پیدا کردن دوستان در Mastodon

27
0
پیدا کردن دوستان در Mastodon

Mastodon به عنوان یک شبکه اجتماعی به سرعت در حال رشد است، بدیهی است که در یک رسانه جدید ممکن است شما هم در ابتدا کمی برای پیدا کردن دوستان و آشنایان خود گیج شده باشید. پیدا کردن دوستان در Mastodon را در ادامه توضیح داده ایم.

همچنین مطلب جایگزین توییتر با Mastodon را هم بخوانید.

پیدا کردن دوستان در Mastodon: یافتن دوستان با استفاده از توییتر

Mastodon بیشتر به عنوان جایگزینی برای توییتر طراحی شده است، بنابراین بیشتر ابزارهای “migration” حول محور توییتر طراحی شده اند. مفیدترین ابزار جستجو Debirdify است، که پروفایل های همه افرادی را که در توییتر دنبال می‌کنید اسکن می‌کند. این یک روش خودکار برای مشاهده همه افرادی است که دنبال می کنید تا نام کاربری Mastodon آنها را پیدا کنید. Fedfinder ابزار دیگری است که طبق شیوه ای مشابه کار می کند.

برای شروع، Debirdify را در مرورگر وب خود باز کنید و روی گزینه «Authorize with Twitter» کلیک کنید. اینکار به Debirdify اجازه می دهد تا لیست دنبال کنندگان شما را با API رسمی توییتر اسکن کند.

پس از آن، فقط روی گزینه “Search followed accounts” کلیک کنید. بسته به تعداد افرادی که در توییتر دنبال می کنید، چند ثانیه طول می کشد. سپس برنامه وب فهرستی از هر حساب Mastodon را که پیدا کرده است، از جمله نام آنها، نمایش می‌دهد. Debirdify همچنین نمودارهای جالبی را بر اساس داده های سرور ایجاد می کند.

می‌توانید در فهرست پیمایش کنید و هر کسی را که می‌خواهید دنبال کنید – ساده‌ترین راه این است که نام کاربری او را کپی کنید (به عنوان مثال example@mastodon.social) و آن را در نوار جستجوی وب‌سایت Mastodon یا برنامه تلفن همراه خود جای‌گذاری کنید. سپس فقط می توانید روی گزینه follow کلیک کنید.

همچنین راهی برای دنبال کردن همه افرادی که Debirdify در Mastodon پیدا می کند نیز وجود دارد. روی گزینه «Download CSV Export» کلیک کنید – با این کار فهرستی از حساب‌های Mastodon در قالبی ذخیره می‌شود که Mastodon بتواند آنها را تشخیص دهد. در وب‌سایت Mastodon خود، روی لینک Preferences کلیک کنید، سپس به Import and Export > Data export بروید. همچنین می‌توانید مستقیماً به example.com/settings/import بروید و «example.com» را با دامنه سرور Mastodon خود جایگزین کنید.

سپس، مطمئن شوید که منوی کشویی روی «Following list» تنظیم شده است و کادر تأیید «Merge» به جای «Overwrite» علامت زده شده است. سپس روی گزینه choose file  کلیک کنید و فایل CSV را که به تازگی از Debirdify دانلود کرده اید انتخاب کنید.

در آخر، روی گزینه آپلود کلیک کنید. سرور Mastodon شما همه حساب‌های موجود در لیست را برای دنبال کردن در صف قرار می‌دهد، هرچند ممکن است، بسته به اینکه چند حساب در لیست وجود دارد و سرور Mastodon در آن زمان چقدر مشغول است، مدت زمانی طول بکشد.

یافتن دوستان با استفاده از سایت های دیگر

متأسفانه، ابزار جست و جوی خودکاری مانند Debirdify برای یافتن سریع افرادی که میشناسید در پلتفرم‌های دیگر، مانند Facebook یا Instagram وجود ندارد. در حال حاضر، بهترین گزینه شما این است که لیست دوستان و اکانت های دنبال شده خود را مرور کنید و نام و سایر اطلاعات نمایه آنها را درMastodon بررسی کنید. برخی از افراد نام کاربری Mastodon خود را به انتهای نام پروفایل خود اضافه می کنند، اما در سایت هایی مانند فیس بوک اینکار کمتر رایج است.

بسته به اینکه در چه پلتفرمی هستید، می‌توانید از فیلترهای جستجو نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، در فیس بوک، می توانید “Mastodon” را در برگه جستجو، جستجو کنید و نتایج را به دوستان خود محدود کنید. این روش فقط برای کاربرانی کار می‌کند که در رابطه با آن پست گذاشته‌اند، نه اینکه فقط لینکی به پروفایل خود اضافه کرده باشند. همچنین می توانید یک پست ایجاد کنید و به حساب خود لینک کنید و به دوستانتان اجازه دهید شما را پیدا کنند.

هنگامی که نام کاربری شخصی را پیدا کردید، می توانید آن را کپی و در نوار جستجو در Mastodon خود جایگذاری کنید. اگر اکانت معتبر و فعال باشد، در نتایج جستجو ظاهر می شود و فقط کافیست روی گزینه follow کلیک کنید.

امتیاز این مطلب
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس