آخرین نسخه macOS چیست؟

54
0
آخرین نسخه macOS

آخرین نسخه macOS macOS 12.0 Monterey است که اپل در 25 اکتبر 2021 آن را منتشر کرد. اپل تقریبا هر سال یک بار نسخه جدیدی از macos را منتشر می کند. این ارتقاها رایگان بوده و در فروشگاه App Mac در دسترس هستند.

آخرین نسخه macOS 12.0 Monterey است.

جدیدترین سیستم عامل مک اپل، macOS 12.0 است که با نام macOS Monterey نیز شناخته می شود. این هجدهمین نسخه از سیستم عامل مک است.

macOS 12.0 Monterey پشتیبانی از برخی از مک‌های دارای سیستم عامل macOS 11.0 Big Sur را متوقف می‌کند. در این مقاله نحوه تشخیص اینکه آیا Mac شما می‌تواند Monterey را نصب و اجرا کند، آمده است.

Monterey شامل SharePlay برای تماشای ویدیوهای همگام سازی شده با افراد دیگر، طراحی جدید و پر سر و صدای مرورگر Safari و Focus Mode که با Focus status در آیفون شما همگام می شود و موارد دیگر می باشد. در ادامه نمای کلی اپل از ویژگی‌های جدید در مونتری آورده شده است.

چگونه بررسی کنیم که آیا آخرین نسخه از macos را روی سیستم خود دارید یا خیر؟

چگونه بررسی کنیم که آیا آخرین نسخه از macos را روی سیستم خود دارید یا خیر؟

برای فهمیدن اینکه چه نسخه ای از macOS را نصب کرده‌اید، روی نماد منوی Apple در گوشه سمت چپ بالای صفحه کلیک کنید و سپس دستور «About This Mac» را انتخاب کنید.

نام و شماره نسخه سیستم عامل Mac شما در برگه Overview در پنجره About This Mac ظاهر می شود. اگر macOS Monterey و ورژن “12.0” را می بینید، Monterey را نصب دارید، تا زمانی که با “12.” شروع شود، Monterey را نصب کرده اید.

در تصویر زیر، نسخه 10.14 macOS Mojave را نصب کرده ایم. به عنوان مثال، اگر نوشته باشد نسخه 10.14.1 macOS Mojave را نصب کرده‌اید، به این معنی است که Mojave را با به‌روزرسانی «.1» نصب کرده‌اید. این به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر حاوی بروزرسانی های امنیتی و سایر اصلاحات هستند. آنها به‌عنوان updates در قسمت « Software Update» ظاهر می‌شوند.

نحوه به روز رسانی به آخرین نسخه

نحوه به روز رسانی به آخرین نسخه
نحوه به روز رسانی به آخرین نسخه

اگر هنوز macOS Monterey را نصب نکرده‌اید، می‌توانید به راحتی آن را از فروشگاه Mac App به‌روزرسانی کنید. می‌توانید App Store را باز کنید و به دنبال Monterey بگردید یا روی لینک زیر کلیک کنید تا صفحه Monterey در Mac App Store باز شود.

روی گزینه «Download» یا «get» در صفحه macOS Monterey کلیک کنید تا Monterey را دانلود کرده و آن را در مک خود نصب کنید. حجم سیستم عامل 12.1 گیگابایت است، بنابراین ممکن است این فرآیند کمی طول بکشد. پس از پایان دانلود، نصب کننده به طور خودکار باز می شود. روی آن کلیک کنید تا Monterey را روی مک خود نصب کنید.

جدا توصیه می‌کنیم قبل از ارتقای سیستم‌عامل، از مک خود با Time Machine (یا هر روش دیگری) نسخه پشتیبان تهیه کنید. این بروز رسانی قاعدتا اطلاعات شما را حذف یا جابه جا نمی کند، اما همیشه بهتر است در هر صورت ایمنی را رعایت کنید.

اپل تنها از سه نسخه اخیر macOS با به‌روزرسانی‌های امنیتی پشتیبانی می‌کند، بنابراین برای اطمینان از داشتن آخرین بروزرسانی های امنیتی، باید به طور مرتب آن را ارتقا دهید.

5/5 - (6 امتیاز)
سهیل دهقانی
نوشته شده توسط

سهیل دهقانی

علاقه مند به فناوری و تکنولوژی های روز دنیا کارشناس سئو و تولید محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گوگل فارکس آموزش تخصصی آمارکتس