چه کسی پست های اینستاگرام شما را مشاهده کرده است ؟!

72
0
پست های اینستاگرام

شما فقط می توانید ببینید چه کسی یک محتوای خاص را در اینستاگرام مشاهده کرده است. اینستاگرام از زمانی که در سال 2010 راه اندازی و منتشر شد، محبوبترین پلتفرم در اینترنت برای اشتراک گذاری عکس بوده است. روزانه بیش از 95 میلیون عکس در اینستاگرام آپلود می شود، بنابراین شاید شما هم کنجکاو باشید که آیا می توانید ببینید چه کسی پست های اینستاگرام شما را مشاهده کرده است یا خیر. در این مقاله به بررسی این موضوع و نحوه مشاهده افرادی که پست های اینستاگرام شما را مشاهده کرده اند، خواهیم پرداخت.

آیا می توان فهمید چه کسی پست های اینستاگرام شما را مشاهده می کند؟

 اینستاگرام برای اینکه به شما نشان دهد چه کسی پروفایل و محتوای شما را مشاهده کرده، قابلیت خاصی قرار نداده است.  به همین دلیل، تعجب آور نیست که سوالاتی مانند، “آیا می توانید بفهمید چه کسی پست اینستاگرام شما را مشاهده کرده است؟”  بسیار محبوب هستند.

تا حدودی می‌توان فهمید که چه کسی عکس‌ها و ویدیوهای اینستاگرام شما را مشاهده کرده است – اما این فقط در مورد استوری ها صدق می‌کند.  متأسفانه، این برنامه برای پست‌های معمولی عکس و ویدیو این عملکرد را قرار نداده است.  به این ترتیب، نمی‌توانید ببینید چه کسی عکس‌ها یا ویدیوهای پست‌شده اینستاگرام شما را در فید شما مشاهده می‌کند.

 با این حال، می توانید ببینید که یک پست ویدیویی چند بازدید دارد.

اگر یک حساب تجاری در اینستاگرام دارید، می‌توانید تعداد بازدیدکنندگانی که در چند هفته گذشته داشته‌اید یا تعداد کاربرانی که محتوای شما را در فید خود دیده‌اند را نیز مشاهده کنید.  اما شما نمی توانید لیست نام های این کاربران را مشاهده کنید.

این موضوع در رابطه با پست‌های معمولی محدود به اطلاعات افرادی است که عکس شما را لایک کرده و روی پست نظر داده‌اند، می شود.

چگونه بفهمیم چه کسی استوری اینستاگرام ما را مشاهده کرده است؟

 بنابراین اکنون که می دانید می توانید بفهمید چه کسی استوری اینستاگرام شما را دیده است، چگونه می توانید به این اطلاعات در برنامه دسترسی پیدا کنید؟

شما فقط باید این مراحل را دنبال کنید:

  1.  با ضربه زدن روی «Your Story» در بالا سمت راست، استوری خود را باز کنید.
  2.  انگشت خود را روی صفحه به سمت بالا بکشید.  تعداد افراد و نام کاربری افرادی که هر عکس یا ویدیو را در استوری شما مشاهده کرده‌اند را خواهید دید. لازم به ذکر است که فقط شما قادر به دیدن این اطلاعات هستید.

اگر استوری شما منقضی شده است (بیش از 24 ساعت از ارسال آن می گذرد)، می توانید تا 48 ساعت پس از بارگزاری آن، بررسی کنید که چه کسی آن را دیده است.

برای این کار به پروفایل خود بروید.  سپس این مراحل را دنبال کنید:

  1. روی نمادی با علامت سه خط افقی در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  2. روی Archive ضربه بزنید.
  3. اگر در صفحه Stories Archive نیستید، روی عنوان در بالای صفحه ضربه بزنید تا منوی کشویی باز شود.
  4. Stories Archive را انتخاب کنید.
  5. روی استوری که می‌خواهید بررسی کنید ضربه بزنید و روی صفحه به سمت بالا بکشید یا روی نماد پایین سمت چپ ضربه بزنید.

تعداد بازدیدهای Story شامل تعداد دفعاتی است که آن استوری دیده شده است.  اگر یک حساب بیش از یک بار استوری شما را مشاهده کرده باشد، ممکن است تعداد بازدیدهای بیشتری نسبت به نام کاربری مشاهده کنید.

اینکه بفهمید ویدیوهای اینستاگرام شما چند بازدید دارند و با اینکه پست هایی که شامل عکس هستند، فقط لایک ها را نشان می دهند متفاوت است.

برای بررسی اینکه چند نفر ویدیوی اینستاگرام شما را دیده اند، این مراحل را دنبال کنید:

  1.  پروفایل اینستاگرام خود را باز کنید و روی ویدیویی که می‌خواهید بررسی کنید ضربه بزنید.
  2. در زیر ویدیو، می‌بینید که ویدیوی شما توسط یک کاربر (احتمالا شخصی که شما را دنبال می‌کند و شما آن را دنبال می‌کنید) و others لایک شده است.  روی others ضربه بزنید.
  3. اولین عدد در این صفحه تعداد بازدیدهای ویدیوی شما است.  عدد دوم تعداد لایک های ویدیوی شما است.

شما نمی توانید نام کاربری افرادی که ویدیو های شما را تماشا کرده اند را ببینید، اما می توانید در لیست پیمایش کنید تا نام کاربری همه کسانی که ویدیو را لایک کرده اند را ببینید.  اگر به دنبال شخص خاصی هستید، می توانید از نوار جستجو در بالا استفاده کنید.

 برای ویدیو ها فقط تعداد بازدیدها در دسترس است.  برای عکس‌ها، فقط فهرست کاربرانی در دسترس است که آن را لایک کرده باشند.

آیا اپلیکیشن های خاصی وجود دارد که به شما امکان دهد ببینید چه کسی پروفایل اینستاگرام شما را مشاهده کرده است؟

 اگر یک برنامه عملکردی را که آرزو می کردید، خود به طور پیش فرض نداشته باشد، چه کار می کنید؟  برخی از افراد ممکن است به جستجوی سریع یک جایگزین بپردازند.  فریب هیچ اپلیکیشنی که این ادعا را دارد نخورید.

در مقاله‌ای در Reader’s Digest، الکس هید از SecurityScorecard گفت: «هر اپلیکیشنی که ادعا کند میتواند مشخص کند چه کسی پروفایل شما را مشاهده کرده است، یک سرویس قانونی نیست و باید از استفاده و نصب آن خودداری کرد، زیرا به احتمال زیاد این اپ به دنبال جمع‌آوری داده‌های شما و سواستفاده از آنهاست».

 اینستاگرام در سال 2016 توسط فیس بوک خریداری شد، بنابراین منطقی است که بین آنها همپوشانی وجود داشته باشد.  آنها تنظیمات حریم خصوصی مشابهی دارند و شما نمی توانید ببینید چه کسی پدوفایل فیس بوک شما را مشاهده کرده است.

اینستاگرام به شما امکان می‌دهد به جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی محتوای شما را مشاهده کرده است دسترسی داشته باشید.

 شاید اینستاگرام در آینده ویژگی هایی را اضافه کند تا کاربران بتوانند ببینند چه کسی عکس های آنها را مشاهده کرده است.  اما در این مدت، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که مراقب باشید چه کسی استوری‌های شما را نگاه می کند و ویدئوهای شما چقدر محبوب بوده اند.

منبع : makeuseof

امتیاز این مطلب
محسن دادار
نوشته شده توسط

محسن دادار

کارشناس سئو و تحلیل ارزهای دیجیتال ؛ علاقه مند به تکنولوژی و اخبار روز دنیای فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس