استفاده از اپل واچ بدون آیفون!

102
0
استفاده از اپل واچ بدون آیفون

اپل محبوب ترین ساعت هوشمند جهان را می فروشد. اگر آیفون ندارید، ممکن است تعجب کنید که با Apple Watch چه کارهایی می توانید انجام دهید یا اصلاً می توانید از آن استفاده کنید یا خیر؟ در ادامه بررسی میکنیم که آیا استفاده از اپل واچ بدون آیفون امکان پذیر است؟!

برای شروع استفاده از Apple Watch به آیفون نیاز دارید

تنظیم اپل واچ بدون استفاده از آیفون امکان پذیر نیست. برای پیوند دادن Apple ID، ساعت باید با آیفون جفت شود. شما نمی توانید از iPad برای تکمیل این روش استفاده کنید. باید آیفون6s  یا جدیدتر باشد که حداقل iOS 15 دارد، استفاده کنید.

نمی توانید از دستگاه اندرویدی برای راه اندازی اپل واچ استفاده کنید. ساعت طراحی شده است تا برای بسیاری از عملکردهای خود، دستگاه همراه آیفون باشد. این به ویژه در مورد مدل Wi-Fi صادق است، اگرچه اپل یک Apple Watch با اتصال سلولی را نیز می فروشد که بیشتر شبیه یک دستگاه مستقل عمل می کند.

هنگامی که اپل واچ خود را با تلفن همراه راه اندازی کردید، می توانید بسیاری از کارهایی را که معمولاً برای آنها به آیفون وابسته هستید مانند دریافت پیام های متنی، تماس های تلفنی و دسترسی به عملکردهایی که به اینترنت وابسته هستند را انجام دهید.

اگر از Apple Watch تلفن همراه خود برای مدت طولانی دور از آیفون خود استفاده کنید، بعید است که عمر باتری تمام روز را دریافت کنید. مدل‌های Wi-Fi به آیفون شما بستگی دارند، بنابراین وقتی آیفون جفت شده شما با اپل واچ خارج از محدوده است، بسیاری از عملکردها را از دست می‌دهید. البته یک استثنا وجود دارد و آن زمانی است که در حضور یک شبکه Wi-Fi هستید که قبلاً به آن وصل شده اید (زمانی که آیفون شما وجود داشت).

کارهایی که می توانید بدون آیفون انجام دهید

کارهایی که می توانید بدون آیفون انجام دهید
کارهایی که می توانید بدون آیفون انجام دهید

برخی از عملکردها به آیفون بستگی ندارند، به ویژه موارد مربوط به سلامتی و ورزش. در حین استفاده از ساعت اپل، قدم‌ها و کالری‌های فعال شما شمرده می‌شوند. به این معنی که می‌توانید حرکت ها، ورزش و ایستادن خود را با یا بدون آیفون ثبت کنید.

ساعت شما همچنان به ردیابی و ثبت ضربان قلب شما ادامه می‌دهد و می‌توانید با برنامه Heart ضربان قلب خود را اندازه‌گیری کنید یا با برنامه ECG اکوکاردیوگرام (echocardiograms) انجام دهید. می توانید از زنگ ساعت و تایمر ساعت خود استفاده کنید یا موسیقی ذخیره شده در ساعت (با هدفون های جفت شده) را پخش کنید. اگر هم بخوابید، ساعت شما به نظارت بر کیفیت خواب ادامه خواهد داد.

همچنین برنامه‌هایی مانند یادداشت‌های صوتی، عکس‌ها، تقویم و نویز نیز وجود دارد که انتظار میرود بدون آیفون کار کنند.

اگر یک مدل تلفن همراه دارید، ویژگی تشخیص سقوط کار می‌کند (با فرض اینکه گیرنده تلفن همراه و عمر باتری دارید)، اما مدل‌های Wi-Fi نمی‌توانند بدون آیفون در نزدیکی خود با خدمات اضطراری تماس بگیرند.

اپل واچ نخرید مگر اینکه آیفون دارید

اگر آیفون ندارید، اپل واچ احتمالا برای شما مناسب نیست. حتی اگر از آیفون یکی دیگر از اعضای خانواده برای تنظیم دستگاه استفاده می‌کنید، این گزینه هنوز ایده‌آل نیست زیرا ساعت برای کار با Apple ID و دستگاه شخصی شما طراحی شده است. برای مثال، می‌خواهید داده‌های سلامتی خود را در حساب خود ذخیره کنید.

در عوض، نگاهی به ساعت های هوشمند جایگزین در دسترس خود بیندازید. اگر یک دستگاه اندرویدی دارید، گزینه‌های دیگر تجربه بهتری نسبت به اپل واچ را ارائه می‌دهند.

5/5 - (1 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس