچک‌تر، 40 و 44 میلی‌متری عرضه می‌شود.

در حالی که می توانید اپل واچ سری 9 را در آلومینیوم و فولاد ضد زنگ تهیه کنید، SE فقط آلومینیومی دارد که بد نیست، اما به اندازه فولاد ضد زنگ ممتاز نیست، که ممکن است برای برخی مهم باشد. به عنوان مثال، انواع فولاد ضد زنگ اپل واچ دارای شیشه کریستال یاقوت کبود است که در برابر خراش مقاوم تر است.

تفاوت قابل توجه دیگر در ساخت این است که سری 9 دارای مقاومت IP6X در برابر گرد و غبار است که SE آن را از دست می دهد. اما هر دو ساعت تا عمق 50 متری در برابر آب مقاوم هستند.

مقایسه نمایش

صفحه نمایش یکی از زمینه هایی است که در آن تفاوت زیادی بین اپل واچ SE (نسل دوم) و سری 9 مشاهده خواهید کرد.

اپل واچ سری 9، با اندازه‌های بزرگ‌تر، صفحه‌نمایش کمی بزرگ‌تر از SE را در خود جای داده است. بخشی از این به خاطر حاشیه‌های کوچک‌تر است که سری 9 را نیز به ساعت هوشمندی مدرن‌تر تبدیل می‌کند. به همین ترتیب، طراحی صفحه نمایش لبه به لبه، فضای بیشتری را برای محتوا فراهم می کند و به نوبه خود استفاده از صفحه نمایش را کمی آسان تر می کند.

اپل واچ سری 9 علاوه بر صفحه نمایش بزرگتر، صفحه نمایش روشن تری نیز دارد. در مقایسه با اپل واچ SE که می تواند تا 1000 نیت روشنایی داشته باشد، سری 9 می تواند به حداکثر روشنایی 2000 نیت برسد که خواندن صفحه نمایش را در نور شدید خورشید آسان می کند. نه تنها این، بلکه می تواند در هنگام تاریکی تا یک ذره پایین بیاید.

اگرچه هر دو ساعت از صفحه نمایش LTPO OLED استفاده می کنند، ساعت سری 9 از ویژگی همیشه روشن پشتیبانی می کند. به این ترتیب، می توانید به سرعت زمان را بدون بالا بردن مچ دست بررسی کنید.

مقایسه اپل واچ SE نسل 2 با اپل واچ سری 9: عملکرد و ویژگی ها

اپل واچ سری 9 بر روی تراشه S9 اجرا می‌شود، همان تراشه‌ای که برترین تراشه اپل واچ اولترا 2 را تامین می‌کند و نوید بهبود عملکرد و پشتیبانی از ویژگی‌های اضافی را می‌دهد. یکی از ویژگی های برجسته S9 یک موتور عصبی 4 هسته ای است که به Apple Watch Series 9 اجازه می دهد تا وظایف یادگیری ماشین را تا دو برابر سریعتر از تراشه S8 در Apple Watch SE پردازش کند.

با این حال، تراشه S8 اپل واچ SE باید بتواند اکثر وظایف را بدون مشکل انجام دهد، با توجه به اینکه این همان تراشه ای است که اپل واچ سری 8 و اپل واچ اولترا اصلی را تامین می کند.

یکی از ویژگی های برجسته سری 9، به لطف تراشه S9، قابلیت دو ضربه زدن است که به شما امکان می دهد تنها با یک دست، با ضربه زدن انگشت اشاره و شست روی هم، پوشیدنی خود را کنترل کنید. خوشبختانه، می‌توانید از یک حرکت دوبار ضربه مشابه در هر ساعت اپل از جمله SE استفاده کنید.

سری 9 دارای تراشه نسل دوم Ultra Wideband است که ویژگی هایی مانند جستجوی دقیق برای کاربران آیفون 15 و ادغام HomePod را باز می کند. سری 9 علاوه بر پردازنده جدیدتر، 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز دارد که دو برابر اپل واچ SE است.

در مورد دیگر تفاوت‌های سخت‌افزاری، سری 9 شامل مجموعه‌ای از سنسورهای اضافی مانند سنسور اکسیژن خون برای نظارت بر اشباع اکسیژن خون و سنسور الکتریکی قلب است که به شما امکان می‌دهد نوار قلب بگیرید.

اگرچه داشتن این ویژگی ها خوب است، اما همه به آنها نیاز ندارند. اپل واچ SE تمام لوازم مورد نیاز شما را دارد. این شامل نظارت بر ضربان قلب، نظارت بر خواب و ردیابی چرخه است که به شما کمک می کند تا اهداف سلامتی خود را به راحتی پیگیری کنید. این ویژگی‌های ایمنی معمولی اپل واچ را نیز کاهش نمی‌دهد، بنابراین مانند سری 9 از ویژگی‌های Emergency SOS، Fall Detection و Crash Detection بهره می‌برید.

عمر باتری و شارژ

اپل ادعا می کند در سری 9 و اپل واچ SE تا 18 ساعت عمر باتری دارد. با این حال، مسافت پیموده شده شما با سری 9 ممکن است بسته به تعداد دفعات استفاده از نمایشگر همیشه روشن آن متفاوت باشد.

یکی از مناطقی که سری 9 در آن نسبت به SE برتری دارد، شارژ سریع است. اپل می گوید شما می توانید اپل واچ سری 9 را از 0 تا 100 درصد در حدود 75 دقیقه شارژ کنید (با استفاده از شارژر سریع مغناطیسی USB-C اپل به کابل USB-C). در مقایسه، همین کار در SE حدود دو ساعت و نیم طول می کشد.

مقایسه اپل واچ SE نسل 2 با اپل واچ سری 9: قیمت

هر دو اپل واچ سری 9 و اپل واچ SE در دو اندازه و دارای دو گزینه اتصال هستند: GPS و GPS + Cellular.

اپل واچ SE که فقط GPS دارد برای نوع 40 میلی‌متری 249 دلار و برای نوع 44 میلی‌متری 279 دلار قیمت دارد، در حالی که نوع سلولی به ترتیب 299 دلار و 329 دلار برای اندازه‌های 40 میلی‌متری و 44 میلی‌متری قیمت دارد.

به همین ترتیب، اپل واچ سری 9 دارای GPS فقط برای سایز 41 میلی متری 399 دلار و برای سایز 45 میلی متری 429 دلار قیمت دارد. اگر به اتصال سلولی نیاز دارید، نسخه‌های 41 میلی‌متری و 45 میلی‌متری به ترتیب 499 و 529 دلار به شما کمک می‌کنند.

فراموش نکنید که می‌توانید سری 9 را از جنس استنلس استیل (با گزینه‌های نوارهای مختلف) نیز انتخاب کنید که قیمت آن از 699 دلار برای مدل 41 میلی‌متری و 749 دلار برای نسخه 45 میلی‌متری آغاز می‌شود. این مدل های فولادی ضد زنگ به صورت استاندارد دارای اتصال سلولی هستند.

اپل واچ مناسب برای نیازهای خود را بخرید

هر دو سری 9 و اپل واچ SE گزینه های عالی با پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت هستند و به راحتی می توانند چندین سال برای شما دوام بیاورند. گفته می‌شود، اگر می‌خواهید آخرین پیشنهاد را بدون مصالحه در ویژگی‌ها داشته باشید و محدودیت بودجه ندارید، اپل واچ سری 9 همان چیزی است که باید دریافت کنید.

اپل واچ SE بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال خرید اولین ساعت اپل خود هستند و مطمئن نیستند که آیا یک ساعت هوشمند سرمایه گذاری بلندمدت خوبی برای آنهاست یا خیر.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس