نقد و بررسی فیلم The Offering

74
0
بررسی فیلم The Offering

The Offering یا “پیشکش” از الیور پارک در یکی از شلوغ‌ترین تاریخ‌ها یعنی جمعه سیزدهم ژانویه اکران شد و یکی از بهترین فیلم های اخیر برای طرفداران ژانر وحشت است. فیلم در ژانر وحشت در تم مذهبی مانند فیلم The Omen و فیلم Hereditary است. بررسی فیلم The Offering را در ادامه بخوانید.

همچنین دین یهودیت را روایت میکند و شامل فرهنگ یهود نیز میشود. این فیلم اتمسفر شیطانی دارد و شبیه فیلم های ژانر ترسناک اواخر دهه 00 و اوایل دهه 10 است.

در مقدمه ای درباره فیلم توضیح داده شده است که از قرن اول در خاور نزدیک و اروپا داستان‌هایی درباره موجودی که معمولاً به‌عنوان “بچه‌گیر” توصیف می‌شود، وجود داشته است. بله این فیلم این یکی از آن فیلم هایی در مورد نیروهای باستانی است.

همچنین مطلب بررسی فیلم انولا هلمز 2 | Enola Holmes 2 را هم بخوانید.

این فیلم درباره زنی باردار به نام کلر با بازی Emm Wiseman است کلر هفته بسیار بدی را سپری می کند، اما کاملاً اینطور نیست.

این فیلم در ابتدا یک درام خانوادگی است زیرا شوهر کلر آرت (Nick Blood) سعی می کند محتاطانه با پدرش ساول (آلن کوردونر) آشتی کند. جزئیات پشت قهر آن ها نامشخص است تا زمانی که آرت بیان میکند که چگونه پدرش در حالی که مادرش در حال مرگ بود کنار او نبوده و به نوعی اشاره می کند که مذهب برای غم و اندوه یک پسر کافی نیست.

بررسی فیلم The Offering
بررسی فیلم The Offering

آرت همچنین با یک راز به خانه می آید. او برای معامله به خانه پدرش به عنوان وثیقه نیاز دارد. بله تقریباً کل این فیلم در یک تشییع جنازه اتفاق می افتد، یکی از مکان های مورد علاقه برای یک فیلم ترسناک. حتی در صحنه هایی شبیه به فیلم The Autopsy of Jane Doe است.

جسد همسایه توسط دستیار ساول، هایمیش پیدا میشود. همسایه چاقویی را در قفسه سینه‌اش فرو کرد که آرت درست قبل از شکستن طلسم دور گردن مرد مرده آن را برمی‌دارد و نیرویی شیطانی را آزاد می‌کند که مرد بیچاره در وهله اول سعی می‌کرد از طریق خودکشی به دام بیاندازد.

The Offering در تاریکی بهترین عملکرد را دارد، اما پارک سطح روشنایی را در صحنه‌های وحشتناک افزایش می‌دهد، به‌ ویژه وقتی موجود ترسناک وارد میشود. این فیلم نورپردازی خوبی دارد. تقریباً برعکس فیلم Skinamarink که در نورپردازی عملکرد ضعیفی دارد.

تقریباً کل ماجرا در یک تشییع جنازه اتفاق می‌افتد و ما هم مانند شخصیت‌هایش در آن به دام افتاده‌ایم. به نظر می‌رسد بازیگران مسن‌تری مانند Corduner وKaye در اجرا عملکرد قوی تری دارند.

این فیلم زیربنای مذهبی دارد و بیشتر به حالت ها می‌پردازد تا شخصیت. مشکل بسیاری از فیلم‌های ترسناک مذهبی مانند این The Offering با سرعت کمی حالت ها و فضا را ترسناک میکنند و گاهی اوقات خسته کننده میشوند.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس