پرفروش ترین بازی های کامپیوتری تاریخ

92
0
پرفروش ترین بازی های کامپیوتری

اگرچه میزان فروش تنها معیار مربوط به خوب بودن یک بازی نیست، اما معیار مناسبی از میزان تأثیرگذاری عناوین خاص در طول زمان است. در این مقاله، ما نگاهی به پرفروش ترین بازی های کامپیوتری خواهیم داشت.

چند نکته جالب قبل از بررسی: تقریباً تمام عناوین زیر به جز تعداد کمی از بازی ها، به عنوان بخشی از یک بسته سخت‌افزاری گنجانده شده‌اند. علاوه بر این، تنها شش مورد از بازی های زیر برای یک کنسول انحصاری هستند.

مطالب مرتبط:

۱۵ بازی نینتندو سوئیچ برای کودکان

رتبه‌بندی بهترین بازی‌های بتمن در طول تاریخ

بهترین کنسول ها برای بازی در تلویزیون

 

پنج بازی در Wii و یک بازی در Nintendo DS. همه بازی های دیگر بر روی پلتفرم های متعدد در دسترس هستند. همچنین شایان ذکر است که بسیاری از آمار فروش بازی های زیر مربوط به چند سال پیش است و احتمالاً امروز بالاتر است.

Call of Duty: Modern Warfare  سی میلیون نسخه

Call of Duty: Modern Warfare
Call of Duty: Modern Warfare

 

 

رضایت: 82 %

پلتفرم ها : PC (مایکروسافت ویندوز)، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

ژانز: تیراندازی

توسعه دهنده: Infinity Ward

منتشر کننده: Activision

تاریخ انتشار: در 25 اکتبر 2019

 

 

 

نام  Modern Warfare شهرت زیادی دارد. این بازی جذاب است زیرا، از بسیاری جهات، سری بازی که تضعیف شده بود را دوباره تقویت کرد. طرفدارانی که دیگر آن را دنبال نمی‌کردند را بازگرداند و به آثار کلاسیک COD مانند Call of Duty 4: Modern Warfare گریزی زده بود.

اما «Modern Warfare » فراتر از خود پیش رفت. نقطه شروعی برای Call of Duty: Warzone محبوب بود که پس از سال اول به بیش از 100 میلیون فروش رسید. بازیکنان همچنان از Modern Warfare در سال 2022 به دلیل سیستم مشترک آن با Warzone لذت می برند.

 

The Witcher 3: Wild Hunt : سی میلیون نسخه

The Witcher 3: Wild Hunt
The Witcher 3: Wild Hunt

 

 

رضایت: 95 درصد

پلتفرم ها: PC (مایکروسافت ویندوز)، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ

ژانر : نقش آفرینی (RPG)، ماجراجویی

توسعه دهنده: CD Projekt RED

منتشر کننده: WB Games، Bandai Namco Entertainment، cdp.pl، Spike ChunSoft

تاریخ انتشار: 19 مه 2015

 

 

 

نسخه قبلی آن، The Witcher 2: Assassins of Kings بسیار خوب بود، اما خیلی ها انتظار نداشتند که نسخه بعدی آن به این حد از محبوبیت برسد. این یک جهان باز شگفت‌انگیز و زیبا با شخصیت های جالب، و یک گیم‌پلی عالی است. ماموریت های جانبی نیز به یاد ماندنی بودند و در برخی موارد حتی از ماموریت اصلی جذاب تر بودند.

به همین دلیل جای تعجب نیست که تا آوریل 2020 به بیش از 28 میلیون نسخه فروش رسید. این محصول در رایانه های شخصی، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و اخیراً نینتندو سوییچ عرضه شد و مخاطبان زیادی را در بسیاری از نقاط جذب کرد.

 

Diablo III : سی میلیون

Diablo III
Diablo III

 

 

رضایت: 79 %

پلتفرم ها: PC (مایکروسافت ویندوز)، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، مک، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان

ژانر: نقش آفرینی (RPG)، هک و اسلش، ماجراجویی

توسعه دهنده: Blizzard Entertainment

منتشر کننده: Blizzard Entertainment، Square Enix

تاریخ انتشار: 15 مه 2012

 

 

 

Diablo III در آگوست 2015 به 30 میلیون فروش رسید و تنها پس از سه سال این رکورد فروش را ثبت کرد. آن زمان، Blizzard این بازی را برای نینتندو سوییچ پورت کرده بود، اگرچه هیچ آماری از فروش در آن پلتفرم گزارش نشده است.

با توجه به سرعت فروش از 2012 تا 2015، احتمالاً Diablo III نسخه های بیشتری فروخته است. با این حال، آخرین گزارش حاکی از آن است که بازی بیش از 30 میلیون نسخه فروخته است. اگر این یکی را دوست داشتید، مراقب باشید که Diablo 4 منتشر شود.

 

The Elder Scrolls V: Skyrim : سی میلیون

The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

 

 

رضایت: 88 %

پلتفرم ها: PC (مایکروسافت ویندوز)، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360

ژانر: نقش آفرینی (RPG)، ماجراجویی

توسعه دهنده : Bethesda Game Studios

منتشر کننده: Bethesda Softworks

تاریخ انتشار: 10 نوامبر 2011

 

 

 

مانند Diablo III، سخت است بگوییم که Skyrim چند نسخه فروخته است، به خصوص با انتشار مجدد و بازسازی آن. تاد هاوارد، مدیر استودیوی بازیسازی بتسدا، گزارش داد که این بازی در سال ۲۰۱۶، بیش از ۳۰ میلیون نسخه فروخت. تا سال 2022، این تعداد احتمالاً بسیار بیشتر است.

هاوارد در همان مصاحبه گفت که هر بازیکن به طور متوسط ​​بیش از 150 ساعت را در بازی سپری می کند. متأسفانه، این گزارش قبل از انتشار VR Skyrim و پورت Nintendo Switch منتشر شد.

 

Super Mario Bros. Wii
30.32 میلیون

Super Mario Bros. Wii 
Super Mario Bros. Wii

 

 

رضایت: 83 درصد

پلتفرم ها: Wii، Wii U

ژانر: ماجراجویی

توسعه دهنده: Nintendo EAD

منتشر کننده: نینتندو

انتشار 12 نوامبر 2009

 

 

 

Super Mario Bros. Wii که چند صد هزار نسخه بیش از Skyrim و Diablo III فروش رفت، اولین عنوان تک پلتفرمی در فهرست ما است. طبق گفته نینتندو، از 11 نوامبر 2009 تا 30 سپتامبر 2019، 30.28 میلیون نسخه فروخته است.

از میان مجموعه Wii، این بازی پرفروش ترین بازی مستقل است و پس از آن Super Smash Bros. Brawl و Super Mario Galaxy قرار دارند. Super Mario Bros. Wii نسبت به عناوین دیگر فروش بیشتری داشت، زیرا با یک کنسول Wii قرمز با نسخه محدود همراه بود که ۲۵امین سالگرد نینتندو را جشن می‌گرفت.

 

New Super Mario Bros

New Super Mario Bros 
New Super Mario Bros

 

30.8 میلیون

رضایت: 82 %

پلتفرم ها: Nintendo DS، Wii U

ژانر: پلتفرم

توسعه دهنده : Nintendo EAD، Nintendo

منتشر کننده: نینتندو

تاریخ انتشار: در 15 مه 2006

 

 

Super Mario Bros. 2006 برای Nintendo DS پرفروش‌ترین بازی DS در تمام دوران است و نزدیک به 31 میلیون نسخه فروش داشته است. از نظر لانگ شات نیز پرفروش‌ترین است و هر سه عنوان Nintendogs و Mario Kart DS را که هر کدام حدود 24 میلیون نسخه فروخته‌اند، پشت سر گذاشته است. New Super Mario Bros اولین بازی این عصر است که به پلتفرم سازی دوبعدی اسکرول جانبی بازگشت.

 

Wii Sports Resort

Wii Sports Resort 
Wii Sports Resort

 

 

۳۳.۱۴ میلیون

رضایت: 79 %

پلتفرم ها: Wii

ژانر: ورزشی

توسعه دهنده: Nintendo EAD Group No. 2

منتشر کننده: نینتندو

تاریخ انتشار: 24 ژوئیه 2009

 

 

Wii Sports Resort دیسک نمایشی محبوب Wii Sports را که در هر کنسول Wii گنجانده شده است، گسترش داد. نینتندو در سال 2009 کنترلر Wii را به دنبال مشکلات طراحی به روز کرد. این به‌روزرسانی به شکل لوازم جانبی Wii MotionPlus است که به پورت Nunchuck در کنترلر Wii متصل می شود.

حجم بالای فروش نتیجه طراحی هوشمندانه بازی ها و لوازم جانبی نینتندو است. بازیکنانی که Wii MotionPlus را می‌خواستند می‌توانستند آن را همراه با Wii Sports Resort بدون هزینه اضافی خریداری کنند و در نتیجه فروش بسیار بالایی را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های Wii در تمام دوران به دست آورند.

 

Terraria

Terraria 
Terraria

 

۳۵ میلیون

رضایت: 81 %

پلتفرم ها: لینوکس، PC (مایکروسافت ویندوز)، ایکس باکس 360، مک، اندروید، نینتندو 3DS، iOS، Wii U، پلی استیشن ویتا، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، ویندوز فون، نینتندو سوییچ، Google Stadia

ژانر: نقش آفرینی (RPG)، استراتژی، ماجراجویی، مستقل

توسعه دهنده: Re-Logic، Engine Software، Pipeworks Studio، Codeglue

منتشر کننده: Headup Games، 505 Games، 505 Games

تاریخ انتشار: 16 مه 2011

 

 

پس از راه‌اندازی در سال 2011، بازی اکشن ماجراجویی Terraria حمایت فوق‌العاده‌ای دریافت کرد که منجر به فروش میلیون ها نسخه در سراسر جهان شد. تا مارس 2021، فروش آن از 35 میلیون نسخه فراتر رفت و آن را به یکی از پرفروش ترین بازی های تاریخ تبدیل کرد.

بسیاری از فروش های آن به PC نسبت داده می شود و حداقل 14 میلیون نسخه در آن پلتفرم فروخته شده است. با قابلیت ادغام حالت های Terraria در گیم‌پلی، ارزش بازی کردن روی رایانه شخصی را دارد. توسعه‌دهنده آن، Re-Logic، اخیرا آخرین الحاقیه بازی را با عنوان Journey’s End منتشر کرده است و اکنون قصد دارد روی عنوان جدیدی کار کند. آیا به اندازه Terraria موفق خواهد بود؟ زمان پاسخ میدهد.

 

Mario Kart Wii

Mario Kart Wii 
Mario Kart Wii

 

 

۳۷.۳۸ میلیون

رضایت: 80 درصد

پلتفرم ها: Wii

ژانر: Racing مسابقه ای

توسعه دهنده: Nintendo EAD

منتشر کننده: نینتندو

تاریخ انتشار: 10 آوریل 2008

 

 

یکی دیگر از بازی های همراه با کنسول و لوازم جانبی، Mario Kart Wii است، که تا مارس 2022 به فروش نزدیک به 40 میلیون رسیده است. بازی دارای چرخ مخصوص طراحی شده است که کنترلر Wii می تواند در داخل آن قرار گیرد. به همین ترتیب، نینتندو یک بسته Wii مشکی را فروخت که شامل بازی، یک کنترلر داخلی Wii MotionPlus و یک چرخ مخصوص مشکی بود.

سخت است که بگوییم چند نسخه از ماریو کارت Wii به تنهایی فروخته شده است. علاوه بر یک باندل معمولی Wii و باندل مشکی Wii، نینتندو بازی را با Wii mini قرمز انحصاری همراه کرد. با این حال، این نسخه شامل چرخی که در بازی پایه دیده می‌شود، نبود.

 

Animal Crossing: New Horizons

Animal Crossing: New Horizons 
Animal Crossing: New Horizons

 

۳۷.۶۲ میلیون

رضایت: 84 %

پلتفرم ها: نینتندو سوییچ

ژانر: شبیه ساز

توسعه دهنده: Nintendo EPD، Nintendo

منتشر کننده: نینتندو

تاریخ انتشار: 19 مارس 2020

 

 

مارس 2020 یک زمان تاریخی بود و همه گیری COVID-19 در بسیاری از نقاط جهان شروع شد. اما ماه مارس همزمان با رونمایی از Animal Crossing: New Horizons بود، بازی‌ای که بازیکنان را به یک جزیره زیبای گرمسیری می‌فرستد تا بهترین زندگی داشته باشند.

از بسیاری جهات، همه‌گیری منجر به موفقیت این بازی شد، زیرا بیشتر مردم در خانه بودند و کاری برای انجام دادن نداشتند. این امر منجر به فروش ده ها میلیون نسخه در مدت زمان کوتاهی شد، حتی کسانی که معمولا گیم انجام نمی‌دادند هم آن را خریدند. تا به امروز، New Horizons بیش از 37 میلیون نسخه فروخته شده است و آن را به برترین بازی نینتندو سوییچ تبدیل کرده است.

 

Pac-Man

Pac-Man 
Pac-Man

 

 

۴۲.۰۷ میلیون

رضایت: 78 %

پلتفرم ها: Wii، PC (Microsoft Windows)، Xbox 360، PC DOS، Commodore C64/128، Nintendo Entertainment System (NES)، ZX Spectrum، MSX، ​​Game Boy، Sega Game Gear، Nintendo 3DS، Wii U، PlayStation 4، Arcade، Legacy تلفن همراه، Atari 8 بیتی، Atari 5200، Intellivision، Commodore VIC-20، Windows Phone، Apple II، Sharp X1، Neo Geo Pocket Color، PC-8801، Fairchild Channel F، Texas Instruments TI-99، PC-98، FM -7، سری NEC PC-6000

ژانر: پازل، استراتژی

توسعه دهنده: Namco Limited

منتشر کننده: Atarisoft، Atari، Inc.، SNK، Wiz، Dempa Shimbunsha، Micomsoft، Namco Limited، Midway Manufacturing

تاریخ انتشار: 22 مه 1980

 

Pac-Man ممکن است یک بازی ویدیویی اساسی باشد، بازی‌ای که حتی افراد غیر گیمر هم از آن خبر دارند. چیزی که به عنوان یک بازی آرکید شروع شد، در نهایت روی پلتفرم های متعددی از جمله Atari 5200، رایانه شخصی و حتی سیستم‌های مدرن مانند PS4 عرضه شد.

نسخه های زیادی از Pac-Man وجود دارد، اما نسخه اصلی محبوب‌ترین نسخه آن است و از زمان عرضه آن در سال 1980 بیش از 42 میلیون نسخه فروخته شده است.

 

Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 
Red Dead Redemption 2

 

۴۳ میلیون

رضایت: 93 درصد

پلتفرم ها: PC (مایکروسافت ویندوز)، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، گوگل استادیا

ژانر: تیراندازی، نقش آفرینی (RPG)، ماجراجویی

توسعه دهنده: Rockstar Games

منتشرکننده: Take-Two Interactive، Rockstar Games

تاریخ انتشار: در 26 اکتبر 2018

 

 

Red Dead Redemption 2 مطمئناً برترین بازی Rockstar تا به امروز است و یکی از بهترین جهان باز هایی که تا به حال دیده‌ایم. در آن، با گروهی از شخصیت های به یاد ماندنی با انگیزه های قابل درک و واقعی روبرو خواهید شد. اما بهترین بخش بازی جزئیات آن است.

همه چیز از نحوه تغییر شخصیت اصلی – آرتور مورگان – شروع می‌شود. این یک بازی آهسته است که می‌خواهد زمان را در آن صرف کنید. اخیرا متوجه شدیم که فروش آن به 43 میلیون نسخه رسید که فوق‌العاده چشمگیر است.

 

Wii Fit و Wii Fit Plus

Wii Fit و Wii Fit Plus 
Wii Fit و Wii Fit Plus

 

 

۴۳ میلیون

رضایت: 62 درصد

پلتفرم ها: Wii

ژانر: شبیه ساز، ورزشی

توسعه دهنده: Nintendo EAD Group No. 5

منتشر کننده: نینتندو

تاریخ انتشار: 01 دسامبر 2007

 

 

به یاد آوردن قفسه های فروشگاه های لوازم الکترونیک نشان می‌دهد که Wii Fit چقدر محبوب بوده است. Wii Fit همراه با لوازم جانبی Balance Board، ورزش را با انواع پوزیشن های یوگا و تمرین‌های قدرتی در یک بازی ویدیویی گنجانده است.

به عنوان یک کنسول خانواده محور، Wii Fit یک مکمل عالی برای خانواده بود که همه را وادار می کرد از روی مبل بلند شوند و ورزش کنند. Wii Fit از نظر فروش ضعیف نبود و از 22 میلیون دستگاه عبور کرد. Wii Fit Plus، نسخه بهبودیافته بازی با تمرین های اضافی، با فروش بیش از 21 میلیون نفر از این بازی عقب تر بود. در مجموع، Wii Fit دومین بازی پرفروش Wii است.

 

Pokémon Gen

Pokémon Gen 
Pokémon Gen

 

 

۴۷.۵۲ میلیون

رضایت 84 %

پلتفرم ها: Game Boy، Nintendo 3DS

ژانر: نقش آفرینی (RPG)، ماجراجویی

توسعه دهنده: Game Freak

منتشر کننده: نینتندو

تاریخ انتشار: 27 فوریه 1996

 

 

بازی های Pokémon نسل اول – قرمز، آبی، زرد و سبز – بیش از 20٪ از فروش 275 میلیونی Pokémon را تشکیل می‌دهند. با شمارش نسخه های اصلی ژاپنی به صورت قرمز و سبز، و همچنین نسخه های آمریکایی قرمز، آبی و زرد، نسل اول پوکمون نزدیک به 50 میلیون گیمر داشت.

اکثر این فروش ها مربوط به انتشار کارتریج Game Boy (حدود 46 میلیون نسخه فروش) بود. 1.5 میلیون باقیمانده از طریق کنسول مجازی Nintendo 3DS فروخته شد که حدود نیمی از فروش آن از مشتریان آمریکایی بود.

 

Mario Kart 8 Deluxe

Mario Kart 8 Deluxe 
Mario Kart 8 Deluxe

 

۵۱.۸ میلیون

رضایت: 84 درصد

پلتفرم ها: نینتندو سوییچ

ژانر: مسابقه ای Racing

توسعه دهنده: Nintendo EPD

منتشر کننده: نینتندو آمریکا، نینتندو اروپا

تاریخ انتشار: 28 آوریل 2017

 

 

طبق آمار های پرفروش ترین بازی های تمام دوران، Mario Kart 8 عملکرد خوبی نداشت و تنها بیش از 8 میلیون نسخه فروخت. متأسفانه، عدم فروش Wii U احتمالاً باعث ارقام پایین تر از حد متوسط ​​​​شده است، زیرا پورت Nintendo Switch، Mario Kart 8 Deluxe، با فروش خیره کننده 51.8 میلیون نسخه، پرفروش ترین بازی سوییچ تاکنون است.

این روندی است که در سایر عناوین شخص اول در Wii U و Switch دیده می شود.

 

Super Mario Bros

Super Mario Bros 
Super Mario Bros

 

 

58 میلیون

رضایت: 84 درصد

پلتفرم ها: Wii، Nintendo Entertainment System (NES)، Nintendo 3DS، Wii U، Family Computer Disk System، Family Computer

ژانر: پلتفرم، ماجراجویی

توسعه دهنده: Nintendo EAD، Nintendo

منتشر کننده: نینتندو

تاریخ انتشار: 13 سپتامبر 1985

 

 

Super Mario Bros ابتدا در NES منتشر شد و از آن زمان به سیستم های بیشمار دیگر منتقل شده است. علیرغم بازار بسیار کوچک تر نسبت به الان، بیش از 40 میلیون نسخه در NES فروخت. 8 میلیون فروش باقیمانده از کنسول مجازی Wii، Game Boy Color و Game Boy Advance حاصل شده است.

در مورد اینکه چند نفر Super Mario Bros را بازی کرده‌اند، این تعداد احتمالاً بسیار بیشتر است. این بازی در کنار چندین عنوان NES دیگر برای Nintendo Switch Online در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد و به بازیکنان جدیدترین کنسول نینتندو اجازه می‌دهد یک نوستالژی را تجربه کنند.

 

PlayerUnknown’s Battlegrounds

PlayerUnknown’s Battlegrounds 
PlayerUnknown’s Battlegrounds

 

۷۵ میلیون

رضایت 75 درصد

پلتفرم ها: PC (مایکروسافت ویندوز)، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، گوگل استادیا

ژانر: تیراندازی

توسعه دهنده: PUBG Corp

منتشر کننده: Bluehole Studio، Microsoft Studios

تاریخ انتشار: 20 دسامبر 2017

 

 

PlayerUnknown’s Battlegrounds، بازی که ژانر بتل رویال را محبوب کرد، تا سال 2021 بیش از 75 میلیون فروش داشته است. این رقم فقط مربوط به فروش در رایانه های شخصی و ایکس‌باکس وان است که مورد آخر دارای یک بسته کنسول بود. در مورد تعداد بازیکنان، ارقام PUBG بسیار بیشتر از ۷۵ میلیون است.

در همین اطلاعیه فروش، PUBG Corp اعلام کرد که این بازی بیش از 400 میلیون بازیکن دارد. حدود 350 میلیون نفر از این گیمر ها، کاربران تلفن همراه هستند، که PUBG به صورت دانلود رایگان در دسترس است.

 

Wii Sports

Wii Sports
Wii Sports

 

۸۲.۹ میلیون

رضایت: 74 درصد

پلتفرم ها: Wii

ژانر: شبیه ساز، ورزشی

توسعه دهنده: Nintendo EAD Group No. 2

منتشر کننده: نینتندو

تاریخ انتشار: 19 نوامبر 2006

 

 

همراه با هر کنسول Wii، این بازی به اندازه Wii “فروش” داشت، حتی اگر بازیکنان نسخه ای از آن را نمی خواستند. باز هم با ادامه روند نینتندو مبنی بر فروش یک محصول بر روی محصول دیگر، Wii Sports بیش از 82 میلیون نسخه فروش رفت. اگرچه خود Wii از 100 میلیون فروش عبور کرد، اما 20 میلیون قبلی احتمالاً به Wii Mini اختصاص دارد.

 

Grand Theft Auto V

Grand Theft Auto V 
Grand Theft Auto V

 

 

۱۶۰ میلیون

رضایت: 90 درصد

پلتفرم ها: PC (مایکروسافت ویندوز)، پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، پلی استیشن 5، ایکس باکس سری X|S

ژانر: تیراندازی، ماجراجویی

توسعه دهنده: Rockstar North

منتشر کننده: Rockstar Games، Take-Two Interactive

تاریخ انتشار: در 17 سپتامبر 2013

 

 

طبق گزارش Take-Two تا سه ماهه اول سال 2022، Grand Theft Auto V بیش از 160 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و به یکی از پرفروش ترین بازی های تمام دوران تبدیل شده است. این آمار تمام نسخه های فروخته شده در نسل های مختلف کنسول را در نظر می‌گیرد.

دلیل اصلی کسب چنین موفقیتی (غیر از این که حالت تک نفره فوق العاده ای دارد) به لطف Grand Theft Auto Online است. این بخش چند نفره بازیکنان را با هدف داشتن مجلل ترین زندگی که می توانید تصور کنید، به دنیای لوس سانتوس می فرستد. یکی از اجزای اصلی GTA Online سیستم خرید درون‌بازی آن است که می‌توانید در آن پول واقعی خرج کنید.

می‌توانید ارز (به شکل نقدی شارک) را به‌طور کامل بخرید، یا می‌توانید نسخه های کاملاً جدید GTA V را همراه با نقدی Shark با قیمت پایین تری نسبت به زمانی که ارز دیجیتال را کاملاً خریداری کرده باشید، پیدا کنید.

 

Minecraft

Minecraft 
Minecraft

 

۲۳۸ میلیون

رضایت: 78 درصد

پلتفرم ها: PC (Microsoft Windows)، Android، iOS، PlayStation 4، Xbox One، Windows Phone، Nintendo Switch، Amazon Fire TV

ژانر: شبیه ساز، ماجراجویی

توسعه دهنده: Mojang Studios

منتشر کننده: Mojang Studios

تاریخ انتشار: 20 سپتامبر 2017

 

 

مانند Tetris که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، میزان دقیق فروش Minecraft مشخص نیست. تنها چیزی که حتمی است این است که تعداد آن بسیار زیادی می‌باشد. بین فروش کنسول، موبایل و رایانه شخصی، بازی به بیش از 200 میلیون نفر رسیده است.

با احتساب کاربران رایگان در نسخه موبایل، Minecraft نزدیک به 500 میلیون نفر کاربر دارد. وقتی Minecraft در می 2009 عرضه شد، رایگان بود و بازیکنان می‌توانستند آن را بدون پرداخت هزینه دانلود کنند. اما در عرض چند ماه، Minecraft به عنوان یک بازی فروشی، شروع به کسب درآمد کرد.

با این حال، مشترکین Xbox همچنان می‌توانند Minecraft را به صورت رایگان دانلود کنند. ارزش انجام این کار را دارد زیرا Minecraft یکی از بهترین بازی های Xbox Game Pass است.

 

Tetris  با بیش از 425 میلیون نسخه پرفروش ترین بازی های کامپیوتری

Tetris 
Tetris

 

 

رضایت: 69 %

پلتفرم ها: پلی استیشن 3، اندروید، پلی استیشن Vita، iOS، سیستم عامل بلک بری، ویندوز فون

ژانر: پازل، استراتژی

توسعه دهنده: EA Mobile

منتشر کننده: EA

تاریخ انتشار: در 12 سپتامبر 2006

 

 

 

میزان فروش Tetris یک رقم متحرک است و دانستن میزان دقیق آن دشوار است. نسخه فیزیکی این بازی نزدیک به 70 میلیون نسخه فروخته است (35 میلیون با انتشار Game Boy). اما وقتی دانلود های پولی را برای کاربران تلفن همراه در نظر می‌گیریم، به سرعت به اوج می‌رسد. VentureBeat در مصاحبه ای در سال 2014، 425 میلیون دانلود پولی برنامه تلفن همراه Tetris را گزارش کرد.

فراموش نکنید که می‌توانید نسخه های رایگان تتریس را نیز بازی کنید. بنابراین، آمار 425 میلیون بارگیری احتمالاً تنها کسری از کل دانلودهای تتریس است. نکته آخر این است که همه این ارقام قدیمی هستند ولی Tetris همچنان ادامه دارد. هر طور که حساب کنید، تتریس پرفروش ترین بازی تمام دوران است.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس