مهمترین خبرهای ۱۱ آذر ۱۴۰۲

109
0
مهمترین خبرهای ۱۱ آذر ۱۴۰۲

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خبرهای ۱۱ آذر ۱۴۰۲ بپردازیم. پست صبحانه با اول نیوز را از دست ندهید.

مهمترین خبرهای ۱۱ آذر ۱۴۰۲

بیانیه دفتر شجاعی نماینده ابهر درمورد تغییر قانون نظام وظیفه و معافیت خودش

دفتر حسن شجاعی، نماینده ابهر در واکنش به اظهارات یک فعال سیاسی درمورد تغییر قانون نظام وظیفه برای معافیتش اعلام کرد: مطابق بند ۱۰ ماده ۳۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی «داشتن کارت یا گواهی پایان خدمت وظیفه یا معافیت دائم قانونی» برای ثبت نام در انتخابات مجلس ضروری است. نماینده پاک دست منطقه ما هنگام ثبت نام معافیت دائم قانونی را در سامانه ثبت نام وزارت کشور ثبت نموده. این معافیت توسط وزارت کشور از سازمان نظام وظیفه استعلام شده و سازمان نظام وظیفه معافیت دائم قانونی ایشان را تایید کرده و پس از تایید قانونی سازمان نظام وظیفه، ثبت نام ایشان قطعی و نهایی گردیده است. کارت معافیت دائم قانونی نماینده پاکدست و مقتدر منطقه در جیب ایشان است. معافیت دائم ایشان به دلیل امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر معافیت دائم مشمولین غائب و غیر غائب بالای ۴۰ سال دارای سه فرزند و بیشتر بوده است که قبل از ثبت نام، تمام مراحل قانونی و اداری آن صورت پذیرفته است.

مدارس ابتدایی تهران غیرحضوری شد

مهدهای کودک و مدارس مقطع دبستان در استان تهران غیر از شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه و بخش رودبارق صران شنبه ۱۱ آذر در ۲ نوبت صبح و عصر غیرحضوری شد.

پایان آتش‌بس موقت بدون تمدید دوباره؛ اسرائیل به نوار غزه حمله کرد

مهمترین خبرهای ۱۱ آذر ۱۴۰۲

با پایان آتش‌بس موقت توپخانه اسرائیل جنوب نوار غزه را گلوله باران کرد. همچنین درگیری‌ها در بیش از یک محور در شهر غزه و شمال نوار غزه، در جریان است. رادیوی ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که هواپیما‌های نظامی اسرائیل در حال بمباران تمام نقاط نوار غزه هستند. رادیو ارتش اسرائیل به نقل از یک منبع سیاسی ارشد نوشت که با تمام قدرت به نبرد بازگشته ایم. وی افزود: هیچ مذاکره ای برای آزادی گروگان ها انجام نمی شود.

افزایش ۳۰ درصدی دستمزد کارگران هم پاسخگوی معیشت نیست

سمیه گلپور, رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور گفت: افزایش حتی ۳۰درصدی دستمزد باز هم از نرخ تورم پایین تر است و جوابگوی هزینه مردم نیست. او گفت: مطابق ماده 41قانون کار, دستمزد باید مطابق نرخ تورم و هزینه های سبد معیشت تعیین شود, این حق و خواسته ی قانونی کارگران است.چرا باید رییس سازمان برنامه و بودجه با وجود آگاهی از میزان نرخ تورم واقعی در جامعه که بیش از 40درصد است, افزایش 25 تا 30درصدی را که بازهم پایین تر از نرخ تورم است گشاده دستی بداند؟ خواسته کارگران افزایش دستمزد مطابق ماده 41قانون کار است.

۲۸ درصد منابع بودجه امسال محقق نشده

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: سال گذشته به علت حذف ارز حمایتی، فشار اقتصادی زیادی به مردم تحمیل شد. پیرو آن امسال سیاست کنترل تورم و مدیریت اثرهای ناشی از افزایش نرخ ارز اجرا شد که هنوز نتایج رضایت بخشی را به دنبال نداشته است. منظور گفت: متأسفانه ۲۸ درصد از منابع بودجه امسال محقق نشده است.

تصویب طرح منع دسترسی ایران به شش میلیارد دلار آزاد شده

مجلس نمایندگان آمریکا طرحی را تصویب کرده است که دسترسی ایران به شش میلیارد دلاری که اخیرا براساس توافق معامله زندانیان میان ایران و آمریکا برای مصارف خاص از انسداد خارج شده بود مسدود می‌کند. این طرح با ۳۰۷ رای مثبت در مقابل ۱۱۹ رای منفی تصویب شد.

حماس: در خصوص مبادله اسرا ۳ طرح پیشنهادی داشتیم اما اسرائیلی‌ها رسیدگی نکردند

«خلیل الحیه»، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در واکنش به پایان آتش بس در غزه با بیان اینکه در خصوص مبادله اسرا 3 طرح پیشنهادی داشتیم و آماده توافق بودیم افزود: اسرائیلی ها از رسیدگی به آنها خودداری کردند. او گفت: اشغالگران از آزادی اسرای مسن فلسطینی، در ازای سالمندان اسرائیلی خودداری کردند. تل آویو با سوء نیت، فهرستی از اسامی تمامی سربازان زن اسرائیلی بازداشت شده را به واسطه ها تحویل داد.

کمتر از ۴۰درصد دانش آموزان سیستان و بلوچستان موفق به کسب دیپلم می‌شوند

معین‌الدین سعیدی نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حدود ۱۰ درصد از بازماندگان از تحصیل در کشور در استان سیستان و بلوچستان هستند و بیشتر هم دختران را در برمی گیرد. در واقع از هر ۱۰۰ نفر دانش آموز سیستان و بلوچستان، کمتر از حدود ۴۰ نفر موفق به کسب دیپلم می‌شوند و عمدتا ریزش تحصیلی رخ می‌دهد.

اسرائیل طرح حمله حماس را می‌دانست، ولی باور نمی‌کرد

مهمترین خبرهای ۱۱ آذر ۱۴۰۲

نیویورک تایمز نوشت: اسناد، ایمیل‌ها و مصاحبه‌های موجود حاکی از آن است که مقامات اسرائیلی از یک سال پیش سند نقشه حمله حماس را در اختیار داشتند؛ اما مقامات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل این طرح را زیادی بلندپروازانه فرض کرده و عملیاتی شدن آن از سوی گروه حماس را دشوار ارزیابی کرده بودند.

واکنش قوه قضائیه به اظهارات سخنگوی دولت

مرکز رسانه قوه قضاییه در رابطه با اظهارات اخیر سخنگوی دولت در مورد لایحه عفاف و حجاب اعلام کرد: رئیس قوه قضاییه در مقاطع زمانی مختلف طی سال گذشته و همچنین سال جاری، بار‌ها بر کفایت مجموعه قوانین و مقررات موجود برای برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی تاکید کرده و در سخنان چندباره رئیس عدلیه آمده که دستگاه‌هایی که در این خصوص وظیفه دارند هریک باید به تکالیف خود عمل نموده و منتظر قانون جدید نمانند، قوه قضاییه نیز در این راستا به موارد ارجاعی به عنوان جرایم ارتکابی رسیدگی خواهد کرد و از این حیث نیازی به انتظار برای تصویب قانون جدید نیست.

آمریکا: به دنبال جلوگیری از موج بزرگ آوارگی از جنوب نوار غزه هستیم

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: فشار بین المللی و تعداد تلفات غیرنظامی ممکن است اسرائیل را در آغاز سال نوی میلادی وادار به توقف جنگ کند. نیویورک تایمز نیز در مطلب دیگر نوشت که مقامات امریکایی می گویند به دنبال جلوگیری از موج بزرگ آوارگی از جنوب نوار غزه هستیم.

تقریبا غیر ممکن است که یک غیرایرانی رهبر شود

اراکی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری درباره معیار انتخاب رهبر برای یک جامعه توسط مجلس خبرگان یادآور شد: باید سوابق آن شخص اثبات کند که فرد مورد نظر در مسائل مدیریتی، سیاسی و… کشور نقش اساسی و مهمی داشته و توانایی مدیریت و مقابله با این موضوعات را دارد و سپس براساس این سوابق امتیاز لازم به فرد داده می‌شود؛ در قانون اساسی به غیر ایرانی بودن نامزد‌های انتخاباتی برای انتخاب رهبر مطلبی ذکر نشده، بنابراین نمی‌توان گفت که یک غیرایرانی نیز می‌تواند به عنوان رهبر توسط مجلس خبرگان انتخاب شود و این امر تقریبا غیرممکن است.

5/5 - (1 امتیاز)
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات وایز اول پرداخت

وایز اول پرداخت

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس