مقایسه دوربین Canon R5 و R6: چه تفاوت هایی دارند و کدام بهتر است؟

79
0
مقایسه دوربین Canon R5 و R6

آیا R5 ارزش آن را دارد؟ یا R6 برای نیازهای شما کافی است؟ بیایید آنها را با هم مقایسه کنیم و ببینیم. مقایسه دوربین Canon R5 و R6 را در ادامه بخوانید.

بسیاری از عکاسان با خوشحالی راه خود را با دوربین های DSLR خود به دلیل قابلیت های فوکوس خودکار قابل توجه و اندازه جمع و جور دوربین بدون آینه جدا می کنند. دوربین های R5 و R6 کانن دو دوربین فوق العاده هستند که هم در بین علاقه مندان و هم در بین عکاسان حرفه ای محبوب شده اند.

آیا قصد خرید یکی از آنها را دارید اما در مورد انتخاب یکی از آنها سردرگم هستید؟ نگران نباشید – ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید.

بسیاری از عکاسان با خوشحالی راه خود را با دوربین های DSLR خود به دلیل قابلیت های فوکوس خودکار قابل توجه و اندازه جمع و جور دوربین بدون آینه جدا می کنند. دوربین های R5 و R6 کانن دو دوربین فوق العاده هستند که هم در بین علاقه مندان و هم در بین عکاسان حرفه ای محبوب شده اند.

آیا قصد خرید یکی از آنها را دارید اما در مورد انتخاب یکی از آنها سردرگم هستید؟ نگران نباشید – ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید.

Canon R5 در مقابل R6: مشخصات اولیه

Canon R5 و R6 دوربین‌های بدون آینه فول فریم هستند که در یک روز در ژوئیه 2020 منتشر شدند. اگرچه هر دوی آنها ماشین‌های توانمندی برای هر عکاسی هستند، اما تفاوت‌های قابل توجهی در مشخصات خود دارند و اختلاف قیمتی بیش از 1500 دلار دارند.

Canon R5 دارای سنسور CMOS فول فریم 45 مگاپیکسلی و پردازشگر تصویر DIGIC X است. از سوی دیگر، R6 دارای سنسور 20 مگاپیکسلی فول فریم با همان پردازنده تصویر است. هر دو دوربین دارای دو اسلات برای کارت حافظه هستند. R5 یک اسلات استاندارد و یک اسلات برای کارت Cfexpress دارد، در حالی که R6 فقط می تواند کارت های حافظه سنتی را بگیرد.

دوربین های بدون آینه از نظر عمر باتری مانند دوربین های DSLR نیستند، بنابراین باید به آنها توجه ویژه ای داشت. R5 می تواند 320 عکس بگیرد و R6 می تواند تا 360 عکس بگیرد.

بیایید مشخصات را با جزئیات بررسی کنیم.

Canon R5 Canon R6
Sensor 45.0 MP CMOS 20.1 MP CMOS
Sensor Size 36 x 24 mm 36 x 24 mm
Low-Pass Filter Yes Yes
Image Size 8192 x 5464 5472 x 3648
Image Processor DIGIC X DIGIC X
In-built Image Stabilization Yes Yes
Viewfinder EVF, OLED EVF, OLED
Viewfinder Resolution 5.76 million dots 3.69 million dots
Storage 1 UHS II SD, 1 CFexpress 2 UHS II SD
Continuous Shooting Speed 12 FPS Mechanical Shutter; 20 FPS Electronic Shutter 12 FPS Mechanical Shutter; 20 FPS Electronic Shutter
Video Resolution 8K DCI 30p, 4K DCI 120p 4K UHD 60p, 1080p 120p
Battery Life 320 Shots 360 Shots
Base ISO 100 100
ISO Sensitivity 100 – 51,200 100 – 102400
Focus Points 1053 1053
Max. Shutter Speed 1/8000 1/8000
Flash Sync Speed 1/200 1/200
Weight 650g 598g
Dimensions 138 x 97.5 x 88.0mm 138 x 97.5 x 88.4mm
Price $3,699 $2,099

Canon R5 و R6 هر دو سبک وزن با ارگونومی عالی هستند

R5 و R6 ساختار و ابعاد مشابهی دارند. با وزن R5 با وزن 650 گرم و R6 با وزن 598 گرم، تنها تفاوت وزن کمی بین این دو وجود دارد. صفحه نمایش LCD پشت R5 کمی بزرگتر است و 3.2 اینچ است، در حالی که R6 دارای صفحه نمایش 3 اینچی است.

تفاوت اصلی که متوجه خواهید شد این است که R6 صفحه نمایش LCD بالایی برای بررسی سریع ندارد. همچنین منظره یاب الکترونیکی روی دوربین ها دارای تغییراتی هستند. رزولوشن EVF R5 در 5.70 میلیون نقطه در مقایسه با 3.69 میلیون نقطه R6 بهتر است.

اگر یک عکاس متوسط ​​یا پیشرفته هستید که از صفحه نمایش LCD بالایی استفاده می کند، ممکن است R5 را ترجیح دهید. همچنین، منظره یاب بزرگتر R5 با وضوح بهتر می تواند برای شرایط کم نور مفید باشد.

R5 در مقابل R6: کدام یک تصاویر بهتر تولید می کند؟

اگرچه سنسور رزولوشن بالای R5 دارای یک لبه است، کیفیت تصویر بسیار بیشتر از تعداد مگاپیکسل است. برای اولین بار، لنزهایی که روی دوربین خود قرار می دهید بیشتر از دوربین شما در کیفیت تصویر حرف می زند. به علاوه، بسیاری از ما برای استفاده روزمره به وضوح بالایی نیاز نداریم.

ISO اصلی R6 بالاتر است، که اگر یک عکاس نجومی هستید باید به آن توجه کنید. همچنین، طبق DXOMark، R5 دارای محدوده دینامیکی و عمق رنگ بهبود یافته در ISOهای پایین تر است. با این حال، R6 در 1SO 500 و بالاتر از R5 بهتر عمل می کند. وضوح کوچکتر R6 آن را به ابزاری عالی برای گرفتن عکس های نجومی شگفت انگیز تبدیل می کند. در عکاسی نجومی، شما صدها تصویر را روی هم قرار می دهید تا تصویر نهایی را به دست آورید.

اگر عکاسی حرفه ای در محیط استودیو انجام می دهید، R5 برای شما مناسب است. مگر اینکه عکاسی شما شامل برش های سنگین باشد، نیازی به دردسر مدیریت و ویرایش فایل های عظیم R5 ندارید.

شما باید یک کامپیوتر سنگین داشته باشید تا فایل‌ها را مدیریت کند و چند دیسک سخت خارجی برای پشتیبان‌گیری از آنها تهیه کنید. همچنین ممکن است برای خواندن کارت حافظه CFexpress در R5 به یک کارت خوان خاص نیاز داشته باشید.

R6: ویژگی های چشمگیر برای عکاسی اکشن، ورزشی و حیات وحش

وقتی صحبت از گرفتن عکس های اکشن می شود، هر دو R5 و R6 ویژگی های مشابهی دارند. هر دو آنها 1053 نقطه فوکوس را برای ردیابی سوژه ها به اشتراک می گذارند و می توانند با سرعت 12 فریم در ثانیه عکاسی کنند. اگر شاتر الکترونیکی را انتخاب کنید، به 20 فریم در ثانیه می رسد.

R6 دارای یک لبه کمی نسبت به R5 است — به لطف ظرفیت بافر بالاتر آن، که به شما امکان می دهد بدون تاخیر در حالت پیوسته عکس بگیرید. می توانید قبل از پر کردن بافر تا 240 عکس RAW بگیرید. R5 فقط می تواند تا 180 تصویر را مدیریت کند. همچنین فایل ها به دلیل وضوح کمتر در R6 بسیار کوچکتر هستند، بنابراین بافر به سرعت پر نمی شود. با R6، هرگز عکسی را از دست نخواهید داد و می توانید عکس های حیات وحش خود را به سطح بالاتری ببرید.

همچنین دارای ISO بومی بالاتری است که یک مزیت برای تیراندازان حیات وحش است. شما باید از سرعت شاتر بالاتری استفاده کنید تا با یک لنز طولانی عکس بگیرید. بنابراین استفاده از ایزوی بالا اجتناب ناپذیر است و R6 دوربینی است که می تواند تصاویری تمیز با ایزوی بالا ارائه دهد. همچنین عمر باتری بهتری نسبت به R5 دارد.

اما هنوز R5 را تخفیف ندهید. اگر می خواهید تصاویر حیات وحش خود را برش دهید، تصاویر با وضوح بالاتر از R5 می توانند انعطاف پذیری بیشتری به شما بدهند. همچنین، به یاد داشته باشید که R5 دارای یک اسلات برای کارت سریع CFexpress است که می تواند فایل های بزرگتر را مدیریت کند.

R5: برنده واضح برای فیلمبرداری

فیلمبرداری یکی از زمینه هایی است که R5 به طور متمایز خودنمایی می کند. R5 می تواند 8K DCI با سرعت 30 فریم بر ثانیه و 4K DCI با سرعت 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. اما R6 فقط می تواند با کیفیت 4K UHD با سرعت 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. هیچ گزینه DCI در R6 وجود ندارد. Canon R5 از وضوح کامل برای نمونه برداری بیش از حد ویدیو برای وضوح K4 استفاده می کند، اما R6 از یک برش 1.07 برابری برای گرفتن ویدیوهای K4 استفاده می کند.

در صورت انجام کار ویدیویی، تفاوت کیفیت ویدیو می تواند عامل تعیین کننده باشد. شما فقط می توانید R5 خود را در کیف دوربین خود بیندازید و در هر جایی عکس یا فیلم بگیرید. برای عکس و فیلم لازم نیست دو دوربین مختلف همراه داشته باشید.

با یک کارت CFexpress در R5، می توانید به راحتی با کیفیت K8 عکاسی کنید. کارت حافظه معمولی شما آن را قطع نمی کند. همچنین صفحه نمایش LCD مفصلی برای عکاسی از زوایای و منظرهای مختلف عالی است. صفحه نمایش LCD بزرگتر و EVF بهبود یافته نیز امتیاز بیشتری به R5 اضافه می کند.

دوربین مناسب به نیازهای شما بستگی دارد

Canon R5 و R6 هر دو دوربین‌های استثنایی با تمام فناوری مناسبی هستند که برای گرفتن عکس‌های شگفت‌انگیز به آن نیاز دارید. می توانید یکی از دوربین ها را بخرید و از آن راضی باشید. اما قبل از سرمایه گذاری به دقت فکر کنید.

مشخصات R5 روی کاغذ عالی است، اما آیا به تمام وضوح و قابلیت های ویدیویی اضافی نیاز دارید؟ آیا توانایی مدیریت فایل های سنگین را دارید؟ اگر پاسخ منفی است، پس انداز کنید و به سراغ فندک R6 بروید. از طرف دیگر، آیا شما یک عکاس متوسط ​​هستید که فیلم می گیرد یا قصد دارید عکاسی خود را به یک تجارت تبدیل کنید؟

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس