واتس اپ و iMessage بیشترین داده کاربر را با FBI به اشتراک می گذارند: اسناد فاش شده

52
0
واتس اپ و iMessage بیشترین داده کاربر را با FBI به اشتراک می گذارند

کاربران گوشی های هوشمند معمولاً تعدادی شبکه ی اجتماعی دارند که هر روز در آنها فعالیت می کنند. در این میان، برنامه‌های خاصی وجود دارند که فقط برای پیام‌رسانی طراحی شده‌اند. واتس اپ و iMessage بیشترین داده کاربر را با FBI به اشتراک می گذارند. در حالی که این برنامه‌ها ممکن است گاهی حاوی اطلاعات حساس و خصوصی باشند که کاربر می‌خواهد آنها را ایمن نگه دارد، ولی یک سند فاش شده نشان می‌دهد که دو برنامه محبوب چت، یعنی واتس‌اپ و iMessage، مقدار زیادی از داده های کاربران خود را با FBI به اشتراک می‌گذارند.

طبق گزارش رولینگ استون این خبر از یک سند فاش شده از FBI (دفتر تحقیقات فدرال)، که یک سرویس دولتی اطلاعات و امنیت داخلی در ایالات متحده است، به دست می‌آید. این سند نشان می دهد که واتس اپ، فیس بوک و آی مسیج اپل بیشترین حجم اطلاعات را در اختیار این آژانس قرار می دهند.

واتس اپ و iMessage بیشترین داده کاربر را با FBI به اشتراک می گذارند
واتس اپ و iMessage بیشترین داده کاربر را با FBI به اشتراک می گذارند

طبق این سند، WhatsApp، iMessage و Line همگی محتوای پیام های کاربران را در سطح محدود بنا بر درخواست FBI به آنها ارائه می کنند. در حالی که برخی دیگر از پیام رسان ها مانند سیگنال، تلگرام، Threema، Viber، WeChat و Wickr هیچ محتوایی از کاربران خود فاش نکردند. اگرچه داده‌های «محدود» شاید چندان ترسناک به نظر نرسد، اما نوع اطلاعاتی که به اشتراک گذاشته می‌شود ممکن است نگران کننده باشد.

به عبارت ساده‌تر، این موضوع به این معنی است که FBI می‌تواند داده‌های زیادی را از کاربران و همچنین از مخاطبین آن‌ها در صورتی که مجوز های لازم را داشته باشد، بگیرد. آنها حتی می توانند منبع و مقصد پیام های ارسال شده از برنامه را نیز ردیابی کنند.

این مورد در سرویس iMessage حتی بدتر است. اگر کاربران iMessage از پیام‌های خود در iCloud نسخه پشتیبان تهیه کنند، FBI به تمام محتوای پیام های آنها دسترسی دارد زیرا iCloud موظف است تمام اطلاعات را در اختیار FBI قرار دهد.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس